Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Pikasesti kyselen kaikilta, että minkä vahvuista foolihappoa käytätte? Mulla oli ennen B-monivitamiineissa se suositeltu 400 mikrogrammaa, mutta nyt päätin ostaa erikseen eikä Lifessa ollu muutaku 800 mikrogrammasta, niin voiko tuosta nyt olla haittaa ku on tuplat suositeltuun nähden? Myyjä kyllä sano ettei oo haittaa, mutta jäi silti mietityttämään. Ja minkä vahvusta D-vitamiinia? En oo tähän mennessä sitä syöny ollenkaa mut nyt aattelin alottaa :)

Foolihappo 1000 mikrogrammaan asti on EU-ohjeiden mukaan turvallista. Tiedän, että kenellä on ollut tarvetta suurempiinkin annoksiin reseptillä saa jopa 2-4 mg. Mä vedin noin 900 päivässä, ja verikokeissa folaattiarvoni heilahtivat reilusti yli viitearvojen. En käyttänyt foolihappoa rv. 30 jälkeen, valitsin b-monivitamiinin ilman.
D-vitamiinistä ehkä sellainen sopiva talvivahvuus on 50.
Tsemppiä ja plussia ketjuun!
Katjusha ja esikoinen pian 3 kk.

Täällä on kyllä tiuhaan testattu,sain pari pv. sitten viivanpaikan davidin testiin,mut nyt dpo.14 on ihan täysin nega,samoin eilen. Tänään viimeiset luget ja sitten odottelemaan tätiä. Tiistaina lääkärille sopimaan jatkosta. Onkohan julkisellakin taas lääkärit lomalla talviloman aikaan... Jos täti ois tullu muutaman päivän sisään ja ovis ajallaan ni just talvilomalle ois sattunu ovis joka ois inssin kannalta ollu hyvä ajankohta kun ollaan vapaalla.

Triana, D-vitamiini, jota syön, on näemmä 50 mikrogrammaa ja foolihappo 400 mikrogrammaa. :)

Toiveissa, pahoittelut tädistä. ♡

Helinäkeiju, pahoittelut negasta. ♡ Ei kai kaikki julkisella voi olla lomalla talviloman aikaan..? Teillä on siis jo sovittu lääkäri tiistaille? Siellä onneks selviää varmasti ton loman suhteen asiat. Suurin syy (suurempi kuin se, ettei tarvitse jonottaa) meillä yksityiseen lapsettomuusklinikkaan päätymiseen oli just toi, että aikoja pystyy sumplimaan paremmin omien töiden kanssa. Vaikka kalliiksi tuo tulee, kun pelkkä ultra maksaa melkein 200 e... Mitäköhän eka käynti klinikalla maksaa..? Varmaan satasia. Täytyy kyllä suht pian joko vinguttaa luottokortti tappiin asti ja/tai lainata mun äidiltä rahaa. Mut niin, eihän talviloman aikaan kaikki julkisella vaan voi lomailla!

Triana Mulla on mammavita, jossa d-vit 10mikrog ja fooli 400. Söin lisäksi 400 vahvuista foolihappoa, jonka loputtua en oo ostanut uutta. Säähän sitä vaihtelevasti myös ruuasta :)

Frozen: täällä ei ole kuin kaksi lapsettomuuspuolen lääkäriä joten hyvin voivat olla lomalla, joululomallakin oli sulku ja he pari viikkoa lomalla. Yksityisellä ei ole täällä ammattilaisia, jotka tähän olisivat perehtyneet,vaan ne olisi sitten 200km päässä. Kävinkin usean kuukauden ajan yksityisellä kun jonotin julkiselle,mutta siellä käynnit melkeinpä enemmän sotkivat vaan kuvioita,ja hekin suositteli julkista.
Joo on sovittu käynti tiistailla. Ensimäinen lapsettomuuspuolen lääkärikäynti pariskuntana, aiemmin käyty hoitajalla yhdesti ja sen jälkeen ollu aukkarit yms. välissä.

Kiitti kaikille vastauksista :) Jäi kyllä nyt vaivaamaan että onko tuo 800 mikrogrammaa sittenkin liikaa. On onneksi vaan 60kpl paketti niin voin parin kuukauden päästä ostaa "miedompaa".

Kaikki oireet kadonnu yön aikana, taidan suosiolla alkaa odottelemaan tätiä :sorry:

Helinäkeiju, ahaa, no siinä tapauksessa... Toivottavasti eivät nyt kuitenkaan olisi molemmat samaan aikaan lomalla! :)

Triana, voi höh, mutta jospa toi ei kuitenkaan tarkoittaisi uuden kierron alkua vaan oireet vain nyt ois hieman laantuneet!

Miten Bambin eilinen ultra? :)

Toiveissa pahoittelut tädistä <3

Helinäkeiju harmi että tulee negaa :/ toivottavasti pääset pian sit lääkärille kuitenki :)

On: täällä tulee millon millasiaki oireita, millon taas ei minkäänlaisia.. alavatsaa turvottaa ja välillä jomottaa menkkamaisesti, mut sitä se on tehny melkein oviksesta asti. Välillä tulee runsaampaa maitomaista valkovuotoo, välillä on ihan kuivaa tai sit tulee sellasta maitokahvin väristä tahmeeta limaa (anteeks tarkka kuvailu). Enää ei kauheesti oo nippaillu (jospa mahd alkio olis turvallisesti ja lujasti kiinni? :shy:). Eilen vähän öklötti. Siinäpä ne nyt viimeajoilta.

Vaikee odotella alkuviikkoon tekemättä testejä, mutta pakkokin kun ei kaapissa sellasia oo enkä osta ennen maanantaita :grin

Frozen niin eihän sitä koskaan tiedä :) Aattelin kuitenki että en testaa ollenkaa, jos täti ei myöhästy.

Deb innolla odotan sun testaamista, kuulostaa niin lupaavilta nuo oireet! :rolleyes:

ON: Nyt siis kp24/23-26, dpo 9 ja oon jo alkanu henkisesti valmistautumaan tädin tuloon, kävin eilen ostamassa letrotkin valmiiksi.

Triana, mä syön mammavitskua ja nyt jotain hiusravinnetta oon syönyt syksystä lähtien. Aika paljon saan siis sinkkiä, mutta onkin flunssat pysyny poissa! Lisäks syön vielä 20mikrog d-vitamiinia.

Pahoittelut menkoista Toiveissa!

Helinäkeijulle pahoittelut negasta :(

Täällä dpo 14 ja illalla vika luge. Ei oo mitään eriskummallisia oloja. Otin brunssillakin puolikkaan skumppalasin. Huomenna voisin kyl testata, ettei noi testit ihan vanhaksi mee..

Mä ootan Eltsin kuvaa, miten voiki toivoa toiselle näin paljo plussaa :p Mullaki kävi illalla mielessä, että jospa sittenki aamulla testaan ettei tarvi enää arpoa, mutta kävin aamulla silmät ristissä vessassa ja takas nukkuu niin sehän unohtu. Tosiaan illalla (tai melkeen jo yöllä) tuntu kolme melko ilkeää vihlasua kohdussa, ehkä jonku puolen minuutin - minuutin välein :wideyed: Voiko olla että ois yrittäny vasta nyt kiinnittyä? Kuitenki jo dpo 9 oli eilen.. Ja mulla pitäs täti huomenna, viimestään tiistaina tulla.

Dpo 15 ja puhtaan kaunis valkoinen nega. :( ei ees pyhällä hengellä näe mitään.

Lupaavia oireita monella! Ainakin Debin, Alinan ja Trianan testejä odottelen. Jostain muistan lukeneeni et voi kiinnittyä jopa vasta dpo12! Vaikka keskimäärinhän se on n. viikko oviksesta. Plussapuhuria:talk017

Pahoittelut negasta Eltsi:sad001

Ultrassa oli ihan hyvä tilanne perjantaina, 5 rakkulaa molemissa muniksissa eli yhteensä 10. Se on kait aika hyvin mun perustilanne huomioiden:) limis on edellä aikaansa ja sen tilannetta tarkistetaan ens viikolla vielä jollain pika-keltarauhaskokeella. Toivottavasti päästään siirtämään alkio pari pv punktion jälkeen mut jos limis on liian kypsä ni menee pakkaseen ja siirretään myöhemmin. Maanantaina taas ultraan ja silloin varmaan päätetään punktiopäivä, lääkäri ennusti ens perjantaita:nailbiting: se on ihan kohta! Meidänkin klinikalla on paljon lääkäreitä talvilomalla ja ens viikolla mun oma gyne on pois ja meen jollekin toiselle ja se kyllä vähän jännittää. Tiedän et se on kokenut mutta toivottavasti on myös mukava ja ymmärtävä..

Foolihappo 400 ja d 10 mulla käytössä. Ei se 800 varmasti liikaa oo, jotkut jolla sellanen lääkitys tai sairaus käyttää 4mg mut ei siitä 800 välttämättä mitään lisähyötyäkään muuten terveelle ole:)

Täällä vointi edelleen hyvä vaikka kroppa täynnä hormoneita! Vähän turpea alamaha, en taida ennen punktiota uskaltaa juosta mutta meen vaikka kävelylle. Ja eilen itkut tuli kun pelottaa et jos ei tästä mitään tuu mut nyt taas positiivisin mielin:rolleyes:

Frozen tuolta toisesta ketjusta bongasin et teillä käynti nyt ma helsingissä. Minne meette? Tuu sit kertoo heti et miten meni! Me siis ollaa helsingissä felicitaksessa ja meen ma ultraan:)

Triana, hyvin voi olla kiinnittymisoireita, kun ei kai se voi kaikissa tapauksissa tapahtua päivälleen samaan aikaan oviksesta - dpo9 kuulostaa oikein hyvältä ajankohdalta. :)

Eltsi, pahoittelut negasta! ♡ Mulle gyne on joka kerta painottanut, että on hyvä muistaa, että vaikka ovis tapahtuu, limis on paksu, siittiöt kunnossa ja yhdyntä oikeaan aikaan, niin silti raskaus alkaa vain 20 %:n todennäköisyydellä. Tiedän, että jos mut joskus saadaan ovuloimaan ja silti tulee nega, olen aivan maassa, vaikka pitäis muistaa, että se on kuitenkin se todennäkösempi vaihtoehto. Eikö tämä ollutkin teidän yritysaikana eka kerta, kun ovuloit? Voimia! ♡

Bambi, hienoa, että siellä on 10 rakkulaa! :) Uskon, että fiilis on sellainen, että mitä jos tästä(kään) ei tule mitään, vaikka on kaikenlaiset hoidot käynnissä. Mulla on myös samanlaiset ajatukset, vaikkei ollakaan päästy verikokeita, Terolut-kiertoja, simppatestejä, aukkaria ja paria turhaa Clomi-kiertoa pidemmälle. Olis varmasti mukava, että olis sama gyne, mutta toivotaan tosiaan, että muutkin on kivoja ja ymmärtäväisiä! :) Upeeta, jos perjantaina jo punktio! Kerro sitten maanantain ultrakuulumiset. Me mennään Fertinovaan, koska se on ainoa Helsingin yksityinen klinikka, jossa sanottiin, että mahdollisia seurantaultria voi tehdä meidän kotikaupungin Terveystalossa eikä ainakaan aina tarvitse lähteä Helsinkiin sen takia. Felicitas ois ollu Forumin parkkipaikkojen takia parempi, mutta elättelen vielä toiveita, että ei tarttis mennä IVF:ään (siinä kaikki varmasti tapahtuis itse klinikalla), joten jos ei tarttis ainakaan kovin montaa kertaa Helsingin keskustaan ajella. :) Mietinkin, onko klinikalla mahdollisesti täältä palstoilta tuttuja, mutta me siis ollaan ainakin eri paikoissa. Joo ja kerron sitten, miten eka käynti meni. :) Eniten tällä hetkellä stressaa ne hemmetin kystat, jotka varmaan viivästyttää hommaa.

Ok no harmi olis kivaa jos joku käy samalla klinikalla! Missä toi fertinova on? Ja missä te asutte? (Ei siis toki tarvi kertoo jos pelottaa esim et joku tunnistaa) mulla on kävelymatka tohon felicitakseen ni on ollut helppoa:) mut maaliskuussa alotan työt Helsingin ulkopuolella ja yhden vaivasen käynnin takia joutuu olemaan tyyliin puol päivää pois et en tiedä miten saa järkättyä jos joudutaan uuteen ivf kierrokseen..

Frozen, viime kesänä ovuloin 1-2 kertaa clomeilla. Et 2,5 vuoteen ehkä se 3. kerta.. :D ei oo helppoo. Olin niin varautunut tähän, tottunut ettei ees osaa olla surullinen. Mieskin sanoo realistina, et katsotaan kolmannen hoitokerran jälkeen..

Bambi, kuulostaa hyvältä saldolta! Tsemppiä vaan!

Nyt siis välikiertoa peliin. Ens kuussa lähetään Karibialle rentoutumaan. Saapahan ainakin maistella paikallista rommia! Pitää vaan niitä hyttysiä vältellä..

Bambi, Fertinova on Unioninkadulla. Just kattelen, minne jätetään auto... Julkisilla ei tarttis stressata parkkipaikan kaa, mutta koska meillä on molemmilla autot, tuntuu tyhmältä maksaa julkisista, kun autot joka tapauksessa on olemassa ja polttoaineeseen meillä menee tohon reissuun vajaa 10 e (julkisilla vähintään 30 e). Ei siis asuta ihan hirveän kaukana Helsingistä, n. 50 km:n päässä, mutta joo, en ehkä halua paljastaa tarkkaa kaupunkia, sori. :) Teille täällä palstalla kirjottelijoille voisin hyvin kertoa ihan koko nimenikin, mutta koska tätä voi lukea kuka tahansa, pidän kaupunginkin salassa. Ois tosiaan mukava, jos ois samassa paikassa käyviä! Toivotaan, että teillä ei oo toiselle IVF-kierrokselle tarvetta, niin ei tarttis tuota matkaakaan sitten miettiä! Mä oon töissä n. 20 km:n päässä Helsingistä, eli sen puoleen käyminen siellä ei ois mahdottomuus, mutta vähintään puol päivää palkatonta munkin sit pitäis ottaa, ja lisäks mun täytyy hommata itselleni sijainen, joten siks toivon, että saan kaiken järjestymään töiden kannalta kivasti...

Eltsi, on se kyllä kumma, miten ovulointi voi olla näin hankalaa! Aikaan suhteutettuna samanlainen saldo siis täällä, 10 kk:n sisään 0 ovulaatiota. Oi, ihana reissu teillä tiedossa! :) Jospa vaikka siellä luomutärppi kävis! :) Mäki oon alkanu miettiä Australiaan lähtöä tulevana kesänä, kun yks kaveri asuu siellä. Hän ja hänen miehensä oli just täällä pari viikkoa (taisin kertoakin täällä siitä) ja he käskivät tulla käymään "ennen kuin hankitte lapsia, koska sit se ei onnistu moneen vuoteen". En siis kertonut heille yrityksestämme, mutta kai he miettivät, että kun ikää on 30 ja naimisissa ollaan... Vähän jo tossa miehelle puhuin, että etenkin jos kystien takia pitää odotella, vois oikeesti miettiä tota reissua. Vaikkei edelleenkään tätä pidä mitata rahassa, en voi olla miettimättä, että nyt mulla on menny n. 2000 e rahaa "turhaan", kun tuloksena ei oo ollu edes ovista, mutta jos ostetaan lentoliput, niin ainakin sais rahalle vastinetta. :D

Takaisin