Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Bambi, hienoa jos ei pahoinvointia tulekaan; ei mullakaan oo ollut juurikaan (veikkaan, että ne vähäisetkin yökötystuntemukset johtuu/johtui virtsatietulehdusten estolääkityksestä). Oot kyllä kaikkien rankkojen lapsettomuushoitojen ja -tutkimusten jälkeen ansainnu helpon raskausajan! :Heartred Kunpa parin päivän päästä ultrassa ois hyviä kuulumisia!

Deb, testasitko? :)
 
Frozen, testasin mä, kp29/26-27 ja tyylipuhdas nega.

IMG_20180211_193118.jpg


En enää tiiä mitä tehdä, tänään on ensimmäinen kerta ikinä kun iski tajuntaan kunnolla, etten voi saada lasta luonnollisesti ja tekis mieli vaan itkee. Samalla haluan kovasti naimisiin miehen kanssa, ei vaan oo saatu puhuttua asiasta sen kummemmin. Haluisin kans oman asunnon jota vois rempata. Haluisin koiran. Haluisin ottaa miehen kanssa seuraavan ison askeleen kohti meiän tulevaisuutta, enkä osaa ottaa asiaa puheeks. Asuntoo varten on rahaa jo säästössä, mut siihen menee ainakin vuosi ennen ku lähetään lainaneuvotteluihin.

En tiedä, ekaa kertaa kolmeen vuoteen mulla on niin paska fiilis negasta, että en uskonukaan et voisin tuntee näin, kun oon aina ollu niin positiivinen asian suhteen ja tiedän että on hoitoja jotka auttaa siihen. Eikä me edes vielä tiedetä mikä on varsinainen syy lapsettomuuteen, nyt diagnoosina selittämätön lapsettomuus ja se jos mikä on turhauttavaa.

Luultavasti ovuloin myöhemmin tässä kierrossa ja ollaan oltu aktiivisia tuolla makkarin puolella, niin voi olla pienenpieni mahdollisuus, että tärppi oiski käyny mut ei näy vielä testissä.

Silti, sillon ku aattelin olevan dpo6, tuli täplä kirkasta verta vessassa käydessä, valkovuoto ollu normaalia runsaampaa, repäisykivut, itkuherkkyys ja nälkä. Lisäks nännit on nyppylällä kokoajan, näyttää "tuteilta", mikä on sellanen mistä kesällä arvelin että nyt on napannu ja olin oikeessa. Mut jos nyt ois dpo18, niin luulis että testissä näkyis jotain jos raskaana olisin.

Haluisin jotain isompaa uutta, viimenen vuosi menny ainaki ihan samaa kaavaa jatkuvasti. Okei, oli mulla se työ ja nyt ajan ajokorttia, mut haluan jotain uutta miehen kanssa.

Sit pelkään että nää huonot tunteet laukasee mulla taas jonkun syömishäiriön, kun kärsin nuorena anoreksiasta ja nyt on kaikista isoin riski siihen, kun oon muutenki laihtunu. Välillä säikähdän kun katon itteeni peilistä ja tajuan ihailevani mun solisluita jotka näkyy, tai aattelevani että entä jos olisin vielä vähän laihempi? Sinänsä ei oo mitään vaaraa vaikka vielä laihtuisinki, en oo edes tavotepainossani (Tällä hetkellä 167/67), mut tunnen itteni sen verran hyvin, että se voi niin helposti lähtee käsistä.

Joku masispäivä tänään taas, luultavasti huomenna jo paljon parempi ja tiiän sen. Mut kai on ihan ymmärrettävää, että kolmen vuoden yrittämisen jälkeen ei oo tärpänny (syliin asti) ja haluaa sit tehdä jotain muuta isompaa? Hankkia oman yhteisen kodin, koiran, mennä naimisiin...?

Anteeks vuodatus, oiskohan nää sit niitä PMS-oireita.

Deb kp29/?, Dpo?
 
Deb, voi sua. :Heartred Muista, että nykypäivänä tosi monet joutuu turvautumaan hoitoihin lapsen saamiseksi. Muakaan ei olis, jos hoitoja ei olisi (tai siis olisi ollu jo yli 30 vuotta sit). En siis mitenkään halua vähätellä tuntemuksiasi; kaikki täällä varmasti ymmärtävät ja voivat samaistua siihen, miten turhauttavaa on, kun lasta ei vain kuulu, vaikka sen pitäisi olla yksi luonnollisimmasta asioista maailmassa. Sori, en muista, mutta siis oliko niin, että sperma on tutkittu ja samoin sulle tehdyt sisätutkimukset on aina ollu OK? Luultavastihan sulla on kaikki hyvin, koska kierrot on säännölliset ja olet niin nuorikin. :) Vaikka hoidot voikin nyt tuntua rankoilta ja pelottavilta, niin teillä on varmasti hyvät mahdollisuudet onnistua, koska mitään hoitoja ei ole vielä kokeiltu (jos siis muistan oikein; anteeksi jos muistan väärin, mutta niin muistelisin, ettei teillä oo kokeiltu "edes" luteaalitukea tms. helppoa). Tsemppiä, toivottavasti olo helpottaa ja pystyt juttelemaan miehellekin ihan kaikesta mieltä painavasta. :)
 
Joo ei oo kokeiltu hoitoja, aukkari ja verikokeet tekemättä, miehelle ei kuulemma tarvii tehdä mitään tutkimuksia ellei mulla todeta kaiken olevan kondiksessa, kun on pari kertaa jo tärpännyki vaikka onki menny kesken. Ei vaan oikein oo ketään kenen kanssa tästä juttelisin muualla kun täällä, kun kaverit on sinkkuja eikä vielä halua edes harkita lapsia ja äidin kanssa jonkun verran juteltu, mutta ei se oo sama asia enkä halua että se huolehtii ja hääsää liikaa sit, se tois vaan lisästressiä. Kai tää tästä kunhan nyt sais sen aukkarin varattua vaikka ihan ensiks kunhan menkat alkaa.

Onneks on tää foorumi ja tiiän että te ymmärrätte :Heartred
 
Dep pahoittelut negasta! mulla tuli ihan samanlainen olo kun kolme vuotta tuli täyteen. Tuntuu vaan niin hurjan pitkältä ajalta. Ruvettiin kans miettii uutta asuntoa, mutta sitten kävikin näin että raskaana ollaan. Mulle aina kaikki lääkärit on sanoneet sen olevan vaan positiiven asia jos tulee edes raskaaksi. Pääsisittepä nyt nopeesti tutkimuksiin ja asioita eteenpäin.
 
Täällä menossa kp 6. Kävin viikolla verikokeissa ja tsekkasin tulokset Kannasta, Amh 0,84 :/ osaako kukaan ottaa tohon kantaa?
 
Voi apua, tää alkaa olla jo aika naurettavaa. Mä itken kaikelle, rupesin itkemään ku kirjotin johonki etten välitä mitä muut musta ajattelee. Menkkoja ei näy vieläkään, nyt jo kp30
 
Deb voin hyvin samaistua sun fiiliksiin. Meillä on "vasta" 1v6kk yritystä takana mut viime kierron nega oli vaan niin raskas. :sad001
:Heartred
Tsemppiä sulle!

On: huomenna jo se ultra. Jännittää. Lääkäri halusi sen jo silloin kun nyt annosta tuplattu. Itellä vähän epäilyttää ja onkohan taas liian aikaisin.
 
Tänään oli lääkärin soittoaika. Lääkäri oli vahvasti sitä mieltä, että alkioiden huono laatu johtui miehen siittiöistä. Nyt kolmeksi kuukaudeksi Inoman-valmisteen kuurille ja sitten katsotaan toukokuussa oisko laatu parantunut ja jos sitten kokeiltaisi toista IVF:ää. Tiiän, että jossain kaupungeissa tää on ihan normaali jonotusaika hoitoihin, mutta mulle tää tuntuu silti niin musertavalta. Kun on ehtinyt jo ajatella, että apua tulee nyt tässä heti alkuvuodesta ja sitten laitetaankin vain odottelemaan. Mutta ei auta... Ei sitä kallista hoitoa kannata tuhlata nyt, kun tiedetään, että siittiöt on huonoja. Mä taidan jäädä foorumitauolle pariksi kuukaudeksi. Yritän unohtaa kaikki lapsiasiat (mitenhän sekin onnistuisi kun kaikki kaverit on raskaana) ja keksiä jotain muuta tilalle, kun nyt ei voi tehdä muuta kuin odottaa. Luomuihmettä ei näillä siittiöillä tarvitse odotella... Toivon tänne plussia ihan hirmuisesti. Toivottavasti olette kaikki jo kadonneet muille palstoille kun mä palaan! :Heartred
 
Deb paljon tsemppiä ja halauksia, noi on musertavia tunteita mitä käyt läpi. Itsekin eilen mietin et kuinka kauhee viime vuosi oli, pelkkää itkua ja pettymystä koko ajan. Ehkä 2018 on parempi:) ja mitä Frozen jo kirjoittikin, voi olla joku pikkujuttu mistä kiikastaa ja kevyillä hoidoilla voidaan teitä auttaa. Sulle itselleen voisi tulla parempi olo jos tehtäis se aukkari ja kierronkartoitus ni sit tietäis jo enemmän jos siellä vaikka onkin joku pieni häikkä. Haleja:Heartred

Pene normaali amh on yli 1, eli tuo on vähän matala. Ikä vaikuttaa siihen mikä on normaalia, ootko minkä ikänen? Mulla amh oli 0,8 ja tuolloin olin 32 tai just täyttänyt 33, lääkärin kommentti oli että hoitoja ei kannata hirveän kauan lykätä. Ei tiedetä kuinka nopeasti arvo kenelläkin laskee, joillain se voi pysyä vuosiakin samana. Alle 0,2 alkaa kait olee aika toivoton. En nyt haluu pelotella, toivottavasti en aiheuta paniikkia, mut tiedän et löydät nää jutut googlestakin.. ja hei mä oon toistaiseksi raskaana kunnes toisin todistetaan tuosta matalasta arvosta huolimatta (ja se siis mitattiin reilu vuosi sitten)!

Mirellan toivottavasti ultrassa hyviä uutisia, tulethan sitten kertomaan:)

Bluebe oon pahoillani. Sitä tuntuu että ei tässä muuta teekään että odottaa et pääsis odottamaan. Toivottavasti tuo lääke auttaa simppoihin! Mulla meinas ihan hermo mennä viime syksynä kun lääkäri määräs mut e-pillereille ennen ivf hoitoa (se jotenkin valmisti kehoa siihen tms), tuntu kyllä niin turhalta:confused: jaksamista odotteluun:Heartred

Kiitos Frozen:Heartred
 
Tänään kävin ultrassa ja siellä oli nyt isompi folliikkeli kuin yhdessäkään kierrossa tähän asti! Kp9 vasta ja jo 16.5mm :) Toivottavasti nyt tärppäisi. Letroja siis tupla-annos ollu tässä kierrossa ja kaikki ylimääräiset vippaskonstit oon jättänyt pois. Ainoa mitä gyne sanoi negatiivista oli se että kohdun limakalvo on vielä melko ohut 5mm mutta kerkeää kuulemma paksuutta vielä kasvaa :)
 
Moi taas!

Ette arvaa!! Ollaan miehen kanssa inseminaatioista asti oltu siinä uskossa, että mieheni siipat on ihan roskis kamaa. Näin meille sanoi lääkäri tuolloin. Nyt ivf käynnin yhteydessä selvisi, että siittiöt ovat ihan normaalit ja pystyvät hedelmöittämään naisen. Arg!!! Vähän otti pannuun. Voi olla et se lääkäri saa joskus vähän palautetta.... ois nimittäin säästynyt 8kk stressit :sad001

Diagnoosi siis selittämätön lapsettomuus.

Onko muilta nappailtu amh arvoa? Ja mitä se oli, jos on :)
 
Mirellan, kuulostaa hyvältä, lykkyä tykö että limiskin vielä vahvistuu!

Herukka, mietin että olisko se laatu voinut parantua insseistä jos siinä on ollut noin monta kuukautta välissä? En kyllä tiedä mikä kaikki siihen voi vaikuttaa, tuli vaa mieleen.
 
Mirellan, kuulostaa hyvältä, lykkyä tykö että limiskin vielä vahvistuu!

Herukka, mietin että olisko se laatu voinut parantua insseistä jos siinä on ollut noin monta kuukautta välissä? En kyllä tiedä mikä kaikki siihen voi vaikuttaa, tuli vaa mieleen.

Ei ole otettu uutta testiä. Vaan niistä vanhoista näytteistä puhuttiin. Siippoihinhan vaikuttaa kaikki alkoholi, tupakka, nuuska, sauna yms. Joka kuu voi olla eri tulokset, mutta meillä neljä näytettä otettu viime vuonna ja kaikille annettu arvio = huono.
 
Herukka, no mutta sehän oli sitten ihan kiva "yllätys" että olikin normaalit siittiöt. Todellakin tietty ärsyttää se stressin määrä minkä se aijempi tieto on aiheuttanut. Olikos jo tietoa millä lääkityksellä lähette liikkeelle tai muuta?

Mirellan, hyvältä on siis kuulostanut ultrassa :) hienoa!

Bambi, miten menee? Mikä vointi? Eikös sulla ultrattu tänään? Toivottavasti vaan hyviä uutisia :Heartred

Bluebe, oi tsemppiä teille odotteluun! Rentouttavaa taukoilua :Heartred

Deb, mikä fiilis siellä? Toivottavasti olis mieli jo nousu suuntaan.

Hattivatti, miten siellä menee?

ON: ensinnäkin olo on ollu aika kauhee viime sunnuntaista lähtien, oksennus ei oo vielä tullu mutta lähellä on ollu tulla aika lailla koko ajan. Hajut, ajatukset maut ja muut tekee huonoo oloa, väsymys on tosi iso ja siks kiukuttaa välillä :sad001
Tosiaan varhaisultrassa käytiin tänään, omien laskujen mukaan siis 7+2 ja tän päivän laskennan mukaan 7+1. Siellä pienen sydän sykki hienosti ja kaikki muukin näytti olevan paremmin kun hyvin :) :Heartred muutama uä kuva saatiin kotiin ja ohjeita ja se äitiyskorttikin. Toivottavasti kaikki pysyy jatkossakin hyvin, meinaan laitettiin mulle tänään 5 viikkoa lomaakin just siihen ennen äitiysloman alkua, eli loma alkaa 30.7. Ja LA on 2.10.
 
Muokattu viimeksi:
Tttii, on parempi mieli jo, tätiä ei kylläkään vielä näy ja aattelin käydä ostamassa nyt testiä. Kp32 menossa, joko tosi pitkä kierto taas tai sit siellä onkin ylläriplussa (luultavasti toi ensinmäinen vaihtoehto).
 
Oho, tein suht lyhyellä pidätyksellä sokoksen sokoksen vessassa pikasesti testin...

IMG_20180214_153944~2.jpg


Joku haamulainen tuli kylään! En halua innostua vielä, ostan aamulle vielä uuden ja muutenki koitan keskittyä muihin asioihin, en halua intoilla liikaa jos ei pysykään mukana. Hämmennyin omaa reaktioo, olin ennemmin niin että mä tiesin! Kun että mitääää apuaaaa jeeee mitä mitä mitä!

Mut onhan tää silti aika huippu fiilis! Kerron vasta huomisen testin jälkeen miehelle, se ei näkis tota tossa kuvassa mitenkään.

Mut nyt selvis miks oon ollu niin herkkä! :Heartred
 
Deb: kääk :Heartred

Tttii: joo on :) eka sumuja 2x2 10 päivää sen jälkeen pistosta gonal f 150IU. Sumuttaa pitää pistos päivinäkin kerran päivässä. Ovitrelle irroitukseen.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top