Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Kirjoittelen ajankulukseni tänne, kun ei nukutakaan, vaikka unta on takana vain 4 h. Heräsin vessahätään, mutta sitten aloin stressata mun toimimatonta kroppaa enkä oo saanu sen jälkeen unta. Vikasta Terosta tulee parin tunnin päästä kuluneeks 5 vrk eikä siis tädistä tietoakaan. Onhan tää nyt vieläkin sellainen aika, että hyvin ne saattaa alkaakin pian, mutta jotenkin luotto siihen ihan nollassa, koska yleensä alkanu 2 päivän sisään. Ja tässä yön epätoivoisina tunteina on tullu googlattua, että mitäs sitten, jos ne ei alakaan. Ilmeisesti estrogeenia jossain muodossa pitäis sitten saada... Tiedän, että tämä stressaaminen ei auta asiaa yhtään, mutta se on mulle helpommin sanottu kuin tehty.

Elisenda, hyvä että sinulla oireet ovat helpottamaan päin! :)

Tsemppiä Frozen! Tosi ikävää että yöunetkin menee asioita pohdiskellessa. Mullakin on vähän samanlaisia taipumuksia. Toivottavasti vuoto nyt kuitenkin pian alkaisi. Mulla ei ole valitettavasti kokemusta teroista. Onko ollut vaihtelua menkkojen alkamisessa tuosta kahdesta päivästä?

Täällä on nyt oletettavasti dpo3. Eilen aloitin lugesteronit 2 x päivässä. Kovasti oli nippailuja alavatsassa koko viikonlopun ja vieläkin vähäsen.

Tsemppiä jokaikiselle tilanteesta riippumatta ja ihanata naistenpäivää:)

Frozen, pystytkö soittaan jonnekin hoitajalle/lääkärille että voiko asialle jotain tehdä? Tai voiko olla niin ettei terot jostai syystä toimineetkaan? Vai voiko ne olla edes toimimatta..

Sininen Kirahvi, tsemppiä piinapäiviin :) oliko sulle tulossa mitään seurantaultria tms. nyt tässä kierrossa vielä?

Hyvää naistenpäivää naiset :Heartred

Minut mies herätti aamulla, oli ostanut ruusuja ja pullaa ja keittänyt kahvit :happy::Heartred

Eilisenda, kiitos:) ei ole mitään seurantaultria enää. Nyt vain piinaillaan;) vaikea kyllä uskoa että tämäkään ovulaation induktio tuottaisi tulosta, kun kolme aikaisempaakaan ei toiminut. Tosin nyt on pistokset ekaa kertaa mukana. Oisin niin mieluusti sitä inssiä kokeillut, mutta minkäs teet kun osui ovis tietenkin viikonlopulle.

Frozen, mulle tuli mieleen tosta terolutista, kun ite sitä joskus otin parin kierron verran kp 15-23 muistaakseni, niin mulla ei alkanut vuoto heti parin päivän päästä vikasta pilleristä, koska mulla tuli vaan luonnollisesti myöhäinen ovis vasta kp 22. Vuoto alkoi siis ihan normaalisti noin parin viikon päästä tuosta oviksesta, oisko kierto ollut silloin jotain 34 päivää pitkä. Eli olisko mitenkään mahdollista, että sulla oliskin tullut myöhäinen ovis ja oma keltarauhanen siellä nyt porskuttelee? Kirjotit muistaakseni jotain ultrasta ja testeistä tässä kierrossa, mutta oliko ne siis joskus kp 10-13 tienoilla? Jos on myöhäinen ovis, niin sillon ei ultrassa vielä näykkään mitään.

ON: Täällä mennään vissiin jossain kp 13:ssa. En ole vielä ovista alkanut tikuttelemaan, koska ei se vielä ainakaan viikkoon ole tulossa tänne. Valkkarin perusteella veikkaisin, että aikaisintaan viikonloppuna vois tulla ovisplussa, mut tod.näk. menee alkuviikkoon. Sitä odotellessa :)

Pikainen napa:
Fertipolin hoitaja soitti, että TSH koholla raskautumista ajatellen, joten täällä alkaa thyroxin pienellä annoksella. Aika pommi, vaikka jotenkin osasin odottaa tätä :banghead: Onneksi kävin ajoissa labroissa, niin saan aloittaa lääkkeet jo tänään.

Täällä ovis hukassa :meh: Enkä usko mitenkää että plussa ois voinu olla ennen tuota kp12 iltaa, kun kerran isoin folli oli kp9 11mm. Aika erikoista jos luomuna saan ovisplussia ja letroilla en... Voihan se toki tulla myöhemminki ku luomukierrossa, mutta vähä jo epäilyttää. Teen kyllä nyt päivätestinki loppuviikon ajan töissä jos onnistuu :grin Sori pelkkä omanapa, ei ees oo kerenny lukee kaikkia muiden juttuja.

Liitteet

• IMG_3718.JPG
    IMG_3718.JPG
    664 KB · Katsottu: 184
Triana, mulla näytti just tolta kun sun kp12 ilta, sillon vähän ennen kun tuli LH-huippu (mitä en tikkuun saanu, kp10) kun se tuli tikutuksien välissä.. selkeesti tunsin kyllä oviksen. Toivottavasti on varmuuden vuoks tallettelut tehty, jos ovis olikin tossa kp12 esim :p

Frozen, voi nyt kurja ettei se täti meinaa millään tulla, kun sitä kerrankin haluais! Kutsumattomana tulee aina.

Bambi, olispa plussaa siellä lauantaina, olispa! ++++

LaraS, täällä kans yks jolla kilpparin vajaatoiminta, mutta Thyroxiinit on auttanu tosi paljon elämää kaikin puolin! Itellä oli arvot vaan vähän koholla, TSH tais olla 4,7 ja T-4V 12,3, mutta en meinannu millään saada lääkkeitä vaikka oireet oli aivan jäätävät.. koko kilpparin vajaatoiminta on niin kiistelty juttu, et mitkä on oikeet viitearvot ja koska määrätään lääkkeet. Sain helpommin rauhottavia kun tyroksiineja sillon.

Villisilmä, oon kans lukenu jostain että on mahdollista jos molemmilla puolilla tapahtuu ovulaatio, että se ei tapahdu samaan aikaan aina. Olihan jossain lehdessä jonkin aikaa taaksepäin uutinen, että nainen oli synnyttäny kaks lasta samaan aikaan, mutta ne ei ollu kaksoset - ne oli hedelmöittyny kuukauden erolla toisistaan. Nainen oli siis jo raskaana ollessa ovuloinu uudelleen, ja tullu siitäkin raskaaks.

Sininen Kirahvi, toivotaan että nuo hoidot auttais, ettei sitä inssiä tarviikaan! Tsemppiä piinapäiviin!

Alina, oviksen bongailu on onneks ihan viihdyttävää puuhaa, ja se tallettelu tietenki kans :p ovisplussia sinne!

Elisenda, mietin kans että mistähän johtuu, että näin ajoissa alkanu oirehtimaan.. jospa siellä joku toimis oikein?

ON: Eilen join lasin punkkua, josko siitä sit jotain hyötyä olis :grin Huonosti nukuttu yö takana, heräilin vähän väliä ja näin ihan ihmeellisiä unia. Tänään on huipannu, enkä oo saanu kauheesti syötyä mitään. Väsyttää aivan kamalasti, mutta en osaa millään nukahtaa päiväunille. Rinnat edelleen arat ja turvoksissa, alavatsaa kihelmöi välillä vähäsen. Kumman ajoissa nää kaikki oireet, niinku aiemmin sanoin niin oisin odottanu tällasta viikon päähän. Tiedä sit mitä mun keho sekoilee :hilarious:

Dep kp15/26, dpo4.

Niin ja ihanaa naistenpäivää kaikille!! :Heartred

Oisko Trianalla voinu jäädä plussa tikutuksen väliin? :)

Elisenda
, se eilinen plussa oli kyllä vahvempi kuin se edeltävä plussa, joka sekin tosin selvä plussa. Musta tuntuu nyt todennäköisimmältä että se ensimmäinen ovisyritys ei onnistunut ja sen takia nosti lh:n ja yritti ovista uudestaan. Ja sehän se vasta nyt harmittaakin, kun ollaan miehen kanssa töissä oltu niin ristiin, että edellinen potentiaalinen kerta oli "ekan oviksen" aikaan. Eli piinaavat kaksi viikkoa edessä, odotella että millä aikataululla menkat alkaa, raskauden mahdollisuuteen ei kauheasti ole just nyt toiveita.. :sorry: Ois pitäny vaan jättää ne tikuttelut siihen ekaan plussaan!

Lisäksi mua on alkanut pelottaan, että ne ei ota meitä vakavasti siellä tutkimuksissa, kun meidän yhdyntätiheys on laskenut viimeiset puolen vuoden aikana niinku lehmän häntä. Ja tämä sitten stressaa sekä minua että miestä :bag:

Deb, tuohan kuulostaa hurjalta, tuskin mun kohdalla mahdollista :shy: Olen ymmärtäny että periaatteessa sen ensimmäisen ovulaation hormonivaikutuksen pitäis estää seuraavia ovulaatioita, ja että kahden oviksen tapahtumisen välissä vois olla korkeintaan vuorokausi väliä. Toki poikkeuksia varmasti aina jostain löytyy, tuskin mulla kuitenkaan niin hyvä tuuri :grin

(Kp 16/27, dpo??)

Deb juu tallettelut kunnossa vaikka ois ollu aikanen ovis :p

Villisilmä voihan seki olla mahollista, pidin vaan ite epätodennäkösenä ku aiemmissa kierroissa mulla on tullu plussa sekä aamulla että illalla, eli mulla ois pitkäkestonen lh-piikki :grin

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Ovistikuthan voi näyttää kiinnittymisen..? Noh, dippailin just yhen ihan huvin vuoks, ja dpo4 näyttää 3min päästä tältä (yleensä mulla tulee viiva siihen haaleena näkyviin vasta 3min kohdalla ja vahvistuu siitä):

IMG_20170308_160943.jpg

En keksi mitään muuta syytä, en kertakaikkiaan mitään miks ovistikku näyttäis dpo4 tältä!! :eek:

Deb voi jospa olisitkin raskaana! Koska meinaat r-testin tehdä?

Laralle tsemppiä kilppariasian kanssa. Toisaalta nyt kun lääkitys alkaa ja arvot korjaantuu niin raskautumismahdollisuudetkin nousee:) eikö sulla oo aiemmin mitattu noita kilppariarvoja? Toi lääkitys muuten auttaa varmaan myös painonhallinnassa, jos oikein muistan ni sulla oli sen suhteen jotain projektia?

Frozen koita ottaa rennosti, kyllä se täti tulee. Meillä on joskus pupuilu houkutellut tädin paikalle:wink

On. Eilen oli illalla menkkajomoja ja siitä tuli paha mieli, tänään ei nyt oo ollut. Nyt kp 27, dpo 12, pp 9.

Ihanaa naistenpäivää!

Bambi, sunnuntaina tai tiistaina, dpo8 tai dpo10, en oo vielä päättäny :D mulla on noita mammaksin herkkiä testejä, 10miu/ml.

Nopeasti vain omanapailua nyt, sori. Katsoin mun merkinnöistä, että aiemmin mulla on normaalisti alkanu menkat 2 päivän päästä vikasta Terosta; kerran tosin alko 6 päivää jälkeen ja kaks kertaa kesken kuurin. Huomenna tulee toi 6 päivää täyteen, joten jos vain ehdin, soitan klinikalle huomenna iltapäivällä. Kiitos kaikille tosi paljon tsempeistä, luen ajatuksella ja vastaan illalla teille muille, jos ehdin ja jaksan, kun pääsen kotiin (suht myöhään)! :)

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Pitää sanoo vielä tosta ovistestistä, eilen oli lähes näkymätön viiva samaan kellonaikaan tehtäessä, eikö ovikseen vahvistu hiljakseen viiva kunnes LH on huipussaan? + Mulla ei tuu ovislimoja, ja tunsin kyllä oviksen dpo0.. mulla tulee runsaasti maitomaista valkovuotoo, oikein lorisemalla kun istun pöntölle :eek:

Hämmentävää!

Dep, huutelen tuolta "kyllä se vaan oli vaikeeta" puolelta. Ovistesti saattaa pompata plussalle vaikka edellinen tikku olisi ollut negakin. Joissain kierroissa LH voi nousta hitaasti ja viiva vahvistuu pikkuhiljaa ja joissakin tosiaan saattaa nousta ihan yhtäkkiä. Joillakin ovistesti saattaa näyttää myös raskauden menkkojen lähentyessä. Silloin kontrolliviivan pitää olla paljon vahvempi kun testiviivan. Monilla LH nousee ennen kuukautisia vaikka ei olisikaan raskaana ja siksi ovistesti saattaa näyttää haaleaa viivaa myös ennen kuukautisia vaikka ei olisikaan raskaan.

Tikutitko oviksen tuolloin kun tunsit oviksen? Tuolla " ei tää voi olla niin vaikeeta" ketjussa on monesti huomannut että vaikka oireet viittaisivat ovikseen vahvastikin niin ovis saattaa tapahtua silti vasta muutaman päivän päästä.

Tsemppiä kaikille kierron jokaiseen vaiheeseen ja plussa tuulia!!

IMG_3724.JPG
Lara
harmi että kilpparit koholla, onneksi saat heti kuitenkin lääkityksen, tsemppiä! :)

Bambi en malta odottaa sun testaamista, toivon koko sydämestäni että saat kunnon plussan! :Heartred

Debille myös plussatuulia! ++++ Tuosta LH noususta sen verran, että mulla ei ainakaa tasasta tahtia vahvistu viivat, on seki varmaan tosi yksilöllistä o_O

Frozen toivottavasti täti tulee pian että pääset kokeilemaan letroja. Mulla itellä nyt vähä sekavat fiilikset ko. lääkkeestä ku ei ovisplussaa tuu. Kunpa sulla ja muillaki toimis paremmin.

ON: Viivat haalistuu entisestään ovistesteissä. Yritän bongailla vielä loppuviikon ja sitte kai se on vaan ootettava tätiä ja soitettava polille että irrotuspiikin haluan seuraavaan kiertoon. Tuplaakohan ne myös letrot jos ei nyt ovisplussaa tuu?

Muokattu viimeksi:
Takaisin