Plussa vai ei?

Eilinen ja tänään.

Liitteet

• Screenshot_20231013_120158_Gallery.png
    Screenshot_20231013_120158_Gallery.png
    244.7 KB · Katsottu: 128
  • Screenshot_20231013_120208_Gallery.png
    Screenshot_20231013_120208_Gallery.png
    310.4 KB · Katsottu: 132
Tyhmä kysymys, mutta jos ovisplussa on ollut vahva perjantaina, onkohan sunnuntaina ollut jo liian myöhä hommailla?

Tämä kuva EI ollut muokattu. Otettu salaman (!) kanssa ja Iphone 12 Pro max. Tarkistin olenko muokannut kuvaa en.Mutta kuitenkin,haamulainen ei vahvistunutkaan ja runsas vuoto alkoi illalla... Joten kemialliseksi jäi. Nyt siis kiertoni palautui Slinda-kokeilun jälkeen,vihdoin! Viime menkat oli 7.8. ja kokeilin 6 pv pillereitä joka sekoitti hormonit ja ehdin jo verikokeisiin joissa katsottiin ettei ole FSH noussut (ei vaihdevuosia siis). Nyt on menkat takaisin. jotain lohtua sentään.

Tuskin oli kemiallinen kun ei viivoja ollut. Tuollainen 6 päivän hormonipillerin kokeilu todellakin sekoittaa Kierron...

Milloin kannattaisi aloittaa varhainen testaaminen? Joo, järkevintä tietenkin odottaa että kuukautiset on myöhässä, mutta ehkä täällä ymmärretään aikaista testaamista..

Dpo 7 tänään. Testeinä kaapissa apteekin ultra Dpo herkkyys 10
2kpl Pregcheck liuskaa, herkkyys?
2kpl First to know - veritesti, herkkyys 10
Clearblue digital early ja herkkyys 10.

Tänään en vielä testaa mutta onko huomenna edes mahdollisuus jotain näkyä? Dpo 9 olisi sitten ma.. Minkä sitä huomenna tekisi, veritestiä voisi ainakin koittaa..

Onko jotain muita hyviä testejä millä voisi testata? Tilata en enää ehdi mutta apteekit ja kaupat on kyllä lähellä.. Medogoon testejä olisin kaivannut, mutta niitä ei tilaamatta saa. Rfsuta kaupat täynnä, mutta niiden luotettavuus?

Milloin kannattaisi aloittaa varhainen testaaminen? Joo, järkevintä tietenkin odottaa että kuukautiset on myöhässä, mutta ehkä täällä ymmärretään aikaista testaamista..

Tänään en vielä testaa mutta onko huomenna edes mahdollisuus jotain näkyä? Dpo 9 olisi sitten ma.. Minkä sitä huomenna tekisi, veritestiä voisi ainakin koittaa..
Tuosta voi koittaa tihrustaa että milloin näytteistä voisi löytyä minkäkin verran hCG:tä, jos vauvanalku onnistuu tarraamaan kiinni. Onhan LH-piikki tiedossa? Alla olevan perusteella ehdottaisin dpo 11-12 ekaa testiä, joillei halua negoja alle vertailupohjaksi.
Day relative to LH surgeMedian hCG levels (mIU/mL)Q1-Q3 hCG range (mIU/mL)
Day 80.000.00-0.00
Day 90.000.00-1.06
Day 102.771.07-6.98
Day 1110.156.10-18.43
Day 1221.9712.79-40.23
Day 1337.3720.55-60.75
Day 1468.3750.08-104.89
Lähde: https://wholesomechildren.com/hcg-levels-after-implantation-in-early-pregnancy/

Tuosta voi koittaa tihrustaa että milloin näytteistä voisi löytyä minkäkin verran hCG:tä, jos vauvanalku onnistuu tarraamaan kiinni. Onhan LH-piikki tiedossa? Alla olevan perusteella ehdottaisin dpo 11-12 ekaa testiä, joillei halua negoja alle vertailupohjaksi.
Day relative to LH surgeMedian hCG levels (mIU/mL)Q1-Q3 hCG range (mIU/mL)
Day 80.000.00-0.00
Day 90.000.00-1.06
Day 102.771.07-6.98
Day 1110.156.10-18.43
Day 1221.9712.79-40.23
Day 1337.3720.55-60.75
Day 1468.3750.08-104.89
Lähde: https://wholesomechildren.com/hcg-levels-after-implantation-in-early-pregnancy/
Kiitos! Jäin miettimään, kun monet ovat saaneet plussia jo Dpo 9,niin pakkohan silloin on jotain näkyä?

Ovulaatio on tikutettu, hain testit vasta ovulaatiopäivänä, oireet iski normaalia aiemmin, niin en ehtinyt varautua mutta aiempiin kiertoihin verrattuna mennyt samalla lailla vaikka se Dpo - 1 jäi nyt testaamatta.

Riippuu koska alkio kiinnittyy, muistaakseni yleisimmät (ja raskauden jatkumisen kannalta onnistuneimmat) päivät oli dpo7-10. Siitä menee päivä pari, niin herkimmät raskaustestit alkaa haamuilla.

Yhdessä raskaudessani kiinnittyminen oli dpo7, ekat haamut sain dpo9. Yhdessä raskaudessa kiinnittyminen oli vasta dpo14 kun odotin jo menkkoja alkavaksi ja olin negaa testaillut ennen sitä, raskaustestikin siksi haamuili vasta dpo15. Nykyisessä raskaudessa kiinnittyminen tapahtui dpo10 ja dpo12 alkoi haamuilla. Oviksen ajankohta oli aikalailla satavarma joka kerta, koska seurasin lämpöjä, ja luteaali oli aika säännöllisesti 14 päivää.

Ennen dpo9 en aloittaisi testaamista, koska oikeastaan siinä ei ole mitään järkeä varsinkaan jos oviksen ajankohdasta ei ole satavarmuutta, mutta olen itsekin siihen harhautunut todella monesti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tässä tulee mun kokemus kuluneelta viikolta....😊

Mulla on nyt dpo 13 ovislimojen runsaimmasta päivästä laskien. En tikuttanut ovista.
Tänä aamuna PC liuska näytti haamun, ehkäpä samaa kaliiberia kuin eilen tehty RFSUN herkkä, hormoonit siis nousussa...

Eilen dpo 12 tein RFSUn herkän testin aamupäivästä ja siinä haamu, kylläkin ihan selvä ja raskaana ollaan, sen verran varma viiva. PC:n liuskaan tuli todella haalea viivanpaikka, mutta selkeämpi kuin edellisenä päivänä ja silmällä nähtävä ilman kääntelyä ja vääntelyä.

Toissapäivänä dpo11 PC:n liuskaan ilmestyi juuri havaittavissa oleva nippanappanäkyvä viivanpaikka. RFSUN herkkään en saanut näkymään mitään merkittävää, vaikka miten vääntelin testiä. Ehkä 51% arvelin sillon olevani raskaana ja 49%en 😄

3 päivää sitten dpo 10 apteekin ultra oli nega, jotain saatoi näkyä, mutta vaati kyllä mielikuvitusta. En uskonut olevani raskaana.

Katsotaan millon näkyy selkeästi tuohon PC liuskaan. Vielä löytyy kaapista sekä RFSU herkkä ja PC testi. Testaan luultavasti maanantaina RFSUn herkällä ja aamupissasta...en jaksa kikkailla enää juomisten kans..ja antaa hormoonin nousta rauhassa, jos on noustaakseen.
Ensviikolla sitten PChen odotan selkeää viivaa. 🙏 Tulen testaamaan vielä muutaman viikon, ehkä varhaisultraan saakka. Taustalla tuulimuna ja haluan "poissulkea" sen edes jotenkin seuraamalla, että testi pysyy vahvana. Ultraan meno 7+ jotain viikoilla.

Itse aijon yrittää,- jos joskus siihen päätyy-tosissaan vasta oletettuna dpo 12 ja herkällä. Mutta vannomatta paras, kyllä se testailuhimo ja malttamattomuus aina iskee kuitenkin 😅

Toki tässä raskaudessa ovulaation ajankohta oli epäselvä ja kierto pitkä, odotin haamua jo viikko sitten ensimmäiseetä ovulaatio-oletuksesta laskettuna ja siksi tuli tikutettua paljon ja vielä lisää. Toinen ovisepäily olikin sit viikkoa myöhemmin ja se olikin The Ovis.

Yksilöllistä koska näkyy.

Mulla näkyy parhaiten päivällä ja kun oon juonut "mahdollisimman vähän". Ensin käyn vessassa, sitten en juo 2 tuntiin ja teen testin lirusta.
Vaikka tuleehan se viiva aikanaan vaikka joisi litran kerralla, koska hormooni nousee kyllä ...😁

Toivottavasti saat toivomasi tuloksen testiin. Plussatuulia puhaltelen täältä 🥰

Ps. Muokattu pois kirjotusvirheitä 😄

Muokattu viimeksi:
Kiitos vastauksista! Kovin usein tuntuu kaikilla tulevan plussat jo Dpo 9-10 ja sitten itselle tulee sellainen olo, että jos tuolloin ei saa, niin sitten ei ole raskaana. Ostin testiksi noi veritestit, hauska kokeilla miten toimii ja tietysti olisi hienoa että näkyisi se plussa.

Jospa minä odotan maanantaihin Dpo 9 ja testaan huomenna vaikka viimeisiä ovistestejä pois niin saan testaushimon taltutettua..

Tässä tulee mun kokemus kuluneelta viikolta....😊

Mulla on nyt dpo 13 ovislimojen runsaimmasta päivästä laskien. En tikuttanut ovista.
Tänä aamuna PC liuska näytti haamun, ehkäpä samaa kaliiberia kuin eilen tehty RFSUN herkkä, hormoonit siis nousussa...

Eilen dpo 12 tein RFSUn herkän testin aamupäivästä ja siinä haamu, kylläkin ihan selvä ja raskaana ollaan, sen verran varma viiva. PC:n liuskaan tuli todella haalea viivanpaikka, mutta selkeämpi kuin edellisenä päivänä ja silmällä nähtävä ilman kääntelyä ja vääntelyä.

Toissapäivänä dpo11 PC:n liuskaan ilmestyi juuri havaittavissa oleva nippanappanäkyvä viivanpaikka. RFSUN herkkään en saanut näkymään mitään merkittävää, vaikka miten vääntelin testiä. Ehkä 51% arvelin sillon olevani raskaana ja 49%en 😄

3 päivää sitten dpo 10 apteekin ultra oli nega, jotain saatoi näkyä, mutta vaati kyllä mielikuvitusta. En uskonut olevani raskaana.

Katsotaan millon näkyy selkeästi tuohon PC liuskaan. Vielä löytyy kaapista sekä RFSU herkkä ja PC testi. Testaan luultavasti maanantaina RFSUn herkällä ja aamupissasta...en jaksa kikkailla enää juomisten kans..ja antaa hormoonin nousta rauhassa, jos on noustaakseen.
Ensviikolla sitten PChen odotan selkeää viivaa. 🙏 Tulen testaamaan vielä muutaman viikon, ehkä varhaisultraan saakka. Taustalla tuulimuna ja haluan "poissulkea" sen edes jotenkin seuraamalla, että testi pysyy vahvana. Ultraan meno 7+ jotain viikoilla.

Itse aijon yrittää,- jos joskus siihen päätyy-tosissaan vasta oletettuna dpo 12 ja herkällä. Mutta vannomatta paras, kyllä se testailuhimo ja malttamattomuus aina iskee kuitenkin 😅

Toki tässä raskaudessa ovulaation ajankohta oli epäselvä ja kierto pitkä, odotin haamua jo viikko sitten ensimmäiseetä ovulaatio-oletuksesta laskettuna ja siksi tuli tikutettua paljon ja vielä lisää. Toinen ovisepäily olikin sit viikkoa myöhemmin ja se olikin The Ovis.

Yksilöllistä koska näkyy.

Mulla näkyy parhaiten päivällä ja kun oon juonut "mahdollisimman vähän". Ensin käyn vessassa, sitten en juo 2 tuntiin ja teen testin lirusta.
Vaikka tuleehan se viiva aikanaan vaikka joisi litran kerralla, koska hormooni nousee kyllä ...😁

Toivottavasti saat toivomasi tuloksen testiin. Plussatuulia puhaltelen täältä 🥰

Ps. Muokattu pois kirjotusvirheitä 😄

Pregcheck ei tainnut olla kovin herkkä?
Oon joskus ostanut apteekista sellaisia tosi herkkiä mitä en nyt enää nähnyt. Sellaisiin oon useissa kierrossa saanut tosi tosi haaleaa viivaa Dpo 9 ja 10, jotka aina sen jälkeen hävinneet. Oon miettinyt voisiko ne olla plussan alkuja muttei kestänyt? Kuitenkin näkyy parissa eri merkissä vaikka onkin haaleaa. Tämän(kin) ja takia haluan Dpo 9-10 kokeilla sitä veritestiä.

Tyhmä kysymys, mutta jos ovisplussa on ollut vahva perjantaina, onkohan sunnuntaina ollut jo liian myöhä hommailla?

Ei välttämättä! Ovisplussa tarkoittaa, että ovulaatio useimmiten tapahtuu 24-48 tunnin päästä. Eli jos olet perjantaina saanut plussan, olet hyvin voinut ovuloida pe, la tai su. Toki jos ovulaatio oli jo lauantaina niin voi olla että sunnuntai oli liian myöhäistä, mutta ei voi tietää ☺️ Se munasolu matkustaa kuitenkin jonkun päivän ajan irtoamisesta.

Takaisin