Pluskokoiset plussanneet

Mullakin on alaselkäkipua ollut tänään ja lonkkia kolottanut. Harkitsen tukivyön hankkimista, jos sellainen auttaa.
 
Kannattaa ainaki kokeilla. Tukiliivistä en saanu apua mut kaveri taas tykkäs liivistä enemmän ku vyöstä :) jumpas tukivyö on kyllä ollu mahtava, toki joihinki liikkeisiin sen joutuu ottaan pois.
 
Mulla ei ole vieläkään ollut mitään kipuja tai särkyjä koko raskauden aikana. Nyt siis menossa 31+2 :) Huomaa kyl, et maha on tiellä eikä ole niin notkea kuin ennen :D Kohta pitää miettii, mitä nostaa lattialta ja mitä sit jättää nostamatta :D
 
Neuvolas käyty ja on kyl mahtis olo ku ei ollu painokaan noussu ku 400g 5vkos :) kannattanu noudattaa radin ruokavaliota. Aamulla oli taas selkä niin kipee mut kummasti se töis vetreytyy ku joutuu liikkuun siel.
 
Mulla sama. Toki viikloja vasta 25 mut jos ny saa pidettyy nykysen painon nousuvauhdin ni ois hyvä
 
mulla ei oo alun pahoinvoinnin ja närästyksen jälkeen ollut mitään pidempiaikaisia vaivoja. :) Satunnaisesti jtn repäisykipuja yms. mut muuten tosi vähän mitään! Ja nyt 26+5. :)

Millä hajos vaaka muutossa, niin en tiedä, mitä painan tällä hetkellä. ennen muuttoa (1,5 viikkoo sitten) paino oli edelleen -6kg lähtöpainosta. :) Ylihuomenna on neuvola, niin pääsee punnituttaan itsensä. :)
 
Mulla just eilen neuvolassa taas sanottiin, et painonnousu on ollut ihan ok koko raskauteen nähden. Itsekin ihan kohtuutyytyväinen ettei nyt ton enempää oo tullu :)
 
Mää oon edelleen miinuksella painon suhteen. Nyt viikko sitten olleessa neuvolassa puntari näytti vielä painonpudotusta tulleen edelliseen käyntiin -500g joten neuvolan puntarin mukaan kokonaispufotusta lähtöön tasan -5kg
 
jahas, ei se meidän vaaka rikki ollutkaan, siitä oli patterit loppu... :DD :woot:

No, äsken sit punnitsin itseni, niin olihan se paino lähtenyt nousuun, nyt enää -2kg lähtöpainoon...
Tosin on tää pötsikin kasvanut, että eipä ole mikään ihme! :)
 
Se on hyvä, jos ei ole mitään suurempia vaivoja. Ei mullakaan tänään ole enää alaselkä särkenyt. Mulla alkaa 30. viikko perjantaina ja paino vieläkin alle lähtöpainon.Äsken mittasin - 1kg lähtöpainoon.
 
Mulla ekat "vaivat" tänää (27+2) - en tiä tuliko eilen tehtyä liian rankka reeni ja päälle huonosti nukuttu yö. Niin kipeitä supistuksia satelee välillä et meinaa ihan vedet tulla silmiin :sad001 mua pelottaa ihan kauheesti et paino lähtee nousuun kun salin joudun jättää tauolle. Nyt siis yhä -6,5 kg ekasta neuvolasta, mutta sitä painoo olikin jo alunperin liikaa.
 
Raskauden alussa mun BMI huiteli lähellä 40 :sad001 Nyt se paino on maltillisesti tippunut, tällä hetkellä -6kg, oon saanut hyvin tsemppaavia kommentteja ja ohjeita ettei painon sovi tippua kuin korkeintaan sen 500g-1kg/vkossa :) Verenpaine on heti parantunut, sokeriarvot laskenu (sairastan 2.tyypin diabetesta). Oon muuttanut ruokavalioni ja lisännyt urheilua, vkoa ennen ku plussasin ni olin ottanut personal trainerin 3kk ajaksi ja nyt se kyllä tuli oikeaan saumaan :) Lisäksi voitin juur 1kk ilmaisen käytön paikalliselle liikuntakeskukselle jossa on kuntosalin lisäksi erilaisia ryhmäliikunta tunteja yms. Nyt vaan pitää kroppaansa kuunnellen sen verta liikkua kun jaksaa ja muistaa se lepääminenki :)
 
Yours on tuonut takaisin mammamallistonsa: http://www.yoursclothing.co.uk/maternity-20

Kokoja UK32 asti, eli Suomen koossa sellaiset 60/62. Pitäisi riittää kaikille.

Olen nyt kironnut tätä täällä. Minulla on laskettu aika ensi viikolla, ja olen koko syksyn kironnut isojen mammavaatteiden huonoa saatavuutta. Nyt kun en enää tarvitse, niin niitä onkin helposti tarjolla. *murinaa ja mutinaa*
 
Mulla on paino tippunut noin -5kg lähtöpainosta :) Poju on nyt 3 vkoa vanha :) kaiken kaikkiaan raskauden aikana tuli painoa lisää noin +5kg eli aika maltillisesti! :)
 
Moi¨
Hei mulla oli melkein sama juttu ku sulla Anki84 oon ollu koko ikäni ylipainoinen mutta sitten sain tiputettua 20kg pois kahdessa kuukaudessa kun olin mun mieheni kanssa lämpimässä maassa lomalla
nyt olen ekaa kertaa raskaana ja eka vauva tulossa mut kyllä me saatii yrittää kovasti yli 5 vuotta
nyt vasta onnistui tänä vuonna lopultakin
2015 laihduin ton 20 kg sitä ennen en laihtunut 2013 laihduin 20kg samassa ajassa ku oltiin lomalla
se vaa vaatii paljon kärsivällisyyttä ja lujaa tahtoa sanonta joskus on paljon helpompi joku toinen voittaa mutta suurin vastus on itse itselleen jos ite voittaa itsensä ja pysyy lujana kärsivällisenä niin se on todellinen voittaja ainenki musta :)
 
itsensä voittaminen on suuri saavutus oli toiveessa sitten mikä laihduttaminen tai vaikka raskaaksi tuleminen jos jotain haluaa ni ei mikään tule valmiiksi aina täytyy taistella kovasti itseään vastaan kaikissa turhissa mieliteoissa täytyy keskittyä olennaiseen mikä mulle on tällä hetkellä tärkeetä ja sen eteen taistella jotta saavuttaa sen päämärän vaikeaa se kylläkin on mutta ei mahdotonta
 
Mullakin reilusti ylipainoa, bmi 33-34.
Aiemmissa raskauksissa olen ollut normaalipainoinen.
Mietityttää miten neuvola suhtautuu...
 
Minäkin voisin hypätä mukaan äsköisen vaa'alla käynnin seurauksena.. :banghead: Mulla on tässä hiljattain todettu kilpirauhasen vajaatoiminta jonka seurauksena paino nousi lyhyessä ajassa ainakin 10 kiloa. Tämä lukema sai aikaan sen että entinen hoikka tyttö olikin nyt ylipainoinen.. Nyt on viikkoja 5+0 ja jäätävän turvotuksen takia kävin vaa'alla.. ja kappas, +5kg lisää!! BMI alkaa olla siis jo todella korkea, ja ensimmäinen neuvola/ultra olisi 29.3. Mitäköhän neuvolatäti sanoo :/
 
mulle ei sanottu neuvolassa kertaakaan mitään negatiivista painosta. Tosin mä vaan laihduin raskauden aikana, ensin pahoinvoinnin takia ja sitten radi-ruokavalion avulla. :)
nyt reilu 6vkoa synnytyksestä ja n. -10kg lähtöpainoon. :)
 
Takaisin
Top