Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Deb: minäkin olin perjantaina iltaa viettämässä ja join alkoholia,oli tarkoitus ottaa vain yksi mutta kun vessassa käydessä tulikin sitä tuhrua ni join sitten useamman,olen aivan samaa mieltä ettei joka kuukausi voi elää niin että entäs jos, juon kuitenkin itse harvoin ja yritystä on jo takana kesällä se pari vuotta niin aion myös nauttia elämästä,alussa elin kokoajan niin että jospa oonkin raskaana- periaatteella ja se lisäsi stressiä.
Frozen: onko kyllä aika varmasti stressioireita sinulla,ihan liikaa olet nyt saanut kestää :/
Joo lugeja minäkin kyllä haluan taas sitten kun voi seuraavan kerran yrittää,varsinkin kun endolaisilla on ongelmaa just tuossa loppukieron hormoonien kanssa. No mut onpahan sekin sit testattu.

Täällä tehty tänään Clearbluen digital testistä negatiivinen. Pohjalle ollaan menossa. Vatsassa selkeesti oireita, että jotain tapahtuu, mutta eiköhän nuo oo menkkakipuja. KP 25/? en edes tiedä milloin ne menkat alkaa, kun ei oo säännöllistä kiertoa ja tuntuu toi ovulaatiokin niin utopiselta toiveelta vaan.

Toivottavasti verikokeen tulokset tulee huomenna jo. En jaksaisi odottaa. Jotenkaan en usko, että koko saatanan ovulaatiota edes on tapahtunut. Nyt on jotenkin niin epätoivoinen fiilis. Ei jaksaisi enää tätä koko elämän sekoittavaa odottamista ja odottamista. Tekisi mieli heittää hanskat tiskiin. Tuntuu, että noi hormonit sekoittaa viel enemmän mielialoja.

mievaan pahoittelut negasta :sad001 Täällä jokseenki samanlaisia fiiliksiä vaikka onki vähä parempi päivä ollu ku eilen.

Jotenki eniten stressaa tällä hetkellä se, ettei oo löydetty mitään tiettyä vikaa niin ei oikeen voi antaa mitään "täsmähoitoa". Just tääkin että en saa varmuutta onko mulla endoa vai ei.. Kevyet juilinnat/jomotukset alko hetki sitten eli eiköhän se täti oo tuloillaan. Viimeksi juili kolme päivää ennenku menkat vihdoin alko. Paras seuraavan kierron ultraa ja inssiä ajatellen ois että alkais joko huomenna tai sitten vasta torstaina, mutta mullahan se ei koskaan mee niin :meh: Kp25/23-28, dpo12? Saatan aamulla vielä testata että ei pääse pää turhaa enää piinailemaan.

Triana, kiitos :Heartred Se on kyllä tosi stressaavaa, kun ei edes tiedä mikä mättää :sad001

Frozen, mun mieshän monta vuotta puhui että "sitten joskus lapsia", ja sitten ku alettiin yrittämään viimein, niin jonkun ajan päästä totes että oho, ei se ollukaa nii helppoa :dead: se ei oma-alotteisesti puhu lapsiasiasta mitään, mutta yleensä kun mä oon siltä kyselly yms, niin kyl se on sitä mieltä että meillä vielä joskus tärppää. Sanoo että on valmis tutkimuksiin ainakin, mutta ei tee mitään asian eteen. Ei esim. käy yksityisellä tutkituttamassa simppoja, vaikka oon useaan otteeseen pyytänyt ja neuvonut miten sinne mennään. Ja eikä esim. käy vaihdattamassa lääkitystään, kun nykyinen saattaa huonontaa simppoja. Ja huom, ei myös suostu petihommiin kun olis otollisin aika!!
Toivottavasti sulla vatsa asettuu pian! Mullakin ollut vatsan kanssa ongelmaa, eikä koskaan ratkennut mikä sitä vaivasi. Mutta meni ohi lopulta, ja se on hyvä.

Villisilmä, tsemppiä sinullekin, jospa olis kuitenkin peiton heilutukset riittäneet ja plussa tulis!

mievaan, pahoittelut negasta :sad001 ja tsemppiä oloihin, samassa veneessä ollaan :sad001

Ihan järkyt menkkakivut, vaikka vuotoa ei vielä näy. Ja pinna niin kireellä... Toisaalta helpottaa se tieto, että viimestään kp3 nää olot katoaa..

Elisenda täällä kans jomotukset voimistunu nyt iltaa kohti ja maha turpos yhtäkkiä pinkeeksi palloksi. Hartiakipu alko kans vaivaamaan samalla hetkellä ku pissin purkkiin joten testin tulos oli odotettavissa, niin puhdas nega ku voi vaan olla.

Eli ei tuottanu yk20/1.letrokierto onnea meille :sad010Alkais nyt sitten vaan se vuotoki äkkiä eikä vasta kolmen päivän kipujen jälkeen niinku viime kierrossa.

Pahoittelut kaikille negan testaneille:(. Monella on kyllä vielä aikaiset päivät, joten hyvin voi vielä plussaksi muuttua.

Frozen, oltiin itse ajateltu seuraavaksi inssiä ja sitä myös naikkarilla ehdottivat. En tiedä kuinka yleistä on. Jotenkin kun tässä on pian jo toista vuotta yritystä takana ja viimeiset puoli vuotta on ovulaatiokin tullut, niin jotenkin haluttaisiin kokeilla jotain uutta. Miehen eka testi oli huono (sen perusteella suosituksena oli suoraan ICSI). Nyt puoli vuotta myöhemmin tulos oli kuitenkin normaali.

Villisilmä, mä olen mittaillut aamulämpöjä nyt puolisen vuotta. Olen kokenut varsin hyödyllisenä. Koska mulla on pcos niin kierrot heittelee, jonka lisäksi LH-piikkejä voi tulla kierron aikana useita. Ovis tulee mulla luomusti kierron päivällä 15 tai 20-22. Ilman lämmön mittailuja en kyllä tietäisi olenko ovuloinut vai en. Pitkää pinnaa kyllä vaatii ja että suurin piirtein samoihin aikoihin mittaa aamusta. Kaksidesimaalinen mittari on paras. Voin suositella fertility friend sovellusta. Kysy vaan jos tulee jotain mieleen:)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! On tämä 'lapsettomuusmambo' välillä kyllä niin p******stä. Kyllä me täältä vielä noustaan ja saadaan niitä plussiakin ihan varmasti:)

Pahoittelut negoista :sorry: plussia olis niin kaivannut tähän ketjuun :Heartpink

Elisenda kuulostaa tutulta tuo, kun mies ei tee hedelmällisyyteen vaikuttavien asioiden suhteen muutoksia tai "omaa osaansa" asian eteen. Yritän olla nalkuttamatta, koska inhoon semmosta. Ens viikolla kyllä aloitan, jos ne penteleen verikokeet jää taas käymättä! :bored: tsemppiä! :Heartred

Frozen alkavalla viikolla mies kävis ne infektiokokeet, joista n. 2vk kuluttua saa viedä simot syyniin. Infektiovastaukset pitää olla ensin valmiit.

Täällä oottelen edelleen menkkoja, joiden piti alkaa perjantaina. Ei pihaustakaan! Vv tulee jonkin verran, muttei tietoakaan verisyydestä. Luulin kipujen perusteella, että ovis oli kp9 tjsp, mut saattoihan se olla myöhemminkin - tai jäädä kokonaan tulematta. Testit edelleen negoja, joten ei tässä kovin positiivisia uutisia tälle kiertoa enää odota. Toivoo siltikin... :shy: pieni teoreettinen mahdollisuus on, jos ovis olisikin ollut viikon myöhemmin.

Ellei täti kurvaa alkavalla viikolla, niin soittelen polille, että mitäs nyt. Pitäis ne alkukierron labrat saada otettua ja eipä se onnistu, jos kierto ei suostu vaihtumaan.

Villisilmä, voi harmi, jos ei peitonheilutukset osunu otollisiin aikoihin. :( Mä en oo mittaillu lämpöjä, joten en osaa kommentoida siitä mitään.

Deb ja Helinäkeiju, niinpä, ei tässä koko ajan voi ajatella, että mitä jos onkin raskaana ja jättää nauttimatta elämästä. Ja kuten me kaikki ollaan saatu todeta, niin eipä tässä raskaana olla oltu eli ihan turhaan olis ollu vaikka pari drinksua juomatta. Debille vielä: Mä kyllä pystyn syömään ihan kaikkea, ihan kaikki ruoka maistuu (kuten aina :D ). Varasin huomiselle lääkäriajan, toivottavasti selviää jotakin, vaikka hetkittäin onkin paljon parempi.

Mievaan, pahoittelut negasta! ♡ Samanlainen hanskat tiskiin -fiilis täälläkin. On ihan perseestä laskea kiertopäiviä, ravata lääkärillä, odottaa ja aina pettyä.

Elisenda, toivottavasti saisit nyt miehesi pian menemään tutkimuksiin! Mä menin sillon yhdessä mieheni kanssa (käytiin samalla Helsingissä leffassa tms.), koska ajattelin, että on parempi niin. Oli onneks molemmilla lomaviikko niin onnistui hyvin. Harmi, jos ei miehesi suostu petipuuhiin, kun pitäisi. :( Ja kiitos sinullekin tiedosta, että vatsaoireet voivat ihan yhtäkkiä sitten hävitä.

Triana, toi on niin raastavaa varmasti, kun ei tiedä kunnolla, mikä on vikana. :( Ja pahoittelut negasta! ♡ Kyllä tää nyt on niin hemmetin vaikeeta... Toivottavasti kipusi olisivat siedettävät!

Sininen kirahvi, ymmärrän, että haluatte kokeilla jotakin uutta. :) Kiitos tsempeistä, eiköhän me täältä joo tosiaan nousta ja onnistuta. :)

LaraS, voi kun sulla oliskin ollu ovis myöhemmin ja tärppi käynyt! :)

Mua jännittää aivan hirveesti huominen lääkäri, tuntuu siltä että alkaa ihan uus kausi elämässä kun tulee lapsettomuushoidot mukaan. Tokikaan vielä huomenna en saa mitään muuta kun lähetteitä tms.. mä pelkään henk koht. syistä gynejä aivan hirveesti, ja vaikka koitan tsempata et ne tutkimukset (aukkari varsinki) on vaan hyväks, et saa tietoo, ja ajattelen että lapsen takia teen mitä vaan, niin pelottaa tosi paljon..

Eniten ehkä pelottaa se, minkä saan syyks lapsettomuudelle (jos sellanen löydetään, toivon että löydetään ni saa hoitoja).

Sellanen olo ei oo ollenkaan että menkat ois vielä ainakaan alkamassa, nyt on (sunnuntaina oli) kp26/30-31. Tänään on tuntunu jotain pientä repäsykipujen tapasta, mutta ei oo toiveet hirveen korkeella sen suhteen että oisin raskaana. Rinnat edelleen tosi turvoksissa ja niitä aristaa, iskias vähän helpottunu. Valkovuoto runsasta, sellasta kellertävää ja nestemäistä, yleensä tosi kuivaa loppukierrosta. Tänään sain kans negan (dpo10), mutta ajoissa testasin. Seuraavat testit (huomenna kenties lääkärissä?) vasta jos ei menkat ala.

Onneks täällä on ihana tukiverkosto <3

Voi pahoittelut negoista,ihan syvältä!!! :(
Aamun valitukset..kävin lukeen omakantaa ja sinne on joka kerralta kirjoitettu potilastietoihin minun mieliala,hittoako ne sillä tiedolla tekee,tyylillä: potilas todella harmissaan,potilas todella huojentunut jne... pitää ens kerralla sanoo että täällä pitäs tutkia lapsettomuutta ja keskittyä sen hoitoon eikä mun mielentilaan :grin:grin tosin sekin alkaa varmaan kohta tässä hommassa levitä kun aina jarruttelevat jossain ja hoitoihin pääsy vaan venyy..

Deb, tsemppiä lääkäriin! ♡ Uskon, että pelottaa, mutta kuten itsekin kirjoitit, toisaalta hyvä, jos joku selkeä syy löytyy, niin osataan hoitaa. Ja aukkari kesti onneks vähän aikaa, jos yhtään lohduttaa. :) Muakin jännittää pian oleva lääkäri (menen siis tän löysän vatsan takia).

Helinäkeiju, voi hitto, niinpä, mitä hemmettiä ne sitä mielentilaa sinne kirjottelee?!? Lapsettomuuttahan tässä tosiaan vain on tarkoitus hoitaa. Mä meen siis nyt aamusta lääkärille tän löysän vatsan takia, iltapäivällä soittaa lapsettomuusklinikan lääkäri, kerron sillekin toki tästä vatsasta. Oon aika varma, että oireilen mm. lapsettomuudesta aiheutuvan stressin takia, ja jos lapsettomuuslääkäri sanoo, että ensin pitää hoitaa itteni kuntoon, meinaan kyllä sanoa, että se tuskin onnistuu, jos tulee taukoa hoitoihin, koska oviksen puute mua mielestäni eniten stressaa.

Triana, pahoittelut :sad001 ja noi kivutkin vielä, kaikkea sitä joutuukin kestämään :sad001

LaraS, mäkään en viiti kovin montaa kertaa sanoa samasta asiasta, vaikka välillä tekis kyllä mieli puhua suu puhtaaksi kaikesta mitä ajattelee :shifty:

Deb, tsemppiä lääkäriin!

ON: Täällä kp1 niinkuin ennustin. Ens viikolla on se gynen ultra. Sit saadaan se lähete lapsettomuustutkimuksiin. Mun pitäis puhua siitä ton miehen kans, mut jotenki mä vaan en jaksa. Oon vaan niin poikki ettei oo tosikaa..

Frozen tässä vielä jännäksi tekee se, että tänään herkällä (?) eBayn testillä ja eilen pc-liuskalla oli testiaikana jotain haaleeta viivantapaista, joka hävisi kuivuessaan pois. Ja eihän niitä kuvaankaan saanut, niin epäilen jo omien viivalasien vahvuutta syylliseks. Normisti nega on nega ilman mitään epäselvyyksiä.

Deb tsemppiä lääkäriin! Ei siellä mitään ihmeempiä ole, jos lähetettäväksi varten käyt. Hyvin se menee :)

Helinä ymmärrän tuon, että noita mielialoja kirjataan; onhan se lääkärin / hoitajan työtä nähdä asiakas kokonaisvaltaisena ja psyykkinen puoli kuuluu siihen. Osaavat sitten arvioida esim. terapeutin tms. tarvetta. Ymmärrän myös sen, että ärsyttää, jos puututaan ns. epäoleellisuuksiin ja varsinainen käynnin syy jää sivuun.

Frozen niin sinnekin tsempit lääkärikäyntiin!

Elisenda kurja kp1 :sorry:
Ehkä kunnon ilmanpuhdistus tekisi teilläkin hyvää. Auttaa jaksamisessa, että saa tuulettaa ja voi myös yllättää, että kumppanikin avautuu enemmän. Paljon jaksamista :Heartpink

Kp1 eikä kivut päästä helpolla tässäkään kierrossa :arghh: Voi olla että ovis sattuu viikonlopulle sittenkin, alkaa kyllä mennä motivaatio koko hommaan jos ei taaskaan onnistu tehdä inssiä... Jos ois oikeesti ylimäärästä rahaa niin saattasin lähteä ivf-hoitoihin suoraan, vaikka ne paljon rankempia onkin. Ei tämäkään ehkäjuupaseipäs-hommakaan helppoa oo ku hoitopaikka on niin kaukana. Toisaalta tekis mieli kertoa töissä niin helpottais aikataulusuunnittelua vähän, mutta esimiehellä on vähä semmonen huono tapa ennen ollu että juorunnu esim. sairauslomien syistä muille työntekijöille ym. Niin eipä paljon oo tämmösessä asiassa luottoa ko. henkilöön. Sori nyt pelkkä oma napa, jospa illalla ois jo paremmin ajatukset kasassa ja pystys keskittyy muidenki tilanteisiin :shy:

Triana voi kurjuus, sielläkin kp1 :sorry:
Ihmeellinen esimies :eek: tuollainen pitäisi laittaa viralta, jos ei osaa pitää suuta kiinni työntekijöiden yksityisasioista! Hui!
On varmasti ärsyttävää odotella epävarmuuksissa, et mille päivää ovis sattuu. Olisipa tässä kierrossa sulla tähdet linjassa ja mahdollistuisi inssi :smiley-angelic001

Elisenda ja Triana, voi kurja tuo kp1!! Eiköhän tänneki tuu täti pe-la..

Helinäkeiju, voisko olla että vaikka onkin hormonilääkityksiä tms, niin stressi ja tämmöset vaikuttavat sillonkin, ja kirjaavat sen takia? Toki ikävää että saa sun olon tuntumaan siltä, että ne tutkii miten sun pää toimii..

ON: täällä vielä pari tuntia siihen lääkäriin.. voi kun jotain alkais selviimään sit pikkuhiljaa :)

Lähetteet veri- ja virtsakokeisiin ja mulle papa- ja miehelle simppanäytetesteihin annettiin lääkärissä, nyt sit kokeiden jälkeen saadaan lähete lapsettomuuskliniikalle. Nyt vaan sit kokeisiin ja sit alkaa etenee asiat :)

.. paitsi jos on käyny niin onnellisesti että oisinkin raskaana :hilarious:

Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille tsempeistä :Heartred koitan tänään jos mies suostuis keskusteleen..

Deb, mahtavaa että tutkimukset alkaa etenemään! Pidetään kuitenkin peukkuja että tuliskin nyt plussa :)

Takaisin