Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Bambi kurja kp1, pahoittelut :sorry:

Eltsi mitä ultrassa? Pääseekö asiat nyt etenemään :)

Elisenda voihan selkävaivat :sorry: Jospa edes yks kerta onnistuisi.. onhan niitä asentoja ;)

Frozen Tervetuloa mukaan! Tosi paljon ootte jo edenneet tähän saakka, lääkitysten ym. osalta, huomioiden, että yritystä reilusti alle vuosi :eek: :) Mulla on siis pco-tausta myös ja nyt toka terolut-kuuri kp15-24 takana. Kolmas vielä ja sen jälkeen pääsen julkisella jatkoselvityksiin eli lapsettomuuspolin asiakkaaksi. Tsemppiä, toivottavasti on clomeilla positiivinen tulos :)

Puhvis Voihan vitsi, mikäs se siellä kurkistaa!!! :eek: :happy: jos näkyy mun silmään kuvasta, niin taatusti on luonnossa vahvempi viiva! Viivalle vahvistumista :Heartred

Kissankulta mahtavaa, että aika tuli! :happy: kannattaa soittaa ja tarkistaa, pitääkö miehen olla mukana. Joissain kuulemma pitää olla, paikkakuntakohtaisia eroja on. Meille oli maininta pariskuntakäynnistä - tosin meillähän varmaan mm. miehen simppatulokset kerrotaan siinä ja on hoitosuunnitelman teko ym. Mutta kannattaa varmistaa!

Mulla jäi tikkuarsenaalin kyttääminen, kun jäin lukemaan ja kirjoittamaan tänne.. oli siis 3 lh- ja 1 r-testi uitossa tänään. Pc-tikut (4kpl) tuli tärvättyä jo aiemmin, viimeisin kuumeessa että uskaltaako ottaa buranaa.
Joo, mutta eipä mitään positiivista tikkujen uitossa. Tuossa siis ennen testiajan päättymistä ja sen jälkeen. Eipä yllätä, että tuo murheenkryyni-raskaustesti oli taas väärän positiivisen käyttänyt :grumpy: sorruin sen laittamaan kun ei ollut muita ja osa noista on jopa toiminut (värin leviäminen tasainen). Uusi testi piti siis tehdä (nyt kai jopa toimi) ja siitäkin kuva. Negat :sad001 jään siis oottelemaan menkkoja, jotka varmaan alkaa tänään tiputtelulla tai huomenna vuodolla.

LaraS dpo16/kp27/27?

Liitteet

• IMG_20170112_093516.jpg
    IMG_20170112_093516.jpg
    224.3 KB · Katsottu: 172
  • IMG_20170112_094757.jpg
    IMG_20170112_094757.jpg
    352 KB · Katsottu: 155
  • IMG_20170112_100127.jpg
    IMG_20170112_100127.jpg
    242.2 KB · Katsottu: 169
Bambille pahoittelut kp1:sestä. Pää pystyyn vaan!

Tervetuloa Frozen! Pcos on ikävä painikaveri! Itsellä pco-tyyppiset munasarjat ja ilman primoluttia ei kyllä menkkojakaan kuulu. Ja ovistestailua en oo pco:n takia harrastanut.. ainoastaan clomikierroissa oon plussia saanut, joten ihan turhaa.. :D

Kissankulta, hienoa, että saitte kutsun!! Ensikäynti on suunnittelukäynti niin kyllä molempien pitää olla paikalla. Meillä oli kutsun mukana molempien täytettäväksi esitietolomakkeetkin.

Lara, en mä kyllä noissa mitään nää..

0-ultrassa käyty! Kysta on poissa! Jee! On niin hyvä fiilis, kun hoidot jatkuu :) voisin vaikka laulaa ja tanssia! Piikittely alkaa viikonloppuna ja seurantaultra ensi viikolla. Silloin katsotaan milloin ovitrelle pistetään ja saadaanko inssiä päälle vai sotkeeko viikonloppu sen. Tärkeintä ois kuitenkin saada munasolu irtoamaan :)

Eltsi hienoa, että sait hyvät uutiset :) ja yritys pääsee nyt todella jatkumaan! Onnea!

Ei noissa testeissä mitään näykään :/ ei ne lh-tikut mullakaan näytä paljon väriä missään kierron vaiheessa. Niin paitsi siinä yhdessä näkee (keskimmäinen kuva, sininen r-tikku), et oli ollut taas joku viiva siinä aiheuttamassa hämmennystä. Onneksi en katellut tarkemmin ja tiiän jo, että noi testit on susia :grin

Kiitos tsempeistä:) kävelin töistä kotiin ja tihrustin itkua matkalla.. jotenkin on niin viallinen olo, ja surullinen ja vihainen samaan aikaan. Suututtaa kun ei pysty johonkin jonka pitäisi olla ihan luonnolista naisen kehon toimintaa. Meillä vielä ivf kokeilematta ja varmasti sitä kokeillaan, en vaan tiedä vielä koska. Alotan maaliskuussa uudessa työpaikassa ja nyt jo ahdistaa et hirveesti pitää pyytää vapaapäiviä. Sit on pakko kertoo miks on niin paljon pois. Ja tuntuu epäreilulta että joutuu käyttämään hormoneja ja pistellään neuloilla ja menee kauheesti rahaa asiaan jonka pitäs onnistua ilmankin ja ilmaiseksi. En tiiä kuulostaako tää kauheelta mut tältä musta tuntuu.

Puhvis mä näen viivan<3 toivon sille vahvistumista! Jonkun muun viivasta olisin varmaan katkera mutta täällä kyllä aidosti iloitsen jos joku onnistuu:)

Tervetuloa Frozen! Olkoon visiittisi lyhyt:) hyvä että ootte jo noinkin paljon selvitelleet ja hoitokin on aloitettu

Bambi., mä niin ymmärrän sua! Mä oon myös itkeny ja ollu itelleni niin vihanen tässä yritysaikana, kerran sanoin miehellekin, että mitä jos se etsisi "toimivan" naisen mun sijasta, koska vika on täysin mussa. Siihen (sekä siihen, että lähes kaikki mun lasta halunneet kaverit on tullu tooodella helposti raskaaks, suurin osa aina ekasta yrityskierrosta) se vaan totes, että "elämä ei oo reilua".

Puhvis, myös mun mielestä siinä on selvä hailura! Nyt vaan vahvistumaan!! :)

LaraS, Clomeja tai Letroja ei siis ole (vielä) missään vaiheessa harkittu sulle? Mulle gyne sanoi kolmen anovulatorisen kierron jälkeen, että turha odottaa pidempään (yksityisellä toki), koska munasarjat niin pahasti PCOS-tyyppiset, että mahd. pian vaan simppatestin jälkeen aukkari + verikokeita ja sitten apuja ovulaatioon. Julkisella varmasti olis mennyt paljon pidempään, mutta hienoa, että teilläkin pian asiat etenee (tai raskaus alkaakin jo ennen sitä). :)

Eltsi, oliko sulla siis niin, että loppukierron verikokeilla todettiin "lopullisesti" k.o. kierron ovuloimattomuus johtofollista huolimatta? Mua pelottaa, että mulla on nyt sama juttu, koska ei se mun ovistesti täysin oikeaoppinen plussa sillon ollu, vaikka siis johtofolli löytyikin... Hitsi, ois varmaan pitäny "vaatia" myös verikoe. Hyvä, että sulla kysta oli poistunut! Mullekin tulee niitä usein (viimeks just tossa folliultrassa todettiin, mutta gyne oli varma siitä, ettei se haittaa mahdolista ovista).

Kiitos kaikille tsempeistä! Ei olla puhuttu _kenellekään_ koko vauvayrityksestä (itsesuojelua?), joten ihanaa, että täällä saa jakaa tuntojaan! :)

Kissankulta, joo ehdottomasti ollaan mekin valmiita reissaamaan tämän asian eteen (itse asiassa simpat tutkittiinkin Helsingissä, koska sinne sai Dextraan ajan näppärästi vain simppatestiin). :) Pelottaa vaan se, että me ollaan molemmat ensinnäkin n. 50 km:n päässä kotoa töissä (vieläpä eri suunnissa), ja kun mä oon pois esim. tällaisten lääkärikäyntien takia, joudun hommaamaan itselleni sijaisen; tunteja ei voi tehdä sisään tms. Mietityttää siis, miten saisi aikataulut, sijaisten hommaamiset ym. sitten järjestymään... No, toivottavasti ei tarvitsisi siihen tilanteeseen asti mennä! :)

Bambi, tsemppiä kovasti! Tää on hirveen epäreilua!! Tässä menee oma aika, raha ja hermot. Ja toiset sikiää tuon tuostakin. Sisko on jo toista lasta saamassa meijän yritys aikana - ei mee nallekarkit tasan!

Ootko miettinyt, et kertoisit asiasta uudessa työpaikassasi? Itsellä vaihtuo viime syksynä pomo ja mietin, et kerronko hänelle. Lopulta kerroin, jotta ei tartte selitellä poissaoloja ja vuorojen vaihto on helpompaa. Kävikin niin, että hänen siskollaan on 2 ivf-lasta, eli ymmärrystä löytyi! Oli todella helpottavaa :)

Frozen, mulle on pariin otteeseen sanottu naistenklinikalla, et jos menkat ei ala vaikka johtofolli on, niin ei se ole päässyt irtoamaan. Et mikäli ovulaatio tulee, niin sitä seuraa joko menkat tai raskaus. "Loppukiertoa" mulla ei ole ilman primoluttia. Kierto on luomuna helposti sen 3kk :D jossain vaiheessa kohdun limakalvo sit lähtee pois jauusiutuu ja sama alusta.. ovuloin luomuna vain pari kertaa vuodessa. Ehkä.

Bambi mulla on ihan samanlaisia ajatuksia. Tunnen itteni jotenki "vajaaksi" ja huonoksi ku ei onnistu maailman luonnollisin asia, johon pystyy paljo huonommistaki lähtökohdista olevat naiset, esim. kehitysmaissa.

Puhvis oi että, kunpa se vahvistuis kunnon leffaviivoiksi! :happy:

ON: Kp 11/25-26, ei mitään tietoa millon ovis, loka-marraskuulla oli (tai ovisplussan ainaki sain) kahdessa peräkkäisessä kierrossa kp14, eli oisko se nyt samoihin aikoihin eli ehkä sunnuntaina. Talletteluja ollu ma ja ti, jos tänään ja la-su vielä niin riittäsköhän :grin Sit pitää miehen alkaa panttaamaan siemeniä että tulee se 3vrk täyteen ennen simppatestiä.

Onpas tullut paljon viestejä! Tervetuloa Frozen :)

Itse on kans pohtinu tota että on jotenki viallinen ja kanssa sanonu miehelle että kannattaa ehkä ettiä nainen joka voi saada lapsia ja tollasille jutuille hän nauraa lähinnä. Mutta on vissiin ymmärtänyt että tää on mulle tällä hetkellä paljon vaikeampaa kuin hänelle.

Täällä ei kauan ehditty terveitä olla, miehelle taisi iskeä nyt influenssa. Toivon ettei iskis muhunkin, toisaalta onneksi vasta ihan alkukierto ni ei toivottavasti vaikuta sitten ovikseen tm..

Eltsi, kiitos infosta, niinhän tuo tosiaan onkin, että ei siihen ovulaation toteamiseen tässä tapauksessa verikoetta tarvita, vaan se selviää sillä, alkaako menkat lähipäivinä vai ei (raskauteen en usko nyt ollenkaan, koska mitään oireita ei ole, vaikka talletteluja tehtiinkin mahdollisen oviksen aikaan päivittäin). Mulla ei tulis menkkoja itsestään ilmeisesti edes noinkaan "usein" kuin 3 kk:n välein. :D

Triana ja Tiiamariia, niin samanlaisia "vajavuuden" tuntemuksia, tosiaan huonommista lähtökohdistakin tulevat naiset onnistuu jossain tosta niin vaan missä mä en edes avustetusti. :( Täällä myös mies on tainnut (vihdoin) tajuta, että tää on mulle paljon rankempaa kuin sille ja että "pakkohan" tässä on laskea kiertopäiviä, miettiä muiden menojen suhteen hyvää kellonaikaa lääkkeiden otolle (mulle tulee Clomeista pahoinvointia) ym. Tuntuu niin väärältä, että kun mies nyt muutenkin vois tehdä lapsia minä päivänä vuodesta ja kuukaudesta tahansa, että se joutuu nyt kikkailemaan mun hemmetin oikuttelevan kroppani ja sen toiminnan - tai lähinnä toimimattomuuden - kanssa.

Bambi hyvin on luonnollisia sun tuntemukset kaikin puolin :Heartred jaksamista niihin tilanteisiin, kun ahdistaa ja painaa mieltä!
Täälläkin mies saanut kuulla mun vihaisia purkauksia oman kropan pa*kuudesta, hormonien vaikutuksista elämään jne. Tuskinpa mies oli osannut edes ajatella, miten suuresti hormonit vaikuttaa kaikkeen (kun aiemmassa parisuhteessa oli 2 lapsen äidin kanssa, joka todistetusti on "normaali" niiltä osin). Ja varsinkin, jos ne ei mene kropassa niin kuin kuuluis, vaan heittelee ja ovat epäsuhdassa. Meillä tosiaan jo suhteen alussa keskusteltiin ja mies oli silloin jo oletetussa lapsettomuusasiassa sitä mieltä, että voidaan myös adoptoida. Ite haluun kuitenkin selvittää, onko biologinen lapsi mahdollista saada. Luulen, että mies pelkää omassa hedelmällisyydessäänkin jotain häikkää. Pianhan tuo selviää.

Frozen ei oo vielä, mutta pco-taustan takia uskon, että clomit/letrot on seuraavaksi ohjelmassa. Nää terot sain, kun tk-lähete palautui lapsettomuuspolilta joulukuussa. Mitään ovulaatioseurantoja ei oo tehty; siinäpä se, että yksityiseltä sais niin paljon nopeemmin tuloksia. Nyt ei ollut varaa lähteä, kun oon työttömänä, niin lähdin julkisen kautta. Vuosi kuitenkin tjottailua tuli joulukuussa täyteen.
Aloitin myös metformiinin, jota ite halusin painonhallinnan tueksi (syy, miksi alun perin lääkäriin hakeuduin - asiat vähän eskaloitui 1,5kk lääkäriaikaa odotellessa :grin miten niin vauvakuume :rolleyes: :hilarious:). Mulla on ollut ruokavaliomuutos jo kuukausia ja paino vaan ei lähtenyt laskuun. Olis myös kiva saada mm. karvankasvu tietyillä alueilla, hiusten oheneminen ym. kosmeettiset oireet korjaantumaan. Ainakin hormonifinnit leuan alueella on vähentyneet :)
On varmaan töiden sovittaminen hankalaa, mutta mahdollista. Uskon, että asiat lutviutuu, vaikka vaativatkin paljon vaivannäköä ja suunnittelua :)

Triana tulispa ovis oletetusti, talletukset kohdillaan :) tsemppiä simppatestiin!

tiiamariia voi kurjuus, että nyt siellä sairastellaan :sorry: pikaista toipumista! Hyvin sattui alkukiertoon kuitenkin.

puhvis saadaanko ihailla uutta testiä tänään :joyful:

Täällä kp1. Ihan kiva, kun luulin jo ettei nyt tulekaan ja eka 27kp: n terokierto oli vaan joku onnellinen sattumus.
Tän kierron koitan mennä ihan fiiliksen mukaan: turha tikuttaa ovistakaan, kun ei näy niissä kuitenkaan. Terot napsin taas kp15-24 ja seuraavan kierron alussa soitto lapsettomuuspolille.

LaraS kp1/27

Pahoittelut Lara S tädistä :(

Joo kurjaa olla koko ajan kipeenä- mulla ei onneksi vielä mitään oireita ja treenasinkin äsken ja ihan hyvä fiilis, toivotaan että pysyy näin jos tätikin pian alkaisi pakkaamaan kimpsujaan täältä.

LaraS, pahoittelut täältäkin tädistä! Mulle sais lähettää kaikki menkkaoireet menkkoineen, koska missään ei tunnu mitään, ja nyt siis luulen, että en oo ovuloinu. Kp 27 (ja ehkä dpo12), joten onhan tässä aikaa, mutta e-pilleri- ja Terolut-menkoissa on alkanu tuntua jo jotain pari päivää ennen... Joo toi painonpudotus on NIIN vaikeeta tän PCOS:n kanssa. :( Oon ollu joulua lukuunottamatta herkkulakossa yli 2 kk, mutta silti on paino jämähtäny nyt viimeseks kuukaudeks samalle tasolle. Joo, tiedän, ei pitäis hötkyillä tämän(kään) asian suhteen, mutta ilmeisesti vain karppaamalla saisin itteni normipainoseks, ja siihen en työni takia voi oikein ryhtyä. Ja ymmärrän LaraS, ettei työttömänä voi yksityiselle mennä, kyllä nää tutkimukset sen verran kalliita on, kun työssäkäyvänäkin tuntuu välillä, että kirpasee liikaa. :( Mutta uskon, että saat julkiseltakin pian just ne Clomit/Letrot! :)

Se on kyllä sanonko mistä kun on esimerkiksi työtön tai opiskelija tai ihan vaan muutenkin yksityiselle ei aina ole varaa mennä ja julkinen ei hoida. Hermo mennyt useempaan otteeseen viime vuonnakin, jos tää vuos ois senki osalta parempi.

Mä en kyllä luota enää mihinkään oireisiin ikinä! Helppo nyt sanoa :D Mutta mulla myös aina ennen menkkoja alkaa sellaset kunnon menkkakivut joita saa yleensä ihan lääkitäkin, ja nyt ei mitään semmosta. Pieniä tuikkailuja vain. Ja silti menkat. Ei sais siis ajatella näköjään mistään oireesta tai oireettomuudesta mitään suuntaan tai toiseen vaan aina olettaa etät joo ne menkat tulee...

Mä onnistuin treenillä laihduttaa hyvään painoon 2015 lopulla mutta sitten raskauduin ja en uskaltanut treenata ja siinä se koko vuosi menikin hormonimyrskyissä ja syömisessä ja hyvin vähän liikkuessa niin kaikki kilotkin on takaisin. Nyt päätin alkaa treenata taas kun menkat alko ja oikeesti yrittää pitää kiinni tästä treenaamisesta eikä heti jättää pois jos tulee jotain.

Kiitos Frozen! :)

Tiiamariia, kiitos tiedosta, ehkä mullakin sitten on toivoa vielä menkoista viikonlopun aikana, vaikkei mitään oireita ole.

Takaisin