Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Tiiamariaa, osanotto täältäkin miehesi mummin takia. ♡ Joo, vanhukset usein toivoo sukuun jatkoa (eikä mikään ihme). Mua pelottaa, ettei meidän mahdollisilla lapsilla oo kauaakaan näitä kaikkia kolmea jäljellä olevaa isovanhempaa, koska isäni sairasti jokin aika sitten aggressiivisen syövän (uusimismahdollisuus suht suuri). Anoppini ei myöskään ole kovin terve. Ois kyllä niin kiva, jos ne ehtis näkemään edes yhden lapsenlapsen ja lapsellekin toki kiva, jos olis mahdollisimman monta isovanhempaa jäljellä (yks vaari meidän mahdolliselta lapselta jo joka tapauksessa puuttuu; tosin meillä molemmilla miehen kanssa on vielä yksi oma mummo elossa, mutta ovat iäkkäitä ja suht sairaita). Jee, ei enää kauaa ar-ultraan sulla! :)

LaraS, toivottavasti äitisi saa vielä monta tervettä vuotta! :) Lue, mitä kirjoitin tuohon tiiamariialle.

Deb, no nyt on kyllä hyvät tallettelut! :) Toisenlainen plussa sitten kahden viikon päästä!

Triana, onko sitä munasarjaa siis koskaan saatu näkyviin (joskus aiemmin vaikka)? Mäkään en osaa sanoa rakkulattomuuteen mitään. Hyvä, että toinen näyttää toimivan, mulle yks gyne sano että yllättävän moni nainen on vain toisen munasarjan varassa ja silti tulee helpostikin raskaaksi. Tässä ketjussa ei nyt tietenkään kukaan tuu helposti raskaaksi, mutta siis pointti on, että yksi toimiva on riittävä. :)

Helinäkeiju, olkoon sulla tosiaan muhkea johtofolli kehittymässä! :) Ei enää kystia sulle eikä mulle, kiitos! Onko sulle kukaan lääkäri selittäny kystista tarkemmin? Mulle ei, mutta oonko siis ymmärtäny oikein, että niitä muodostuu puhkeamattomista munarakkuloista? Ja sitten ne saattaa jostain kumman syystä paisua vaikka kuinka isoiks (mulla esim. tällä hetkellä munatorvessa yli 4-senttinen, tosin en tiedä kehittyykö munatorvikystat jotenkin eri tavoin).

Sininen kirahvi, hyvin toiminu pistokset sulla, upeaa! :) Nyt tärppi tuolla cocktaililla teille! :)

ON: Vika Tero napattu eilen, malttamattomana odotan siis tätiä, että pääsisin alottaa Letrot ja varaamaan seurantaultran.

Deb toivotaan että kipuilut tietäis ovista ja ahkerat tallettelut tuottais tulosta! Tänne tarvittais (ja kaikki kyllä ansaitsis) plussia :)

Frozen ei oo mun muistaakseni koskaan saatu näkyviin. Ihan eka kerran oon tainnu käydä ultrassa 2012, kun menkkojen aikaan tuli kauhea kipukohtaus. Oksentelin noin 15-30min välein eli kipulääkkeet ei pysyny sisällä, liikuin konttaamalla.. Sain omassa tk:ssa kipupiikin ja lähetteen Oysin päivystykseen, jossa eka epäilivät umpparia, mutta ku kivut helpotti piikillä niin gyne sit ultrasi eikä löytyny mitään poikkeavaa, sitä oikeaa munasarjaa ei vaan sillonkaa löytyny. Ja tosiaan tuohon aikaan mulla tais olla Yaz e-pillerit käytössä, tai Yasminit. En enää muista.
Oon myös kuullu että yhdellä munasarjalla "pärjää", ois vaan kiva tietää sen toisen kohtalo :shy: Jes, säki pääset "letrokerhoon" :grin

Eilen illalla oli aika kovia jomotuksia vasemmalla, jospa se folli ottais kasvuspurtteja siellä. Tuossa ku mietin ja laskeskelin että jos se folli kasvaa 1,5-2mm päivässä ja irtoais noin 20mm kokosena, ovis ois torstaina kp15 ja sille kiertopäivälle viime kierrossa sain tikutettua oviksen :p Luulen että huomenna on vielä aikaista testata niin alotan vasta maanantai-iltana, säästelen testejö ettei koko ajan tarvi tilata :cool: Nyt siis kp10/23-28

Deb, oikein hyvältä vaikuttaa ovistestit+tallettelut, toivottavasti tärppäis :happy:

Triana, jännittävä tilanne ton oikeen munasarjasi kanssa! Missähän se oikein luuraa.. Näkyisköhän se jossai magneettikuvassa? Hyvät oli ultrakuulumiset muutoin :) oliko sulla niin että viime kierrossakin oli ovis vasemmalta? vai muistanko ihan väärin..

Frozen, lähetän sulle jonkun tätimagneetin sinne että se tulis ja pääsisit pian alottaan letrot :grin

Ihankun ois pitänyt jotain vielä kommentoida mutta en nyt muista mitä :confused: kauhee työputki just päättyi ja on pää ihan pyörällä! Pitäis alkaa talletteluhommiin jos meinaa, mut hitsi miten saan ton miehen innostumaan :smiley-angry019 siihen ei tehoa edes ne pitsit ja stay-upit mistä oli aiemmin puhetta :grin

Triana, ois kyllä mielenkiintoista tietää sen toisenkin munasarjan tilanne! Tosiaan voisikohan sen nähdä esim. magneettikuvissa..?

Elisenda, kiitos tätimagneetista. :) Yritä saada mies kellistettyä. Välillä tuntuu, ettei ne tajua, että seksiä on oltava tiettyyn aikaan, kun on lisääntyminen tavoitteena. :grin

Elisenda ja Frozen loppukesästä oli Oysissa puhe, että jos todella pahat kivut tulee takas niin aletaan miettiä sitä magneettikuvausta. Nyt ei oo kuitenkaa enää niitä ihan hurjimpia kipuja onneksi ollu. Ja juu viime kierrossa kp8 aukkarissa lääkäri arvioi että vasemmalle ois tulossa ovis, voihan se olla että ovuloin vaan siltä puolelta :) Toivottavasti Elisenda saat miehesi kellistettyä :wink Mä eilen sanoin miehelle että se on nyt joka toinen päivä puuhasteltava halusit tai et :hilarious:

Triana on joo aika jännä toi piileskelevä munasarja. Jos joutuis rankempiin hoitoihin ni sittenkin varmaan pitäis tietää et onko se siellä ja missä? Tai en mä tiedä.. oliko se sulla kun oli puhuttu siitä kissing ovaries jutusta?

Deb musta on kiva kuula erilaisista oireista eli kirjottele niitä vaan tänne. Mun äiti on nyt alkionsiiron jälkeen soittanut joka päivä, aina sillä on muka jotain asiaa mut oikeesti se haluaa kuulla onko mulla jotain oireita:grin

Mikäs kiertokamut Lara ja Frozen teidän oiretilanne on? Mitään lupaavia tuntemuksia?:shy: (Tiedän Frozen et välikierto mut silti jaksan aina uskoa ihmeen mahdollisuuteen!)

Bambi niin mäki luulen, että jos ivf-hoitoihin asti mennään, niin pitäs tietää missä se munasarja on että sais kerättyä ne munasolut? Johtimet ilmeisesti kaartuu kohdun taakse, mikä viittais siihen että ne munasarjat ois kiinni toisissaan osittain kohdun takana. Eli juurikin tuo kissing ovaries. Mutta siis kai se voi olla mahdollista ettei sitä ikinä löydy ultraamalla jos on siellä sopivasti piilossa. En tiiä miten sit tuon munasolujen keräämisen kans kävis :nailbiting: Ihana äiti sulla :p Onko tullu nyt oireita? Mitä pp sulla olikaa menossa?

Frozen, lähetän sulle kans jonkun tätimagneetin sinne (ei tarvii palauttaa :wink ) että pääset alottaan Letrot!

Triana, tosiaan hassua että sun toinen munis on jossain piilosilla.. Mut kiva kuulla et toiseen kehittymässä ilmeisesti muheva johtofolli(?), nyt vaan talletteluja!

Elisanda, mä oon huomannu että mun mies, joka kans välillä on vähän hankala kellistää sillon ku pitäis, kiinnostuu asiasta kun se sitä vähiten odottaa ja ite heittäydyn seksikkääks ja osotan kaikilla tavoin haluavani juuri hänet, juuri nyt. Toivotaan et pääsette tallettelee pian!!

Bambi, moneskos piinapäivä siellä olikaan menossa, haluan kans tietää? Ja ihanaa että joku lukee näitä mun oireita mitkä innolla kirjotan tänne, kun ei oo ketään kenen kanssa puhuisin niistä (paitsi no äiti, mutta se sanoo jokaisesta oireesta mitä sille sanon, että "voi, nyt sä oot raskaana! Ihan selvä homma!" Olisin jo 5:llä kuulla jos olisin raskaana siitä asti kun eka kuulin ton).

ON: Viiva tosiaan lähti haalistumaan eilisestä, nyt aamulla oli jo aika haalee (pitää kattoo vielä päiväpissasta, kun se on se realistisin), joten tänään Dpo0, kp12/26. Ihanaa tietää näin tarkasti kierron pituus ja dpo! Eilen illalla tais olla LH-huippu, kun nyt sit lähti laskee toi. Tallettelut tehty (4viime päivää, katotaan jaksaisko mies vielä tänään kun yhdessä välissä ehtis, mutta en usko), ja näillä mennään.

Oikeen puolimmaisessa muniksessa tuntu aamulla vihlasu (munasolu irtos??) Ja sen jälkeen ei oo enää rinnat ollu arat, sen huomasin että nyt oviksen aikaan ne oli arat. Nyt ei voi kun olla ja katella, kyllä varmaan teen dpo5-7 ovistestejä kun voi kuulemma näyttää mahd. kiinnittymisen :grin vähän voi kai aina rennosti piinailla? R-testiä teen kuitenkin vasta viimestään dpo14, ellei tuu jotain aivan selkeitä raskauteen viittaavia oireita. Sillon teen poikkeuksen ja suostun tekemään vaikka dpo10, mut sillon aikasintaan!

Ihan vähän lisää omanapailua: nyt jomottaa alavatsaa jotenkin kaukaisesti muistuttaen menkkajuilimista, kuuluuko kuvaan ovulaation kohdalla?

Deb ai ihan pikkuisen vaan rennosti piinailet?:grin Eikun kiva kun on piinailukavereita, tervetuloa taas kerhoon pariksi viikoksi:)

En oo ihan varma miten toi pp lasketaan, onko alkion siirtopäivä pp 0? Jos on ni tänään ois pp 5. Ei kyllä oo mitään oireita. Tai siis toki on kaikenlaisia tuntemuksia kun kuulostelee omaa kroppaa koko ajan ihan supertarkkaan mutta ei mitään mitä ei olis ollut aiemminkin. En oo tuntenut mitään kiinnittymiseenkään viittaavaa tai tullut mitään kiinnittymisvuotoa ja se surettaa. Mut ei kai kaikki sitä tunne tai vuoda?

Bambi joo, ihan rennosti vaan :D ja joo kaikille ei tuu sitä kiinnittymisvuotoo, ota nyt vaan ihana rauhassa ja lähetän vielä ylimääräiset tarrasukat!

Bambi, käsittääkseni kiinnittymisvuoto ei ole ollenkaan yleistä (tai siis ei voi sanoa että yli puolilla ois sitä), eikä kaikilla ole minkäänlaisia oireita, joten varmasti mahdollisuudet raskauteen on. :) Mulla kp26 (vika Tero toissapäivänä), en meinaa testata vaan odotan kiltisti tätiä, koska keskiviikon ultrassa näkyi kuulemma selvästi, etten ole ovuloinut (esim. limakalvo vain 4 mm).

Deb, hyviä ovisoireita! :) Rentoa piinailua sinne!

Triana, toivottavasti teidän ei tarvitse tonne IVF:ään asti mennä, niin ei haittaa, vaikka toista munista ei saisikaan näkyviin! :)

Triana, kyl varmaan kaivelevat sitten sen munasarjan näkyviin jos IVF tulee ajankohtaiseksi. Eihän ne nyt summanmutikassa voi imuroida jostain sieltä päin, saatikka jättää niitä munasoluja keräämättä.

Deb, mullakin on ennen ovista/sen aikaan menkkajomo-tuntemuksia, mutta lievempänä ku menkkojen aikaan. En tiedä mitä ne merkitsee! Sit selvemmin kyllä on munasarjojen kohdalla tuntemuksia myös.

Bambi, kumpa pikkuinen olis tarrannut kiinni vuodon ja kipujen puutteesta huolimatta :Heartred

Mä onnistuin innostamaan mieheni eilen talletteluhommiin, mut oli kyllä maailman pikaisimmat laughing7 Mutta eipä se haittaa! Mä laskeskelin että periaatteessa keskiviikkona-torstaina pitäis olla vasta ovis, mutta mulla jo pe alkoi ovisoireet! Yleensä oireet kestänyt kolmisen päivää ja sit ollut ovis. Noh, periaatteessa ihan sama jos vaan tallettelut onnistuis!

Tsemppiä piinailijoille :happy:

Frozen, voihan harmi jos et oo ovuloinu ollenkaan nyt.. mutta tapahtuu niitä ihmeitäkin :wink

Elisenda, nyt vaan jatkat sitä miehen kallistelua, jos ei muuten niin joka toinen päivä :wink tosiaan komppaan sitä joka täällä sano siitä, että miehet ei aina tunnu ymmärtävän että sitä seksiä pitää harrastaa just oikeesen aikaan kierrosta tullakseen raskaaks. Varsinki jos se on tosi vaikeeta, tiedän kyllä naisia joita ei tarvii kun miehen vilkasta niin ne on raskaana.. Niin ja ehkä sulla on sit lyhyempi kierto ja ovis aiemmin tässä kuussa?

Mä ite yllätyin siitä, että mun kierto on taas tasaantunu 26 päivään, tai että tää on jo toinen kierto peräkkäin. Mulla oli 26pvän kierto ennen sitä keskenmenoo (9/16), ja sen jälkeen oli 28-32 päivää oikeestaan kierrot, kunnes nyt taas tasaset 26pvää.

Pieni menkkajomoilu jatku läpi eilisen illan, ja sit tuntu vihlasuja myös vasemman muniksen kohdalla, ikään kun sielläkin ois jotain tapahtunu (kun aiemmin samana päivänä tuntu oikeen muniksen kohdalla). Nyt tullu tissien arkuus takasin ja flunssanen olo, toivottavasti en kipee oo:confused:

Muokattu viimeksi:
Täällä kipeyty häntäluu ja vasen puoli alaselästä ja säteilee vasempaan reiteen myös. Ei oo iskiasta, sen tunnistan heti koska kärsin siitä useinkin. Liekö vielä ovisoireita vaikka dpo1? Muita tuntemuksia ei oikeestaan oo, väsyttää vaan mutta se johtuu luultavasti siitä että viimeyönä meni jonnekin kahden nurkille ennen ku pääs nukkumaan, vaikka herättiin kyllä vasta puolen päivän aikaan.

Deb mulla on kanssa oviksen aikaan tai pian sen jälkeen ollut menkkajomotyyppistä ja tissiturvotusta myös, eli hyvin kuulostas sopivan ovikseen nuo oireet:)

Frozen mä en tiennytkään että limiksen paksuudesta voi päätellä jos on ollu ovuloimaton kierto.. tai siis sen oon kuullut et riittävän paksu pitää olla et alkio voi kiinnittyä. Varmaan se sama ovishormoni sit säätelee sitä limiksen paksuutta. Jos nyt ei ihmeplussaa ni sithän pääset kokeilemaan niitä letroja ens kierrossa ja plussaamaan niiden kanssa:wink

Elisenda: aina hyvä jos on ees pikaisesti saanut miehen kellistettyä hyvissä ajoin :wink
välillä tää kyl on sellasta yrittämisen yrittämistä kun pitäs saada ajoitettua kellistykset ja varmistukset just nappiin,muuten on vuosisadan mökötykset tiedossa :grin

Täällä on pientä tärinäkipuilua sekä nippailua,eli endokivut kummittelee taustalla mutta jospa siellä kasvais myös kunnon johtofolli,eli jännäilen nyt huomiseen ultraan.

Elisenda, hyvä, että saitte talleteltua kuitenkin! :)

Deb,
hyvä että muut osaa ottaa kantaa ovisoireisiin; minä kun en ehkä ole ovuloinut ikinä. Ainakaan yritysaikana (11 kk) en siis ole ovuloinut (testit negoja ja menkkoja ei tule ilman lääkkeitä). E-pillerithän, joita söin ennen, estää oviksen, joten ainakaan vuosikausiin en oo ovuloinu, enkä välttämättä ennen pillereitäkään; en oikein muista kiertoja ja oireita vuosien takaa. Mutta sun oireet kaiken kuulemani ja lukemani mukaan kuulostaa hyviltä! :)

Toiveissa, tsemppiä sinulle myös! :)

Bambi, näin tää gyne sanoi, että limis ois loppukierrossa paksumpi, jos ois ollu ovis. Kysyin, voiko mulla olla progesteronin kanssa ongelmia ja tarttisko esim. Lugeja, mutta hän sanoi, että ongelma mulla vaikuttaa olevan selvästi estrogeenissa, koska munasolu ei kypsy ja irtoa. Jos ovis tapahtuu, progesteroniarvo alkaa automaattisesti nousta ja limiskin on sitten paksumpi. Näin siis ainakin tämän gynen mukaan. Joo, sovitaan että sä plussaat nyt tästä ekasta IVF-kierrosta ja mä ekasta Letro-kierrosta. :wink

Helinäkeiju, tsemppiä ultraan, tule sitten kertomaan! Olkoon siellä nyt kunnon folli! :)

Bambi: kiva tietää että nää oireet täsmää siihen mitä sullakin on ollut oviksen aikaan :)

Helinäkeiju: tsemppiä ultraan, kasvaispa siellä kunnon johtofolli!

Frozen: ikävää että et oo ovuloinu aikoihin, nyt pidän paljon peukkuja että Letrot auttaa, ja puhallan plussatuulia sinne! Kuin myös kaikille muillekin!

ON: Täällä tehtiin vielä viimeset varmistustallettelut, jos vaikka munasolu irtoiski vasta tänään :hilarious: nyt on ainaki mahikset maksimoitu! Mutta edelleen, en usko että tärppää ilman apuja, ei oo kauheen todennäköstä 2 vuoden yrittämisen jälkeen raskautua luomuna..

Takaisin