Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Sininen kirahvi oi, onpa ollut vaste hyvä :) hienoa! Harmi, ettei inssi mahdollistunut, mutta jospa plussa tulee silti :happy:

Trianallakin hyvät ultrakuulumiset :)

Helinä huomiseen ultraan toivon hyviä uutisia :)

Bambi en tiiä "oireista", mutta alavatsalla täyteläistä tunnetta ja oli tänään aika runsas vv. Luultavasti normi pms-oiretta. Mulla oli siis oviskipuja jo kp9, tosi aikaisin siis. Kivut oli sitä luokkaa, että ihme, jos ei silloin ollut. Tikkuilut mulla jäi vähän niin ja näin, mutta enpä usko että tälläkään kerralla olisin plussaa siihen saanut. Malttamattomana ajattelin, josko huomenna tekisi vakavissaan eka r-testin :rolleyes: (tein pe-iltana laimeesta pissistä ihan vitsinä ja olipa yllätys että oli nega :laughing005)

Kääk! Kävin jo ajoissa viikolla ostamassa Terolutit, mutta ne oli häveyksissä! :facepalm: Olis pitänyt eilen aloittaa ja eihän niitä löytynyt. Tänään onneksi mies löysi apteekkipussin auton hanskalokerosta - johon oli ne itse myös laittanut :rolleyes: Anna mun kaikki kestää... :hilarious: tänään siis päivän myöhässä aloitin, voin siis odottaa kierron venyvän loppupäästä. Ei paha silti jos on sen 28pv.

Muokattu viimeksi:
Deb jospa onkin ajoituksesta ollut kiinni, niin nyt vois hyvinkin olla tähdet linjassa :) toivottavasti näin on ja seuraavat tuplaviivat parin viikon päästä!

Deb, voi hyvinki olla että olis ovis mulla nyt aiemmin, koska mulla on välillä 25 päivän kiertoja, vaikka yleensä 27. Mulla tuntuu monesti kummassakin munasarjassa jomotusta oviksen aikaan, aiemmin on ollut niin että toinen vaan jomottanut, eli ilmeisesti se jolta puolelta irtoaa. Mut en nyt tiedä mitä tää on kun kumpikin puoli jomottaa ja nippailee joka kierrossa :confused: Hyvät tallettelut teillä kyllä nytten :) kumpa tois toivotun lopputuloksen nyt viimein, niin ei tarvisikaan hakea siihen apuja :Heartred

Helinäkeiju, toivottavasti on hyvät ultrakuulumiset huomenna!

LaraS, olipa ikävästi lääkkeet hukassa vaan onneksi lopulta löytyivät! Mä oon nyt vähä pihalla, mihin tarkotukseen niitä Teroluteja käytetään?

Jee, onnistuin kellistään mieheni tänäänkin :happy093
Jos viimestään keskiviikkona vielä silti yrittäis! Mä en tiedä miksi se sille on niin vaikeeta, välillä ei niinkään mut toisinaan taas ei meinaa millää suostua. Oon koittanut kysyä miksi, niin vastaa vain että on väsynyt ja ei jaksa. Ja etenkin arkena, kun on töitä, niin en millään meinaa saada sitä petihommiin :shifty: vaik en mielestäni oo todellakaan mikään vaativa niissä hommissa, riittää tasan se että saan ne siemenet :grin tai jospa sitä ei just huvita jos oon liian helppo :rolleyes: Kateeks käy ne miehet, jotka on aina valmiita.

Noh, ei sille voi vaan mitään jos nyt ei näillä talletteluilla onnistu!

Deb, toivotaan joo ettei apuja tarttiskaan nyt hakea! :) Vaikka km on tosi ikävä, ainakin se tarkoittaa, että teillä on mahdollisuudet luomuplussaan! :)

LaraS, hyvä että Terot löyty nyt eikä myöhemmin, niin ei ton enempää kierto veny. :) Kuinka pian sulla alkaakaan menkat niiden jälkeen? Mulla ei oo yhtään "menkkaolo" ja mietin, mitenköhän nyt tällä kertaa menee... Otin vikan Teron siis perjantaiaamuna eli 2,5 vrk sit.

Elisenda, hienoa, niin on paljon siimahäntiä jo paraatipaikoilla! :)

Kiitos kaikille tsempeistä taas <3 tää vasemmanpuoleinen lantiokipu mistä aiemmin kerroin on aika tuskaa, ei muuten mutta kun se säteilee reiteen ja se säteilykipu sattuu vielä enemmän :dead: mahtaako olla oviksen merkkejä sekin, koska viime kierrossa oli samanlaista kipua (ei vaan yhtä voimakasta) samana päivänä?

Frozen kp24 viimeinen pilleri ja tiputtelulla kp27, tai suoraan hanat auki seuraavana eli kp28 -> kp1. Paitsi viimeksi. En tiiä, voiko yks muutamalla tunnilla myöhästynyt pilleri tehdä semmoset vuotohäiriöt, mitä oli. No, näkee nyt että miten menee.

Deb onpa kummallista kipua :eek: mullakin on samantyyppistä, mutta johtuu selästä; sain sen jumiin yks päivä ja sen jälkeen on niitä kipuja ollut. Yhden panacodin otin yötä vasten loppuviikosta, kun edellistä unet jäi vähiin. Helpotti paljon, rentoutti kai sen verran. Mut iskiaskivut jäi :confused: ota vaan sinäkin kipulääke, jos sillä helpottaisi.

Kiitos LaraS tiedosta. :) En jotenkin jaksa uskoa, että yksi hieman myöhästynyt tabu sulla ois aiheuttanu sen oudon kierron, varmaan oli kyse jostain muusta... (Mutta mistä? Siinäpä kysymys.) Aloin just katella, miten mulla Tero-kierrot loppukesästä/syksystä meni, ja usein oli vain yksi "teroton" päivä välissä ja sit alko, eli kp26:sta tulikin kp1. No, eiköhän ne pian ala. Nyt kp26 (ja siis myös mulla vika Tero aina kp24).

Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin, kyllä me ollaan se plussa niin ansaittu ja varmasti saadaankin se! :) On niin ihanaa, että tää ei oo yhtään tyypillinen nettipalsta siinä mielessä, että täällä kukaan ei dissaa, arvostele tms., vaan kaikki tuetaan toisiamme. ♡

Deb, joko sulla kivut helpotti vai vieläkö jatkuu? Vaikeehan se on tietää liittyykö ovikseen, tosin sitten jos monen oviksen aikana on samanlaista kipua niin vois sit yhdistää sen ovikseen. Musta on jännä miten oviskin voi aiheuttaa vaikka minkälaista kipua, vaikka yks solu siinä vain irtoaa..:eek:

Frozen, samaa mieltä, en oo toiseen tämän kaltaiseen nettipalstaan törmännyt, jossa saa tukea ja tsemppiä, ja ilman että joutuu arvostelluks tms! :Heartred

Mulla on tänää se gyne jonka varasin tammikuussa, alkaa jo jännittään onko sillä sama tyly asenne ku viime kerralla ku kävin! Pitää laittaa lapulle ylös mitä aikoo sille sanoa, koska muuten unohtuu! Mulla on joskus ollu oviksen aikaan pahoinvointia, ja nyt taas, tää on kyllä tosi ärsyttävää! Joskus jatkuu menkkoihin asti. Täytyypä kysyä antasko se gyne reseptin pahoinvointiläkkeeseen.

Tietääkö kukaan että jos on jotenkin huonolaatuinen sperma, niin elääkö ne uimarit myös vähemmän aikaa? Tai voiko olla ees semmosta lapsettomuuden syytä, että simpat delais jotenki ennen aikojaan :rolleyes:

Frozen, oon kans samaa mieltä että toista tällasta foorumia ei oo! Missä tahansa muualla trollaillaan ja lytätään toisia pystyyn ja provosoidaan, täällä tuntuu että kaikki on niin aitoja ja haluaa vaan auttaa muita ja tulla samalla ite kuulluks! Kertakaikkiaan hieno foorumi :Heartred

Elisenda: alko eilen illasta helpottaa kivut, nyt ei oo enää minkäänlaisia tuntemuksia. On joo aika omituista että yhden solun irtoomisesta voi tulla vaikka mitä oireita, mulla oli jopa pahoinvointi mukana tässä skaalassa :eek: ei mitenkään kauheen voimakas sellanen mutta kuitenkin. Tosin kyllähän siinä hormoniarvot heittelee, se saattaa aiheuttaa suurimman osan oireista :)

Ja heititpä mielenkiintosen kysymyksen! Oon ite miettiny samaa, varsinki kun mies polttaa (itsekin tähän vielä toistaseks syyllistyn :bag:), niin kyllähän se huonontaa siittiöiden laatua. Mutta miten? Onko ne hitaampia uimareita? Kuoleeko nopeemmin matkalla munasolun luo? Eikö ne osaa suunnistaa ("Olisit käynyt Specsaversilla")?

En oo kuitenkaan kuullu että kellään ois ollu miehen simpoissa koskaan ongelma, se on aina meissä naisissa :sad001. Tosin me naiset varmaan helpommin lähetään hoitamaan ongelmia liittyen sukuelimiin/lisääntymiseen :grin

Oliko täällä muita joilla on ongelmia kiinnittymisen kanssa? Haluisin tietää mitä lääkkeitä siihen yleensä määrätään. Jotenkin alan olemaan pikkuhiljaa perillä näistä hoidoista, mutta tota mietin että en kai mä oo ainoo jolla on (ilmeisesti) kiinnittymisen kanssa vaan ongelmia? Tosin luultavasti on jotain muutakin, koska ei sitä turhaan olla 2v oltu lapsettomia. Tosin se ajotus saattaa olla ollu pielessä joskus aiemmin..

Pikasesti omanapailua töissä ruokkiksella; soitin polille ja ei se hoitaja ollu kiinnostunu mun seurantaultrasta, en tiiä ymmärsikö se mut väärin vai mitä mutta käski soitella jos/kun uus kierto alkaa kerran ei nyt inseminaatioon päästä töiden takia... Kai se luuli, että oon täältä jatko-ohjeet saanu. Ensimmäisen kerran ärsyttää siihen malliin että alan hieman harkita yksityiselle siirtymistä. Eli mepä nyt sitte talletellaan urakalla ja toivotaan parasta :rolleyes: Tuli mieleen, että jos "pelkästä" OI-kierrosta raskautuu, niin kai pääsee polille varhaisraskauden ultraan? Meidän tk:ssa eka ultra normaalisti vasta rv12.

Triana, olipa sielläkin tökerö hoitaja. Ite kun soitin sillon tän kierron alussa kun mietin oliko mahdollisesti kaksoisraskaus ollu ja toinen menny kesken, tai sit kkm, ni hoitaja puhelimessa käski vaan tehdä uuden raskaustestin viikon päästä. Mitä en muuten ikinä tehny, tajusin just.. mutta toisaalta tikutin normaalin ovulaation joten tuskin siellä mitään on edellisestä kierrosta :grin

Deb, hyvä että kivut helpotti! Toi specsaversin mainos on ihan paras :grin Mä oon siinä käsityksessä, että miehen tupakointi aiheuttaisi just määrän vähenemistä ja ettei siittiöistä kehity kunnollisia. Mut meillä mies kun ei oo koskaan polttanut, niin en oo sen kummemmin aiheeseen perehtynyt. Mutta täälläkin foorumilla on joitain, joilla ongelmana on miehen siittiöiden laatu/puute. Mutta suurin osa kyllä taitaa olla niin että naisella on jotain hämminkiä hormoneiden tms. kanssa. Mikä on musta jännä, koska jokapaikassa puhutaan että lapsettomuuden syyt löytyy 1/3 pelkästään naisesta, 1/3 pelkästään miehestä ja 1/3 molemmista. Mut kuitenkin noihin miesten ongelmiin törmää foorumeilla yms. niin paljon vähempi! Jostain luin että kiinnittymisen tueksi voi auttaa kortisoni (koska alentaa immuunipuolustusta -> kohtu ei hyljeksi alkiota) mutta ilmeisen vaikea saada ketään lääkäriä määräämään kortisonia tohon tarkotukseen.

Triana, no hitsi ettet saanut poliltakaan ohjeita nytten :sad001 Mut sehän se ongelma monesti onkin kun eri hoitajat yms hoitaa, niin lopulta kaikki on ihan pihalla siitä mitä pitäis tehdä ja mitä on tehty :confused:

Mä kävin siellä gynellä, paitsi ettei se olekkaan gyne! Vaan joku lääkäri?? Nyt oon kyllä ihan pihalla. Gynelle kyllä aikaa varasin. Ja luulin viimekski käyneeni gynellä. :wideyed:
No mut kuitenkin, se teki mulle lähetteen nyt gynelle :grin Eli tän kuun lopussa meen, ja se nyt viimein sitten ultraa sisältä käsin. Ja se sanoi, että olkoot neuvolassa yritysajasta mitä mieltä tahansa, muttan jokatapauksessa hän pistää sit sen ultran jälkeen meille lähetteen lapsettomuusneuvolaan. Kun siis meillä oli tosta yritystauosta huolimatta tammikuussa vuosi yritystä täynnä, niin neuvola sanoi että se yritys aletaan laskemaan alusta kun oli se tauko. Ja sain pahoinvointilääkereseptinkin! Vähän kummallinen töhö se oli edelleen, mut onneks nyt sentään ei ihan turha käynti ollut.

Ai niin, ostimpa samalla reissulla apteekin ovistestejä! Tein 2 samasta pissasta kun tuo toinen oli pitkään ihmeen raidallinen, ettei siitä ottanut mitään tolkkua. Ja parin tunnin pidätyksellä.

Huomisen voi vissiin sit laskee dpo 0, eli normaalia aiemmin on nyt ovis.

Hitsi kun sais ton miehen viel tänään tai huomenna kaadettua :nailbiting:

Liitteet

• IMG_8114.JPG
    IMG_8114.JPG
    297.6 KB · Katsottu: 163
No on selkee plussa kyllä! :) dpo0 huomenna siellä, paljon talletteluintoo sinne :wink

Ja joo, tupakointi vähentää miehillä siittiöitä (mut nyt kyllä saatettu uimareita paikalle niin ahkeraan että siellä vois silti olla ollu hyvin paljon niitä), ja vissiin hidastaa niiden kulkua.

Plääh, nää ekat päivät oviksen jälkeen on tylsiä.. oispa jotain tekemistä edes :hilarious: dpo2 menossa vasta. Toisaalta munhan pitiki olla rennosti ja lopettaa kalenterin tuijottaminen. Mut minkä mä sille voin että tiedän nyt tarkkaan dpo:n :hilarious:

Aika hauskaa että eka ovistesti tälle kiertoo ja samantien plussa :hilarious: mut joo mulla nää olot kertoo jo niin paljon, että muutenki parin päivän tarkkuudella ainakin tietää missä mennään.

Niin tokihan silläkin tallettelujen määrällä on väliä, vaikkei nyt ihan täydelliset kaikki siittiöt oiskaan! Teillä Deb on kyllä niin hyvin talleteltu nyt! :happy: Ja ties kuinka monta pariskuntaa minäkin tiedän, jotka kummatkin polttaneet reilusti, ja silti on tärpännyt hyvin nopeesti ehkäsyn lopetuksen jälkeen! Että ei se tupakointikaan näytä aina vaikuttavan.

Niin ja se unohtui, että se lääkäri oli nyt sitä mieltä että mun kuukautiset alkaa siitä kun tiputtelu alkaa :eek: vaikka se tiputtelu on tosi tosi pientä sen max. pari päivää ennen menkkoja. Enkä tajua muutenkaan millä laskukaavalla se laski, kun meinas että mun kierron pituus on 22 päivää. :rolleyes: Vaik oikeesti on sen noin 27, ainakin jokatapauksessa 25-30, huolimatta siitä mitä lasketaan menkoiksi.

ultrassa käyty, isompia folleja löytyi kolme kpl 14mm,15mm ja 16mm, tuo 14mm ei pääse luultavasti mukaan kilpailemaan mut nuo kaks kilpailee,joten saatiin kotitalletteluille lupa. Sit huonot uutiset,kysta kasvanut 6cm ja täyttänyt vasemman munasarjan joten se on pois pelistä,eli jos en nyt raskaudu niin sitten arvioitavaksi erikoislääkärille joka tekee päätöksen leikkauksesta,joka on luultavasti edessä. Nyt kaikki sormet ja varpaatkin ristiin että tärppi käy tässä kierrossa ja en joudu leikkaukseen!!

Mä menin ihan sekasin ku oon kirjotellu kp:t noihin ovistikkuihin, ni olin kirjottanu niihin väärin.. kp10 oli siis +, eli kp11 dpo0. Eli nyt kp13/26 dpo2. Piti monesta paikasta tarkistaa että olinko kirjottanu väärin ja olinko johonki merkinny väärin ja mihin olin merkinny väärin :hilarious:

Takaisin