Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Triana ja Elisenda, täällä myös tänään kp1. Samoissa mennään :confused:

Positiivista tässä on se, että tähänkin kiertoon ehtii vielä lääkäri hoitoja ohjeistaa huomenna, jos niin päättää. Mietin vaan, että meinaako ultrata menkoista huolimatta? :depressed:

Deb, hienoa, että nyt on teillä ainakin jo tutkimuksiin lähetteitä, jos ei plussa sit yllätä!

Harmi, kun niin moni meistä nyt rypee tosiaan syvällä tän asian kanssa. Odottelu ja epätietoisuus on kyllä jotain uskomattoman voimia vievää. Toivottavasti pian täällä löydettäis suuntia ja saatais plussia!!!!

Deb onpa jännä, että simpatkin ottivat jo samalla :woot: tässäkin näkee, miten käytännöt vaihtelee. Täällä pitää olla infektiokokeista ensin vastaus ennenkuin saa edes aikaa simppanäytteen antamiseen. Hyvä, että asiat etenee! Ja toki sitä plussaa toivotaan yllättämään!

Kissankulta eikä, sielläkin kp1 :sorry: toivottavasti uuteen kiertoon saat hoito-ohjeistuksen kuitenkin, niin ei tule taas odottelua välikierron merkeissä.

LaraS, ei siis ottanu simppoja vielä mut laitto lähetteen sinne simppatutkimuksiin, ilman sitä ei kuulemma lähetä tekemään mitään :) hienoo että panostavat siihen, että ensin tutkitaan kaikki ja sit hoidot, niin ei tuu niin paljoo myöhempiä tutkimuksia :)

Kissankulta, pahoittelut menkoista :(

Mulla kaikesta huolimatta aika seesteinen vaihe menossa :happy: Kaipa tämä valoisuus, aurinko ja pari-kolme kertaa viikossa käytävät pilkkireissut piristää :)
Niin, sain muuten sen duunipaikankin :) ei mikään loppuelämän työ, mutta jotain sentään päivien ratoksi. Ja kyllähän työnantajat arvostaa, että on valmis tekemään monenlaisia töitä eikä vaan jää työttömyyspäivärahoille kellumaan.

Kauppareissulila kipaisen pari pc-testiä vielä, josko saisi ne menkat tulemaan elleivät pärähdä plussaksi :hilarious:

LaraS kp31/27-30? (Dpo22/mysteeri)

Itsekin ostin just kaupasta pari pc testiä, dpo11 niin on se kiva testata :D nyt ei oikeestaan negakaan tai täti harmittais niin paljoo, kun tietää että apuja on tulossa jos luomuna ei tärppää :)

Deb okei, ymmärsin väärin. Joo, mustakin on hyvä, että tutkitaan mieskin ensin ja sitten vasta aletaan hoitaa. Onhan näitä yksityisellä käyneitä, joilla on ollut kaikenlaiset lääkkeet jo käytössä ja lopulta vika ollutkin uimareissa :confused: siinä saa naisen kroppa kestää paljon ja ihan turhaan.

Jätän tän tähän väliin

S -PROG tulos: 21.8 nmol/l. Osaako joku sanoa onko hyvä? Tämä otettu siis viikko oviksesta KP 22

Luen teidän keskustelut illemmalla vastailen niihin sitten :)

Mä tein yhen pc:n, ikään ku jotain hailuraa siinä olis mut en tiiä sainko sitä kuvaan :eek:

IMG_20170320_162800.jpg

Pitää koittaa malttaa nyt vaikka torstaille ja tehdä sillon uus..

Muoks* tossa vielä toinen kuva:

IMG_20170320_160650~2.jpg

Muokattu viimeksi:
Luin kaikki viikonlopun ja tän päivän viestit kerralla. Aika synkkää on. Pahoittelut negan testanneilke, kyllä tähän ketjuun olisi plussia ansaittu!

Täällä kp 8. Viikonloppuna tuli peittoja heiluteltua ihan vaan kun pystyi! Ei siis olla melkeen kuukauteen oikeen pupuiltu kun ensin oli punktio tulossa ja siinä on parin päivän kielto ennen et simppalaatu olis hyvä, sit ei lugemössön aikana oikeen inspannu, sit olikin menkat. Niin nyt olikin kivaa vaikkei edes ovista vielä odotella:wink

Bambi se huvin vuoksi vaakamamboaminen on kyl parasta :) hoitaa parisuhdetta ja tuo muutoin hyvää mieltä.

Mievaan labran (islab) sivuilta viitearvot:
Naiset
-follikulaarivaihe 0.6 - 4.7 nmol/l
-ovulaatiovaihe 2.4 - 9.4 nmol/l
-luteaalivaihe 5.3 - 86 nmol/l
-postmenopaussi 0.3 - 2.5 nmol/l

Luteaalivaiheessa hyvinkin alarajan yläpuolella; en tosin osaa muutoin sanoa, onko hyvä lukema.

Kissankulta hyvä että ehditte kuitenki vielä saada hoitoja tähän kiertoon. Mun korvaan kuulostaa kans vähä oudolta tuo sun alkukierron käynti o_O Mä ainaki saan jatkaa nyt letroja suoraan. Tai ainaki luulen niin, soitan vielä huomenna polille että uus kierto alko, niin katsotaan saanko lisäohjeistuksia. Mulla sattu meidän ensikäynnille kp1 ja vaikka olin kivuissani niin kyllä ultrattiin, ois sen kai voinu jättää välistä ja ultrata aukkarin yhteydessä niinku siinä tehtiinki aluksi :)

Lara täällä piti olla simppanäytteen tulokset valmiina ennen lapsettomuuspolin ensikäyntiä, ja vasta mun aukkarin jälkeen otettiin infektiokokeet. Eli vaihtelee kyllä käytännöt paljon.

mievaan mulla ei omakohtaista kokemusta progearvosta ole, ja netistäkin löysin monenlaista tietoa. Osassa lähteitä luki, että ovulaatio on tapahtunut jos arvo on yli 15 nmol/l ja osassa että yli 25 nmol/l :bored:

ON: Mä täällä taas yritän säätää seurantaultraa omaan terveyskeskukseen, ei ehkä taaskaan onnistu just parhaille mahdollisille päiville.. Onneksi on kuitenkin sattunut tänään ihania hoitajia puhelimen toiseen päähän, jotka oikeesti tosissaan yrittää järkkäillä mulle sopivaa aikaa, se vähä piristää mieltä :shy:

Triana: hyvä että ollut nyt mukavia hoitajia!

Sain vasta huhtikuun alkuun varattua ajat verikokeisiin ja papaan, koska verikoe pitää ottaa ennen klo 10 (tarkistavat kilpirauhasarvot), ja vasta sillon oli vapaita aikoja ja sekin menee tiukille, 9:50. Sit samalle päivälle että saadaan se papa otettua, niin se on vasta klo12, joudun siellä sit odottelee. Onneks clue-sovellusken mukaan just sillon pitäs olla noin suunnilleen seuraavan kierron hedelmällisin aika menossa, voisinkohan pyytää jos gyne ultrais sillon ja kattois follin tilanteen? :grin

Toisaalta tää tarkottaa sitä, että joudun nyt varmasti yhden kierron ajan (ainakin, en tiedä miten pitkät jonot TAYSin julkiselle lapsettomuuskliniikalle on) odottamaan että mitä tapahtuu, siis hoitojen alottamista ajatellen. No, saapa sit vielä hetken rentoutua, niinkun aiemmin aattelinki et ois mukavaa irtautua hetkeks tästä asiasta :)

Pahoittelut teille, jotka ootte just taas uuteen kiertoon joutuneet. :( Tsemppiä jokaiselle tällä palstalla majailevalle, olette ihania! ♡ Mä en ainakaan kestäis tätä p*skaa ilman tätä vertaistukea. ♡

LaraS, joko teit uuden testin? Kunpa siellä olisi plussa!! :)

Mievaan, mäkään en osaa sen tarkemmin valitettavasti tuosta progearvosta sanoa; mulla arvo oli 4, eli ihan selvä tapaus.

Deb, ihan kuin häivähdyksen jotain hailuraa tuossa näkisin! :) Jos ei nyt tärpännytkään, niin tosiaan hyvä, että nyt pääsette tutkimuksiin. Pyydä ihmeessä, että saisit ultran sitten samalla! :)

ON: Vatsaoireeni ovat terveyskeskuslääkärin mukaan hyvin luultavasti steessiperäisiä, mutta pääsin kuitenkin verikokeisiin kun pyysin, ja soittoaika keskiviikkona; jos oireet eivät ole ripulilääkkeiden avulla parantuneet, sitten lisätutkimuksia. Itkin lääkärille, koska pelottaa, sillä isäni suolistosyövän oireet oli siis samankaltaisia, vaikka tiedän, ettei pitäis ajatella pahinta... Iltapäivällä soitti lapsettomuuslääkäri (jolle myöskin itkin, kun on niin paljon kaikkea, päällimmäisenä tämä lapsettomuus), ja suunnitelma on seuraava: odotetaan menkkoja, ja uudessa kierrossa kokeillaan vielä Letroja, koska tämä Letro-kokeilu ei ollu ihan oikeaoppinen, sillä kuuri alotettiin siis tehottoman Tero-kuurin ja puuttuvien menkkojen takia liian aikaisin (ja sittenhän menkat alko kesken Letrojen syömisen). En ole kovin toiveikas, koska nyt Letroilla ei ollut MITÄÄN vastetta (luulis, että edes jotakin ois ollu jos olis tehotakseen?) ja olisin ollut niin valmis piikkeihin, koska siten voitais välttää välikierrot, joita on nyt jo kaksi peräkkäistä. Kaiken lisäksi mietityttää, miten pitkälle toi seuraavan kierron alku venyy; sanoin lääkärille, että seuraavaa kiertoa voi joutua odottamaan vuodenkin verran, mutta siihen hän sanoi, että voin soittaa, jos kierto venyy 40 vuorokauteen, niin katsotaan, mitä tehdään. Letroja ja Teroja ei kuulemma pidä sekoittaa samaan kiertoon. Nyt siis kovasti taas kerran odottelen tätiä, mutta siihen menee nyt ihan vähintään pari viikkoa, koska tänään vasta kp9.

Voi Frozen, onpas siellä nyt kamalan huono tuuri! :( Taas välikierto, etkä vieläkään pääse kunnolla kokeilee Letroja :( Se, että nyt ei tullu vastetta niille, johtuu varmasti siitä, että sulla sit alkoikin ne kuukautiset. Koitetaan me ottaa rennosti, molemmilla tiedossa ainakin hetki sellasta aikaa että raskautuminen tulee olemaan hyvin epätodennäköistä.. :shy:

Niin ja mäkin uskon että olis stressiperästä, sä oot kokenu nyt niin paljon vastoinkäymisiä että en ihmettele kropan olevan sekasin, haleja! <3

Kiitos Deb! ♡ Jep, yritetään ottaa rennommin ja olla miettimättä tätä asiaa. Täällä raskautumismahdollisuudet ihan nollassa, kun ei mun kroppa ovuloi edes apujen kanssa niin eipä ilman niitäkään. Teillä kuitenkin on jonkinlaiset mahdollisuudet "tauosta" huolimatta! :) Kunpa luomuplussa yllättäisi teidät! ♡

Frozen, oishan tuo 2v ja 1kk jälkeen aikamoinen yllätys jos se luomuplussa yllättäis just nyt :) yritystä kyllä on ollu, mutta niin tuota vähän joka kierrossa aiemminkin..

Takaisin