Pluskokoiset plussanneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anki84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Raskausaikana tosiaan rajat on matalammat. Ja insuliinin tuotantoa häiritsee istukkahormoni ja ns. Villit viikot on rv 26-30 jolloin insuliinin tuotanto voi häiriintyä.
Mulla on insuliinihoitoinen radi ja ennen raskautta kun joskus olin rasituksessa, oli arvot vähän koholla, mut mitään ei tehty kun ei ollut oireita.

Mulla rasituksessa paaston raja oli 5.3 ja nyt radin paaston rajana 5.5. Mulla on paino pudonnu oman puntarin mukaan -6kg ja nyt rv25+4.

Kävin lukemassa omakanta-sivuilta eilisen neuvolatekstin. Tuolloin oli rv 27+1. Siinä luki, että painonnousu koko raskauteen nähden ok. Mulla tullut painoa noin 4kg ensimmäisestä neuvolapunnituksesta. Tuntuu, et neuvolan puntari näyttää aina enemmän kuin oma puntari vaikka punnaan itseni samoissa vaatteissa just ennen neuvolaa...

Kyllähän noissa vaaoissa on eroja! Kyllä mullakin eri puntarit näyttää eri lukemaa...

Mullaki kotipuntari näyttää eriä, riippuen siitä miten päin digitaalinäyttö on :P heitto voi olla jopa reilun kilon, sen takii en luota omaan puntariin yhtään.

Mulla kotipuntari näytti 87.5kg ja neuvolan puntari pari päivää myöhemmin 89.1kg :O

Jotenkin niin hämmentävää, kun äitipolilla tuijotellaan ankaran näköisenä painolukemia ja annetaan rivien välistä ymmärtää että saisi se paino vähän laskeakin... Mutta neuvolassa kysellään että syönhän varmasti tarpeeksi, kun painoa ei tule :D

Hassua kyllä tuokin että tuijotetaan painolukemia tuolleen, mua ei oo ees koskaan punnittu äitipolilla käydessäni.

Mut on punnittu sekä neuvolassa, että äitipolilla. Neuvolasta ei oo painon putoamiseen sanottu juuri mitään ja äitipolilla viimeksi sanottiin, että ihan hyvä, kun ei enää ole laskenut...
Nyt on jo varmaan kuukauden päivät ollu paino 73-74. Riippuen päivästä ja mittausajankohdasta... Mutta ei tosiaan enää ole laskenut... Ekasta neuvolasta -6kg ja lähtöpainosta -7kg.

nyt rv 23+5

Mulla tänään lähtöpainosta -4 kg. Ja tosiaan sain raskausdiabetes diagnoosin, paastoarvo oli koholla. Sen jälkeen oon kohta viikon seuraillu sokereita ja sain 1600 kalorin ruokavalion. Ruokavalio sinänsä ei juurikaan muuttunut mun normaalista, niinkuin arvelinkin. Mutta hitto että turhauttaa tuo mittailu kun kaikki arvot on tosi turvallisesti siellä hyvän puolella. Aamun paastoarvot on jotain 4,1 ja 5 välillä (pitäisi olla siis alle 5,5), syönnin jälkeen arvot 4,5-6,5 (muistaakseni alle 7,5 on hyvä arvo). Se mun sokerirasituksen aamun paastoarvo oli tosiaanki poikkeuksellinen.. Ärsyttää.

musamama, suurimmalla osalla tuo paastoarvo meneekin rasituksessa yli ja silti kotimittailuissa ei rajat pauku. Mut ne arvot saattaa alkaa nousee myöhemmin (rv 24-30) kun insuliinintuotanto heikkenee... T. radilainen

Mulla taas on päin vastoin, eli paastoarvot on ollu kotona hyviä ja rasituksessakin oli tosi hyvä. ruokailujen jälkeisissä on mulla ongelma. sen takia mulla onkin insuliinit lounaalle ja päivälliselle.
tällä hetkellä menee oikein hyvin mittailujen ja pistämisien kanssa. :)

Teillä osalla paino tippunut aika paljon lähtöpainosta. Mulla lähtöpaino oli 81.9 kg. Eilen neuvolassa paino oli 80.2 kg. Mua alkoi heti ensimmäisellä neuvokäynnilä kauhistuttaa, kun neuvolakorttiin kirjattiin suositeltavaksi painonnousuksi 7-11 kg. En kyllä haluaisi niin paljon lisää painoa tähän kroppaan. Sen takia olen ihan tyytyväinen, että painoa ei ole tullut lisää.

mää oon tosiaan edelleen alle lähtöpainon. eikä haittaa yhtään, vaikka tulis vaan se 5-7kg. Mää oon varmaan noista radi-ohjeista lukenut et reilusti ylipainoiselle (kuten minä) suositeltava painonnousu olis 5-9kg.

Lukekaapa siitä vau.fi:n vauvan odotus kirjasesta mistä kaikesta painon nouseminen johtuu eli paljonko tekee lapsi, lapsivesi, istukka sun muut...

Oon kyllä lukenut ties mistä noita paljon painaa vauva, paljon lapsivesi yms.
Mulla ei silti välttämättä paino nouse yli ton lähtöpainon, koska selvästi on läskiä lähtenyt raskauden aikana. Ja edelleen läskiä ilmeisesti lähtee, koska paino ei nouse, mutta vauva kasvaa hyvin...

Näinpä... Joten oot sit kevyempi vauvan synnyttyy kuin ennen raskautta jos ei hirveetä painonnousuu tuu enää loppuraskaudesta...

Näinpä... Joten oot sit kevyempi vauvan synnyttyy kuin ennen raskautta jos ei hirveetä painonnousuu tuu enää loppuraskaudesta...

se ois kyl kiva. :) painoo kun edelleen ois pudotettavana... :)

Mullakin olisi kova hinku päästä taas pudottamaan painoa ihan oikeasti, kun raskaus nyt katkaisi hyvin alkaneen laihisprojektin. Saa nyt nähdä miten sitten ensi vuonna osaa jatkaa hommia, kun on nyytti mukana menossa, varsinkin jos väsymys on kova ja nukkua ei saa tarpeeksi. Mulle on ainakin aika reilu liikunta todella tärkeää, vaikka liikunnan merkitystä laihdutuksen osana nykyään tunnutaan vähättelevät. Liikunnasta kun saa energiaa ja hyvää mieltä, ja sitä samaa hyvää oloa mitä saisi myös suklaasta :D Ja ainakin mulla liikunta auttaa todella paljon syömisen hallintaa.

Ensi vuotta odotellessa...

Minäkin pudotin painoa reilu 10kg juuri ennen raskautta. Tavoitteena olis ollu vielä toiset 10kg, mutta niiden vuoro tulee sit kun vauva on syntyny. Taitaa vaan käydä niin että pudotettavaa tulee sit olemaan vähän enemmän kuin se parikymmentä kiloa... saa nähdä mitä synnytyksen jälkeen tulee mittarissa seisomaan. Nyt on rv 24 ja rapiat, painoa on tullut jo se 10kg.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka nopiaa ootte alkanu tuntemaan liikkeitä? Itellä bmi +50 ja tuntuu että silti suht nopiaa on tuntunu. Eka kyseessä ja rv 16 asti tuntunu.

Takaisin