Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Paljon onnea Villisilmä! :Heartred

Meillä on hieman monimutkainen tilanne hoitojen suhteen. Mulla siis perinnöllinen sairaus joka ehkä mahdollista alkiodiagnostiikan avulla "blokata" alkiosta, tää asia varmistuu toukokuussa kun käydään genetiikan polilla. Jos tää blokkaaminen onnistuu ja halutaan sitä, niin hoito siirtyy Oysista Helsinkiin...Siellä sit punktiot ym. Jos taas päätetään ettei lähdetä sitä mun sairautta estelemään (50/50 mahdollisuus periytyä) ni sit jatkuu Oysissa hoidot. Todennäköisesti, jos se sairaus on mahdollista estää, ni lähdetään siihen prosessiin. Tietää rankkaa tietä kuljettavaksi..

Kp 8/26, menkat kesti vaan 5 päivää viikon sijaan ja kiertokin on pidentynyt pari päivää, jee!
 
Villisilmä oi, ihanaa! Onnea ja napakat vyöt kyytiläiselle :Heartpink niin se on, että yksikin riittää :happy:

salainensydän tervetuloa mukaan ketjuun :)

Pene on varmasti iso päätös edessä. Tsemppiä sen kanssa! Kiva kuitenkin, et nyt oli kohtuullisempi vuoto ja kiertokin hyvän pituinen :)

Alina hui, nyt alkaa jo olla jännät paikat :nailbiting: tsemppiä koitokseen! :Heartred
 
Heipä hei taas kaikille, pitkästä aikaa! Millonhan lie viimeksi kirjottelin tänne.

Onnea plussanneille :Heartred ihanaa että tänne oli plussia ropissut useampi :happy: ja pahoittelut Gadianille, että pikkuinen ei jaksanutkaan pidemmälle :sad001

Meidän tilanne ei ole edennyt mihinkään. Peruttiin siis se tammikuinen naistenklinikan aika, kun mulla paheni vatsavaivat. Tutkimuksissa ei ole löytynyt yhtään mitään, mutta silti on vatsalaukun kohdalla kipuja päivittäin, sekä pahoinvointia. Tuntuu siltä ettei me koskaan päästä hoitoja alottamaan, kun tää mun vaiva ei parane! :sorry: En tiedä onko se nuo lääkkeet vai mikä, mutta päivät menee ihan sumussa ja väsyttää ihan jäätävästi.

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja yritykseen! Toivottavasti mun maha tulis pian kuntoon ja pääsisin taas palaamaan tänne :)
 
Elisenda :greet025 kiva pitkästä aikaa kuulla sustakin :) Oon monesti miettinyt, mitä sulle kuuluu. Harmi, että vatsavaivat edelleen riesana ja kurjaa, että sen takia ei muut asiat oo edennyt :sad001 hyvä, ettei mitään vakavampaa ainakaan oo löytynyt. Tsemppiä ja pikaista vatsan tilanteen paranemista! :Heartpink
 
Pene, oliko tämä siis nyt näissä lapsettomuustutkimuksissa esille tullut sairaus vai vanhempaa tietoa? On kyllä hurja matka mitä joutuisi kulkemaan ja iso päätös. Tsemppiä sen tekemiseen.

Elisenda, kurja kuulla että mahavaivat jatkuu. Peukut pystyyn että ratkaisu vihdoin löytyisi.
 
Oon pitänyt nyt hetken aikaa taukoa foorumista. Omasta tilanteesta sen verran, että eilen siirrettiin hyvin sulatuksesta selvinnyt 3päivän ikäinen alkio. Tämä oli siis meidän neljäs siirto ja pakkanen on nyt tyhjä. Olisi jo oikeesti meidän vuoro onnistua.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin. Kirjoitan myöhemmin paremmalla ajalla enemmän!
 
LaraS, kiitos :Heartred Anteeksi en muista, mutta mikä teillä oli tilanne tällä hetkellä? :oops:Missä vaiheessa kiertoa olet menossa?

Elisenda, kurja kuulla, että maha vaivat jatkuu :sad001 Toivottavasti tulisi pian kuntoon!

Pene, paljon tsemppiä teidän tilanteeseen. Nuo on isoja asioita ja varmasti rankka tie kulkea.

Gadian, pahoittelut keskenmenosta, paljon voimia :Heartred

salainensydän, tervetuloa mukaan!

Herukka, hienoa kun pääsette pian aloittaa hoidon! Paljon tsemppiä!

On: Mulla oli tänään joku ihme alavatsa ja -selkä kipuilu kohtaus. Ihan kun voimakkaampana menkkakivut. En muista aiemmin olleen tällästä. Tänään pp2 ja alkio 5päivän ikäinen. Huomenna pistän Gonapeptylin ja huomenna alkion pitäisi mahdollisesti kiinnittyä :smiley-angelic001
 
Ronya en oo paljon omaa tilannetta päivittänyt.. Taukokiertoja menossa, toivon et inssiin viel keväällä pääsis :smiley-angelic001
Täältä paljon positiivisia ajatuksia sinne :happy:
 
Ronya, onko kipukohtauksia tullut uudelleen? Toivotaan että alkio tarraa lujasti kiinni :Heartred

LaraS, toivottavasti onnistuis inssi nyt keväällä :) oletteko edelleen yksityisellä hoidossa?

ON: Mulla nyt vähän vaihdeltiin mahalääkkeitä toisenlaisiin, ei kivut kokonaan ole lähteneet mutta huomattavasti parempana on nyt ollut maha pari päivää. Ja vireystilakin parempi! Jospahan tämä tästä. Tosin jotenkin pitäs saada lopetettua kokonaan nuo mahalääkkeet ennenkun hoitoihin mennään, kun niitä ei voi käyttää raskaana..
Oon ihmetellyt sitä, kun aiemmin mun kierrot on olleet 25-27 päivää, joskus saattanut olla pidempiäkin. Niin nyt koko talven ovat olleet 23-25 päivää.. Olis kiva tietää miks :confused:
 
Elisenda joo, yksityisen kautta sit inssit. Tällä hetkellä en käytä mitään hormoneja tmv., enkä siten myöskään käy ultrissa. Paino on laskenut n. 4kg vuoden alusta, toivottavasti vielä ees jokunen kg tippuu tässä lähiviikkoina/-kuukausina.
Toivottavasti sun lääkitys tehoaa nyt ja saat lopettaa oireettomana nekin pois :)
 
Elisenda, hyvä että lääkkeet on parantaneet mahan tilannetta. Toivottavasti saat pian lopetettua ne kokonaan :)

LaraS, Toivottavasti inssi onnistuu nyt keväällä :) Hienosti oot saanut painoa putoamaan!

On: Mulla menossa pp5 ja ei ole enää ollut minkäänlaisia tuntemuksia kohdun seudulla. Rinnat jonkinverran aristaa, mutta se johtuu lääkkeistä varmasti. En uskalla edes toivoa, että testi voisi näyttää mitään muutakuin negaa. :sorry: Pitkät päivät vielä odotettava viralliseen testipäivään.
 
Ronya, mä niin pidän peukkuja pystyssä teille, että tämä oiskin tarrannu tiukasti kiinni, vaikka ymmärrän, että hirveästi ei uskalla toivoa. Kuten aiemmin kirjoitit, kyllä nyt ois teidän vuoro! :Heartred
 
LaraS, tosi hyvin oot saanut painoa putoamaan! :happy: eiköhän se muutama kilo vielä ehdi sulaa inssiä ootellessa. Mulla on tän mahahomman aikana tullut kilo lisää, koska ruokahalu on ollut huono ja hyvin usein pystynyt syödä vaan herkkuja :shifty: ja kun on huono olo ja kipuja, liikunta on jäänyt lähes kokonaan. Mut eiköhän se tästä!

Deb, ompas mielenkiintoista :) jospa se kierron lyheneminen vois tarkottaa hormoneissa jotain muutosta parempaan!

Ronya, minäkin niin sydämestäni toivon, että tuntemuksista huolimatta olis alkio tarrannut tiukasti kiinni ja jatkaa kehittymistään :Heartred

ON: Oon nyt päättänyt löytää ruokavaliosta apua mun mahavaivoihin, ja huomasin että maitotuotteiden syönnillä saattais olla joku yhteys kipuihin. Joten nyt lähti kokeiluun maidottomuus :) kaurapuuro on näköjään semmonen eväs, josta ei tuu mitään oireita. Mut tuntuis et jotain muutakin pitäis syödä.. Jos mä nyt saisin tän mahani asettumaan, niin vois olla että kerkeis jo keväällä alottaa letrot!
 
Elisenda, toivottavasti vatsakivut helpottaa pian! Ei ole kyllä kivaa tollanen. Mullahan oli n. vuosi sitten jotain ihmeellisiä vatsavaivoja aika ajoin, mutta liittyi ilmeisesti stressiin, kun oli monia kuoleman- ja sairastapauksia lähipiirissä sekä lapsettomuushoidot käynnissä. Mietin sillon, oisko pitäny kokeilla esim. gluteenitonta ruokavaliota, mutta sitten ne oireet loppuikin aika yllättäen (kauan ennen plussatestiä). Teillä on niin pitkä yrityshistoria, että toivottavasti pääsette pian hoidoissa eteenpäin ja sieltä tulee kauan kaivattu apu. :Heartred
 
Elisenda, hyvä että vähän alkaa helpottaa! Ootko miettiny, jos ois keliakia? Tuli vaan mieleen kun keliaakikoille sopii kaura kuitenkin, kun se on luontaisesti gluteeniton.. tai voihan se olla toi maitokin joka tekee :) Ja joo, kyllä sillä jotain vaikutusta varmaan oli (+ laihtumisella ja terveellisemmillä elämäntavoilla) kun kerran tärppäs, nyt mennään rv 9+1 :nailbiting:

Ronya, mä täällä pidän sulle peukkuja, että pikkunen pysyis tiukasti kiinni! Mullakaan ei alussa ollu mitään muita oireita kun rintojen arkuus, nyt ollu kaverina sen jälkeen vaan väsymys, nälkä ja jatkuva pissahätä (+ muutamia sellasia oireita joista ei yleensä edes puhuta, jotka tuli vähän yllätyksenä). Älä siis vielä heitä kirvestä kaivoon! Ootan sun testipäivää :)
 
Mulla tulee nyt 5 viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Ensimmäinen raskaus, ensimmäinen km. En olis ikinä uskonut, miten kova paikka tää on. Olin kuitenkin koko ajan tiedostanut riskit ja psyykannut itseään siihen, että huonosti voi käydä.

Suru tulee aaltoina päivittäin. Mitään muuta ei meinaa mahtua mieleen, vaikka kuinka koittaisi järkevä olla. Miten ihmeessä te, joilla on useampi km koettuna, selviätte?

Itsellä järki sanoo, että jätä sikseen koko raskaushaavet, koska näin vanhana ensiodottajana on suuri mahdollisuus, että vaan satuttaa itseänsä lisää. Sydän huutaa, että mitään muuta en niin paljon halua, kuin saada kokea äitiyden.
 
Takaisin
Top