Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Hei naiset, huutelen täältä taustalta. Olen lueskellut tätä ketjua sen aloittamisesta asti mutta ei ole ollut semmoinen tunne että pitäis kirjotella mitään, aktiivisemmin olen tuolla raskaaksi ja toisessa esikois-ketjussa. Meillä meneillään yk 11, ja kohta kun muutetaan uudelle paikkakunnalle, niin alan selvitellä pääsyä tutkimuksiin kevään aikana, jos ei plussaa kuulu sitä ennen. Mutta asiaan, pakko heittää muutama kommentti!

Ootko LaraS kokeillu macaa? Siitä erityisesti kai pitäis olla apua pcos oireisiin ja hormonitoiminnan säännöllistämiseen, etenkin jos on kierron pituuden tms. kanssa probleemaa :) Jos enkku sujuu niin juttua ainakin täällä http://natural-fertility-info.com/maca :) Siveydenpuutakin jossain suositellaan, mutta itellä ei ole siitä mitään kokemusta tai tietoa.

Lisäksi kiinnostaa, että minkälaista työtä Frozen tekee, kun ei työn takia voi karpata? :wideyed: Jos on painonpudotus tai elämäntapamuutosprojekti mielessä niin hyviä valmennuksia netin kautta on mun mielestä ainakin Liftedin valmennukset ja Alku-valmennus :dance008

Villisilmä toivottavasti uusi paikkakunta tuo uudet tuulet ja ei ole tarvista lähteä tutkimuksiin :)
en oo kokeillut macaa, kuullut tosin siitäkin hyvää juttua. Pitää laittaa korvan taa talteen :) nyt napsin tässä kierrossa geleet ja ubikinonit pois, jotteivät mene hukkaan :happy: niitä siis toissakierrossa käytin eka kertaa.

Villisimä oo hyvä tietää lisää macasta! :) siinä purkissa jonka ostin oli ohjeena että syö 3 viikkoa ja sitten viikkoa taukoa, niin oon nyt tehnyt. Voiskohan sitä syödä ihan koko ajankin vai miksihän ohjeena oli tuo..

Huomasitko muuten Lara S jotain noista geleistä ja ubikinoneista? :)

Mulla ei geleet vaikuttanut oikein mitenkään. Macat ostin ja aattelin että ens kierrosta alottais mutta katsotaan ;)

Täällä myös mies saanut välillä kuulla miten ei keho toimi ja naisen muista oloista. Toki sillon vuos sitten kun polille lähdettiin niin oli kovin huolissaan omista vaivoistaan (tai siitä että onko omia vaivoja) ja sitten sai toista lohduttaa enemmän kuin itse :P ehkä sitä ammatin puolesta myös osannut hieman sulatella paremmin tätä asiaa.. Muistan yhdenkin kerran kun siirtyi Naistenklinikan aika kun ei molemmat päästy niin kuinka paljon tuli itkettyä puhelun jälkeen kun tuntui ettei mikään etene.. (ja tosiaan kuukaudella siirtyi aika).. Paljon auttaa myös se että pääsee täällä puhumaan asioista ja itsellä siskot ja äiti tietää yrittämisestä, jolloin helppo myös heidän kanssa puhua :)

Lara, pahoittelut tädistä :(

Superdietti simple toimi mulla hyvin painon pudottajana, sekä putos paino kun aloitti uudessa työpaikassa :P toki ne kilot on jo takaisin hankittu. Nyt viikon verran superdietin liikunnallista puolta menty yhdessä ja katsotaan miten nyt sit jatko menee :)

Villisilmä, toivotaan, että plussa tulisi ennen uudelle paikkakunnalle muuttoa, tai että siellä sitten viimeistään saisi avun raskautumiseen! :) En tiedä, kuinka paljon haluan tällä palstalla paljastaa (en halua, että kukaan mahdollinen tuttu tunnistaa mua täältä, varmaan aika tyhmää :D), joten taidan vain todeta sen, että kai karppaaminen töissä olisi mahdollista, taitaa olla vain tekosyy, ettei muka onnistuisi. :D Jotenkin meni maku koko painonpudotukseen, kun 6 kg:n pudotuksen jälkeen gynekin oli ihmeissään, että munasarjat oli edelleen kuulemma "todella rakkulaiset". Ennen ultrausta sanoi: "Hienoa, että oot saanu painoa pois, usein 5 % riittää, ja sä oot saanu enemmänkin, eikä sulla alunperinkään ollu kyse mistään kymmenistä kiloista." Kiitos noista sun antamista vinkeistä, jos sitä sais itseensä niskasta kiinni salilla käynnin ja herkuttomuuden lisäksi. :)

Tässä toivottua kuvaa tältä "aamulta". :) (Yövuoron jälkeen aamu on aina siinä 16 -> :D )

Katsotaan vielä, jotenkin ei halua innostua aivan liikaa kun dpo11 vasta käynnissä.. ehkä myös tämä 2v odottelu tehny kyyniseksi ettei itse voisi raskautua :P muita kyllä kovin onnittelisi.. Tai sitten nämä vain oireita kun tämäkin teksti saa jo kyyneleet pintaan :D

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1484321728.834273.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1484321728.834273.jpg
    83.1 KB · Katsottu: 192
Upeaa puhvis, selvästihän tuo on positiivinen!!!! :) Varovaiset onnittelut täältä (ymmärrät varmasti, mitä tarkoitan). :)

Niin ja puhvis, saisiko vielä udella Clomien toimimattomuudesta sun kohdalla? Eli havaittiinko se siinä, ettei löytynyt johtofollia, loppukierron verikokeissa vai siinä, ettei tullu kuukautisia Clomi-kiertojen päätteeksi? Mutta siis todella ihanaa, että Letrot näyttää toimivan sun kohdalla!! :) :)

tiiamariia yks kierto vaan kokemusta, en juurikaan huomannut mitään.. ei siis valkkareissa tai muussakaan näkynyt. Joillain kuulemma, kuten tuon macan kanssa myös. Tässä kierrossa kaikki kotona olevat käyttöön :rolleyes: greippimehu kyllä jäi kauppaan :hilarious: eikä se sovi mun muuhun lääkitykseen muutenkaan.

puhvis Ihanasti tummunut viiva. Varovasti onnea :love017 ja napakat vyöt kyytiläiselle :happy:

Eikös Jahtukin raskautunut letroilla :rolleyes: mitähän hänelle ja raskauteen muuten kuuluu :)

Ja hei, haluatteko tästä ketjusta raskautuneille oman jatkoketjun? Oon sitä miettinyt, että olisi varmaan kiva jatkaa tuttujen kanssa :) joku "Lopultakin esikoinen" -ketju :happy:

Frozen Mulla on "hiilihydraattitietoinen" ruokavalio, eli paljon kasviksia ja lihaa/kalaa, vähemmän pastaa, riisiä ja leipää - ja nekin silloin täysjyvää. Vatsa voi paremmin, ei närästele ja paino tippuu ilman kummempia dieettejä tai rehkimistä salilla (mitä vihaan: ulkoilu koiran kanssa on mukavampaa) Tavoitteena pysyvä ruokavalio ja on tosiaan monipuolinen, kun kasviksia ja salaattia tulee syötyä paljon. Nyt joulun ja uudenvuoden (sekä kipeänä olemisen) jäljiltä mennyt vähän taas päin peetä, mutta ens viikolla paluu "normaaliin". Ja herkkupäivät on sallittuja viikottain, koska muutoin äkkiä alkaa tökkiä. Hassua huomata, että jokusen viikon kuluttua esim. makeet herkut uppoaa tosi huonosti, eli vähempi riittää :) mies on tuore 2-tyypin diabeetikko ja ollaan samalla ruualla, mikä tietysti helpottaa. Yksin yritin monta viikkoa ja olihan se hankalaa, kun toinen syö eri ruokaa.
Mulla lähtenyt aiemmin tällaisella ruokavaliolla (oli tosin aika paljon tiukempi) hyvin paino, nyt ei ja metformiini on siihen tueksi. On tosin ikääkin jo useampi vuosi tullut sekä työuupumuskierteen myötä masennus, josta toipumassa mm. lääkityksen tuella. Kuukauden metforminia nyt käyttänyt ja tuntuu, että alkaa olla apuja :) kuulemma voi viedä useamman kuukaudenkin. Ja hei, metformiinista on käsittääkseni positiivisia tuloksia myös normaalipainoisten pco: laisten hoidossa - kannattaa selvittää / kysyä hoitavalta lääkäriltä!

Pitää muuten kehua nyt mun miestä :love017

Olin tänään aika maassa menkkojen takia, minkä mies huomasi ja kysyi mikä painaa. Kerroin sitten ja puhuttiin. Hän positiivisia asioita alkoi etsimään mm. et mulla on nyt ollut 2 terolut-kiertoa ja molemmissa kierto 27pv - eli hiton paljon parempi kuin viime vuoden 32-45-63 kierrot. Sit hän on sitä mieltä, että kerran yhessä lasta "tehdään", niin tottakai hän antaa simppanäytteen ja jos on niissä ongelmia, niin tietääpä sit hoitaa. Hän ei koe, että hänen miehisyys on kiinni niissä tuloksissa. Toki, voihan se olla raskas isku, jos vikaa on simpoissa - mutta tosiaan miten muuten asiaan voi koittaa puuttua, jos ei sitä tiedä?
Oon koittanut olla nyt avoin ja testaillut sekä ovis- että raskaustestejä miehen nähden. Aiemmin piilottelin ja pidin pettymykset itselläni. Tää on yhteinen projekti, on jaettava ilot ja surut yhdessä. Mutta miehen suhtautuminen kyllä on painonsa arvoinen kullassa :happy:

Ja niin, oon tosiaan puhunut myös lähimmäisille jonkin verran. Sekin helpottaa, koska he tietää että haaveilen perheestä. Äiti oli onnellinen, kun kerroin et toissakierrossa kävi ehkä kemiallinen - eli jotain sentään yritti tapahtua :happy: läheisten tuki on myös arvokasta :joyful:

Frozen, löytyi ehkä mahdollinen johtofolli, joka siis oli hieman isompi kuin muut mutta "hassunmuotoinen" ultrassa :) siihen kiertoon en prog-arvoa päässyt antamaan. Muistaakseni ei seuravassa kierrossa ultrattu mut katottiin prog-arvo loppukierrosta, joka oli todella huono lääkärin mukaan. Seuraava kierto vielä ultrattiin mutta ei johtofolleja silloin. Sitten vaihdettiin letroihin ja ne näköjään toimi :) toki pelko persiin alla mutta toisaalta ihanaa että täällä saa purkaa sitä innostuneisuutta :))

Lara, oishan se kiva jatkaa juttuja sitten kun tässä on yhdessä jännätty!
Meillä myös hyvin avoimesti käyty prosessia läpi yhdessä, mies tosin ei näistä juurikaan ymmärrä vaikka kuinka selittäisi :D petipuuhiin aina suostuvainen, oli ovulaatio tai ei :P

LaraS, mulla aika samanlainen ruokavalio; syön esim. vain täysjyväpastaa (paitsi töissä), ja kasviksia pyrin myös syömään paljon. Ennen pidin aina yhden herkkupäivän viikossa, nyt en sitäkään (vaikeeta kyllä on! :D), mutta meinaan tammikuun jälkeen palata siihen taas. Mäki oon metmorfiinia nyt syöny kuukauden ajan, ja mulle lääkäri sanoi, että siitä on havaittu olevan apua PCOS-potilaiden raskautumisessa.

Voi, onpa ihanaa, että miehesi suhtautuu noin! :) Munkin mies hieman stressas testiä, mutta tosiaan parempi tietää, jos siellä on jotain häikkää. Uskotaan ja luotetaan nyt, ettei ole! :) Oon miettiny, pitäiskö kertoa tästä yrityksestä jollekulle, mutta ajattelen myös, että tää saattaa olla myös "kostoa" siitä, että oon ennen ajatellu, etten halua lapsia - ja tämän mielipiteen oon kertonu kaikille utelijoille. Mä en edelleenkään ajattele, että vauvat on ylisulosia tai että oma lapsi ois jotenkin täydellinen, ja siksi ehkä tää lapsen"teko" onkin nyt sit tehty mulle vaikeeks. Meillä on niin päin, että mies ois halunnu alottaa yrittämisen aiemmin, mutta mä jarruttelin, ja kun lopulta näytin vihreetä valoa, syy oli lähinnä se, että "kai niitä muksuja ois saatava tähän maailmaan, koska se vähän niin kuin kuuluu elämän kiertokulkuun".

Puhvis, kiitos vastauksesta. :) Tuliko sulla menkkoja silloin kiertojen päätteeksi, vai tuliko ne vasta Terojen tms. avulla? Hyvältä kyllä nyt vaikuttaa teillä tuo tilanne, oon iloinen teidän puolesta! Ja antaa toivoa meille muillekin PCOS-tyypeille.

ON: Oon näemmä kyllä ihan sekaisin ainakin päästäni, kun ensin itse kirjoitin tohon mun ekaan tarinaan, että jos mun menkat nyt tässä alkaa (edelleen täysi epäusko raskauteen), niin siitä tiedän ovuloineeni, mutta sitten taas jo seuraavana päivänä harmittelin, etten vaatinut verikokeita loppukiertoon, vaikka siis tosiaan menkkojen alkaminen/alkamattomuus ajaa saman asian. Anteeksi siis nää mun höpertelyt täällä, yrittäkää kestää! :D Rinnat on olleet hieman kipeät viimeisen vrk:n aikana, mutta luulen johtuvan joko toissapäivän salitreenistä ja/tai uusista rintsikoista. :D Silti mietin, pitäiskö tehdä raskaustesti huomenna (ois kp28 / mahd. dpo 13); edellisen siis tein toissapäivänä. En oikein tiedä, oisko parempi saada negatiivinen raskaustesti ja sitten stressata alkamattomia kuukautisia vai pitää pientä toivoa yllä ilman testailuja ainakin nyt viikonlopun yli. Hitsi, vaikeeta!

puhvis huvittaa tuo sun miehen alttius antamiselle :hilarious:
Mulla välillä vaikea miestä saada vällyihin, kun on niin paljon tehnyt välillä töitä (toisinaan lähes vuorokauden putkeen) ettei kerta kaikkiaan jaksa :confused: ihmeesti nyt flunssassa olikin himokas - ihan ku olisi ollut jatkuva krapulahimotus :eek: minä en jaksanut :hilarious:

Frozen Mulla myös oli nuorena vaihe, että "en halua lapsia". Ite yhdistin sen varmaan alitajunnassa epäsäännöllisiin kiertoihin, omaan fiilikseen ettei lapsia tule. Systerin raskaus 14v sitten sai toisiin aatoksiin ja sillon hakeuduin tutkimuksiin. Sain pco-diagnoosin (joka nykyään olis kai pcos). Kumppanin puuttuessa meni tuohon 12/15 saakka, kunnes jäätiin tjottailemaan. Heti ekoista kerroista asti - se vaan oli mulle varmaa, et tää on se mies :shy:

LaraS, toisaalta hyvä, että aloititte heti, nyt kun tärppi onkin odotuttanut itseään (vaikka osasitkin odottaa sitä). Ja ihanaa, että nyt on SE OIKEA mies rinnalla! Mulla oli nuorempana säännöllinen kierto, söin teini-iässä pariin otteeseen pillereitä, kun oli pitkät suhteet. Kaikissa pillerien syömisen väleissä oli säännöllinen kierto, eli PCOS mulle puhkes ilmeisesti vasta myöhemmällä iällä, mutta viimeisin yhtäjaksoinen e-pillerien syöntiaika (yli 6 vuotta) kai sitten piti munasarjat "kunnossa".

ON: Äsken jäi vessapaperiin hieman verta! Voi kunpa ne menkat sieltä alkais! Kiinnittymisvuotoa toi tuskin enää voi olla, kun tänään dpo12..? Ja jos nyt mulla ovulaatio oli, niin en usko, että se olis ollu myöhemmin kuin luulin, koska siis dpo-1 oli vahva viiva (vaikkei ihan kontrolliviivan vahvuinen) ja dpo0 ei ollu enää värin väriä. Lopetin testailun siihen, vielä kun ultrassakin oli arvioitu oviksen olevan juuri ton dpo0:n aikaan.

tiiamariia, maca on ns. adaptogeeni eli se viikon tauko kuukaudessa kannattaa pitää sen takia, että teho säilyy parempana :) Jotkut käyttää myös niin että kolme kuukautta käyttöä ja kuukauden tauko, ite tykkään enemmän tuosta viikon tauko kuukaudessa :)

Laralla ja Frozenilla hyvältä kuulostavat ruokavaliot, muistattehan syödä myös tarpeeksi rasvaa :hungry: Joidenkin tutkimusten mukaan esim. täysrasvaisilla maitotuotteilla on positiivinen vaikutus raskautumiseen (jos vaihdetaan pois rasvattomat tuotteet?), eli kermaa ja hyvää jäätelöä pöytään :wink

puhviksella ihana plussanalku, varovaiset onnittelut! :shy:

Frozen, tuli joo, kierrot tosin vaihteli 27-43 päivää.. terot olin ottaas pidempään kiertoon mutta en sit kerinny alottaa :) pisin itsellä siis kp70.

Lara, siirryn sinne sitten kun täältä minut potkitaan :P eiköhän sinne saada täytettä lisää pian :)
Tuo mies nyt on sellanen että meidän kämpässä ei muuta tehtäis kuin peittoja heiluteltais jos hän sais päättää :P

Frozen mulle oli selvää heti, että tämä on se oikea. Tavattiin siis netin kautta ja tiesin ennen eka treffejä :p mies edelleen ihmettelee, että miten muka :laughing002 vaan tässä ollaan :love017
Minäkin oisin saanu pillerit "hoidoksi" pco kanssa, mut ei ollut ehkäisyn tarvetta, niin en halunnut sotkee enempää hormoneja. Metuja ei mulle silti määrätty ennenkuin nyt :/
Ja kiinnittymisvuotoja kai pystyy olee aika pitkältikin? En tiiä, miten kauan. Plus, monella niitä "mekkoja" tulee pitkin raskautta.

Villisilmä Täällä ei rasvaa vältellä: mies valitsee kasvisrasvat, minä kermat ja voit :) siis enemmän öljyllä ja pähkinöillä mennään, mutta rasvoja riittävästi :p uskon, että "luonnolliset" rasvat on terveellisempiä kuin keinotekoiset: jos ne ei sula pannulla, niin ei varmasti suonissakaan!!

puhvis ei potkita :happy: tänne saa (ja mielellään pitää) kuulumisia kertoa :joyful: tuon ketjun idea on vaan se, että saa tuuletella fiiliksiä plussan jälkeen! Mitä uskon, että arkailee täällä yrittäjien puolella :shy: ja kaikki vertaistuki on aina helmee!! :Heartbigred

Villisilmä, hyvä tietää noista rasvoista, kiitos. :)

LaraS, hienoa, moni tuntuu löytävän kumppanin netistä nykyään. :) Mulla taas on ollu tarvetta ehkäsylle yli 10 vuotta elämästäni, vaikka nyt toki miettii, oisko sittenkään ollut, kun ei näytä onnistuvan edes suunnitellusti (no joo, ehkä sillon 16-vuotiaana oiskin onnistunut, koska ilmeisesti PCOS ei sillon mulla ollu, joten ehkä parempi kuitenkin näin ;) ). Googlailin myös, että kiinnittymisvuodon ajankohta voi olla tosi yksilöllistä, mutta luulen, että veri enteili kuitenkin menkkoja, koska nyt on pientä menkkamaista juilintaa havaittavissa. Olisin kyllä tyytyväinen siihenkin, vaikka aina sitä elättelee toiveita...

Takaisin