Itse olin tosi laiha, kun aloin esikoista 12 vuotta sitten odottaa ja esikoisen jälkeen jojoilin painoni kanssa (30 kiloa tuli jossain vaiheessa lisää). Pudotin yli 25 kiloa, kunnes vuosi sitten kohdunulkoisen jälkeen hieman masennuin ja söin suruuni, jolloin lihoin 15 kiloa. Lähtöpaino tässä raskaudessa oli 75 kg ja pituutta minulla on 155cm eli bmi reippaasti yli 30. Nyt menossa rv 11+3 ja paino pudonnut tähän mennessä 4kg jatkuvan pahoinvoinnin seurauksena.
Neuvolassa täti ymmärsi tilanteen, koska painoni on reilussa vuodessa noussut eli selvästi tapahtumien seurauksena. Sain suoraan lähetteen sokerirasitukseen jo viikoille 12-16, koska suvussa diabetesta (ei tosin lähipiirissä). Pyysin myös itse suoraan raskausdiabeteksen mukaisen ruokavalio-ohjeen, että saisin omilla keinoilla pidettyä painon kurissa. En haluaisi lihoa raskauden aikana yhtään, koska painoa on jo muutenkin aivan liikaa. Edellisessä raskaudessa lihoin lähemmäs 20 kg, mutta silloin pysyin vielä normaalipainon rajoissa, koska olin alussa jo niin laiha.
Toivon pahoinvoinnin ja väsymyksen pian helpottavan, että jaksaisin tehdä kotitöitä sekä pääsisin syömään oikeaa ruokaa. Aika nestemäisellä ruokavaliolla on täällä menty, kun alas menee vain maito ja mehut sekä jogurtit. Haluaisin myös käydä ulkona kävelemässä tuossa ihanassa kevätilmassa.