Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Helinä täällä kaikki peukut pystyssä ja sormet ja varpaat ristissä! Plussapuhuria puuuh!!

Elisenda hyvä että oli parempi lääkärikokemus kun viimeksi ja asiat nytkähti taas eteen päin. Tsemppiä miehenkaatoon:wink se ei aina meilläkään oo ollut helppoa kun just tiettynä päivänä pitäs, mä luulen et mies ottaa sit helposti suorituspaineita ja sit "alkaakin väsyttää" tms.

Lara oireet kuulostaa hyvältä, laitahan kuva huomenna!

Deb mullakin menee sekasin välillä kp ja dpo ja pp ja mitä vielä:hilarious: oon kans lukenut et siihen kiinnittymiseen käytetään joskus kortsonia mut ei oo varmaan kauheen tavallista. Ivf kierrossa sain 2 pv alkionsiirron jälkeen pistää gonapeptyl nimisen piikin joka tukee kiinnittymistä, en tiedä voiko sitä käyttää muulloinkin kun ivf hoidossa?

Triana olipa hoitaja! En tiedä saako sen varhaisraskauden ultran, mut ainakin sen voi käydä tekee sit yksityisellä jos ei muuten onnistu. Jos mä joskus tuun raskaaksi ni meen varmaan vararikkoon kun koko ajan haluun käydä ultrassa:hilarious:

Frozen mulla oli sullekin jotain mut en nyt millään muista enää.. oot ihana!

Täällä kp 25, dpo 10, pp 7, r-testi 11.3. jos uskallan:wideyed: ei erityisiä oireita mutta ei myöskään vuotoa

Helinäkeiju, voi harmi kystaa. Aiheuttaako kysta sulla kipuja? Plussatuulta minäkin lähetän sinulle, kumpa tärppäisi nyt :Heartred

Bambi, vielä on sulla jännäiltävää :nailbiting: voi kumpa tulis plussa kun testaat :Heartred

Elisenda: se on oikeestaan se endometrioomakysta,ja aiheuttaa se kipuja kyllä. Tärinäkipua kävellessä ja välillä kuukautiset tosi kivuliaat. Ei onneksi vielä ole ollut jatkuvasti mut nyt nuo letrot sen kasvatti entisestään ettei pärjää ilman leikkausta. tää on kyl niin viheliäs tauti tää endo, muuten ei ees niin harmittas kunhan sais sen oman lapsen/lapsia ni sit poistattas vaik kaikki.. tosin endohan ei silti lppeta välttis kasvuaan.

Elisenda, hyvä tosiaan että nytkähti eteenpäin eikä ollu ihan turha käynti. :) En kyllä minäkään ymmärrä, että tiputtelu muka laskettais jo kuukautisten alkamispäiväksi! Komeat ovisviivat siellä! :)

Bambi, sinäkin olet ihana! ♡ Jännät päivät menossa, olkoon sulla nyt plussa siellä viikonloppuna odottamassa! :)

Helinäkeiju, voi hittolainen tota endoa ja sitä kystaa! :( On kyllä tosi ikävä tauti. Kaikki peukut pystyssä, että tärppi käy nyt eikä tarvii mennä leikkaukseen. ♡

ON: Missä hitossa täti viipyy?! Tänään kp27, vika Tero siis otettu kp24. Mua stressaa nyt, onko mussa jotain muutakin vikaa, kun ei Teroilla saada menkkoja. Tai sitten hätäilen. Olis vaan niin sopivasti ollu meidän kaupungin Terveystalossa (jonne siis Helsingin Fertinovasta käskettiin mennä folliultraan) ens maanantaille ilta-aikoja, kun kp8 siis pitäis mennä... Nyt en tiedä, miten saan järkättyä töissä, kun muina päivinä ei ollenkaan aikoja tai sitten keskellä päivää. Ja alkaako ne menkat tosiaan edes vai eikö mussa toimi mikään enää..? Raskaus siis ei ole mahdollinen; vahvistettu sekä ovistestein että ultrin, että meikäläinen ei tässäkään kierrossa ovuloinut.

Frozen: joskus voi mennä useampikin päivä että menkat alkaa terojen jälkeen,minulla lkaa yleensä 2pv.n päästä mut kerran meni viikko. (tosin kystasta johui sillon luultavasti)

kiitos tsempeistä,niitä nyt tarvitaankin :)

Helinäkeiju, kiitos tiedosta, ehkä mullakin vaan nyt kestää; on ne täälläkin alkanu vaihtelevasti vikan tabun ottamisen jälkeen, viimeks vaan alko parissakin kierrossa jo kuurin aikana, joten siks oon kärsimätön kun ei vieläkään näy. :grin Tosi paljon vielä lisätsemppejä sinulle!! ♡

Helinäkeiju, on kyllä tosi karsea tauti se endo :sad001 mä en ihmettelis jos multakin löytyis, on taas niin jäätävä jomotus tossa oikeessa munasarjassa, ja just ne koventuneet menkkakivut.. Onko sulta löytynyt muualta endoa kuin se endometriooma?

Frozen, voi sitä tätiä kun ei tule sillon kun pitäis :shifty: Jäi kyl ihan hyvä fiilis siitä lääkärikäynnistä, mä vaan nyt tajusin, että kun mehän muutetaan kuukauden päästä toiselle paikkakunnalle, että pitääkö mun nyt mennä sieltä ruinaamaan sitä lähetettä vai miten.. Täytyy kysyä siltä sitten kun soittelee mulle ne ultratulokset. Se ultra on onneks tän kuun lopulla.

Mä yhtäkkiä tänään yhdelle kaverille sanoin, että ollaan menossa lapsettomuustutkimuksiin! Mehän ei olla kerrottu tästä lapsettomuudesta oikeestaan kellekkää. Se vaan sanoi että jospa saisitte apua sieltä, ihan mukavasti suhtautui asiaan. :happy:

Kiva kun sait elisenda ystävältäsi ymmärrystä,se on tässä yritysajalla kyllä tärkeää että saa tukea. Ei ole löytynyt muualta mutta ei se ultrassa näykkään joten leikkaus on ainoa missä sirottumat sitten näkyvät,sisätutkimuksessa aristi kyllä takareunalta ´syvältä että sielläkin sitä varmasti on.

Elisenda, näinhän se menee, että sillon ku pitäis, täti ei suvaitse saapua, mutta sillon ku se sais pysyä poissa, niin kyllähän se sitten paukkaa paikalle. :wacky: Hyvä, että saat loppukuun ultrassa selvyyden tuohon, miten edetä, kun muutatte. Toivottavasti menee sujuvasti! :) Ja kiva, että sait tukea ystävältäsi, kun kerroit. Meilläkin "tietävien" piiri laajenee; yks miehen kaveri oli kertonu miehelleni, että he ovat lapsettomuusklinikan asiakkaita, ja mies sitten tietysti kertoi, että niin ollaan mekin. (Heillä itse asiassa sama ongelma, eli ovis uupuu, mutta simpat kunnossa.) Ihan kiva, että mieskin kertoi jollekulle, koska oli mulle hieman "vihainen", kun kerroin äidilleni, siskolleni sekä yhdelle kaverilleni.

Deb, piti kommentoida jo aiemmin, mutta unohdin, eli ainakin tuolla "Ei tää voi olla näin vaikeeta" -ketjussa (en muista, oletko siellä) on moniakin, joilla vika on miehessä. Mutta kieltämättä näitä palstoja lukiessa jää sellainen mielikuva, että me "vialliset" naiset ollaan enemmistönä, vaikka kuten joku (Elisenda?) kirjoittikin, niin tilastojen mukaan se viallisuus menee just noin 1/3 - 1/3 - 1/3.

Helinäkeiju, onpas hyvä vaste! Nyt vaan talletteluja peliin ;)

Bambi, onko mitään normaalioloista poikkeavaa? Joskushan se oireettomuus on oire :D

Frozen, malttia peliin. Eiköhän ne menkat tuu pian. Mun siskolla meni joskus jopa 8 päivää vikasta terosta, ja joskus vaan pari päivää. Kyllä se voi vaihdella :)

Elisenda, kiva ku sait kaverille kerrottua :) varmasti hyvä juttu! Toivottavasti saat siltä tukea, jos sitä tarttet.

Meillä mies oli viikonloppuna kertonut ekaa kertaa miespuolisille ystävilleen meidän lapsettomuudesta. Oli hyvin saanut tukea :) on aikaisemmin kertonut vain yhdelle naispuoliselle kaverille. Varmasti teki hyvää, vaikkei sitä mulle myöntänytkään xD

Eltsi, kiva tietää, että vaihtelevuus on ihan normaalia. :) Eniten stressaa se, miten saan töihin järkkäiltyä sijaisen, jotta pääsen ultraan... Varmasti joo miehellekin on tärkeää päästä puhumaan jollekulle, vaikkei välttämättä myönnäkään. :) Tiedän, että en oo viime aikoina ollu lapsettomuudesta aiheutuvan stressin takia se helpoin kumppani, joten mukavaa miehelle, että pääsi purkamaan tuntojaan vieläpä sellaisen kaverin kanssa, joka käy läpi täysin samaa.

Triana, meillä letro-hoitojen jälkeen ainakin Naistenklinikalla (Helsinki) niin ultrattiin 7+ :) sieltä sitten saatiin lappu joka piti neuvolaan viedä että on lääkehoidolla saatu aikaseks :)

puhvis näin mä aattelinki :) Pitäähän niillä mahollisimman pian tarkistaa monta siellä on jos letroilla tullu vaikka kaks johtofollia.

Mä oon tän viikon vähä taustalla ku on sen verran töitä ettei kerkee muille paljoa vastailee. Ovista aloin eilen illalla tikuttaa, ja sillon oli vahvempi ku tänä aamuna. Mulla aina tulee suht vahvaa viivaa eka, sit haaleampia ja sit vasta plussa. Toivottavasti ei mee lh-huippu ohi ku ehdin testata vaan aamulla 7 jälkeen ja seuraavaksi illalla 18-22 välillä. Aiemmin kyllä plussa tullu aina saman kp sekä aamulla että illalla. Ei oo enää mitenkää erilainen olo luomukiertoon verrattuna, vaikka mulle niin voimakkaita oireita tuliki letroista. Tallettelut on ainaki alotettu hyvissä ajoin :wink Kp13/23-28

Helinä, niinpä juu kun sitä endoa on niin vaikea todeta. Jospa nyt olis tähdet ja kuut kohdillaan, että tärppäisi ja välttäisit leikkauksen :smiley-angelic001

Frozen, toivotaan joo että menis tuo tk:n vaihto sujuvasti, mulle tärkeintä kuitenki että se ultra-aika on jo sovittu ja myös lääkärin soittoaika sen tuloksista. Muuten ei niin kiire olekaan, vaikka sit ne ensikäynnit yms menis vaikka syksyyn.

Se on kyllä tosi että näin pidemmän päälle on tärkeää saada tukea lapsettomuuteen, jotenkin huojentaa omaa mieltä kun kaveri tukee ja on optimistinen :happy: ja sit jos tulee raskaaksi, niin ehkä helpompi sellaiselle kertoa siitä, joka jo tietää taustoja.

Trianalle tsemppiä oviksen metsästykseen :happy:

Mä tein äsken ovistestin vielä varmuudeks, selvästi haaleempi viiva tuli ku eilen. Että tästä alkaa piinapäivät, tallettelut jäi nyt la+su, mä vähä epäilen ettei mies tänäänkää oo innokas varmistelemaan.. mä oon kotona vasta illalla kympin aikaan, ja mies jo tyyliin nukkuu tuolloin. No näillä mennään :happy:

Elisenda kp 13/27 dpo 0

Tän vuoden äitiyspakkaus on julkaistu! Mä katoin heti mitä pitää sisällään, on mun mielestä paljon kivempi ku viime vuoden! Mun mielestä tossa viime vuoden on niin "poikamaisia" suurin osa vaatteista, mut tässä uudessa paljon neutraalimpia. Eipä sillä, mä voisin ihan hyvin pukea tytön sinisiin, mutta mä en jaksa kuunnella yhtään kertaa että "miksi sillä on poikien vaatteet" :sour::grin

Tänne on tullu niin paljon taas tekstiä että mun pieni pää meni ihan sekasin mitä pitäis vastata ja kelle. Mä teen niin että heitän tädin sille joka sen haluaa, puhaltelen plussatuulia jokaiseen paikkaan ja kaikille täällä, ja tarrasukkia kaikille! (Etenkin Bambille, toivottavasti jaksat kärsivällisesti ja rennosti odotella testaamista.<3)

Triana, luin jostakin, että päivällä LH on korkeimmillaan, joten sillon kannattais tehdä ovistesti. Mulla toi piti hyvinki paikkaansa, parhaiten näky 14-17 välisenä aikana, oli aina tummempaa vaikka aamullakin olin testannu. Sen takia en saanu huippujen huippua kiinni, kun ehti tulla kp10 ja 11 välissä. Mutta toki tiiät paremmin aiemmista testaamisista miten sun kohdalla menee :happy:

ON: Täällä ollaan hirmu väsyneitä, voisin nukkua vieläkin vaikka vetelin sikeitä tossa jo 11h. Yleensä nukun 7-8h ja oon ihan pirtee. Nännien aristaminen palannu oviksen jälkeen, oisin odottanu sitä vasta johonkin viikon päähän, missä se yleensä alkaa taas. Rinnat myös turvonneet, eilen särki oikeeta puolta lantiosta ja oikeeta reittä mutta ei ihan yhtä paljoo kun vasenta toissapäivänä.

Dep kp14/26, Dpo3.

Hei ihanat naiset, tarvisin apua! Meillä tulee tässä kuussa vuosi yritystä täyteen, joten siirryn varmaankin tänne vähän aktiivisemmin. Olen pari viime kiertoa ollut aikalailla poissa koko foorumilta, kun on tuntunut että täällä käyminen tuntuu vain pahalta ja lisää stressiä :sorry: Jonotetaan tällä hetkellä lääkäriaikaa terveyskeskukseen, josta sitten saatais lähete tarkempiin tutkimuksiin.

Tämä meneillään oleva kierto on kuiten jotenki tosi omituinen, ja ajattelin että oisko täällä kokemuksia vastaavasta. Sain siis viime perjantaina tikkuun ovisplussan, mikä oli aika aikaisin, kp 10-11. Silloin pe-la löysin myös oikeanlaisia limoja kohdunsuulta (venyvää läpinäkyvää). Myös himot oli sen mukaiset. Lauantaista lähtien ovistikut oli jo ihan haaliskoja, mikä kertois siitä että lh-huippu meni jo. Kohdunsuulta en enää löytänyt limojakaan. Paitsi sitten tänään, äsken kokeilin, ja kohdunsuu oli taas jotenkin turpeampi ja pehmeämpi kuin tuossa välissä, ja sieltä löytyi valkean väristä, venyvää(!) limaa. Ajattelin tänään tehdä vielä ovistestin, mutta täytyy sanoa että :wtf ! Jotenkin jännää siksikin, että mulla ei aiemmin ole koskaan löytyny tuota venyvää limaa missään kierron vaiheessa, ja nyt sitä sitten on vaikka koska o_O

muoks. Äsken oli ovistesti vahva plussa! Eikö se eka plussa silloin perjantaina ollutkaan se oikea? :nailbiting: Paha paha ajoitus, kun ollaan miehen kanssa ihan ristiin töissä :sorry:

Plussatuulia kaikille, lueskelen teidän juttuja taaksepäin tässä kun ehdin :)

Muokattu viimeksi:
Villisilmä tervetuloa ja toivottavasti et tässä ketjussa pitkään viihdy:) mulla ei oo kokemusta vastaavasta, oon aina lopettanut tikutuksen ovisplussaan vaikka tuntemuksia olis ollut minkälaisia sen jälkeen. Yrittäkää nyt kuitenkin saada talleteltua, jos se ovis kuitenkin on vasta nyt:wink tiedän se on joskus haasteellista kun aikataulut ei täsmää..

Frozenille lähettelen tätiä, muilta pysyköön pois!

Eltsi mulla on keltarauhashormonista johtuvia oireita (nyt siis luget käytössä) finnejä, tissikipua, väsyttää. Tissit on oikeestaan ollu kipeet jo monta viikkoo kun se alko niistä kasvattelupiikeistä! Ja pari päivää sitten oli vähän menkkajomoja joita nyt taas ei oo ollut. Mutta siis ihan samat oireet mulla on luomukierroissa tähän aikaan oviksen jälkeen eli johtuu kyllä keltarauhashormonista. Joka toinen hetki ajattelen et voisin olla raskaana ja sit heti perään ajattelen et en varmaan oo. Lauantaiaamuna jännittää kyllä ihan pirusti jos ei vuoto ala sitä ennen:nailbiting:

Villisilmä, voisko olla niin, että sulla olikin kaks ovista, eli kaks munasolua irtos? En tiedä, onko se mahdollista parin päivän välein, mutta tuli nyt mieleen... :)

Bambi, toivottavasti on esim. töissä kiirettä, niin saa ainakin hetkellisesti ajatukset muualle! On kyllä varmasti piinaavaa, tsemppiä! ♡

ON: Ei vieläkään menkkoja eikä edes tuntemuksia sen suhteen!! :( Menee kyllä tosi vaikeeks, ellei mahdottomaks, ultran sovittaminen johonkin väliin ens viikon loppupuolelle (kp8). Sain just järjesteltyä sijaiset, että pääsen setäni hautajaisiin ens viikon pe. Tänne siis kaikkien muiden tädit pikavauhtia, kiitos!! :)

Deb, ompas oireet sulla aikaisessa, oon jostain lukenut että keltarauhashormoni kun nousee niin väsyttää, jos sulla on nyt jotenki aikaseen alkanut keltarauhashormonia erittyä.

Villisilmä
, mullekin tuli mieleen jos sulla olis nyt ollut kaks ovista.. Muuten vähän hassua että lh-piikki tulis kahdesti samassa kierrossa, ellei se eka lh-piikki sit riittänytkään irrottamaan munasolua. Erikoinen tilanne kyllä. Oliko se tämän päivänen plussa vahvempi kun se perjantainen? Toivottavasti pääsisitte pian tutkimuksiin, ellei sitä ennen jo tärppää!

Bambi, toi on kyllä niin harhaanjohtavaa kun keltarauhashormonista voi tulla samoja oireita kun raskaudesta :meh: vai onko ne raskausoireetkin käytännössä kenties keltarauhasen aiheuttamia.. Mä niiiin toivon ja pidän peukkuja että plussaat :happy:

Frozen, jopa se täti nyt temppuilee :sour: lähetän sulle tehokkaamman tätimagneetin!! Sepä onkin kyllä haastavaa kun pitää ne sijaiset järjestellä, toivotaan nyt kaikesta huolimatta että onnistut pääsemään ultraan kp8.

Mulla ei tänään enää onneks ollutkaan toi oikea munasarja kipeenä! Viime kierrossa se jomotti varmaan viikon. Ja oisin tänään ottanut pahoinvointilääkkeen mitä eilen lääkäristä sain, mut eipä ollut pahoinvointiakaan :)

Takaisin