Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Ehkä siis vaihdan tän kp1. Mullakin yleensä alkaa aina aamulla, mutta kierto varmaan vielä kkm jäljiltä vähän sekaisin :)

Lara :/ aina on toivoa jos vuoto ei oo alkanu! :)

Siis näiden kehon kuulusteluiden määrää :D nyt kahtena päivänä kun tehnyt treeniä on sen jälkeen hieman aina nippaillut vasemmalta (missä johtofolli nähty).. voikohan se tarkoittaa jotain? :D muita oireita ei oikein ole kuin tissit herkät mut niin ne aina välillä on.. no, edellinen kierto missä ovisplussan sain oli dpo9 vai 10 niin ehkä selvii pian kasvaako tuolla jokin :)

Mä en oo ihan varma oviksesta et oliko se la vai su mut tänää menkkamaista kipua... :o mitähä se tämä nyt sit on!!? :o nyt ois niinku vasta dpo 2 tai 3 :D toivottavasti ovis ei oo vasta nyt :( prhana miks en ostanu niitä tikkuja?!!!

Mulla kanssa on kehon kuulostelu kovimillaan! Pari päivää oli tissit tosi arat mut tänään ei oo ollut. Ja menkkajomoja välillä mut niitäkään ei tänään. Kauheesti vaan toivon et täti jättäis tulematta!

Toiveissa nyt varalle ekstratallettelut:) mullakin on joskus ollut dpo 2-3 jotain menkkamaisia jomoja jotka sit vaan katos ja oviksen tikutin kuitenkin aiemmille päiville, varmaan voi olla jotain limisen kasvua tai jotain.

Meitähän on perjantaille monta testaajaa:D

Itse tuumailin, kun oli ovismaista munasarjakipua oletetun oviksen jälkeen, et ehkä siellä torvessa vaan käy sellanen kuhina että tuntuu :rolleyes: eihän se munasolu sieltä itsekseen pääse pois, kun ei sillä oo mitään "potkuria" niinku siittiöllä. Eli vois olla jotain siihen munasolun liikkeelle saamiseen liittyvää oiretta?

Kaikille tsemppiä piinapäiviin ja sitä ihaninta tulosta loppuviikkoon
:smiley-bounce016
:smiley-bounce016

tiiamariialle pahoittelut kp1 :sorry:

puhvis Joo, no ei pitäis noihin lämpöihinkään hirveästi mun tuijottaa, kun edelleen lenssu vaivaa ja eilen nosti viel pienesti kuumetta. Saattoi matalampi lämpö johtua tästä taudistakin; miehelläkin oli yks päivä alilämpöä ja se tuskin on ovuloinut tai menkkoja alkamassa / raskaana :hilarious:

Toiveissa mulla oli tässä kierrossa oviksen jälkeen monta päivää vasemmalla (oletettu ovispuoli) kipuja / tuntemuksia. Epätyypillisesti sattui myös vaakamambon aikana ja kipuili liikkeellä ollessakin. Kaipa ne on vaan näitä naisena olemisen "ihanuuksia", että milloin on mitäkin. Vai tuleekohan niitä nykyisin vaan tiedostettua enemmän :bookworm:

Bambi onko sulla normaalistikin tissikipuja ennen menkkoja? Enteilispä + :happy:
Mulla ei oo kai ksokaan ollut enemmälti, en oo ainakaan kiinnittänyt huomiota :rolleyes: Tässä kierrossa oli paristi molemmissa sellaista pistelyä, mut meni nopeasti ohi. Tässä kierrossa olikin alku-dpo aikaan kosolti "oireita".. siksi se pa*katestin väärä plussakin kävi niin rankasti.

Lara mulla on kerran aiemmin ollut tosi kipeet ja turvonneen tuntuset tissit ja joskus lievemmin, millään kerralla en oo ollu raskaana. Oon monesti lukenu ja kuullut et just ennen plussaa tulis nännit kipeeks, mutta mulla ne ei oo kyl mitenkään arat (vaikka kuinka oon toivonu haha:D)

Kp 26 dpo 12

Se oli mulla isoin juttu et aavistin että menkat alkaa kun tissit ei olleet yhtään kipeät. :D molemmissa raskauksissa ollut jonkun verran arat.

Mulla taas just tää "oireiden" paljous sai toiveet niin ylös. Vaan ei, tissit ei oo kipeet siltikään vaikka muita oireita olikin :grin

Lara, toivotaan että tautiin liittyvää! :)

Huomaa kyllä et hormonit liikkeellä kun on niin ailahtelevaa mielialaa että huh! :D ensin miehelle hirveen kiukkunen jostain turhasta asiasta ja seuraavassa hetkessä hirvee läheisyydenkaipuu kun lähdin töihin :P on tää hauskaa olla nainen ja vielä varmasti hauskempaa miehelle :D

Höh, mulla kierron viimenen päivä sillon ku on käynti polilla niin ei varmaan tehä aukkaria sit :wtf: Aattelin, että en tilais ovistikkuja tähänkää kiertoon, mut aatteleeko ne sit siellä polilla ettei me ees yritetä tosissaan jos oon jättäny pari kiertoa testaamatta?

Meillä ensikäynti oli aika informatiivinen. Labrat oli käyty ja sperma tutkittu jo ennen ensikäyntiä. Aukkarion sovittiin aika ja joitakin lisälabroja haluttiin. Kerrottiin toimintatavoista ja suunniteltiin jo seuraavia kiertoja. Hommat lähti heti hyvin käyntiin :)

Eilen starttasi uusi kierto. Huomenna 0-ultra ja jos kysta on poissa niin piikittely alkaa viikonloppuna. Mulle varattiin jo ensi viikolle seurantaultra + labrat, joten lääkärikin luottavainen, että kysta on menneen vuoden ongelmia. Nyt on tosi hyvä fiilis, kun hommat jatkuu :) tää odottaminen on ollut todella rankkaa!

Odottaminen on rankkaa, mutta hyvä kun hommat etenee Eltsi :) On kyllä kiva lukea noita teidän kokemuksia ensikäynneistä ja mitä siellä tapahtuu.

Nyt kp2 ja suurin masis jo tiessään. Näin se kyllä menee joka kierrossa :D kun tajuaa että täti kurvaa paikalle niin harmittaa niin kovin, mutta parin päivän päästä alkaa taas jo odottelemaan ovista ja oireita ja kaikkea.

Täällä kp 1 tänään eli ei tarvii sit pe testailla.. masentaa ja ihan toivoton olo:( mutta kait tästä taas noustaan.

Tiedän hyvin miltä tuntuu, mutta aina sieltä noustaan edes jollain lailla Bambi :) tsemppiä <3

Pahoittelut uusista kierroista, ainakin bambi ja tiiamariia :sad001 (ja oliko muitakin)

Oli kiva kuulla noista polin ensikäynneistä :) itsekin oon joskus miettinyt että mitä siellä tehdään, ja miten aletaan hommia tutkia.

Eltsi, toivottavasti kysta olis kadonnut! :signs003

Meillä taas menee näymmä tallettelut mönkään :arghh: miehellä selkä ihan kaput, hyvä että kävellä pystyy.. ellei nyt ihmeparantumista tule parin päivän sisään, niin ei muutako oottamaan taas ens kuuta!! Mä oon alkanut miettiin, että pitäiskö koko yritys vaan lopettaa, ja sit jos tulee joskus raskaaksi niin tulee.. Alkaa niin mennä epätoivoiseksi.

Moi kaikille!

Oon lueskellut monia ketjuja täällä jo pitkään, mutta vasta nyt "uskaltauduin" rekisteröitymään. Kiitos kaikille, jotka täällä ja muualla ovat kirjoitelleet, on niin lohdullista tietää, ettei ole ainoa lapsettomuuden kanssa painiskelija. :) Meillä yritystä takana nyt 9 kk, eli ei vielä ihan hirveän kauaa, joten toivottavasti en loukkaa ketään, koska niin moni on yrittänyt paljon pidempään.

Tilanteemme: Olemme molemmat 30-vuotiaita, ja yritys siis alkoi 4/16, pitkän kierron takia Terolutit avuksi 7/16. Hakeuduin uudelleen lääkärille 10/16, koska en saanut tikutettua ovulaatiota yhdessäkään kolmesta kierrosta. Todettiin PCOS (ylipainoa on, mutta nyt olen saanut jonkin verran laihdutettua, ylimääräistä on "enää" n. 8 kg). Otettiin verikokeita ja samalla sanottiin, että mitään lisäapuja Terolutien lisäksi ei saada ennen miehen sperman testausta. (Kaikki tutkimukset yksityisellä, ja lääkäri sanoi kyllä tuolloin, että voin toki mennä toiselle yksityiselle, jos siellä oltaisiin valmiita "suoristamaan mutkia" ilman lisäselvityksiä.) Päätimme testata siemennesteen; siellä kaikki OK. Tämän jälkeen kävin aukiolotutkimuksessa 12/16, ja sen puolesta myös kaikki kunnossa. Sain lääkkeiksi metmorfiinia sekä Clomifenia (sekä ensin kuukautiset Terolutien avulla). Clomifenia söin nyt meneillään olevassa kierrossa kp 3-7 ovulaation induktoimiseksi. Kävin seurantaultrassa kp 12, ja silloin oli yksi hyvänkokoinen folli näkyvissä (toinen jonkin verran pienempi myös vieressä); lääkäri epäili ovulaation tapahtuvan kp 14-15 aikana eli tuossa vuodenvaihteessa. En kuitenkaan saanut kunnon ovisplussaa tikutettua; paras tulos oli viiva, joka oli hieman vaaleampi kuin kontrolliviiva, mutta sitähän ei lasketa..? Tosin se on paras, mitä olen "tikutteluhistoriani" aikana ikinä missään kierrossa saanut, eli pieni toivonkipinä ehkä elää... (Ensi kiertoon kyllä digitaalinen testi avuksi, sen päätin!)

Menin jo hätäilemään tänään (kp 25 / mahdollinen dpo 10) ja sain herkällä raskaustestillä negan. Tiedän, että toivoa vielä on (tosin ei mitään oireita), mutta nyt stressaa, että jos ja kun en raskaana ole, alkavatko edes kuukautiset. Jos ne alkavat, ovulaatio on luultavimmin tapahtunut, mikä olisi jo tosi positiivista yksinäänkin; kroppa toimisi edes jotenkin. Jos taas kuukautiset eivät ala (enkä ole raskaana), en ole ovuloinut tässäkään kierrossa ja kroppani on siis tosi sekaisin. Onneksi aukkarin tehnyt gyne (eri gyne kuin ensimmäinen, joka ei aukkareita tee) on tosi ihana ja antoi oman puhelinnumeronsa (sovimme seurantaultrankin joulun välipäiville, kun laitoin hänelle menkkojen alkamispäivänä tekstiviestin), nyt voin taas laittaa viestin, jos ei kuulu raskautta eikä kuukautisia tämän ekan Clomi-kierron päätteeksi, niin mietitään sitten uudelleen, vaikkakin hän jo sanoi, että lisätutkimuksia/-apuja ei ole oikeastaan tarjolla kotikaupungissamme (ei yksityisellä eikä julkisellakaan).

Täällä siis jännäillään teidän monen muun tavoin, kuukautisten alkaminenkin viikon sisään olisi jo jonkinlainen saavutus. Anteeksi nyt pelkkä omanapailu (vielä pitkä sellainen)! Kertoilkaahan testailijat tuloksia ja pahoittelut teille, joilla on täti tullut juuri vierailulle. Kyllä me pidemmän tien kulkijatkin vielä onnistutaan!! :):)

Bambi, pahoittelut :(

Frozen, tervetuloa mukaan ja toivotaan että se plussa sieltä nyt tulisi ;) täällä toinen pco-diagnoosilla menevä nyt 2v yritystä takana :)

Elisenda, pöh! Kipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja niin eiköhän sitä voi yhden täsmä-iskun heittää ;)

Ainiin, näillä tuloksilla eilen Dpo9 :)

Katsotaan mitä tulee vai tuleeko mitään :)

Puhvis kp27/27-34 dpo10

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1484192758.763524.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1484192758.763524.jpg
    92.4 KB · Katsottu: 181
Tervetuloa mukaan Frozen! Toivotaan, että tärppi sattuisi teille pian! Ja hienoa, että edes yksi gyne on ottautunut asiaanne. Meillä myös se tilanne, että joudumme mahdolliset ivf-hoidot suorittamaan kotikaupunkimme ulkopuolella, kun täällä ei niitä julkisella eikä yksityisellä tarjota. Mutta ollaan valmiita kyllä reissaamaan pienen ihmeen eteen!!

Puhvis, olen näkevinään siinä hailuran!! Viivalle vahvistumista!! ++ :nailbiting:

Pahoittelut bambille ja tiiamariialle kp1:stä :sad001

Napailua: eilen tuli kutsu ensikäynnille! :confused: ihanaa ja jännittävää. Aika on helmikuun eka päivä, eli jos uusi kierto vaihtuu normaalista, aukkaria ei varmaan enää sillon pystytä tekemään.. Mutta siis, olin tulkitsevinani kutsusta että koskee vain minua eli molempien ei tarvitsisi olla paikalla? :eek: voiko olla? Meillähän mies on siis jo tutkittu ja tuolla ei siis varmaan varsinaista hoitossuunnitelmaa tehdä, jos hoitoja varten lähetetään muualle... o_O

Takaisin