Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Noniin, follikkeliultra varattu ens viikon keskiviikolle ja torstaina tai perjantaina sitten inssi. Sori pelkkä omanapa, on niin hurja olo että ihan pelottaa. Ekaa kertaa pitkään aikaan ylty tuo oikean puolen vatsan/lantion kipu niin pahaksi töissä, että oli pakko ottaa Panacodia 2kpl, kun tosiaan tähän asti oon käyttäny sitä vaan yhden kerrallaan ja yleensä vain yötä vasten. Ku lääkkeet alko vaikuttaa niin tuntu ettei pystyssä pysy ja olo on niinku ois kauheessa laskuhumalassa. Mieski sano että puhun ihan liikaa ja oon jotenki outo :grin Eikä ees vieny kaikkea kipua pois, pahimman kuitenki. Eli voikohan tästä päätellä, ettei tuo lääke sovi mulle? Vai kuuluuko nuo vaikutukset olla noin rajuja ku onhan tuo kai aika tuju lääke? En kyllä enää ikinå uskalla ottaa noita kahta vaikka ois kuinka kauhea kipu :arghh:
 
Triana, mulle tulee kanssa panacodista tosi kummallinen olo. Jalat ja kädet tuntuu ihan oudoilta ku niitä olis vaikea ohjata jotenki löllö olo. Laskuhumala olotila.. Ei yhtään mukavaa.. Mulle tuli ihan vaan puolikkaasta panacodista eikä edes kipuun juuri auttanut. En enää ota kyseistä lääkettä.
 
Triana tollasissa kivuissa mee ihmeessä päivystykseen tai muualle lääkäriin, josko alkaisivat tutkimaan sitten kipujen syytä :oops: Panacod on kolmiolääke, ja nousee kyllä herkästi huppuun. Jos ei vaikuta ollenkaan kipuun mut tulee vaan niitä haittaoireita, niin turha on käyttääkään. Sulla onneksi kipu niillä helpottaa :) mutta ehkä ois parempi lähteä töistä kotiin lepäämään, panacodia jos tarvii ottaa.
 
pätkis85 joo hyi tää on ihan hirveetä :hungover: Uskallan tästä lähtien varmaan yöksi ottaa yhden, mutta toi kaks oli mulle selvästi liikaa. Ja joillekki ei sovi pienikään määrä.

LaraS oli töissä niin kevyt päivä, että aattelin että pärjään. Ja suunnittelin, että jos lääkkeet ei ois tunnissa auttanu yhtään, niin oisin soittanu päivystykseen. Aattelin kertoo keskiviikkona ultrassa tästä, toivottavasti on sama lääkäri joka määräs ton Panacodin, hän ainaki selkeesti uskoo, että mulla on kunnon kipuja ku on tuommosta myrkkyä määränny.
 
Triana hyvä tosiaan, että on kunnon lääke. Mut tuppaa kyllä väsyttämään ja tekee useimmille tokkuraisen olon. Toivottavasti lääkäri nyt lopultakin laittaa sen endon osalta selvitykset käyntiin :)
 
Täytyy nopeasti työmäärän ja väsymyksen alta tulla kommentoimaan pari juttua:

Todellakin aivan hirveitä juttuja tapahtuu lähempänä ja kauempana; mullakin oli yksi läheinen ja neljä muuta tuttua Turussa paikalla ihan puukotuspaikkojen vieressä näkemässä ja kuulemassa tapahtumat. Mun kotikaupungissa tapahtu myös hirveä juttu vuosia sitten (varmasti ootte nähneet/lukeneet aikoinaan uutisista). Silti ainakin mä yritän pitää mielessä sen, että edelleen kuolen auto-onnettomuudessa paljon todennäköisemmin kuin esim. terrori-iskussa. Kaikelta ei voi suojautua eikä suojella läheisiään, ja sen kanssa on vain elettävä. Liiallinen suojelun yrittäminenkään ei ole hyvästä, koska ei koko ajan voi olla silottelemassa/turvaamassa tietä. :)

Triana, kuulostaa kamalilta kivuilta! :sad001 Paljon tsemppiä, toivottavasti jaksat! ♡
 
Elisenda, kiva että on suunnitelma selvänä mielessä :) ja tsempit pudotukseen. Eihän sitä koskaan tiiä vaikka luomuplussan saisit!

LaraS, huomen aamulla ajattelin sen negan testata :D mäkin tota vähähiilarista kokeilen, mutta jotenkin sitä tulee silti vaan syötyä liikaa. Itsellä ei ookkaan mitenkään vaikeeta jättää makee tai muu nami/pulla, mutta ihan vaan leipä ja peruna yms vaikeeta jättää pois.. pasta ja riisi on jo vaihtunut tummaan vaihtoehtoon. Hurjaa jännitystä sun puolesta piinapäiviin!

Triana, noi lääkkeet on ihan kamalia. Ite en panacodia voi syödä kun se codeiini alkaa vatsaan sattua niin hirveesti. Mutta mulla oli ennen leikkauksia lyricaa ja tramalia yhteensä kourallinen päivässä, noin 2 kuukautta olin jatkuvassa humalatilassa, mutta kivut olikin jo sitä luokkaa että ihan mielellään otin sen pahan olon ja huimauksen ynnämuun luonteen muutoksen. Luojan kiitos suomen parhaimmalle neurokirurgille, en olekkaan sen leikkauskivun jälkeen syönyt koko aikana kuin yhden buranan tossa ihan hetki sitten :) joten tsemppiä sulle! Toivottavasti syy kipuun löytyy ja pääset eroon lääkkeistä.

ON: huomen aamulla tosiaan ajattelin testata, ja jos se nyt sitä puhdasta negaa näyttää niin jätän lääkärin määräyksestä huolimatta ke ja to lugesteronit käyttämättä.(ei sitten kierto venyis). Tänään oli jo eka sellanen lyhyt hetkellinen menkka kipukin ja tissit on kipeet, vasemmassa on siis koko rinnan alueella verenpurkaumia kun on niin turvonnu :O Näin untakin että tein plussan kun oli lunta maassa, joten ehkä sitten viimestään joskus joulun jälkeen se plussa sieltä tulis :D
 
Elisenda, lämmöt nousi kyllä lopulta sitten aika normaalinoloisesti, monta päivää myöhässä vaan. Ja creamy-valkovuodon ajoituksen perusteella olisin luullut oviksen tapahtuneen normaalisti seuraavana päivänä o-plussasta, mutta FF laittoi sen kuitenkin tuonne ennen kunnollisia lämpöjen nousuja, tottakai. Eli ei mahiksia meillä tähän kiertoon, ei tullut talleteltuakaan enää kuitenkaan. Tästä tulee mun mittapuulla piiiiitkä kierto :shifty: Ajattelin jättää nuo gelee royalet pois seuraavassa kierrossa, kun on monta kuukautta tullut niitä syötyä eikä niitä näköjään oo kuin harmia :sorry:

muoks. tissit ei oo vielä yhtään arkana, vaikka yleensä ovat jo tässä vaiheessa. Omituinen kierto kerrassaan..
 

Liitteet

  • chart (15).pdf
    255.2 KB · Katsottu: 171
LaraS, tsemppiä teillekin projektiin, ylimääräisten hiilareiden karsiminen kyllä varmasti auttaa! :happy: millaset oireet tänään on ollut? Toivotaan että täti kiertää kaukaa! :wink

Triana, mä epäilen ettei tuo panacod ole sulle ihan paras lääke. Moni tuttu, joka kipulääkkeitä käyttää, sanoo panacodista just että tulee ihan outo olo mutta kipu ei kuitenkaan lähde. Muita vaihtoehtojakin on :) toivottavasti kivut eivät nyt palaa!

Frozen, mites sulla on mennyt masuasukin kanssa? :happy:

tttii, olis kyllä kiva jos tulis luomuplussa :happy: ehkäpä sekin on mahdollista, jos painon pudotus auttais tohon monirakkulaisuuteen! Mikä dpo sulla on meneillään? Toivotaan että edes haamu ilmestyis testiin :happy: oireet ainakin olis lupaavat :nailbiting:

Villisilmä, ehkäpä ne gelee royalet ei sulle sovi :sad001 kumma juttu kun niitä niin hyviksi hehkutetaan, mutta lukemani mukaan eivät joko tee mitään tai sit menee vaan pahempaan suuntaan hormonit! Mulle tuli niistä ihan jäätävät menkkakivut! Ompa kyllä outo sun kierto kerrassaan, jospahan ei ihan mahdottoman pitkäksi kuitenkaan veny!

ON: Mä vaan kuumeisesti odottelen tätiä, on niin karsee tissikipu taas ynnä muut pms oireet, haluisin vaan ne pois asap :grin Kaikki ihme asiat vaan itkettää ja haisee pahalta :wtf: Flo sanoo että huomenna alkais uus kierto :)
 
tttii mukavia nuo plussausunet :) mullakin oli vkl uni, että kaivoin testin roskiksesta ja siinä oli kirkuvat tuplaviivat. Toivotaan, että enteilee molemmille hyviä uutisia :rolleyes: oireet sulla kyllä kuulostaa lupaavilta :shy:

Villisilmä jospa ne geleet alkaa vaikuttaa ja sotkee kiertoja :confused: hyvä lopettaa, jos ei selkeästi apuja oo. Mullakaan ei tehneet mitään, parissa kierrossa söin.

Elisenda toivottavasti nyt hiilarien karsiminen auttaa, viime syksy-alkutalvi oltiin ja ei mun painossa tehnyt mitään :meh:
Närästystä edelleen ja ananaksen maku tulee röyhystä suuhun. Sikäli outoa, kun en oo ananasta syönyt :grin yhdessä kemiallisessa taisi olla sama, mutta banaani-flavorilla :hilarious: alavatsassa vuoroin kummallakin puolella tuntuu pientä tuikkimista / vetoa, mut voi olla vaan ilmakuplat eksyneenä :wacky:
Mitäs nuo sun oireet sitten on :eek: aikamoisen lupaavalta kuulostaa :nailbiting: :p

*Muoks.* Niin tosiaan oli tänään sylkitestissä saniaiset taas lisääntyneet :rolleyes: voi toki olla muukin syy taustalla kuin raskaus, mut saahan sitä toivoa :grin
 

Liitteet

  • IMG_220817_kp24_dpo7.jpg
    IMG_220817_kp24_dpo7.jpg
    318.4 KB · Katsottu: 113
Muokattu viimeksi:
Äh, heti kun ei pariin päivään kommentoi mitään, niin menee ihan sekaisin, kenellä on tapahtunut mitäkin.

Triana: oon kuullut myös, että noista Panacodeista voi mennä nuppi aika pahasti sekaisin.

tttii: toivottavasti oli enneuni :smiley-angelic001

Villisilmä: mielenkiintoinen käyrä kyllä. Toivottavasti ei tulis hirmuisen pitkä kierto nyt sitten.

LaraS: Ooo, voisko saniaiset enteillä jotakin mukavaa :excited001

ON: eilen kävin tosiaan kontrolliultrassa. Siellä oli mukavasti lähteneet munarakkulat kasvuun molemmilta puolilta. Nyt sitten vaan oviksen metsästykseen. Sain myös siipalle simppalähetteen. Hyvä kun kysyin sitä, niin gyne vaan sanoi että yleensä naiset on tässä aloitteellisia niin sen takia lähdetään usein hoitamaan ensin naista, mutta jos mies on hyvin mukana niin ilman muuta laittaa lähetteen. Kyllä mä kovasti ihmettelen, ettei se silloin ekalla kerralla maininnut tosta siittiöiden tutkimisesta mitään. No joka tapauksessa ens viikolla mies vie sitten näytteen. Onks tietoa, kauan niissä tuloksissa yleensä menee? Ja muuten jatkosta. Voin syödä nyt neljä kuukautta näitä clomeja+teroja ja sitten taas kontrolliultra, jos ei raskautta.
 
Laitanpa ultrakuvan, kun voi sellaisen kerrankin itse postata :D
 

Liitteet

  • 1503413635497.jpg
    1503413635497.jpg
    49.1 KB · Katsottu: 123
Kyfira se on musta perin kummallinen juttu, että määrätään lääkkeitä naiselle ilman et tiedetään siemennesteestä mitään :eek: siis ajatuksena se, että mikäli simpoissa on jotain vikaa, niin miks nainen söis / pistelis "turhaan" hormoneita :confused: hyvä, että nyt on kuitenkin se homma myös selvityksen alla! :) Varmaan 2-3 viikkoa viipyy ne tulokset; riippuu aina nääkin niin kovasti siitä, missä tutkitaan ja kuinka tarkkaan.
Söpö ultrakuva :happy119
 
LaraS, oi, olispa saniaiset ynnä muut oireet THE oireita :happy: nää mun oireet on ihan mun perus pms-kavalkaadia :grin

Kyfira, hyvä että tulit kysyneeksi simppatestiä, ja miehesi sai lähetteen! Mulla on kans se käsitys, että 2-3vk menis tuloksissa. Mutta sekin, mitä simpoista tutkitaan, vaihtelee jonkunverran, ja varmaan myös sekin, kuinka nopeesti tulokset saa. Toivottavasti tuo lääkekombo toisi plussan :happy:
 
Elisenda, voi kunpa se uus kierto ei nyt sulla alkaiskaan! :) Vaikka uskon, että toiveet ei oo kovin korkealla. Ihan hyvä toi päätös insseistä ens vuodelle, koska sulla alkaa kerran se projekti töissä. Aina parempi, jos ei ole tuplastressiä. :) Kiitos kysymästä, muuten OK olo, mutta väsymys on aikamoista! En missään nimessä valita; tiedän, että kuka tahansa täällä ottais mitä vain oireita, jos vain raskaus alkaa. Ja minäkin oon joka päivä kiitollinen siitä, että OI-pistokset auttoi eikä näillä näkymin tarvitakaan IVF:ää, vaikka mitään ei vielä varmaksi voi toki tietää. :) Huomenna eka neuvolakäynti, tosin mietin myös uuteen (yksityiseen) ultraan menoa, koska viime viikon gynen sanat siitä, että kehitys on voinu pysähtyä, kummittelee mielessä...

LaraS, komeat saniaiset!! :) Voi kunpa meinais raskautta! Sun testiä odotellessa! :)

Tttii, etköhän sä nyt ennen lumentuloa plussaa. :)

Kyfira, hyvä, että sperma tutkitaan! Mulle ei siis gyne suostunu määräämään muuta kuin Terolutia ennen simppatestiä (oltiin siis ensin hoidoissa "perusgynellä" ennen lapsettomuusklinikkaa). Meillä mies kävi antamassa näytteen yks iltapäivä viime syksynä, ja jo seuraavana aamuna sieltä soitettiin tulos. Tämä oli Helsingin Dextrassa, jonne pysty menemään ilman lähetettä pelkkään simppatestiin. Riippuu just varmasti paikasta, mutta tuolla toiminta oli tosi nopeeta, ja oltais varmaan muuten mentykin sinne hoitoihin, mutta meillä ajaminen sinnepäin Helsinkiä muodostu esteeks; oli helpompi ajella ja parkkeerata toisaalle. :) Toivottavasti saatte tulokset pian, koska jos siellä onkin jotain häikkää (toivotaan toki, ettei ole!), niin et sitten turhaan syö noita lääkkeitä. :)
 
Frozen, kiva kuitenkin että mitään sen ikävämpiä oireita ei sulle ole tullut, vaikka onhan tuo väsymyskin etenkin töissä varmasti rankkaa! Mutta jospa se alkaisi jossain vaiheessa helpottaa :) käy ihmeessä uusintaultrassa jos siltä tuntuu! Ja kiva että neuvola-aika on, toivottavasti saat sieltä tukea.:happy:

ON: Tissikipu lähti yönaikana, joten eiköhän se täti tänään kurvaa! :)
 
Elisenda, joo sen laihduttamisenhan pitäis kuulenna helpottaa niitä pco oireita, joten tosi mahdollista luomuun sitten :) jokos siellä uus kierto sitten alkoi?

LaraS, kyllä nää mun oireet on perus pms oireita. Huiii kun vaikuttaa hyvältä toi saniais kuvion paluu :wink mikä kp/dpo?

Kyfira, hienoa että on eteenpäin päästy asioissa :) ja että simppanäytteeseen lähetteen ootte saanu! Meillä sillon eka näytteen anto tulos tuli ehkä 1-2 viikossa, mutta esim inssiä vartenhan se tutkitaan ihan muutamassa tunnissa, että riippunee varmaan paikasta missä käy antamassa näytteen. Muistaa vaan mies pidättäytyä 2-4vrk ennen näytteen antoa! Plussa tuulia sinne

Frozen, ihana kuulla että on hyvin mennyt kuitenkin väsymyksestä huolimatta :)
 
Ja joo elikkä ihan puhdas valkoinen tikku tänä aamuna! :) niinkun ajattelinkin näiden pms oireiden perusteella. Tänään taitaa olla dpo13, joten toivotaan että ihan viimeistään perjantaina alkais uusi kierto ja uus inssi yritys :) hyvillä mielin kohti seuraavaa ovista ja ehkä askeleen lähemmäs ivf : ää. Pikkasen alko mietityttään ja ihan minimaalinen stressin poikanen kun pomo kyseli, että millon mä ajattelin pitää mun loput 4 viikkoa lomaa. Niin mihinkäs mä nyt suunnitelisin ne että sopis mahdollisiin ultrakäynteihin yms, ei pysty vaan millään laskemaan etukäteen :sad001
 

Liitteet

  • 1503464474781.jpg
    1503464474781.jpg
    19.7 KB · Katsottu: 95
Tänään dp8, rinnat aristaa (voi kieliä tädinkin tulosta) mutta se mikä tuli puskista oli lämpö. Normaali lämpö on 36-36.3, mutta pari viime päivää tuntunut otsa hiukan lämpimältä ja tänään kun mittasin, mittari näytti kolmella mittauksella 36.75, voiko tuo kieliä mahdollisesta raskautumisesta? :rolleyes: Normaali kierto 29pv ja tänään menossa kp23. Tallettelut oli tässä kierrossa -4 ja -1, joten peukkuja pidän pystyssä täällä :happy:
 
Kuumeilija, naisen peruslämpöhän kuuluukin nousta korkeammaksi ovulaation jälkeen, eli sinänsä se ei välttämättä kerro raskautumisesta. Toisaalta aika monet raskautuneet kertoo yhdeksi oireeksi kipeän/kuumeisen olon :happy: Toivotaan plussaa! :)
 
Takaisin
Top