Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Deb, mulla ainakin aikoinaan oli sillain että heti kp1 soitin ja varasin ajan aukkariin. En tosissaan muista mille kierron päivälle sain ajan mutta pääsinpähän sinne ainakin :D mulla kans vauva kuume ja on vielä pahentunu entisestään kun sisko höösää ja miekkonenki siitä vauva toiveesta entistä avoimemmin nyt puhunut. Tosta aukkarista vielä, että naistenklinikalla meille ainakin annettiin ymmärtää että on pakollinen vaihe, ennen kun siirrytään eteenpäin hoidossa.

LaraS, joo mustakin tuntuu että aikaa se mies vaan tarvitsee, eri tavalla me naiset ilmeisesti prosessoidaan näitä asioita, sillain nopemmin. Miehillä kai se konkretisoi enemmän kun saa jotain oikeesti todistetta siitä mitä just nyt tapahtuu. Sama esim raskaudessa sen ultran sanotaan olevan miehelle se "tajuamis" ajankohta :D selitinköhän nyt pikkasen liian vaikeesti :D Ja ihan mahtavaa että teilläkin menee niin hyvin siellä :Heartred itse käyn kaikki lääkekynät (gonal, ovitrelle) hakemassa YA: sta kun siellä niitä pitäs olla hyllyssä oikeestaan aina.

Elisenda, niin olittekos te nyt julkisella hoidossa? Ja mikä vaihe seuraavana? Sullehan saattais tosiaan auttaa se pelkkä irrotus piikki ihan :) hitsiläinen, miten sen vapaan kanssa nyt? Mulla onneks yks ainoo kerta ollut sellanen kun yks esimies tuli sanomaan ettei nyt ehkä onnistukaan pidennetty ruokatauko (mulla sillon oli just inseminaatio päivä). Mä sitten vaan sanoin että no voi voi kun nyt on niin tärkeestä asiasta kyse etten enään peru sitä, tapahtu mitä tapahtu ni meikäläinen menee lääkäriin siihen ja siihen aikaan :D kummasti se sitten kävikin se pidennetty tauko. Onneks on tosiaan ollut itellä ainoo kerta toi kun on joutunu pistää vastaan :) tsemppiä sulle!

Sellasta napailua vaan että oon tässä mietiskelly, kun oon jollain tavalla "taika uskoinen" ja sisko höösää nyt ihan sikana tän meijän vauva asian kanssa, että se tois meille nyt huonoa onnea. Kun se on laittanu varastoon meille kaikki vauvan vaatteet, vaunu kopat, auto jutskat, tutit, pullot kaikki maholliset, ja puhuu kun olis satavarmasti ens vuonna vauva tullut jo. Ihan kivaahan on joo mutta sellanen olo tosiaan että huonoa onnea vaan tuomassa ne tavarat siellä varastossa :D oon varmaa ihan pimee.
 
LaraS, ei se lääkäri mullekkaan meinannut kirjottaa sitä pahoinvointilääkettä, mutta kun sanoin että en pärjää sen jatkuvan oksetuksen kanssa. Mut ei mistään haittavaikutuksista puhunut. Ja hain sit uuden reseptin työpaikkalääkäriltä kun söin ne loppuun, niin ihan mukisematta kirjotti, vaik totesi että aika paljon niitä syön :eek: nykyään ei toki tarvi läheskään niin paljon kun sillon. Ja oon samaa mieltä, että täältä foorumilta saa hyvin ihan käytännön tietoa ja muiden kokemuksia :) enkä tiennyt tuotakaan että lääkkeellisesti kasvatetuilla munasoluilla on kohonnut km riski :eek:

tttii, julkisella ollaan joo, naistenklinikalla kans. Seuraavasta vaiheesta en oikeen tiedä, lääkäri soittaa kuun lopussa ja kyselen siltä että mitä tehdään. Kun mun piti puottaa painoa ennen kun päästään inssijonoon, mutta eipä se juurikaan oo puonnut.. BMI nyt joku 31, en tiiä mitä haluaisivat sen olevan. Varmaan alle 30, luulisin. Ja sain mä sen vapaapäivän kuitenkin, mutta on sit pitkä työputki sen johdosta :shifty: argh, kamalaa että vielä inssipäivänä tullaan sanomaan ettei ehkä onnistukkaan joustaminen :confused: ja onhan ne työasiat soviteltavissa, että pääsee lääkäriin. Mulla on samantyyppistä taikauskosuutta :shy: en muunmuassa uskalla ostaa mitään vauvojen juttuja, ettei tois epäonnea :rolleyes: ja oon jopa alkanut hävittämään kaikenlaista vauvoille/lapsille sopivaa tavaraa, mitä kaappiin on kertynyt ajan mittaan.. ihan kun se edistäis raskaaksi tulemista :woot: ihmismieli on kummallinen.
 
tttii Ymmärsin kyllä erittäin hyvin :) Miehillä on varmaan just se, että kaikki konkretia koskee naista ja ehkä otetaan ite enemmän siksi selvää asioista. Mitä nyt, entä sitten ja seuraavaksi - ja mitä kaikkea näihin liittyykään. Kuten tällaset vertaistukifoorumit. Tänään mies sanoikin, että hän ei ees käsittänyt, että luomun jälkeen on muutakin, kuin "koeputkihedelmöitys" ja adoptointi. Niin, paljon on mullekin avautunut kaikki lääke- ym. hoidot tän foorumin ja keskustelujen myötä :eek: Näitäkin asioita voisi oikeesti käydä mun mielestä läpi jo koulussa, kun alkaa nää lisääntymiskeskustelut. Että ei se raskaus aina ala pelkästään siitä, että pöllyttää alushousuja samassa huoneessa :facepalm: :happy112
Sama taikauskoisuus täällä muuten kanssa yrittää nostaa päätään. Mut oon vissiin tännekin aiemmin maininnut, niin oon ostanut optimistina mamma-vaatteita alennusmyynneistä.. sitten se ajatus, että itse on manaillut seinille ja saa kärsiä. Mut mun neuroosit on paljon syvemmällä, niin taputtelen kintaalla niille ja tilaan siitä huolimatta :grin vauvan tarvikkeita en kylläkään oo "uskaltanut" ostaa :oops: mut laput kiinni mamma-vaatteissa, niin saan varmasti ainakin omani takas, ellei niille käyttöä tule :sorry:

Elisenda Mullakaan ei silloin kesällä onnistunut työn teko niiden oksuolojen kanssa ja kävin pari pv väkisin tekee töitä, sitten jäin taas pois kun ei sen yökkäilyn / oksentamisen kanssa tullu töistä mitään. En sit toista kertaa ton sivuvaikutuksen takia ees kysynyt lääkettä, vaan jäin ennemmin kotiin lepäilee. Toki kannattaa varmistaa, että onko niissä sun lääkkeissä jotain vastaavaa riskivaikutusta ja rajoittaa niihin pahimpiin oloihin lääkitys, mikäli niissä isompia riskejä on.
Ja mullakaan ei ollut mitään käsitystä siitä, että lääkkein kasvateltu munasolu olis jotenkin herkempi km ajatellen :eek: Toisaalta, onhan siinä ihan logiikkaakin, kun "pakotetaan" kasvamaan.. Mutta kyllähän näitä kokeiltava on.. Sulla ei oo ees ylipainoa, niin varmaan siltäkin osin riski on huomattavasti sulla pienempi :)
 
Frozen, ihanaa kun siellä raskaus on jo niin pitkällä! :Heartred

Tttii, tervetuloa takaisin foorumille ja tsemppiä tulevaan inssiin!

Elisenda, onneksi sait vapaapäivän! Kurjia vaan pitkät työputket :sad001

Herukka, nuo julkisen jonot on ihan järkyttävät. Meillä olisi ollut sama edessä, mutta ollaan nyt käytetty säästöt yksityiseen ja kohta pitää ottaa jo lainaa :sorry: Paljon tsemppiä :Heartred

Deb, toivottavasti saat varattua ajan aukkariin!

LaraS, mahtavaa kun sait pregnylin! Toivottavasti siitä olisi teille apua :Heartred

ON: Täällä ollaan taas melko syvissä vesissä.. Tänään pp11 ja testit puhdasta negaa. Ovulaatiosta laskettuna menkat pitäisi alkaa tänään. Ei ole vielä alkaneet, mutta luget nyt tottakai pitää ne poissa. Huomenna soitan klinikalle ja kysyn mikä suunnitelma. Kaksi alkiota on vielä pakkasessa. Vähän ihmetyttää, miksi piinapäivinä ei ollut missään kohtaa oireita. Aina ennen luget on aiheuttanut kaikenlaista. Ovulaatioplussan kyllä sain tikkuun, mutta voihan se olla että koko munis ei oikeesti edes irronnut :sad001 Miten tää voi olla näin hiton vaikeeta :sorry:
 
LaraS ja Elisenda, joo mulle sanottiin jo silloin, kun sain ekat OI-lääkkeet, että kannattaa pitää mielessä, että km-riski on sitten isompi (ja se on suht iso jo normitilanteessakin). Sitä en tajunnu kysyä myöhemmin, onko tableteilla ja pistoksilla eroa keskenään; ehkei niillä ole, kun molemmissa tilanteissa tosiaan munasolu on "pakotettu" kasvamaan. Harmi, että Laralla on masennusoireita taas. Ei tää lapsettomuusasiakaan varmaan paranna tilannetta... ♡ Ja jep, oon joskus miettiny, kun teinejä varoitellaan vahinkoraskauksista, että pitäis sanoa niille (vaikken terveystietoa/bilsaa opetakaan), että monella teistäkin tulee olee ongelmia lapsen saamisen kanssa. Ja Elisenda, hyvin voi olla sulla se LUF-tila, josta ollaan muistaakseni aiemminkin täällä kirjoiteltu. Se kuulostaa ihan loogiselta etenkin selittämättömissä tapauksissa.

Tttii, mäkin oon hieman taikauskoinen enkä uskaltanu ostaa mitään vauvajuttuja yritysaikana; ekat hankinnat (tosi pieniä nekin) tein vasta np-ultran jälkeen ja silloinkin aika varuillaan. Keskenmeno on kyllä etenkin pitkän yrityksen jälkeen tosi ikävä. Toivottavasti seuraava pysyy kyydissä loppuun asti. ♡

Ronya, kävitkö ultrassa, jossa katottiin, että ovis todella tapahtui? En voi kuvitellakaan, miltä susta/teistä nyt tuntuu. ♡ Just toi rahanmeno/lainan ottaminenkin... :sad001 Paljon tsemppihaleja sinne!! ♡
 
LaraS, no on tuossa mun lääkkeessä kerrottu että "Yleisimpiä haittoja ovat heikotus ja huimaus. Suurilla annoksilla kasvojen lihaskrampit ovat mahdollisia". Mun sisko käytti tuota primperania pahaan raskauspahoinvointiin, mut ei toki montaa kuukautta putkeen. Täytyy kysyä siltä lääkäriltä sit kun se soittaa, että mitä mieltä se on.. Ja on mulla ylipainoa, 20 kg :shy:

Ronya, oon niin pahoillani :sorry: varmasti tuntuu pahalta, mutta ei auta kun pitää toivoa yllä että vielä tärppää :Heartred

Frozen, joo sitä LUFia mietinkin, en vain muistanut enää sitä nimeä. Toinen mitä mietin on munasolujen kova kuori, mutta sepä ei selviä kuin IVF:ssä jos sellaista vikaa on..

ON: Eipä oo muuten ollut mitään kipuja nyt! :) flo ennustaa menkkoja maanantaiksi. Toivon et alkais vasta tiistaina, kun sillon olis vapaapäivä :rolleyes:
 
Frozen, todellakin pitäisi puhua koulussa siitä, ettei vauvan saaminen välttämättä ole helppoa... Mä muistan kouluajoilta vaan sen pelottelun, että heti tulee raskaaksi jos ei ehkäisyä käytä. No, meillä oli se reilut 1,5 v. varmat päivät ehkäisynä ja nyt ihan todellista yritystä vähän vajaa 1,5v. eli nyt on periaatteessa 3v. ilman ehkäisyä takana. Mut missä meidän vauva? :dontknow

Ronya, voimia teille :Heartred

ON: "Onneksi" uusi kierto lähti viimein käyntiin! No, toki mä olisin mieluusti sen plussan ottanut, mutta meinasin tulla lugeista niin hulluksi, etten olisi jaksanut enää yhtään päivää käyttää niitä. Niistä tuli mulle ihan kauhea alakulo. Normaalistikin mulla on pms-oireena masentunut ja alakuloinen olo, mutta harvoin oon kuitenkaan noin syvissä vesissä kuin viime viikko. Heti huomasi kun uusi kierto alkoi, että palasi vähän väri elämään eikä kaikki tunnu ihan niin toivottomalta.

Eilen kävin jossain verikokeessa, jossa endo vois näkyä (epäilen kyllä). Ja sitten varasin aukkarin ensi viikolle, ja inssi pitäis tehdä sitä seuraavalla viikolla, ellei sit osu sunnuntaille ovulaatio. Viikonloppuna alan piikittää gonal-f:ää. Kauhean jännittävä kierto siis edessä. :nailbiting: Kannattaako mennä sinne aukkariin yksin? Sattuuko se kamalasti? Mietin tässä vaan että pystyyhän sen jälkeen ajelemaan itsekseen kotiin? Mies ei pysty töistä irrottautumaan ja lähtemään mukaan.
 
Elisenda, musta tuntuu et toi paino riippuu jotenki ihan ihmisestä, ja siitä hoitavasta lääkäristä. Mulla esim taitaa olla bmi jotakuinki 28.9 eivätkä oo maininnut sanallakaan liikakiloista :D mulle on kyllä sattunu ihan super mukava lääkäri ja hoitajat kohalle ni... toivon parasta ja peukkuja että sullekkin sattuis tulee hyvä hoitoporukka, sehän taitaa henkilöä kohden kiertää aika samoissa tyypeissä koko sen ajan siellä. Mulla ollut 2 eri lääkäriä ja oisko just ne 3 eri hoitajaa niiden mukana kiertänyt. Ja montakohan kymmentä kertaa siellä oon käynytkään :D

LaraS, joo on tässä mullakin ollut selittämistä miekkoselle et miten monta eri vaihtoehtoa on ennen rankempaa hoitoa. Ja toi koulussa todellisuuden kertominen olis paljon parempi kun se ettei siitä nyt kerrota ollenkaan. Muistelinkin että olit uskaltanut ostaa vaatteita jo aijemmin, kumpa itekki pystyis :) en vaa ihan tilan puutteenkaan takia oo viitsinyt mitään satsata, siskokin onneks pitää tavaroita tallessa mulle itsellään jossain :D

Ronya, hittolainen ton negan kans! Ja luget kun vielä pitkittää :sad001 toivon että seuraavalla kierrolla nappais ! Tsempit :Heartred

Frozen, mulle ei kyllä myöskään kukaan lääkäri oo sanonu että km riski kasvaisi noista pistoksista, mutta itse oon kyllä ihan maalais järjellä ajatellut/pelännyt että niinhän sen riskin tosiaan on pakko olla isompi.
Mahtavaa odotus aikaa teille, ootte pitkälle päässyt jo ja kaikki menee varmasti hyvin :Heartred

Bluebe, onneksi kuitenkin se masentuneisuus loppui, jotain hyvää uuden kierron alkamisessa siis? :) Ja hei täällä kans yks gonalin käyttäjä! Millasta annoskokoa sulle tiedossa? Ja onko säännöllinen ovis sulla, eli buustataanko vaan munista gonalilla vai onko vartavasten kasvatukseen tuo sulle laitettu? Onko tiedossa kans että onko irrotus piikkiä sitten luvassa vai? Mulla siis "paha" pcos ja ovulaatiota tai koko follin kasvua ei tapahdu ilman tota hormoni pistelyä, ennen viime inssiä taisin pistää jotakuinki hiukka yli 50 päivää ennen kun saatiin tarpeeks iso johtofolli. Harmillisesti sitten inssistä alkanut raskaus meni kesken mutta nyt uus yritys edessä, vähän lyhyemmällä kaavalla ja korkeemmalla annoksella kokeiltuna :D ja sori tää kauhee kysely, en vaan oo vielä tutustunut sun/teidän "tapaukseen" :) niin ja mulla aukkarissa tuntu vähän kovemmilta kuukautis kivuilta, otin noin tuntia ennen jo buranaa niinkun suositellaan. Ite kävin yksin siellä ja pääsin autolla ajeleskeleen pois ihan hyvin.

ON: täällä me vaan odotellaan ens viikon ultraa molemmat :D yhessä ollaan katottu vanhoja, toisenlaiset äidit, sarjan jaksoja ja sellasta rauhallista kotielämää pidetty. Nyt viikonloppuna olis vielä firman pikkujoulut niin voi yhdeks illaks unohtaa tän odottelun :D inhottavaahan se on siellä pikkujouluissa illalla yrittää jossain vessassa pistää tota gonalia mahaan mut eiköhän seki onnistu ku on pakko :D joku puhu tossa aikasemmin rahan menosta, ja nyt rupesin kauheesti miettimään että kohtahan se lääkekatto kertymä tyhjenee ja pitää taas lääkkeistä maksaa miljoonia. Nyt meni gonaliin vaan se 2.5€uroa sen 311€uron sijasta :D
Kun tossa puhuttiin km riskin kasvusta hoidoissa niin tajusin nyt sellasenkin että sillä mun todella pitkällä pistos jaksolla ja km : llä vois olla yhteys. Täytynee yrittää mahdollisimman lyhyellä pisto jaksolla nyt!
 
Bluebe, niinpä niin, ei todellakaan kaikkien kohdalla pidä paikkansa toi "harrasta kerran suojaamatonta seksiä niin johan oot raskaana"! Mua hieman ärsyttää, että meidän koulun bilsan ja terveystiedon opet on sellaisia, joilla ilmeisesti itsellä on lapset tullu helposti; just tällä viikolla pari niistä vitsaili kesällä kännissä tehdyistä vauvoista. Purin huulta, koska meidänkin vauva on tehty kesällä, mutta ei todellakaan minkään kännipanon seurauksena, vaan pitkähkön pistelyn tuloksena. No, varmaan vitsailevat tästä sitten samalla tavalla, jos/kun rakenneultrassa on kaikki OK ja alan kertoa töissä laajemmalti (nyt vain kaksi läheisintä kollegaa tietää). Mäki olin aukkarissa yksin ja ajoin sen jälkeen töihin, jotain hartiapistoja oli loppupäivästä, mutta muistan vielä, että menin töistä suoraan yksiin pikkujouluihinkin (tästä on kohta vuosi aikaa), eli ihan OK olo oli. Mäkin otin särkylääkkeitä, kuten käskettiin. Uskon siis, että hyvin voit ajaa toimenpiteen jälkeen; käsittääkseni on tosi harvinaista, että siitä tulisi pahoja oireita. :)

Tttii, kiitos! ♡ Kyllä tässä edelleen pieni pelko on läsnä, vaikka tiedän, ettei pitäisi. En vain haluaisi joutua alottaa koko rumbaa alusta, koska luomuna meillä (kuten ei teilläkään) voi onnistua. Niin, ehkä sillä pitkällä pistelyllä se km-riski vielä nousee... Menihän meilläkin siis toinen pistosalkio kesken. Vaikka menee toki ihan luomualkioitakin kesken. Hankalia juttuja! Toivottavasti teillä tärppäis tän vuoden aikana ton lääkekatonkin takia (tietysti muutenkin)! ♡
 
bluebe, ompas ikävä sivuvaikutus tullut lugeista :sorry: varmasti olis sen plussan ottanut mielummin kun kp1, mutta toisaalta kiva kun tässä kierrossa tapahtuu! Mikä annostus sulla on gona-f:n? Ja paljonko maksoi? Mulle tuli aukkarista niin karsee vatsakramppi, että en olis ainakaan heti sen aukkarin jälkeen pystynyt ajamaan autolla. Sit kun se pahin meni ohi, niin olo oli jo ihan suht ok.

tttii, mä jotenkin luulen että bmi kun on alle 30 niin ovat tyytyväisiä.. tsemppiä ultran odotteluun, kiva että pikkujoulut tuo muuta ajateltavaa välissä :)

Pene, jee! Tuu kertoon tänne sit mitä gyne sanoi :happy:

Millon se lääkekaton kertyminen alkaa uudelleen? Vuoden ensimmäinen päiväkö?
 
Elisenda, vuoden vaihteessa alkaa tosiaan uusi lääkekaton kertyminen.
Itsekin juuri pähkäillyt myös, että pitäis saada alkuvuotta varten jo jemmattua rahaa, että on taas lääkkeisiin tarvittaessa laittaa.

Täällä Synarelaa suihkuteltu nyt kohta kaksi viikkoa, hyvin kevyitä on oireet olleet siitä. Eilen alkaneet menkat on ihan älyttömän runsaat, en tiedä liittyykö se nyt jollain muotoa noihin lääkkeisiin... Ensi keskiviikkona sitte nollaultraan ja pistosten pariin, mikäli Synarela tepsinyt ja kaikki tarpeeksi sammuksissa.
 
Frozen, en käynyt ultrassa ovisplussan jälkeen. Ennen on aina munis irronnut, niin en osannut epäillä, että nyt ei ehkä irronnutkaan :sad001 Eihän sitä nyt varmaksi voi tietää näin jälkikäteen irtosiko vai ei. Ensi kerralla pyydän varmuuden vuoksi irrotuspiikin niin ei ainakaan siitä jää sitten kiinni.

Elisenda, niinpä ei voi kun toivoa, että me kaikki vielä saadaan se kauan kaivattu vauva :Heartred

Bluebe, pahoittelut menkoista, mutta onneksi mieliala kuitenkin parantui. Mä kävin myös yksin aukkarissa ja toimenpiteen jälkeen pystyin toimimaan normaalisti.

Tttii, mulla on vuorotyö ja toi lääkkeiden pistely töissä aiheutti itsellekkin stressiä. Kokoajan pelkäsin, että joku ihmettelee kun sulkeudun wc:hen pussukan kanssa. Mutta ei kukaan ainakaan kehdannut mitään kysyä. Toivottavasti sinun folli kasvaa tässä kierrossa nopeammin ja inssi onnistuu hyvin:)

Kissankulta, toivottavasti ultrassa kaikki hyvin ja pääset aloittaa pistokset.

ON: soittelin klinikalle ja ilmeisesti tarkoitus on tehdä luonnolliseen kiertoon seuraava siirto. Pitää soittaa uudestaan kun kp1 ja sitten sovitaan tarkemmin. Tänään ollut menkkakipuja ja tullut veristä tuhrua. Varmaan kp1 saapuu kunnolla viikonlopun aikana.
 
tttii, siis pitikö sun pistää sitä 50 päivää vai ymmärsinkö jotenkin väärin? :wideyed: Tuliko sulle paljon sivuoireita kun noin kauan piti käyttää? Mä pelkään, että mitähän tästäkin tulee kun lugetkin veti mielen niin matalaksi... Mulla on säännölliset kuukautiset ja ovulaatiotestin mukaan ovuloin, eli tarkoitus on vaan boostata ovulaatiota. Mulla on nyt 50 IU kuuden päivän ajan. Oon pahoillani, että teillä meni kesken. Mutta sun tarina tuo myös toivoa mulle, että oot inssistä raskautunut!
Meillä ei oo siis vikaa löytynyt, paitsi miehen simpoissa 1% eteenpäin liikkuvia (hitaita oli joku vajaa 30), mut lääkärin mukaan toi ei ole ongelma. Mulla on myös lyhyt luteaalivaihe ja siksi oli ne luget, ja on nyt tän kierron inssinkin jälkeen.

Elisenda, mulla on toi 300 IU ja sen pistelen kuudessa päivässä. Toi maksoi kela-korvauksen jälkeen 90€.

Pene, miten meni gynellä? :)
 
IMG_4789.JPG
Menkat 3pvää myöhässä...:angelic: rfsun liuska testeissä ehkä haamujenhaamuja.. tein tänään cb digin, siin tulee +tai-, miinushan pärähti tauluun, mielenkiinnota avasin sen niin oli kuitenki kaks viivaa.. mitä tää meinaa, kertokaa:anyone:anyone
 
Ronya voi kurjuus, jos jää negaksi ja kp1 koittaa :sad001 toivoin plussaa sinne. Toivottavasti seuraavassa tärppää :Heartpink

Elisenda Kiva, ettei kipuja :) Toivottavasti pysyvät poissa! Meinaatko tehdä testiä :rolleyes: Vai oliko teillä taukokierto tms.? Sori, etten muista :oops:

bluebe pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta ja lugejen aiheuttamasta mielenmataluudesta :sad001 Mutta jännät paikat edessä, toivottavasti inssikierrosta tärppää!

tttii Kunpa seuraava pistosjakso ois tosiaan lyhempi. Toisaalta en tiiä, suurentaako se pistosjakson pituus kuitenkaan sen enempää km-riskiä kuin lääkkeellisyys yleensä. Hmm, osaiskohan lääkäri arvioida asiaa?

Pene mitäs gynellä sanottiin?

Kissankulta toivottavasti nollaultrassa asiat hyvin ja pääsette taas pian "tositoimiin" :)
 
Kiitos kysymästä,gynellä meni hienosti. Sanoi että kaikki näyttää oikein hyvältä!Ovulaatio huomenna,kaunis kohtu ( :D ) ja lähete tarkempiin tutkimuksiin julkiselle. Oon tosi innoissani,mutta jännittää myös.
 
Elisenda, tosiaan joo vuoden vaihteessa alkaa uus katto kertymään, ja ne ekat 50euroa mistä ei saa edes kela korvauksia nykyään.. täytyypi ite säästää alkuvuoteen muutama satanen ainakin pelkästään lääkkeisiin :O

Ronya, mites siis nyt jos sulla kp1 on vaikka lauantaina? Ehtiikö tehdä kierron suunnitelmat vielä maanantaina vai onko sillä niin väliä sitten?

Bluebe, siis kyllä vaan, käytin pistoksia kait 51 vai 52 päivää putkeen. Ensin 7 päivää 75IU, sitte taas jonku aikaa 87.5IU ja asteittain nousi 100IU, 112.5IU ja viimenen 125IU nosto just ennen luovuttamista vasta sai kasvatettua johtofollin. irrotuspiikin jälkeen inssi just ennen muniksen irtoamista josta raskaus. Mulla siis ei ovista ole ikinä ilman lääkkeitä ollut, ja menkatkin tosi epäsäännölliset. Follikkeleita helminauhana siellä ihan älyttömästi mutta ei vaan oo sitten tilaa kasvaa luonnollisesti johtofolliksi yhdestäkään.. kesän alussa oli yksi pistos kierto jossai pistoksia tais olla jotain 14 päivää. Tässä nyt riippuu ihan millä annoksella nostaa ja kuinka lääkäri uskaltaa nostaa kerralla annosta ettei tulis sitten vahingossa yli kolmea johtofollia. (Monikkoraskaus riskiä) Mulla kans lugeista joitakin hassuja oireita mutta pistoksista ei kyllä oo ollut mitään, tietty sen follin kasvun oon tuntenut alavatsalla mutta en kipuna vaan sellasena hassuna tuntemuksena vaan.. Ja sullahan siis säännölliset kierrot ja ovisplussakin komeilee niin uskon että toi pikku buustaus follille on tosi hyvä :) joo inssihän parantaa mahiksia ilmeisesti noissa vähissä simppa liikkuvuuksissa! Tsemiä matkaan! :) ainiin ja muistakaahan muuten niitä vitskuja miehelle jos ette oo vielö tsekannu. En muista mitä muutamaa kannatti, ainakin e vitamiinia. täällä foorumillakin jonkun miehellä oli simpat paratunu niistä vitskuista :) (sori ku kauheesti tekstiä syötän sulle :D )

LaraS, joo kyllä täytyy ens käynnillä muistaa kysyä lääkärin mielipidettä tosta pistos jakson pituudesta ja km riskin yhteydestä.
 
View attachment 62362 Menkat 3pvää myöhässä...:angelic: rfsun liuska testeissä ehkä haamujenhaamuja.. tein tänään cb digin, siin tulee +tai-, miinushan pärähti tauluun, mielenkiinnota avasin sen niin oli kuitenki kaks viivaa.. mitä tää meinaa, kertokaa:anyone:anyone
Ei meinaa mitään - mäkin avannut noita joskus. Googlettamalla clearblue opened tai clearblue negative still pregnant two lines (tms..) löytyy tietoa. Noi toimii eri tavalla kuin normitestit. Koita jollain liuskatestillä.
 
Kissankulta, hyvä ettei mitään kamalia sivuvaikutuksia oo synarelasta tullut! Toivotaan että ens viikolla on kaikki kunnossa, ja pääsette jatkaan hoitoa :happy:

Ronya, tsemppiä :Heartred meinaatko pyytää irrotuspiikin vaikka meinasivatkin tehdä luomukiertoon PAS:n?

bluebe, eihän tuo sitten kovin kallis ollut :)

LaraS, joo ei onneks samanlaista kahden viikon jomotusta kun viime kierrossa :) mä luulen et aina ku irtoo tuota vasemmalta, niin on helpompi kierto. Tjottailukierto, mutta katoin just kalenterista että ainaki yks seksikerta osui aika lähelle (laskennallista) ovista. Tekis mieli huomenna testata, vaik tiiänki et nega sieltä tulis.

Pene, kiva että gynekäynti meni hyvin ja saitte lähetteen tutkimuksiin :)

tttii, niin eli yht. sen jonkun 600e täytyy maksaa lääkkeistä, jonka jälkeen ne maksaa vaan muutaman euron, poislukien sellaset lääkkeet joita ei korvata? Ja sit vielä aluks tuo 50e, ja sen jälkeen saa ne perus kelakorvaukset? Oon ihan pihalla tästä hommasta :rolleyes:

ON: Mun tekis mieli pyytää perheeltäni joululahjaks rahaa lapsettomuushoitoihin, mut en kehtaa :sorry: mua pelottaa jos niillä on sellanen asenne, että jos ei oo rahaa maksaa hoitoja niin miten on rahaa sit kun vauva syntyy.. mut noh, jos tuota autoa ei tarvis nyt enää rempata, niin pitäs kyl jäädä säästöön.
Ihan tyrmistyttävät PMS ketutukset jo toista päivää.. on tää naisen elämä vaan välillä melko hanurista!! :wtf:
 
Takaisin
Top