Pikkusisaruksen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko vielä tulla ihmettelemään meidän 2v8kk käytöstä. Nyt ehkä vajaan kuukauden ajan on alkanut haluta nukkua mun jalkojen välissä siten että tyyny on mun vatsan päällä. Koskaan ei ole näin kiinni ollut, ehkä koska nukkuu hikipäissään muutenkin, mutta nyt sanoo että haluaa nukkua näin. Ja sikäli kun mun rakko kestää niin onhan se nyt söpöä, ihan kuin toinen tietäisi että päänsä alla kasvaa pikkusisarus [emoji179] Eikä muutenkaan haittaa kun olen viime viikkoina ollut aikalailla kypsä nukkumaan siinä 20-21 aikaan muutenkin...

<3 <3 <3 ihana <3 <3 <3 tiedä jos vaikka sun pikkusella olis näkiän lahja;) mun siskolla on ja se jo monta kk selittänyt meidän kuusikosta ja minä korjaamassa että eikun viisikkö:D on kuulemma nähnyt unia meidän katrasta jossa 6 pikkusta<3

Tosi epäuskoinen olo täälläkin edelleen! Aika monesti on pitänyt käydä tarkistaan testin tulos, ja kyllä siellä edelleen plussa killuu. :woot: Vaikee kuvitella millasta se tulee sit oleen syksyllä, kun esikko on tosiaan niin vauva vielä, mutta mutta onhan tässä vielä moonta kuukautta aikaa kasvaa. :happy: Yäh, tsemppiä oloihin!

Vauva ja vauva, musta tuntuu että Siiri on jo iso tyttö... oppi muuten tässä pari päivää sit ryömimään:o maailman valloitus alkakoon:D
Niin ja raskaana kunnes toisin sanotaan ;) mä en oo enää tehnyt testejä, jäi 2 kpl kun se edellinen oli melkein leffa viivat:p

Meillä tyttö 3v välillä tulee mun mahaa taputtelemaan ja sanoo äitillä on vauvoja mahassa.. eikä todellakaan ole hänelle asiasta edes kerrottu, ei edes miehen vanhemmat tiedä. Onkohan pikkulapsilla joku vaisto, meidän tytöllä kun on muutenkin kova hoivavietti vauvanhoitoleikeistä päätellen.

Sandy en mihinkään, mulla ei vaan oo enempää testejä:D enkä viitti ostaa enempää ku edellinen ei jättänyt mitään arvailun varaa:p

Tekisi kyllä minullakin mieli kertoa noille isoille tytöille (2/10 ja 8/11 syntyneet), mutta kerrotaan vasta sitten kun on ultrassa käyty ja varmistettu, että kaikki on hyvin. Ehkä kuitenkin pitää säästää lapset ja turhalta huolelta ja harmilta jos joku meneekin pieleen vielä.

Ja lapsille kun kertoo, niin sitten saa kyllä tietää kaikki, koska ovat varmasti innoissaan.

En myöskään tiedä miten jaksan näiden lasten kanssa käydä luistelemassa, hiihtämässä, pulkkamäessä, viedä harrastuksiin jne kun väsyttää koko ajan. Kun en kuitenkaan halua että tämä raskaus aiheuttaa heille harmia, mutta en kuitenkaan nyt tai myöhemminkään jaksa enkä voi tehdä kaikkea kuten ennen.

Oletteko huomanneet että muut lapsenne reagoisivat uuteen raskauteen vaikkei heillä olisi tietoakaan siitä? Meillä 3v tyttö on käyttäytynyt hieman erikoisesti viimeisen viikon aikaan. Yksi päivä tuumi että äiti sinulla on vauvoja mahassa! Tämä on jo tapahtunut pari kertaa. Nyt sitten on yöllä alkanut hiipiä meidän sänkyyn nukkumaan ja nukkuu aivan nenä kiinni minussa. On aiemminkin tullut viereen mutta nyt suorastaan liimautuu minuun. Välillä taputtelee tai painelee käsillä mahaani. Voikohan pieni lapsi aistia raskauden, meidän kissa ainakin pystyy, sen käytös muuttuu heti läheisyytttö kaipaavammaksi kun olen raskaana.

Nuorempi lapsista on ruvennut viihtymään enemmän sylissä. Nyt kelpaa molemmille jostain syystä vaan äiti. Voi kyllä olla ihan sattumaa. Ovat kovia kyselemään mistä vauvat tulee. Taitaa olla aika miettiä mitä kerrotaan kunhan ollaan pidemmällä.

Jos kaikki menee niin kuin pitää niin meillä tulee ikäeroa 3 vuotta ja kaksi kuukautta. Tyttö syntynyt 7/15. Yritystä on ollut melkeinpä siitä asti kun tyttö syntyi, joten pitkään ja hartaasti toivottu vauva on kyseessä. Aina kaikki ei vaan mene niin kuin elokuvissa :)

Meillä on myös esikoinen kiehnännyt normaalia enemmän sylissä ja se alkoi juurikin pari-kolme viikkoa sitten. Tosin voihan johtua muustakin. Toistaa mooonta kertaa päivässä olevansa äitin vauva :love7 ikää äitin vauvalla kohta 2,5 vuotta :Heartbigred

Meilläkin on esikoinen kiehnänny mussa kiinni viimesen viikon eikä isi enää kelpaa, paitsi sillon ku en oo paikalla. Tänään aamulla vaan silitteli ja pussaili mua eikä meinannu keskittyä aamiaiseen ja sit suuttu ku joutu isin syliin siks aikaa et sain meikattua itteni työkuntoon :rolleyes:

Yks ilta ku oltiin tytön kanssa suihkussa nii yhtäkkii lätkäs kädet mun mahalle ja sano "vauva" vaik tuskin kyl ees ymmärtää mitä se tarkottaa (1v7kk) :grin

Meillä kyl kiehnätään selkeestu ihan siks et huomaa et käytös on muuttunu. Hirveesti pitää saada rakkautta ja ”tittiä” pojan sanojen mukaan. Hätä tulee kun äiti nukkuu tunnin pidempää aamulla. Joutunu isin kanssa olee paljon niin heti kauhee äiti pula. Kyl lapset aistii äidin oudon käytöksen.

Missä vaiheessa olette ajatelleet kertoa lapsille vauvasta? Ajattelin kertoa vasta kun vatsa alkaa näkyä. Joka toki voi näkyä jo aikaisemmin kun kolmas lapsi kyseessä. Ovat sen verran isoja, että ymmärtävät.

Meillä esikoinen on vielä niin pieni (1v2kk), ettei tarvi murehtia kertomisesta. Mut joskus sitte ku maha on kunnolla näkyvissä, nii ruvetaan puhumaan pikkusisaruksesta. Ja siitä miks se maha on nii iso :D

Jos kaikki menee niin kuin pitää niin meillä tulee ikäeroa 3 vuotta ja kaksi kuukautta. Tyttö syntynyt 7/15. Yritystä on ollut melkeinpä siitä asti kun tyttö syntyi, joten pitkään ja hartaasti toivottu vauva on kyseessä. Aina kaikki ei vaan mene niin kuin elokuvissa :)
Kuukausi vajaa 2 vuotta meni tämän kolmannen ihmeen plussaamiseen. Nyt tajuaa paremmin, että lapsia saadaan ei tehdä <3 Lapsille on ikää vauvan syntyessä 6v3kk ja 4v2,5kk.

Varmaan vasta siinä vaiheessa kun maha rupee selkeesti näkymään niin puhutaan esikolle tulevasta sisaruksesta. Kuitenkin vielä niin pieni et tuskin kauheesti ymmärtää ennenku vauva on syntyny :)

Täällä ollaan vaan äitiäitiäiti koko ajan, isi ei kelpaa mihinkään. Parasta on että kun tekee jotain kiellettyä niin alkaa epäilyttävä äitiäitiäiti hokeminen kiivaaseen tahtiin[emoji23]

Takaisin