Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Baby proof! Miten mä teen meidän kodista vauvaturvallisen? Siis lihakirveet ja rikkinäiset sähkölaitteet nostetaan ylös :wink , mitä muuta siihen kuuluu???

Mä oon muutenki tänään menossa lastentarvikkeeseen noutamaan vaunut, ni aattelin kans et tilaan sen. Mut en saanu sähköpostiin mitään kuittausta, ja ymmärsin et ilman sitä en saa lootaa kaupasta. Piru. Olis mulle ilmaset kamat kelvannu :rolleyes:

Kysypä kuitenkin, jos ne puhelinnumerolla sen sulla antaisi. En kyllä muista kysyttiinkö multakaan mitään vahvistusta, mutta sain kyllä sellaisen meiliini.

Mäki tilasin sen baby boxin, mut mitä oon kuullu et muilla sd on sisältäny niin mulla oli erilainen.. siel oli lindexin body ja sukat, me&i ruokalappu, vaippa ja jotai mainoksia..niin ja joku cd.

Body??? Ei meil ollu bodya eikä CD:täkään.. Eikä sukkiakaa.

Kirja, tuttipullo, kuolalappu ja avaimen perä ja mainoksia.

Ihan hyvä oli tuo babybox, ilmaiset vauvatavarat kyllä kelpaa eikä olleet ihan turhia. Sain tuon version, jossa oli 56-kokoinen body ja avaimenperä, johon sai jonkin avainturva-palvelun muistaakseni puoleksi vuodeksi ilmaiseksi (jos joku löytää avaimet, saa löytöpalkkion postittaessaan ne tohon firmaan). Sit oli tosiaan vaippa, ehkä jotain muuta pientä sälääkin ja tarjous johonkin lastenvaatenettikauppaan. Multa kyllä kysyttiin noutaessa sitä tunnusnumeroa, joka tuli sähköpostissa tilaamisen jälkeen.

Mä lueskelen melko ahkerasti vauvajuttuja, mutta tukiverkosto varsinkin täällä omalla paikkakunnalla on niukka ja oon sen verran nörttihenkinen, että nautinkin artikkelien ja tutkimustulosten läpi kahlaamisesta. Mutta käytännönläheisempiä neuvoja tuntuu olevan vaikeampaa löytää muuten kuin kokeneemmilta äiti-ihmisiltä. Ja kokeilemalla sitten oppii..

Mulla jälkivuoto on jo melko niukkaa. Välillä ei tuu mitään ja välillä tulee vähän. Ja siis ihan heti synnytyksen jälkeen se on ollut kuin normaalit kuukautiset, vaikka kätilön mielestä vuosin kovasti paljon synnytyksessä ja heti sen jälkeen ja sain varoituspuheita hyytymistä yms.

Hyppykiikussa ei kai sais pitää vauvaa enää, kun se oppii kävelemään tukea myöten ja meillä puolivuotiaat on kontannu ja alkanu nousta pystyyn ja 7kk ikäisestä kävelleet tukea vasten, joten se hyppykiikkuikä on ollut niin lyhyt, etten oo ehtinyt edes hommaamaan sellasta, ja kun ovat viihtyneet niin hyvin muuten. Ja kävelytuoli on ollut mun mielestä jotenkin ihan turhake, kun lapsi kerta konttaa.. Tavan kiikku meiltä löytyy ja siinä ovat tykänneet olla.

Suskin babyboxi oli paljon kivempi kun mulla. Ihana ruokalappukin :)
Sanoin toissapäivänä miehelle, että meiltä puuttuu ainakin vaipat viel. Mies siihen tokaisi, että nyt niitä voi ostaa ja hymyili päälle. Ehkä hän on nyt kypsynyt vauvan tuloon ja on oikee aika lähtee vaippaostoksille. Olipa jotenkin söpöä :)

Me saatiin tälle lapselle sitteri lainaksi, ja täytyy sanoa, et se on ihan kätsy, kun voi nostaa tuon vauvan turvallisesti jonnekin ylemmäs tuon 1ween kynsiltä.. mut muilla lapsilla en osannut edes kaivata.

Tää meidän kolmas lapsi on osoittautunut melko uteliaaksi vauvan suhteen. Reaktiot kiinnostaa. Ei oikeastaan oo niin mustasukkainen, muttei ole juurikaan mitään hoivaviettiäkään tuolla pojalla, kuten esikoisella oli sillon, kun kakkonen syntyi. Ei siis osaa ollenkaan varoa, saati älyä et se vauva on oikea ja tökkiminen/kädestä vetäminen/läpsäisy päähän/päälle rojahtaminen saattaa sattua vauvaan. Mun tehtävä oikeastaan on pitää nuo saman katon alla ilman et isompi tappaa tuon toisen vahingossa.

Meillä on sitteri olemassa, mut jotenkin sellai olo et tuleeko käytettyy kuitenkaa

Meiän babybox oli kyl aika avuton verrattuna Suskin omaan. Se tuttipullokin on pinkki :confused: En oo pinkin ystävä

Takaisin