Pikkusisaruksen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen, pettymykset minimiin ;) täytyy vaan alkaa käyttää löysiä paitoja jos toi masu alkaa nopeaankin kasvaa:p

Meilläkin kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen. Saa pikkumies sitten kertoa isovanhemmille iloiset uutiset :)

Meilläkin kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen. Saa pikkumies sitten kertoa isovanhemmille iloiset uutiset :)
Mä jo harkitsin ompelevani pojille paidat joissa lukee isoveli. Jos vaan ehdin :)

Mä jo harkitsin ompelevani pojille paidat joissa lukee isoveli. Jos vaan ehdin :)

Juuri jotenkin tuollein haluaisin sen toteuttaa :)

Edit. Kaupasta siis ostaisin paidan esikoiselle, en ompelisi :hilarious: ompelutaidot on täysi nolla :hilarious:

Muokattu viimeksi:
Meillä ekaluokkalainen on puhunut viimeiset 3v, että haluaisi toisen pikkusisaruksen :) Hänellä on siis perheen kovin vauvakuume ja kova hoivavietti vaikka on muuten superaktiivinen ja raisu poika. Tekisi niin mieli kertoa, kun toinen niin kovasti asiasta puhuu ja huolehtii äidistä, kun äidillä on paha olo. Mutta kyllä me odotetaan sinne viikolle 12 ja ekaan ultraan, jotta tiedetään kaiken olevan kunnossa. Haluan säästää lapset turhilta pettymyksiltä. Saa nähdä miten meidän 6v "vauva" suhtautuu asiaan, kun on ollut tähän asti se kuopus. Pojille on saanut selittää jo monta kertaa mistä vauvat saa alkunsa (isin ja äidin siemenistä) ja miten vauvat syntyvät. Jälkimmäinen saa aina epäuskoisia ilmeitä, "oonko mä oikeasti tullut tuolta sun jalkojen välistä" :p

Meillä isi laittanut vauva siemenen napaan josta sitten kasvanut vauva... vauva myös tullut ulos navasta lääkärin avustuksella;) ei olla vielä kerrottu mistä ne vauvat oikeesti tulee , kaikki aikanaan:D

Täällä kans yksi pikkusisaruksen odottaja :happy: Mulla on poika, joka syntyi tammikuussa -17 eli nyt 1-vuotias. Hän ei siis paljon vielä vauvahöpinöistä tajua :grin

Meillä esikoinen 2/14, kysellyt jo muutamaan otteeseen että koska tulee pikkusisko hänelle. Eilen oli isänsä kysyny hältä et mitä mieltä poitsu olis jos sais pikkusiskon tai - veljen ja poiku oli kertonu sit ummet ja lammet mitä se sit vauvan kans tekis. Tänään sit kysyi multa että onko mulla pikkusisko vattas ja mä olin että mitenniii tuli siis ihan puskista mulle et olivat saunas eilen asiasta keskustelleet

Mä meen riemusta kiljuen Jorviin tän jälkeen: https://www.lansivayla.fi/artikkeli...in-tiloihin-helmikuussa#.WmC8mL9YPtY.facebook

Siis siellä on 1hh:t synnyttäjille, ja huoneessa nojatuoli jonka saa muutettua sängyksi. Mul jäi viimeks traumat kun en saanut perhehuonetta ja nyt en varmaan ees ottais, kun mies varmaan hoitais esikoista. Niin vähänkö huippua päästä 1hh:een.

Tota 1hh huonetta ehdottomasti odotellessa!!! Molemmat edelliskerrat Jorvissa olen ollut 4hh ja jälkimmäisestä muistan, että en nukkunut siellä ollessa silmäystäkään, koska yks huonekaveri oli muuten vaan kovaääninen ja toinen kuorsas sairaan lujaa!

Eli nyt ois 12/11 ja 8/13 syntyneille tytöille pikkusisarus uusissa tiloissa!

Vauva numero neljä ja kolme jo vähän isompaa sisarusta edellisestä suhteesta.
Tyttö -o5 ja pojat 07 sekä 08. Tietävät jo masu-asukista ja kovin ovat innoissaan tulokkaasta :)

Nämä kolme ekaa aika hyvin 1,5v eroilla ja hyvin sitä pikkulapsiarjen luovi vaikka jokainen erityistarpeellinen lapsi onkin. Väsynyt tietenkin mutta jotenkin sitä aina selvisi. ;)

Nyt jännittää lähinnä kuinka murkku ja vauva-arki sopinee yhteen. Tämä myös avopuolisoni ensimmäinen kuinka luovitaan uusioperheenä.

Meidän 2,5-vuotias sai tänään ultran jälkeen tietää, et hänestä tulee isoveli. Sitä toisteli ja mummolle ylpeästi kertoi puhelimessa. Ollaan luettu jo muutama viikko Onni-pojasta tulee isoveli -kirjaa, joka saatiin kaveriperheeltä, kun oltiin heille kerrottu. Pohjusti asiaa hyvin,ja eilen poika tunki pehmolelujaan paidan alle, kuten kirjan henkilökin teki :p

Meidän 2,5-vuotias sai tänään ultran jälkeen tietää, et hänestä tulee isoveli. Sitä toisteli ja mummolle ylpeästi kertoi puhelimessa. Ollaan luettu jo muutama viikko Onni-pojasta tulee isoveli -kirjaa, joka saatiin kaveriperheeltä, kun oltiin heille kerrottu. Pohjusti asiaa hyvin,ja eilen poika tunki pehmolelujaan paidan alle, kuten kirjan henkilökin teki :p

Meidän 2,5-vuotias sai myös tietää. Totesi että kivaa että tulee vauva, mutta ei halua olla isosisko vaan haluaa olla pieni. Sovittiin että saa olla niin pieni kuin haluaa ja että on kyllä äidin vauva. Se helpotti, vauva oli kyllä kiva juttu mutta ei ehkä vielä iskenyt tajuntaan. Pitäis meidänkin käydä kirjastossa :)

Mä luulen et meidän mini mies ei oikein pysty ymmärtää kun vasta sit konkreettisesti kun vauva on siinä. On viel pieni, mutta pian alettava hakemaan jotain isoveli kirjoja kirjastosta.

Oli sitten esikoinen kertoillut päiväkodissa isosiskojuttuja tänään. Täti sieltä varovasti kyseli että tyttö on tällaisia jutellut, onkohan jotain perää jutuissa. Saipa sitten kertoa heillekin että ihan asiaa lapsi kertoili, hauskaa että jotenkin jäi kuitenkin mieleen vaikka eilen ei aiheesta kovin vaikuttanutkaan innostuvan.

Meillä pyöritellään tuplaratashommia. Esikoinen on vauvan syntyessä noin 1v10kk ja tuplat on siis pakko hankkia. Oon jo aika pitkälle päättäny hommata bumbleridet käytettynä, mutta mitä tehdään siinä kohtaa, kun esikoinen ei tarvi enää rattaita? Jatketaanko pelkillä matkiksilla vai ryhdynkö sillon myymään tuplia ja ostamaan tavallisia? Ja mitä jos tulee kolmas lapsi? Taas sama rumba? :D vai onko vaan parempi olla miettimättä sen enempää ja hommata nyt tähän hetkeen parhaat tuplat (varmaan ne bumbleridet) sen suurempia pyörittelemättä? :D

Me ajateltiin hommata Hauck Duett 2 tuplikset, koska niitä voi käyttää sit myös vaan yhdellä rattaina. Meillä on myös matkarattaat, että toinen voi nukkua päikkikset etupihalla ja toinen tupliksissa takapihalla. :)

Meillä esikoispoika syntynyt 11/16 eli ikäeroa tulee n. 1v 11kk ja tuplat meillekkin on hankittava. Oon päätynyt jo bugaboon donkeyhin kun niitä helppo muuttaa myös yhden lapsen käyttöön :) hintaa niillä kyllä on ihan kiitettävästi, mutta niissä säilyy arvo hyvin!

Itse en ymmärrä että mikä piru noissa rattaissa osaa maksaa niin kamalasti?:o mä hommasin viimevuonna noi mountain buggyt ja tais maksaa pikkasen vajaa 1000€, hyväthän noi on tai ainakin meidän tarpeille just hyvät ja just se muokattavuus ja jälleen myynti arvo oli se juttu miksi noihin päädyttiin... ajattelin noihin hommata nyt ne aerotech (puhkeamattomat)pyörät ja sitten sen joey kassin... onpa sitten toi kassi valmiina kun joskus noista voi tehdä ne yksöset;) meillä lapset siirtyneet siinä 2-2,5 v tienoolla seisomaan/kävelemään kun eivät enää jaksa istuskella;) nyt kun tää seuraava syntyy niin paikkansa menettäjä on 2v 9kk, eipä toi oo ollut halukas istumaan enää aikoihin:p

Minä olen metsästänyt Baby jogger mini tuplia, meillä kun on noista se single versio niin saa sitten tarvittaessa kopan ja kaukalon kiinni samoilla varusteilla singleen.
Hirveästihän nuo maksaa ja ei niistä kyllä voitolle jää kun myy pois.

Takaisin