Mielelläni kuulisin teidän kommentteja omaan tilanteeseeni:
Olen syönyt e-pillereitä yli kymmenen vuotta (ensin muutaman vuoden Melianea ja loppuvuodet Yazia). Viime keväänä sain jostain syystä
kauniin aikuisiän aknen naamaani ja lääkäri epäili sen olevan hormoniperäistä. Päätin kokeilla lopettaa pillerit hetkeksi ja katsoa olisiko tällä vaikutusta.
No, naaman suhteen tilanne ei oikeastaan ole muuttunut, mutta olin ällikällä lyöty, kuinka paljon helpompi minun oli olla oman pääkoppani kanssa! Tunnustan olevani aika temperamenttinen luonne ja varsinkin mieheni sai kärsiä jos jonkinlaista oikutteluani jatkuvasti. Vaan sinne jäi känkkäränkkä -päivät samantien kun viimeisen pilleriliuskan jätin taakseni. Edelleenkin elän vahvasti tunteella niin kuin aina ennenkin, mutta onpas hassua kuinka kumminkin huomattavasti tasaisemmin, ilman totuttuja räjähdyksiä..
Koska elämänlaatu oli yhtäkkiä muuttunut kertaheitolla paremmaksi, eikä kummallakaan oikeastaan ollut mitään vauvan tuloa vastaan, en enää jatkanut pillereiden syöntiä. Jätimme ehkäisyn kokonaan pois. Vauva saisi tulla jos olisi tullakseen, eihän tässä enää nuorruta..
Tyhjennysvuoto tuli ihan normaalisti liuskan lopettamisen jälkeen kesäkuussa 2013. Ensimmäiset luomumenkat heinäkuussa. Kierto oli muistaakseni jotain 35 päivän luokkaa.
Sen jälkeen sainkin odotella seuraavia menkkoja lokakuuhun saakka. Pari raskaustestiäkin piti tehdä tuona välinä, mutta molemmat näytti negaa. Seuraavat menkat tulivat joulukuun puolivälissä ja sen jälkeen ei ole näkynyt...
Lääkäriin en ole soitellut, koska mikään vakava yritys meillä ei ole päällä, eikä todellakaan ole tampponeja ikävä.. mutta kyllä tässä nyt väkisinkin on alkanut mietittymän että onko kaikki ok? Onko kellään ollut vastaavaa?