Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Helinä voi hitsi, miksei lugeja sulle annettu :bored: kurjuuksien kurjuus!

Frozen en tiiä, oliko ovis. Tikuttelut jäi aika vähiin. Oireita kyllä oli, mut Alan epäillä ettei oireillakaan oo mitään merkitystä ovulaation kanssa. No, mutta tosiaan ens kierto uusi mahdollisuus :) tulis vaan ne menkat...
Eipä ihme, jos sulla vatsa reagoi kaikkeen, mitä nyt on sulla meneillään. On toki ihan mahatautiakin liikkeellä, voisko olla sitä? Toivottavasti pian helpottaa!

Helinä, minä kummastelen samaa, että miten ei lugeja sulle oo tähän kiertoon (eikö sullakin nyt ollut letrot?) määrätty, jos toi tiputtelu on jo aiemminkin ollut vaivana. o_O

Mitenkähän yleistä on, että noissa ovulaationinduktiohoidoissa pidetään välikiertoja? Clomeissa ilmeisesti täytyy lääkkeen elimistöön kertymisen takia aika ajoin pitää taukoa, mutta letroja kai pitäisi pystyä syömään useampi kierto putkeen.. Minä soitin eilen siis meidän lääkärille polille ja hän oli sitä mieltä, että mun on ensi viikolla käytävä alkukierron kartoituksessa ultrassa, oletti siis että vuoto kyllä alkanee tässä viikonlopun aikana nyt lugejen jälkeen. Ja vasta sitten voidaan miettiä, että miten jatketaan!! :eek: eli jos nyt kierto vaikka tänään alkaa, niin letrot ei ainakaan enää ennätä sit tähän kiertoon... ja siis lääkäri sanoi jotenkin niin, että aina pitää kierron alussa tehdä tämä kartoitus. Ja jäin vaan sit miettimään, että tuleekohan nyt jotain hoitosuunnitelman muutoksia vai pitääkö joka kierrossa oikeasti pohtia, että jatketaanko letroja vai ei, ja aiheutuuko joka väliin sen takia välikiertoja?!

Tässä nyt epätietoisuudessa tiistaihin saakka. Toivossa on hyvä elää, että vuoto alkaa vasta huomenna tai maanantaina jolloin ehkä ei jäis välikiertoa....

Kissankulta Kysyin lääkäriltä tota ja sanoi, että Clomeja voi napsia 6kk putkeen ihan hyvin ja jos ei niistä hyötyä siirrytään toisiin hormoneihin. Ei kuulemma välikiertoja tarvitse. Klinikat näitä välikiertoja kuulemma määräävät, että saavat potilasryökkiöitä vähän jaoteltua.

Frozen Hirmuisesti tsemppiä ja voimia :Heartbigred

ON Tein tänään negatestin ja jotenkin niin paska fiilis, ettei sanoin voi kuvailla. KP 25/28-35 ja dpo 10

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia, vaikka täällä jo voisin melkein hanskat heittää tiskiin.

Pikainen omanapailu: mä teen tänään testin, ollaan menossa viettämään iltaa mun vanhempien luo ja tarkotus ois vissiin alkoholiakin olla tarjolla, niin pakko tuo testi tehdä nyt, kunhan pääsee kauppaan ja apteekkiin. Kp25/31, dpo9.

Mulla eilen oli koko päivän hassu tunne alamasulla, kihelmöi kohdun kohdalta ja oli jotenkin arka. Nyt on tosi pinkee ja vähän turvonnu, rinnat vielä eilistäkin isommat. Katotaan nyt kumpi sieltä on tulossa, menkat vai plussa!

LaraS, joo uus kierto on aina uus mahdollisuus. Joko sun miehes on päättäny, millon käy simppatestissä, että pääsette taas niiltä osin eteenpäin? :) En tiedä miten tää mun vatsa nyt näin, kävin ostamassa apteekista pikakeliakiatestinkin varmuuden vuoks, koska luin että keliakia voi aiheuttaa lapsettomuutta. Ehkä on kaukaa haettua, mutta ajattelin nyt testata, kun testi oli suht edullinen. Toivotaan, että oireilee vaan tän stressin takia.

Kissankulta, täh, taas alkukierron verikokeet?! Eikö sulla kuitenkin aiemmin oo ollu siellä kaikki OK? Onpa omituista! Oliko siis niin, että olet julkisella hoidoissa? Et voiko se olla noin kuten mievaan sanoo, että ne haluaa jakaa siellä porukkaa? Muakin harmittaa niin hirveesti, että taas tuli välikierto. Jotenkin tuntuu, että aika vaan valuu koko ajan hukkaan. Ihan kuin tässä ei ois odoteltu jo tarpeeks...

Mievaan, hyvin mahdollista, ettei raskaus vielä näy! Toivon sydämestäni, että asia on noin!! Kävitkö progekokeessa, jotta varmistetaan, että ovis todella tapahtui? :)

Deb, sulla vaan hyvät oireet jatkuu/voimistuu. Testikuvia odotellaan. :)

Muokattu viimeksi:
En jaksais kauheen kauaa enää pidätellä, 2h ollu nyt ja viimesen tunnin jalat ristissä. Kai tää alkaa kohta riittää? En oo juonu vettä oikeestaan ku lasillisen tänään, ni se ei ainakaan laimenna.. pitäis se testi saada tehtyä :hilarious:

Deb mua täällä jännittää sun puolesta :grin Haluttas toisaalta itekki testata niin ei tarvis piinailla.. Ku tänään ois kumminki jo dpo11 JOS se mun ovis oli kp13, siitäkää ku ei oo varmuutta :hilarious:

Anna mennä triana :D

Mun testit (pc ja apteekin oma) näytti tältä, mitä mieltä ootte?

IMG_20170318_165419~2.jpg

IMG_20170318_170416.jpg

Mä en nää niissä mitään, mun viivalasit on sumentunu tarpeeks etten nää ellei oo selkee haamu :D

Deb en valitettavasti minäkään nää mitään.
Toivon niin kovasti että vihdoin saatais lisää plussia tälle porukalle :smiley-angelic001

Ainakaa tänään mä en enää testaa, juonu niin paljo vettä päivän ja illan aikana että taitas olla turhaa. Ei oo kyllä mitään uusia oireitakaan, naama kukkii ja tissit arat niinku aina tähän aikaan kierrosta :meh: Kovasti jo mietin ja stressaan seuraavan kierron ultraa ja inssiä että miten ne saadaan aikataulutettua. Oispa sattunu seuraava ovis mun lomaviikolle niin ois kaikki ollu helpompaa :shy:

Deb, minäkään en valitettavasti näe noissa mitään. :(

Triana, aikataulutukset aiheuttaa joo hirveetä stressiä. :( Miten sitä on joskus kuvitellutkin, että sen kun harrastaa seksiä oikeeseen aikaan ja pam, olet raskaana?! Että tää osaa olla hankalaa ja aikaavievää! Toivotaan, että siellä olisi kuitenkin tärppi käynyt!

ON: Mun vatsa on kyllä nyt niin sekaisin, että pakko mennä lääkärille ens viikolla tämän takia. Epäilen jotain stressistä aiheutuvaa, esim. ärtyneen suolen oireyhtymää. Toki se syöpäkin on mielessä, mutta toivotaan nyt ettei oo sitä...

Frozen niinpä, on tää niin väärin että toiset raskautuu melkeinpä ajatuksesta tai jopa vahingossa ja meillä ei tärppää edes siihen mennessä ku toisilla on jo vauva sylissä :smiley-angry017
Ja onpa yks tuttu kerenny alkaa odottaa jo toista meidän yritysaikana. Toivottavasti selviää pian mikä sun vatsaa vaivaa! Mulla oli tuollasta useita vuosia sitten, oisko ollu 2006-2007. Ripulia, kovia vatsakipuja, saatoin viikkoja elää kivennäisvedellä ja suolakekseillä ku en uskaltanu muuta syödä, ja pakko oli jotain niellä ettei joutunu sairaalaan nesteytykseen. Tutkittiin verikokeilla ja molemmista päistä tähystämällä + koepalat. Näillä poissuljettiin mm. laktoosi-intoleranssi, keliakia, yersinia, helikobakteeri, syöpä. Mitään syytä ei koskaan löydetty, vaivat helpotti ajan myötä ja nykyään tulee sillon tällön pariksi päiväksi yhtä pahat oireet, ehkä 2-3 kertaa vuodessa.

Tänään ollu jotenki surullinen päivä. Mietin vaan, miten merkityksettömältä elämä on alkanu tuntumaan.. Nuorena (parikymppisenä) aattelin, että mulla ois tän ikäsenä (pian 28v) kaks lasta, ja se kolmas tulisi sitten joskus kun kaks ensimmäistä olis koulussa. Silloin olin kaukosuhteessa, ja oli aika selvää että lapsia ei tulis useaan vuoteen. Se suhde päättyi, ja melko pian löysin uuden miehen. Parin vuoden seurustelun jälkeen kuitenkin tajusin, että ei se mies halua lapsia vielä kymmeneen vuoteen, kuten hän itsekin mulle sanoi sitten suoraan. Nykyisessä suhteessa oli aika alusta alkaen selvää, että ollaan samalla aaltopituudella asiassa ja alotettiin tjottailu/yritys kun oltiin seurusteltu 10kk. Ja nyt tuntuu, että elämä ei etene ennenkuin tässä päästään siihen toivottuun lopputulokseen. Tai että se ei saa edetä, tuntuu jotenkin vaikealta tehdä mitään isoja päätöksiä tai suunnitelmia tulevaisuudelle, kun tämän nyt vaan pitää tapahtua ja onnistua ensin, ennenkuin minkään muun. Ehkä huomenna on helpompi päivä taas, tää on niitä vaikeimpia :sorry:

Muokattu viimeksi:
Frozen, onpa kurja tuo vatsaoire! Jospa ei ois mitään vatsatautia vakavampaa/pitkäkestoisempaa kumminkaan.. Minä käsitin että ei kai verikokeita tarvitse kumminkaan (vaikka käyttikin tuota kartoitus termiä..), kaiketi ultraa?? Mutta joo, ollaan julkisella, ehkä tuo mievaan:n mainitsema syy voi olla olemassa. Ei kyl kovin reilua sinänsä...

Omaa napaa: peruuntui tän aamun menot, niin tein pc:n r-testin, negahan se.. dpo12 nyt ja huomenna varmastikkin tulee täti. Mä jään tauolle siihen asti kunnes päästään tutkimuksiin, mulla on mennyt niin usko luomuplussaan ja myös mieheeni kun sen asenne on ihan p*skaa!

Tsemppiä kaikille vaikeisiin vaiheisiin ja keväisiä plussatuulia :Heartred

Onpa tää nyt vaikeeta, ei oo tullu plussaa pitkään aikaan kenellekään täällä, pelkkiä negoja ja tätejä ja haaveiden murskauksia. :( Vaikka lapsettomuus on varmasti riipaisevaa kenelle tahansa, uskon sen olevan kamalinta meille, joilla ei oo yhtään lasta. Mitä, jos ei koskaan saa kokea oman lapsen syntymää eikä nähdä hänen kasvavan? Mä oon niin kyllästyny esim. baareissa olemiseen (vaikken nyt ihan hirveästi enää käykään), siellä tulee aina sellanen olo, että tää on niin nähty 12 vuoden aikana, haluaisin jo jotain muuta elämältäni. Jos tietäis, että vaikkapa 2 vuoden päästä meillä on lapsi, osais nauttia tästäkin ajasta enemmän, mutta on niin raastavaa, kun ei tiedä, johtaako tää ikinä mihinkään vai onko pelkkää ajan- ja rahanhukkaa.

Triana, jep, tuntuu niin todella epäreilulta, että osa onnistuu periaatteessa yrittämättä ja sitten on meitä, jotka ei lasta saa vaikka kuinka yrittäis. Tässä jos missä on tullu huomattua, ettei elämää sais suunnitella liikaa, vaikka kyllä mä koko ajan mietin esim. työkuvioita, jos oonkin sillon ja sillon raskaana; tosin mitä pidemmäks tää yritys on venyny, sitä vähemmän enää mietin. Ja hyvä tietää, että tällaiset vatsavaivat voi olla selittämättömiä ja ei-vakaviakin. Keliakiatesti oli nega, testi oli aika samanlainen kuin raskaustesti paitsi että otettiin verestä; mietin, että enpä mä näemmä saa kahta viivaa tähänkään testiin. :D (Toisaalta hyvä noin, koska en osais elää ilman viljatuotteita.) Ajattelin huomenna joko mennä yksityiselle tai soittaa työterveyteen.

Kissankulta, niin joo, ehkä tosiaan tarkoitti "vain" ultraa. Mullekin klinikan hoitaja sanoi, että lapsettomuuslääkäri haluaa luultavasti ultrata pian, vaikka oon ultrassa ravannu joka viikko ja tiedot on koneella. Toki onhan se eri asia, kun itse näkee, mutta stressaa vaan, kun mun meno sinne Helsingin keskustaan klinikalle ei oo helppoa; pakko mennä autolla, koska siitä töihin/töistä sinne ei pääse oikein mitenkään julkisilla, ja koko päivän palkatonta en mitenkään raaskis ottaa, kun näihin käynteihin palaa niin paljon rahaa. Voi kunpa sulle nyt ei tuliskaan välikiertoa, nää on ihan p***eestä!

Elisenda, voi sua! ♡ Pahoittelut negasta! Oliko niin, että mies ei ole valmis tutkimuksiin vai mikä hänen asenteensa on? Tosi ikävää! Paljon voimia sinne! ♡

Voi Elisenda pahoittelut!!
Tuntuu, että kaikki taidetaan nyt rypeä aika syvissä vesissä, toivotaan että kevät ja aurinko tuo meille jokaiselle hyvän mielen ja jaksamista, ja tietysti toivon jokaiselle, että meidän unelma kävisi toteen!! mutta se on tosiaan niin totta että aina ei millään jaksa olla positiivinen,tuntuu vaikealta katsoa muilta joilla ei ole hajuakaan tällaisista vastoinkäymisistä, ja valittavat pienistä,esim. töissä ja silti koittaa olla itsekin reipas, aina ei vain pysty eikä tarvitse. Nyt tuntuu muutenkin että kaikki työkaverit puhuu lapsista ja tulee itselle niin suyrullinen ja vaivaantunut olo. Viimeksi viime viikolla yksi kysyi milloinkas te teette, tekisi mieli huuta että niitä ei niin vaan tehdä kun itse halutaan, oiskin nii helppoo!!!!
Frozen: toivottavasti vatsaoireesi on jo helpottanut,samalla ulapalla taidetaan tosiaan seilata, tuo lohtua tämä ryhmä kyllä kun tietää että on ihmisiä jotka ymmärtää täysin.
Triana: toivottavasti on jo parempi mieli. Teitkö jo testin?
Mievaan: toivottavasti muuttuu vielä plussaksi!!!! pidän peukkuja!!! voi hyvinkin olla ettei näy vielä.
deb: valitettavasti ei näy mitään, isot halaukset sinulle!!!
Kissankulta: letroja voi syödä useita kiertoja,ne ei kerry elimistöön,niinkuin clomit. Letroissa on tärkeää löytää sopiva annostus jolla saadaan yksi johtofolli aikaiseksi ja sitten kun se löytyy niin voi ilman seurantaultria popsia niitä sitten seuraavat kuukaudet.
LaraS: joko sinne kurvasi täti?

Lugeja minulle ei pyynnöstäni huolimatta annettu ilmeisesti siksi, että haluttiin nähdä auttaako loppukierron tiputteluun se että saadaan letroilla aikaiseksi kunnon ovulaatio, täälläpäin lääkärit kun eivät oikein pidä tuota lugea arvossaan vaan sanovat että tiputtelu loppukierrossa johtuu aina siitä, että oviksessa on häikkää ja jos se saadaan kuntoon niin sitten keltsikin on parempi ja ei tiputtele. ja varmaan myös siksi en saanut lugeja, että haluavat minut van nopeesti leikkaukseen ja eivät juuri usko raskautumiseen tai halua nyt sitä avustaa, sellainen fiilis tuli.
Nyt ei ole tiputellut enää kuin vaan sillon dpo,7 illalla ja dpo8 aamulla.. tein negaraskaustestin äsken aamupissasta (dpo9) kun meillä tulee tänään 14 vuotta yhdessä oloa ja olisihan se ollut mahtavaa juhlistaa plussalla,tosin eihän näin aikaisin yleensä mitään näy. Ei ole isoja odotuksia tähän kiertoon kuitenkaan nyt ton tiputtelun takia,sitä ollut ennekin noin että yks päivä ollut välissä ja alkanut taas.

Kiitos pahoitteluista :Heartred

Frozen, mies ei ymmärrä tätä mun fiilistä. Ja että sekin vois yrittää asioille jotain tehdä. Musta on alkanut tuntumaan, että haluaako se edes lapsia, kun ei laita tikkua ristiin asian eteen.. Eikä edes mielellään puhu koko lapsiasiasta..

Helinä, tuokin on niin ikävää että ei sitten edes lääkkeitä saa, mitkä auttais. Ja pahoittelut negasta, kumpa muuttuisi vielä plussaksi.

Elisenda pahoittelut negasta :sad001 Toivottavasti miehesi pian ymmärtää, kuinka iso asia tämä on sulle. Ja että ois yhtä iso asia hänellekkin, mutta ei ehkä vaan osaa puhua siitä.

Frozen
toivottavasti sulla oireet loppuu ja ei löydy mitään vakavaa :) Mulla on taidettu useammankin kerran testata keliakiaa, kun isän puolen suvussa on paljon sitä ja mun äiti sairastui lasten saannin jälkeen. Mulle kans tekis kyllä tiukkaa luopua viljasta, vaikka tiiän että suurella todennäkösyydellä niin voi joskus käydä.

Helinäkeiju hieman on parempi, kaunis ja aurinkoinen ilma piristää :rolleyes: En pystyny tekee aamulla testiä ku mä haluan pitää nää aikaset testailut mun omana tietona, ja tosiaan miehen kaveri änkes aamukahville just sillonku mä heräsin :grin Enkä voinu ootella ja pidätellä ku taas teki sen verran kipeetä. Se kyllä toisaalta kertoo että täti on tulossa. Onpa inhottavaa että sulle jäi noin huono fiilis tän kierron hoidosta :sad001 Toivotaan että tiputtelu jäisi pois ja sieltä tulis vihdoin se seuraava plussa tähän ketjuun!

Helinäkeiju, niinpä, aika syvissä vesissä tunnutaan nyt kaikki rypevän... Mun sisko kysy just, tunnenko ketään samassa tilanteessa olevaa ja kerroin tästä palstasta. Tosiaan onneks tää on olemassa! :) Ja joo, ärsyttää niin paljon ihmiset, jotka kyselee ja olettaa että lapsia vaan tosta noin tehdään eikä niillä ole käsitystäkään, mitä kaikkea jotkut joutuu sen vuoksi käymään läpi. Höh, ettet saanu Lugeja, kun ainakin ite oon lukenu monestakin paikasta, että vika voi olla melkeinpä pelkästään lyhyessä luteaalivaiheessa ja Lugejen avulla on saatu sitten sitä korjattua. Voi kunpa sulla oliskin ollu kiinnittymisvuotoa ja plussaisit!! Vatsaoireet on hieman helpottaneet, mutta toisaalta ne oli tossa välissäkin pari päivää pois. Epäilen kyllä vahvasti stressiä, koska oon stressannu Terojen tehottomuutta, sitten menkkojen alkua kesken Letrojen, sitten Letrojen tehottomuutta ja sen takia nyt toista välikiertoa putkeen, puhumattakaan kuoleman- ja sairastapauksista sekä töistä. Ja joo, ärsyttää niin paljon ihmiset, jotka kyselee ja olettaa että lapsia vaan tosta noin tehdään!

Elisenda, onko miehesi kuitenkin aiemmin ollu täysillä sitä mieltä, että hankitte lapsia? Olet varmaankin yrittänyt useasti keskustella hänen kanssaan..? Uskon, että teillä on kuitenkin hyvät mahdollisuudet onnistua pieninkin avuin, kun mitään ei ole vielä testattu/kokeiltu. :)

Triana, luulen ja toivon tosiaan, että tämä vatsan oireilu johtuu stressistä! Voi kun sieltä nyt pysyisikin täti poissa ja plussa tulisi!!

Tähän ketjuun tarvittaisiin kyllä nyt roppakaupalla hyviä uutisia ja plussia ja kaikkea hyvää pettymysten ja huonojen uutisten ja olojen sijaan. Toivotaan että lähestyvä kevät saisi hyvää aikaan, voimia ja tsemppiä naiset kaikille meille :Heartred

Mulla on tänään "ekan" ovisplussan mukaan dpo 15, eli tuskin silloin oli ovista laisinkaan. Tippaakaan punaista ei nimittäin ole näkynyt. Raskauden mahdollisuuteen en usko yhtään enkä halua edes testata, siitä tulee vain paha mieli. "Myöhäisemmän" ovisplussan mukaan täti saattaa tulla vasta torstaina, eli nyt sitten pitää kituuttaa sinne asti ja odotella, että päästään uuteen kiertoon ja yritykseen. Peitonheilutukset jäi niin vähille tässä kierrossa, että jos ovis onkin ollut myöhempään, niin ei mitään mahiksia siihen.

Olen miettinyt, että pitäiskö kokeilla muutama kierto sitä lämpöjen mittausta, BBTtä? Onko täällä kukaan kokeillut? Siitä sais ainaki lisää tietoa oviksen tapahtumisesta tai olemattomuudesta :bored:

Elisenda, meillä oli kans miehen kanssa pitkään niin, että mä en uskaltanu sille edes puhua tulevista hoidoista tms, koska musta tuntu että ei olla samalla tavalla mukana tässä lastentekoprojektissa, mutta sit me juteltiin (tai no riideltiin) asiasta ja kävikin ilmi että hän on valmis tekemään mitä vaan sen eteen että me saadaan se pikkunen :)

Ja pahoittelut negasta :(

Täytyy kyllä sanoo, että oon teiän kaikkien kans samoilla linjoilla. Toiset tuntuu saavan lapsia kokoajan ja tosta vaan, mullakin on yks kaveri joka odottaa jo toista sinä aikana kun me ollaan miehen kanssa yritetty omaa. Triana puhui noista suunnitelmista, ite kans ajatellu 'aina', että haluan kolme lasta, mutta nyt olisin onnellinen jos saisin edes sen yhden..

On niin väärin kuten joku tuolla sanokin, että toisia ei tarvii kun miehen vilkasta niin se on paksuna, ja toiset ei vaan millään sitä lasta saa. Mä itkin eilen ja olin tosi vihanen kun luin jostain naisesta joka oli tullu raskaaks, ja sai tietää siitä vasta kun oli niin pitkällä, että ei voinu enää aborttia tehdä (olis halunnut) ja kertoi kuinka vihaa tätä lasta eikä sitä haluaisi. On niin väärin että tollaset raskautuu ennemmin kun ne jotka haluais sen lapsen ja rakastais sitä kaikesta sydämestään!

Helinäkeiju, onneks ei mitään kauheeta hätää vielä oo, testasin varhain (dpo9), kun olin menossa iltaa viettämään ja tarjolla oli alkoholia, joten piti jonkunlainen vastaus saada. Joku kai täällä sanokin aiemmin, että ei sitä voi joka kuu elää loppukierrosta kokoajan sen mukaan että "no jos mä oonkin raskaana", koska kun on pidempään yrittäny.. niin.

Kuitenkin, oireita on edelleen aivan ihmeellisiä. Tissit on isommat kun koskaan ennen, mieskin siitä huomautti. Alavatsa tuntuu tosi pinkeeltä ja on turvonnu, jalat tuntuu siltä kun oisin juossu maratonin vaikka oisin vaan maannu sohvalla, iskias vaivaa (ei oo vähään aikaan vaivannu ku oon saanu selkää kuntoon, mulla on siis notkoselkä), viimeyönä oksensin vaikka en kovin paljoo alkoholia viittiny kuitenkaan juoda.. tokikin nää voi johtua jostain ihan muusta kaikki. En oo vielä testannu, en viittiny aamun ekasta pissasta kun jostain luin että edellisenä iltana juotu alkoholi laimentaa sitä.

Frozen, kuulostaa tuo sun vatsaoire vähän samalta mitä mulla on joskus kausittain, ja mulla on ärtyneen suolen oireyhtymä. Sillon ku mulla tulee tuo kausi, mikään ruoka ei maistu kunnolla ja syön vaan kaikkee mahdollisimman helppoo, tai siis sellasta mikä tuntuu siltä omasta mielestä että sitä voi syödä. Joskus se saattaa olla munakas tai vaikka banaani, joskus hesen megahamppari. En oikeen tiedä miten, mut se menee itsestään ohi mulla aina. Toivottavasti sulla helpottaa pian kans!

Takaisin