Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Olipas ollut vilkasta keskustelua täällä taas! :) Kiva kuulla kuulumisia Toiveissa ja Helinä myös teiltä :)

Frozen pahoittelut negasta :sorry: mullakin välillä fiilis, että dpo10 pitäis jo näkyä, jos tulee plussa, mutta tosiaan kiinnittyminen voi tapahtua vasta dpo10 - ilmeisesti jopa sen jälkeen! :eek: joten se olisi vaan maltettava odottaa, tuleeko menkat vai ei :sorry:

Täällä oli aika raskas vkl, riitaa miehen kanssa ja pelko, että tuleeko mistään mitään. Mulla on lähes joka asiassa päällimmäisenä mielessä vauvajutut, yrittäminen, kaiken vaikutus hedelmällisyyteen jne. ja mua risoo, että miestä ne asiat ei vaivaa yhtään. Kaikkein ärsyttävin kommentti mieheltä oli tää tyypillinen "happamassa maassa ei siemen idä"; että pitäis vaan olla stressaamatta ja stressin takia ei lasta kuulu! :BangHead Olin niin vihainen ja sanoin, että en tee enää minäkään tikkua ristiin, ollaan sitten lapsettomia. :crybaby2 Vei siis pari päivää saada taas ajatukset kasaan ja prioriteetit kohdilleen. Asia ja tilanne kerrallaan, eipä sitä muuta oikein voi.

Täällä tänään dpo14 ; kp26/27. Testit negoja. Olin kadottanut viimeisen kp24 terolutin, joten oottelen menkkoja alkamaan huomenna tai jopa tänään illalla. Sitten soittelemaan sinne fert.polille, että mitä sitten tehdään.

Liitteet

• 988.jpg
    988.jpg
    255.6 KB · Katsottu: 176
  • IMG_20170207_093625.jpg
    IMG_20170207_093625.jpg
    336.8 KB · Katsottu: 178
Täällä malttamattomana tänään testattu. Oon niin onnellinen <3 vaikka pelottaa vietävästi. Mutta yritän nyt nauttia tästä että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan. Tsemppiä kaikille <3

Liitteet

• 1486473342122.jpg
    1486473342122.jpg
    20.4 KB · Katsottu: 205
LaraS, niin tuttuja tunteita sekä keskusteluja miehen kanssa. :( Ei sais stressata, mutta hemmetti ku jos esim. syö tai juo jotain "väärää", voi pilata koko kierron mahdollisuudet. Tsemppiä! <3

Voi tiiamariia paljon onnea!!! <3 Tiedätkö mikä on dpo, tikutitko tässä kierrossa? Pysyköön kyytiläinen loppuun asti matkassa ja toivottavasti aloitit kunnon plussa-aallon tässä ketjussa, sitä kaivattais! :)

Tiiamariia hurjasti onnea! Tarrasukkia ja vauvaliimaa ja mitä vielä<3 mikä kp ja dpo? Ja kauanko teillä oli yritystä? Sulla ei tainnu olla mitään lääkärin määräämiä apuja? Eikä mitään erityistä "vikaa" tiedossa? Siis niin ihanaa!! Laitathan lisää kuvia jos testaat uusilla testeillä tai digillä tms:)

Tiiamariia: ihanaa ja miten vahva viiva,huippua!! onnea ja tarrasukia :Heartpink
LaraS pahoittelut negasta!!! tuo riitely on niin inhottavaa ja vetää mielen entistä synkemmäksi,voi miehet, miten ne osaakin ottaa kaiken niin rennosti. Tsemppiä!!

Oletetusta oviksesta dpo16, mulla oli ovis tässä kierrossa tosi aikaisin, kp12 jo, nyt kp29. Takana 2 keskenmenoa viime vuodelta (rv13 ja rv9), ja tutkimuksiin ei päästä ennen kolmatta. Toivotaan ettei sitä kolmatta nyt kuitenkaan tule. <3

Yritystä siis takana yhteensä reilu 13 kuukautta. Viimeksi varhaisultrassa yksityinen gyne sanoi että näyttäisi siltä, että mulla on seinämä kohdussa, ns. herttamainen kohtu, mikä tarkoittaisi sitä, että jos raskaus jatkuu, niin vauva syntyy viimeistään rv32. Hän laittoi lähetteeseen että yliopistollinen sairaala tutkisi tämän lääkkeellisen tyhjennyksen yhteydessä, mutta sieltä kylmästi sanottiin että tutkitaan vasta kun on 3 keskenmenoa.

Kävin tossa viikonloppuna läpi kaikki edellisten raskauksien oireet ja aloin summaamaan yhteen että voisko nyt olla. Väsymys ja hengästyminen olivat ne, mistä alkoi toiveet nostaa päätään. Niin ja ainakin viikon jatkuneet "menkkakivut".

Lara S kyllä, on tuttuja tunteita, ite on tehnyt kaiken sen eteen että raskautuisi ja miestä ei niinkään kiinnosta muuttaa elämäntapoja jne. Mutta paljon tsemppiä ja pahoittelut negasta <3

Kiitos kaikille onnitteluista, toivon niin paljon että tämä onni olisi nyt pysyvää <3

tiiamariia Onnea hurjasti!! Toivottavasti nyt pysyy pikkuinen loppuun asti mukana :Heartred

Pahoittelut negan saaneille :sad001

Mulla kp13/23-26, en oo saanu ovista bongattua. Lauantaina oli jonkulainen viiva, muttei lähelläkään plussa. Sen jälkeen tullu vaan hailuroita. Enkä usko että ovisplussa ois voinu tulla jo perjantaina jos oisin testannu :wideyed: Tänään ja ainaki huomenna vielä testailen, mietin että jos ei plussaa tuu niin onkohan aiheellista pyytää irrotuspiikki ens kiertoon letrojen lisäksi? Laskeskelin tuossa, että JOS tulis hyvin vastetta niin ehkä vois olla mahis sittenki inssiin, kattoo nyt millon uus kierto alkaa. Kuulostaako kp12-13 liian aikaselta inssille? Tietty täysin yksilöllistä, mutta mä vaan oon niin luovuttanu jo tän viimesen luomukierron kans että
ajatukset ja odotukset on kokonaan seuraavassa kierrossa o_O Ekan kerran tän reilu vuoden aikana ehkä jopa ootan tädin tuloa niin pääsee kunnolla yrittämään. Tässä kuussa tulee siis 1v4kk yrityksen alottamisesta :sorry:

Triana, pyydä ihmeessä irrotuspiikki! :) Inssin aikaisuudesta kp 12-13 en valitettavasti osaa sanoa.

Hei apua, mulle oli tullu postissa loppukierron (kp21) progesteroniarvo ja se on vain 4,3! Tossa ei ollu viitearvoja tai mitään tulkintaa, mutta googlattuani löysin, että toi meinaa, että ovista ei oo tapahtunut. Vai oonko ihan väärässä? Tietääkö joku, mikä tähän nyt sitten auttaa? Mulla siis PCOS, nyt söin toisen Clomi-kierron ja tähän tokaan kiertoon pyysin ja sain myös Ovitrelle-irrotuspiikin.

minulla tuo s-prog arvo oli ihan loppukierrossa kun jo tuhrutteli kp.29 niin 1.8 ja siksi juuri sain nuo lugesteronit omaa keltarauhasta tukemaan kun on niin heikko. Ovistestiin sain plussan silloinkin kp.16 mutta täyttä varmuutta ovuloinnista ei ole koska ei oltu ultrattu.
Oliko sinulla seurantaultra?

Kiitos nopeasta vastauksesta! :) Oli seurantaultra kp12, jolloin löytyi 20-millinen johtofolli, minkä takia sain luvan piikittää Ovitrellen jo samana iltana. Tämä oli siis 2. Clomi-kierto, ekassa ei ollut Ovitrellea (eikä ovisplussaakaan), mutta menkat tuli kuitenkin siten että kierroksi tuli 27 päivää. Oon nyt ihan hämilläni, mitä tää meinaa...

Ei ole tiputtelua ja luteaalivaihe oli ekassa Clomi-kierrossa n. 14 päivää. Kuukautisia ei PCOS:n takia tule ilman lääkkeitä. Voiko toi alhainen arvo meinata vaihdevuosia?? :( Täytin pari kk sitten 30. Yritys siis aloitettiin, kun olin vähän päälle 29.

tiiamariia iik, ihan mahtavaa!!! Onnea ja napakat vyöt kyytiläiselle :Heartred toivottavasti tämä on se 3. kerta, joka toden sanoo :happy:

Tuohon vaihdevuosi asiaan en osaa kyllä sanoa,eikait luulis vielä kuitenkaan,(itsekin täytän tänä vuonna 30v)
jos sinulla on jokatapauksessa heikko keltarauhanen johon tarvitset tukea,( ja loppukierron lääkitys estää tiputtelut jos siis käytät terolutia että kuukautiset tulevat) tai sitten tuo heikko ovulaatio voi aiheuttaa sen ettei keltarauhanen kehity kunnolla jos olen oikein ymmärtänyt,ja siksi minullekin suositellaan ensi kiertoon letrozoleja jotta saataisiin ovulaatio kuntoon ja näin ollen hyvä keltarauhanen aikaiseksi.
Nyt vain kokeilen ensin endometrioosin takia pelkällä lugesteronilla (keltarauhaslääkityksellä). Mielellään kuulisin jos jollain muullakin tästä kokemuksia, mistä nuo sinun arvot voi johtua kun kuitenkin todistetusti ovuloit tai ainakin johtofolli on löytynyt ja irrotuspiikinkin olet saanut. Liekkö sitten niin ettei oo kuitenkaan irronnut ja keltarauhanen jäänyt tämän vuoksi kehittymättä o_O onpa tosi harmillista.
Ei varmaan ollut hirveesti hyötyä tästä kun itsellänikin epäselvänä tämä sama asia, sen tiedän että heikosta ovulaatiosta johtuu ainakin minulla.

Laitoin viestin gynelle, joka vastas melkein heti: en ovuloi Clomienkaan avulla. :( Rankempia hoitoja siis tiedossa, ja niitä ei meidän kaupungissa saa. Nyt täytyy miettiä, jatketaanko Helsingissä naistenklinikalla (jonoon sinne siis eka tietty) vai mennäänkö yksityiselle lapsettomuusklinikalle... Oli kyllä aikamoinen isku vasten kasvoja tämä tulos. :/

eikä!!! ihana gyne joka vastaa noin nopeeta!! minä en tajua miten se on mahdollista vaikka noin hienon johtofollin olet saanu ajallaan.. Voi kurjuus!!!!! (samaa vähän itsekin pelkään)

Joo, oli kiva, että sain arvolle selityksen heti, vaikka järkytys olikin. Gyne laitto, että seuraava askel on fsh-pistokset ja irrotuspiikki. Aloin miettiä tuota mainitsemaasi Letrozolia, eli se siis auttaa joillakin, joilla Clomit ei?

Takaisin