Pillereiden lopettamisen jälkeen..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja .nenna.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No joo,tiedä hänestä sitten pepeXXL.. :porc Mulla edelleen sellainen fiilis nyt että ei jaksa nyt seurailla ja laskeskella ja ressata yhtään..Ja nyt olis niinsanotusti huono aika raskautua kun olis töitä tiedossa hyvinkin..Mutta kuten sanottu,jos se ihme tapahtuu,niin saa toki tapahtua.. :) Ollaan miehen kanssa puhuttu tässä kihlautumisestakin ja että mentäisiin piakkoin sormuskaupoille... <3 :)

Oi onnea <3 kyllä se vauva sielt tulee kun on tullakseen :)

Mitäs tässä minun osaltani pitäisi ajatella; Lopetin pillerit Tammikuun 21. Lapsi on toivottu, muttei ihan vielä (terveys syyt). Ikämme vuoksi lopetin pillerit muutamaa kuukautta ennenkuin oli tarkoitus alkaa lasta yrittämään, jotta kierto ehtisi tasaantua ja raskautuminen kävisi helpommin. Kuitenkin kerran pääsi ehkäisemätön vahinko tapahtumaan noin 3-5 pvää ennen ovulaatiota. Tämäkin on taas minulle uusi asia, joten en oikein erota milloin tuo ovis ajankohta alkaa, pillerit kun lopetin juuri viime kuussa ja tämän kuun kierron pitäisi olla "normaali" pillereiden jälkeen. Oviksen jälkeen tulivat rintojen kipeytymisen sijaan vain nännit hyvin kosketusaroiksi, suihkussa käydessäkin vesi sattuu osuessaan. Tätä on kestänyt jo viikon verran.
Tähän saakka niin ennen pillereitä kuin niiden aikanakin olivat samat oireet tasaisesti joka kierrolla, tuo kyseinen oire ei niihin kuitenkaan kuulunut koskaan. Alavatsa on ollut aina muutaman päivän ennen kuukautisia tasaisesti kipeä, nyt on viikon verran vain hetkittäin ollut tuo tunne hyvin nopeasti ohimenevänä. Kuukautisia ei vain kuulu.. Pitäisikö tässä alkaa miettimään raskauden mahdollisuutta vai onko vain normaalia pillereiden lopetuksen jälkeistä oiretta?

Pakko minunki kirjotella, marraskuussa -13 lopetin ehkäisyrenkaan käytön, jonka jälkeen tullu tyjentymisvuoto(?) ja yhdet luomut, sekä jotain pelkkää tuhrua paperiin puuhien jälkeen tammikuussa.. Nyt menossa kp58 ja 4 negatiivista raskaustestiä takana.. Pahoinvointia,nippailuja, turvonnut maha,alavatsa kipeenä.. Päässä pyörii kaikenlaiset ajatukset ja haluisin jo jotain selkoa tähän, terveyskeskuksessa sekä ehkäsyneuvolassa pyydettiin vaan odottelemaan seuraavia kuukautisia.. Mutta kun mä haluan tietää nyt!! :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pakko minunki kirjotella, marraskuussa -13 lopetin ehkäisyrenkaan käytön, jonka jälkeen tullu tyjentymisvuoto(?) ja yhdet luomut, sekä jotain pelkkää tuhrua paperiin puuhien jälkeen tammikuussa.. Nyt menossa kp58 ja 4 negatiivista raskaustestiä takana.. Pahoinvointia,nippailuja, turvonnut maha,alavatsa kipeenä.. Päässä pyörii kaikenlaiset ajatukset ja haluisin jo jotain selkoa tähän, terveyskeskuksessa sekä ehkäsyneuvolassa pyydettiin vaan odottelemaan seuraavia kuukautisia.. Mutta kun mä haluan tietää nyt!! :D

Tiedän tunteen kun nyt kolmet viimeiset kuukautiset tullu yli 50päivän pituisina.. Kannattaa olla ajattelematta asiaa (mikä on vaikeaa) niin kyllä ne sieltä alkaa ja pääsette yrittämään uudestaan seuraavassa kierrossa :) jaksamisia kierron kanssa!

Joko sulla kuukautiset alkanut? Itsellä puhelimella käyn niin oli joku vika eikä pystynyt aikasemmin vastaamaan.

Itsellä oli muutto viikonloppuna ja nyt paikat valmiina. Ja makuhuoneessa vietetty aikaa päivittäin;) ja tänään tuli ovistestejä ja raskaustestejä kun halvalla sai niin oli pakko tilata :D mites Tintti ja muut? :)

En osaa kopioida noita teijän tekstejä että tietäsitte kenelle vastaan :D no mutta joo, on kyllä niin vaikee olla ajattelematta ku kokoajan vatsa ilmottelee olostaan, ja ku kummiski toivotaan niin kauheesti niitä kahta viivaa!

Pepe kiva päästä uuteen makkariin puuhiin, vähän ehkä saa lisä virtaa ;)

En osaa kopioida noita teijän tekstejä että tietäsitte kenelle vastaan :D no mutta joo, on kyllä niin vaikee olla ajattelematta ku kokoajan vatsa ilmottelee olostaan, ja ku kummiski toivotaan niin kauheesti niitä kahta viivaa!

Pepe kiva päästä uuteen makkariin puuhiin, vähän ehkä saa lisä virtaa ;)

Itse käytän myös iPhonella tätä. Kun haluut vastata jollekkin tietylle niin paina sitä viestiä mihin vastaa ja teksti menee siniseksi ja sitten vaan kommenttiboxiin kirjotat :) tajusitko? :D

Itse käytän myös iPhonella tätä. Kun haluut vastata jollekkin tietylle niin paina sitä viestiä mihin vastaa ja teksti menee siniseksi ja sitten vaan kommenttiboxiin kirjotat :) tajusitko? :D

Eehkä?on se hyvä ku ei puhelintansa osaa edes käyttää:D

Eli sain sen vaa kopioitua :D ehkä en sekoile enempää tän kans

Hahaha :D tai kun painat kommenttia ja siihen tulee noita like sun muita ni niistä se quote niin sellainkin saa. :)

Juu,nimenomaan pepe!! :) Pitää vaan hoitaa omat asiat kuntoon ja jaksaa..<3 Ja onhan se yrittäminen vaan niin ihanaa.. ;)

Tintti mites siellä? :)

Sulla on kyllä tosiaan tuollaisia megapitkiä nuo kierrot. Kannattanee kyllä soittaa tk:lle niin alat saada selvyyttä asiaan.

Mites sulle aida?

Mielelläni kuulisin teidän kommentteja omaan tilanteeseeni:

Olen syönyt e-pillereitä yli kymmenen vuotta (ensin muutaman vuoden Melianea ja loppuvuodet Yazia). Viime keväänä sain jostain syystä kauniin aikuisiän aknen naamaani ja lääkäri epäili sen olevan hormoniperäistä. Päätin kokeilla lopettaa pillerit hetkeksi ja katsoa olisiko tällä vaikutusta.

No, naaman suhteen tilanne ei oikeastaan ole muuttunut, mutta olin ällikällä lyöty, kuinka paljon helpompi minun oli olla oman pääkoppani kanssa! Tunnustan olevani aika temperamenttinen luonne ja varsinkin mieheni sai kärsiä jos jonkinlaista oikutteluani jatkuvasti. Vaan sinne jäi känkkäränkkä -päivät samantien kun viimeisen pilleriliuskan jätin taakseni. Edelleenkin elän vahvasti tunteella niin kuin aina ennenkin, mutta onpas hassua kuinka kumminkin huomattavasti tasaisemmin, ilman totuttuja räjähdyksiä.. :angel1

Koska elämänlaatu oli yhtäkkiä muuttunut kertaheitolla paremmaksi, eikä kummallakaan oikeastaan ollut mitään vauvan tuloa vastaan, en enää jatkanut pillereiden syöntiä. Jätimme ehkäisyn kokonaan pois. Vauva saisi tulla jos olisi tullakseen, eihän tässä enää nuorruta..

Tyhjennysvuoto tuli ihan normaalisti liuskan lopettamisen jälkeen kesäkuussa 2013. Ensimmäiset luomumenkat heinäkuussa. Kierto oli muistaakseni jotain 35 päivän luokkaa.

Sen jälkeen sainkin odotella seuraavia menkkoja lokakuuhun saakka. Pari raskaustestiäkin piti tehdä tuona välinä, mutta molemmat näytti negaa. Seuraavat menkat tulivat joulukuun puolivälissä ja sen jälkeen ei ole näkynyt...

Lääkäriin en ole soitellut, koska mikään vakava yritys meillä ei ole päällä, eikä todellakaan ole tampponeja ikävä.. mutta kyllä tässä nyt väkisinkin on alkanut mietittymän että onko kaikki ok? Onko kellään ollut vastaavaa?

Mites sulle aida?

Yritin heittää vauvahaaveet tauolle kuukaudeksi tai pariksi, mutta huomaan silti kyllä täällä taustailevani harva se päivä... :oops:Sen verran olen onnistunut kuitenkin rentoutumaan, etten ole kiertoa juurikaan seurannut. Joskin kai se niin on, että alkukierrosta on aina helpompi olla seuraamatta ja ajattelematta kun tietää ettei ainakaan raskaana ole.

Tänään on kyllä ollut niin ankea päivä kaiken muun suhteen, että tämä foorumi tuntuu kyllä ihanalta turvasatamalta kaikkien typerien työ- ja koulujuttujen rinnalla. Ihanat haaveet kun kummasti auttaa paremmalle tuulelle.

Ovis olisi varmaan ihan käsillä tässä näinä päivinä. Saa nähdä osaanko ottaa tätä loppukuuta yhtään niin rennosti enää.:rolleyes:

Nita: Minulla ei ole omakohtaista kokemusta kun oma kierto näkyy raksuttavan ensimmäistä kertaa ikinä ihan kellontarkkaa 28 vrk rytmiä. Kuulostaa minusta kuitenkin siltä tuo sinun kierto että kannattaisi ehkä olla jo lääkäriin yhteydessä. Onhan sulla ollut kuitenkin kropalla aikaa jo pillerittömyyteen sopeutua.

Se kuulostaa kyllä kovin tutulta, että oman pääkopan kanssa on parempi olla ilman pillereitä. Siksi minäkin jätin jo joulun alla pillerit pois vaikka oikeastaan tämä yrittäminen oli tarkoitus aloittaa vasta ensi kesänä.

Toivotan kaikille tasaantuvia kiertoja ja plussia testeihin! :smiley-bounce016

Nita itsellä ei myöskään kokemusta noin pitkistä kierrosta, mutta tarkoitus olis itse myös jo ottaa yhteyttä lääkäriin pitkän kuukautiskierron takia. Suosittelen myös ottamaan yhteyttä lääkäriin koska noin pitkät kierrot sulla!

Aida itsekin luulin että Nyt menossa kp7 mutta onkin kp16 !! Ja tänään aloitin ovistestien tekemisen. Tai ajattelin kattoa onko huominen testi vahvempi kuin tämän päiväinen jos edelleen yhtä vaalea niin odotellaan taas muutamia päiviä kunnes taas testaillaan.. Tilaamissani ovis ja raskaustestien mukana tuli kaksi hedelmällisyystestiä (tarkoitettu vissiin vaihdevuosi ikäisille) mutta sen mukaan mulla olis mahdollista raskautua tässä kuussa :D tosin ohjeet luin vasta pissattuani tikkuun niin testi olis pitänyt tehä jo kp3 :D toivottavasti sulla menee myös loppu kierto rauhassa :) jos tästä kierrosta tulee plussa sulle niin onko ok? Vai parempi että tulis parin kuukauden päästä?

Plussa on meillä joka tapauksessa ok ja ihana juttu. Jos tulee nyt, niin sitten toivotaan vähäisiä alkuraskauden oireita, että selvitään koulujutuista. Ja jos ei selvitä niin sitten ei auta kun tehdä ne myöhemmin. Paniikki siis hellitti kun miehen kanssa asiaa pohdiskelin ja nyt taas hyvillä mielin haaveillaan muttei ihan yrittämällä yritetä. Jayritän ottaa rauhassa tämän loppukierronkin.

Olen tässä muutenkin vähän miettinyt tätä tärkeysjärjestystä oman elämäni suhteen ja tuo koulu ei kyllä millään nouse kovin korkealle tässä asiassa vaikka ehkä monen mielestä kuuluisikin kun sinne olen lähtenyt. Eikä se sitä tarkoita ettenkö niitä papereita haluaisi. Kyllä parisuhde ja ja (tuleva)perhe on ne ykköset. Ja yrittäjä kun olen, niin työtkin menee aina edelle vaikka miten tärkeä koulujakso olisi tulossa. Meidän opettaja on välillä hajoilemassa tämän asian kanssa, mutta sellaista kai se aina on kun opettaa aikuisopiskelijoita.

Tuo on kyllä varmaan ihan mukava oivallus, että kierto onkin pidemmällä kuin luulit! Pääset heti testailemaan ovista. Minäkin olen miettinyt että varmaan joskus kesällä voisi sitten hommata noita ovistikkuja jos ei siihen mennessä ole tärpännyt.

ImageUploadedByVau Foorumi1394097178.559610.jpg

Näyttääkö vaan musta tuo ylempi testeistä positiivista?!? Oisko mulla ovis nyt? :) toinen missä ihan haalea testiviiva on eilinen. Ja musta ainekin näyttää saman vahvusilta ja tuli heti testi ajan sisällä. Ja tummenikin vielä hiukan kuvan jälkeen (ja oli vielä ajan sisällä)

Ja aida itse aloitan ihan lähi viikkoina oppisopimuskoulutuksen ja keskusteltu ollaan kouluttajan kanssa tästä raskaudesta ja on sitä mieltä että ala johon kouluttaudun on naisvaltainen ala ja on odotettavissa että edetään sen mukaan. Ihana :) mutta eikun peittoa heiluttelemaan taas ;) jotta jos Tua ovis nyt on niin ei mene hukkaan!

View attachment 1510

Näyttääkö vaan musta tuo ylempi testeistä positiivista?!? Oisko mulla ovis nyt? :) toinen missä ihan haalea testiviiva on eilinen. Ja musta ainekin näyttää saman vahvusilta ja tuli heti testi ajan sisällä. Ja tummenikin vielä hiukan kuvan jälkeen (ja oli vielä ajan sisällä)

Ja aida itse aloitan ihan lähi viikkoina oppisopimuskoulutuksen ja keskusteltu ollaan kouluttajan kanssa tästä raskaudesta ja on sitä mieltä että ala johon kouluttaudun on naisvaltainen ala ja on odotettavissa että edetään sen mukaan. Ihana :) mutta eikun peittoa heiluttelemaan taas ;) jotta jos Tua ovis nyt on niin ei mene hukkaan!

Kyllä se aikas positiiviselta näyttää, eiku puuhaamaan! :D
Mulla ei vieläkään näy kuukautisia, vaikka vatsa ollukki oudon kipee pari pvää, näyttää siltä ku olis 5kk raskaana :D turvottaa!!

Kyllä se aikas positiiviselta näyttää, eiku puuhaamaan! :D
Mulla ei vieläkään näy kuukautisia, vaikka vatsa ollukki oudon kipee pari pvää, näyttää siltä ku olis 5kk raskaana :D turvottaa!!

Koska viimeksi oot testin tehny? Kauhian pitkäks sunki kierto venyy :(

Takaisin