Plussa vai ei?

Emi, mittaatko aina samaan aikaan aamulla, ennen kuin nouset sängystä ja ainakin 3 tunnin tauottaman unen jälkeen? Mistä mittaat? Suusta kielen alta tai alakerrasta saa tarkimman tuloksen, kainalosta ei kannata mitata. Alkoholi tai voimakas liikunta edellisenä iltana, flunssa yms saattaa saada luvut heittelemään. Ja jos on esim pco niin sekin saattaa vaikeuttaa oviksen tunnistamista lämmöillä.

Varmaan nämä oli sulle tuttuja asioita, mutta ajattelin vain kysyä jos vaikka apua olisi :) Ehkä ovis on vasta tulollaan? Saatko laitettua lämpökäyrää tänne? Plussatuulia! :)

Mittaan yleensä heti aamulla sillai et nousen jo ylös ja ajatkin vähän vaihtelee. Sit vielä monesti tulee niin monta kertaa käytyä hereillä yöllä et ei varmasti piä paikkaansa noi tulokset. Kainalosta oon mittaillu niin se ei kyllä ookkaan kovin luotettava paikka. Nyt parina päivänä oon alakerrasta mitannu niin on kyllä näyttäny aina yli 37 mut seki niin vaikee ku en tiiä mikä sieltä normaalilämpö oikeesti mulla on :eek:
Oon kyllä aatellu et lopetan koko mittailun ku jotenki alkaa stressaamaan vielä enempi koko raskautta..

Eikö siis päivä- tai iltalämmöillä oo mitään vaikutusta? Et onko aamulämpö ainut mihin kannattee luottaa?
Edellisessä kierrossa kun mittasin kans kainalosta oletetun oviksen jälkeen aamulla tai vaikka illallakin nii näytti aina yli 37..ei missään vaiheessa näyttäny muistaakseni alle paitsi tippu heti ku menkat alkoi o_O

Kyllä ainakin itsellä iltalämmötkin on koholla oviksen jälkeen.. Mutta niihin sit vaikuttaa aktiivisuus ja ruokailut jne et ei oo niin luotettavia..

Niin se varmasti on..mulla nyt kp 17/29 että voihan seki olla et ovis tulee vielä myöhemmin..iltasin mulla on kyllä palellut nyt muutamina päivinä mut en oo sit mittaillu lämpöjä..

Ootteko seurannut sitä kohdunnapukkaa koskaan että millanen se on yleensä oviksen aikaan/jälkeen?

Suusta mittaan.. Välillä oon kainalostakin mittaillut.
Oon kokeillu kohdunnapukkaa välillä, oviksen aikaan pehmeä ja avoin (vrt huulet) ja muuten kova ja kiinni (vrt nenänpää). Vaihtelee tietysti ihmisten välillä aika paljonkin..

Itse lopetin kans aamulämpöjen mittailun, sillä tunnistan oviksen oireista ja jotenkin tuo mittailu stressaa liikaa. Päivä-/iltalämpöjä ei voi verrata aamulämpöihin sillä päivän aikana lämpö vaihtelee aktiivisuuden, syömisen yms mukaan. Ja jotta aamulämmöistä voi muodostaa luotettavan käyrän tai päätellä oviksen ajankohtaa, niin mittaus tulisi aina tehdä samaan aikaan, ennen sängystä nousua ja aina samasta paikasta esim. suusta. Eli aika tarkkaa on, jos haluaa luotettavia tuloksia :D

Plussatuulia kaikille ja pistäkää lisää niitä testikuvia tiirailtavaksi! ;)

Heikkenee vaan viivat.. Toivottavasti se ovis nyt kuitenkin oli/tulee vaikka ihan oikeata plussaa en noilla testeillä saanutkaan

Liitteet

• 1446641939807.jpg
    1446641939807.jpg
    22.2 KB · Katsottu: 189
Mannikka, mun silmiin kp 13 pinkeissä testeissä vois olla lähellä plussaa. Ehkä lh-huippu oli niin nopea että et saanut sitä testiin? Eli oisko kp 14 tai 15 sitten ovis? :)

Mulle on kerran käynyt myös niin, että kp 12 tienoilla oli kovat ovis oireet ja lähes O-plussa testissä. Oireet hävisi, mutta tyypillistä oviksen jälkeistä oloa ei tullut. Ovis olikin sitten lopulta vasta kp 21! Eli kroppa yritti ovista aikaisin, ei onnistunut ja siksi ovis tuli vasta myöhemmin.

Aattelin kans et ehkä en vaan nyt saanu tikkuun.. Katselin toissakierron testirivistökuvaa ja siinä oli 2 päivän ajan tollasia voimakkaita viivoja ja sit yks oikee plussa. Tein testin 3-4 krt päivä ja silti sain vaan yhden plussan :rolleyes: sillon ainakin lämpöjen mukaan ovuloin. Toivottavasti nytkin..

Mannikka, lämmöt sen kuitenkin sitten kertoo :) teillä ei kuitenkaan tunnu olevan ainakaan siitä kiinni että onko ollut tarpeeksi petipuuhia :D

Haha :D joo ei oo siitä jääny kiinni ;) eiköhän tässä vielä piä varmistella :p

Takaisin