Plussa vai ei?

Kiitos todella paljon teille vastanneille! 😊 En tosiaan ole koskaan positiivista testiä tehnyt ja jos olisin raskaana, niin viikkoja olisi tänään vasta 2+6, joten olo tuntuu todella epätodelliselta.

2+6 ei voi näkyä vielä plussaa kyllä 🤔 Oletko varma ovulaation ajankohdasta?

2+6 ei voi näkyä vielä plussaa kyllä 🤔 Oletko varma ovulaation ajankohdasta?
En ole yhtään varma.

// Laskin nuo viikot siis viimeisten kuukautisten mukaan, eikö se ole se "oikein" tapa? Voikohan siis olla, että tuo testin tulos on virheellinen?

Muokattu viimeksi:
En ole yhtään varma.

// Laskin nuo viikot siis viimeisten kuukautisten mukaan, eikö se ole se "oikein" tapa? Voikohan siis olla, että tuo testin tulos on virheellinen?
Testi mittaa istukkahormonia, ja sitä nyt löytyi pieni määrä, mutta kuitenkin. Minusta se viittaa siihen että ovulaatio on tapahtunut aikaisemmin kuin laskennallisesti 14pv kuukautisten alusta, sellaistakin sattuu eikä se ole epätavallista. Ultrassahan vauvan alun ikä sitten varmistuu. Varmasti jännä juttu kun ei vielä ole kuukautisetkaan myöhässä. Kuinka hoksasit testata?

Kiitos teille vastanneille! :red-heart: Mulla on ollut jotenkin tosi outo olo, niin halusin ihan varmuuden vuoksi testata.

Tein nyt aamulla klo 5 Clearbluen herkän digitaalisen testin ja se näytti, että en ole raskaana. Eilen tein kuitenkin vielä toisenkin RFSU:n positiivisen testin. Onko kenellekään teille käynyt samalla tavalla? Mitä ihmettä mun pitäisi nyt uskoa?

Edit// Tässä vielä se eilen tehty myöhempi testi.

Liitteet

• IMG_20231022_205221.jpg
    IMG_20231022_205221.jpg
    2.1 MB · Katsottu: 264
Minkä pituinen kiertosi yleensä on? Itse sain hyvin hailakan plussan OneStepin 10miu liuskaan kp 21 ja Clearbluen varhaisella digillä "raskaana" tuloksen seuraavana päivänä. Normikiertoni on 28-30 päivää, mutta tässä plussakierrossa pistin Gonal-f:ää ja ovis oli jo kp 11.

@Matikainen Kiertoni on 26-28vrk.

Mietin pitkään, voinko kertoa tätä asiaa, mutta kerron nyt kuitenkin.... Minut raiskattiin pari viikkoa sitten (tekijä laukesi sisääni ilman ehkäisyä) ja siksi olen testannut nyt niin ahkerasti, koska pelkään, että olen raskaana tälle tekijälle. Minulla oli silloin kierron 9. päivä menossa ja sain sairaalassa jälkiehkäisyn 12h päästä tapahtuneesta. Vauvakuumeeni on ollut kova jo vuosia, mutta ihan tällaisia lähtökohtia en kuitenkaan raskaudelle haluaisi. Minulla on lähete labraan raskaustestiin (verikoe) torstaille, mutta nyt tuntuu, että pääni leviää tämän odottelun kanssa. En edes tiedä, mitä minun pitäisi ajatella, kun joudun nyt tekemään testejä.

Mietin pitkään, voinko kertoa tätä asiaa, mutta kerron nyt kuitenkin.... Minut raiskattiin pari viikkoa sitten (tekijä laukesi sisääni ilman ehkäisyä) ja siksi olen testannut nyt niin ahkerasti, koska pelkään, että olen raskaana tälle tekijälle. Minulla oli silloin kierron 9. päivä menossa ja sain sairaalassa jälkiehkäisyn 12h päästä tapahtuneesta. Vauvakuumeeni on ollut kova jo vuosia, mutta ihan tällaisia lähtökohtia en kuitenkaan raskaudelle haluaisi. Minulla on lähete labraan raskaustestiin (verikoe) torstaille, mutta nyt tuntuu, että pääni leviää tämän odottelun kanssa. En edes tiedä, mitä minun pitäisi ajatella, kun joudun nyt tekemään testejä.
Voi ei! 🫣 Eipä tosiaan tällaista lähtökohtaa raskaudelle haluaisi. Olen pahoillani. :side_tear: Ainahan lapsen isän kanssa joutuu olemaan edes jossain tekemisissä, halusi tai ei. Tähän ei taida olla helppoja valintoja nyt tarjolla.

Kiitos teille vastanneille! :red-heart: Mulla on ollut jotenkin tosi outo olo, niin halusin ihan varmuuden vuoksi testata.

Tein nyt aamulla klo 5 Clearbluen herkän digitaalisen testin ja se näytti, että en ole raskaana. Eilen tein kuitenkin vielä toisenkin RFSU:n positiivisen testin. Onko kenellekään teille käynyt samalla tavalla? Mitä ihmettä mun pitäisi nyt uskoa?

Tee pregcheck testiliuska. On herkkä!

Olen pahoillani, voimia varmasti todella vaikeaan tilanteeseen. ❤️

Voi ei! 🫣 Eipä tosiaan tällaista lähtökohtaa raskaudelle haluaisi. Olen pahoillani. :side_tear: Ainahan lapsen isän kanssa joutuu olemaan edes jossain tekemisissä, halusi tai ei. Tähän ei taida olla helppoja valintoja nyt tarjolla.
Jos on raiskattu ja siitä syntyy lapsi, epäilen että äidin ei tarvitse ollla lapsen isän kanssa missään tekemisissä. Ainakin toivon näin. 🙏❤️

Ymmärtääkseni lastenvalvoja selvittää lapsen isyyden riippumatta äidin tai isän tahdosta, sillä se on lapsen oikeus. Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa. En tiedä kuinka paljon isä pystyy vaikuttamaan lapsen elämään vaikka huoltajuus olisi täysin äidillä. Tai voiko hän alkaa vaatimaan yhteishuoltajuutta huolimatta siitä miten lapsi on saatu aluilleen. Aborttiahan mies ei voi vaatia, keho on naisen ja päätös myös. Tämä on aika hankalaa suota, isän oikeuksia ei pysty täysin eväämään ja nykykäytäntö on selvittää isyys. Hox, isyyden vahvistamisen myötä syntyy elatusvelvollisuus, mistä saa sitten helposti kiistakapulan jos mies ei olekaan yhteistyöhaluinen.

Muokattu viimeksi:

Voimia tilanteeseen, en oikein osaa muuta sanoa ❤️

Hyvinkin voi olla viikkoja enemmän ja testi reagoida kahdella viivalla, jos ovis olis ollu esim 5 päivää normaalia aikaisemmin kiertopäivä 9 vrt kiertopäivä 14.

Jos on raiskattu ja siitä syntyy lapsi, epäilen että äidin ei tarvitse ollla lapsen isän kanssa missään tekemisissä. Ainakin toivon näin. 🙏❤️
Nykyisen isyyslain myötä äiti ei voi enää kieltää isyyden selvittämistä ja isänkin sitä vasttustaessa voi tuomioistuin määrätä näytteen otettavaksi. Se miten paljon tekemisissä tarvitsee olla riippuu sitten siitä mitä sovitaan.
Toivottavasti @Unelmana olet saanut ja saat riittävää apua ja tukea tilanteen, sekä raiskauksen että mahdollisen raskauden käsittelyyn ❤️

Takaisin