Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muistelin kanssa et se oli Aretha. Asianomainen ei vissiin halua itse tunnustaa enää?

myönnän minä se olin!!! ...taas... :grin juu 4 niitä tuolta varastosta löytyy ja kaikki anopin hommaamia... mä ite VIHAAN hyppykiikkuja!!!!! mä käytin sitä kävelytukee... mulle neuvolassa varotettiin noita molempia, että saattaa tulla ne ballerina nilkat, mut se kyllä loppu automaattisesti se kävelytuen käyttö kun konttamaan oppi... ei tullu varvistusta..... pari kertaa hillu siinä kiikussa, mutta tälle toiselle en aio edes kaivaa esiin.... kapinoin!!!!!!! :p

Meillä ei oo ollu hyppykiikkua, kävelytukea eikä varsinkaan konttauskypärää vaimikäsenytonkaan. Hyvin on pärjätty ilmankin. Pojat oppi kävelemään reilu vuosikkaina. Tosin en ole ihan varma muistiko ne kävellä, ku ovat tainneet mennä juosten siitä lähtien kun saivat jalat alleen :)

Siskon pojalla oli kävelytuoli ja kyllä se lähti kävelee ilman sitäkii alle vuoden ikäsenä (ja ihan suorassa sillä kintut on) :rolleyes:
Mut oli sillä kyllä hyppykiikkukin (ei tullu kengurua) ja konttauskypärä. Sitä se kyllä tartteis varmaan vieläkii ku on niin vauhikas. 2 vuotias.

Mä tiedän kanssa yhden hipsuttelijan, joka ei osaa astua koko jalalla vaan kävelee aina kummallisesti päkiöillä. Syyksi epäillään just jotain kiikkua tai kävelytelinettä - nyt on akillesjänteet jo lyhyet ja pitäis saada venytettyä!

noi konttauskypärät tuntuu olevan muotia..... en kyl tajua niitä, mut ehkä just siks ku itellä ei oo koskaan ollu :wink mä uskon et se riippuu ihan siitä kauanko niitä ipanoita siinä kiikussa tai telineessä pidetään... en pitäny poikaa läheskään päivittäin ja ihan hetken vaan... se kun tykkäs sillä niin rullailla... mut tietty jotku varmaan pitää päivät pitkät siinä niin ihmekkös jos on kintut makkaralla :confused:

Konttauskypärä vaikuttaa turhalta hössötykseltä... pienet tömähykset ei haittaa... meillä (tai siis anopin ullakolla) on tallessa miehen vanha kävelyteline-ei oo ainakaan miehen kävelyyn vaikuttanu, sitä ainakin kokeillaan sitten käyttää

Meiltä löytyy konttauskypärä, ikinä ei oo tainnu olla ihan oikeessa käytössä, lapset vaan leikkineet sillä.

Joo, onhan noi kiikut ja kävelytelineet suoraan saatanasta, mutta jos niitä palleroita ei kauaa niissä kerrallaan pidä ni en usko suuriin vaurioihin. Tosin olihan niin uskomaton, etten uskonu esikoisenkaan varvistelun siitä kiikusta johtuvan. Normisti lähti kävelemään ja edelleenkin pystyssä pysyy. Toi kävelytuki oli silloin hyvä ku piti pitää lapsi hetki pois pahanteosta. Siinä kun on se "pöytä" ni jää kaikesta niin kauas :)

Täällä mua epäillään joukolla hyppykiikkuhamsteriksi. :help Mutta muistelisin, että Kyfixfixillä oli 13 kappaletta jotain toppapukua... Vai miten oli?

Konttauskypärä on kyllä hätävarjelun liioittelua. Miten laps ikinä oppii olemaan törmäilemättä, jos sen polut on aina pumpulilla vuorattu? Parempi vähän teloa itseään, niin ei ehkä mee niin miljoonaa joka paikkaan.

Joo, teoriassahan toi ajatus toimii. Siis että ku sattuu ni sitten oppii varomaan. Käytännössä ei kyllä ainakaan tuon meijän rasavillin pojan kanssa toimi. Nimim. päivystyksen kanta-asiakas...

Mut en oo kyllä hössöttämään lähteny, sille vaan sattuu... Kiipeilee puissa ja ajelee pyörällä ja tekee ihan kaikkea, mitä pikkupojat tykkää tehä. Välillä sit taas parsitaan... :sad001

No mutta ainakin se tietää, että sattuu kun tarpeeksi tötöää. Enemmän pelottaa ne lapset, jotka ei saa tyyliin edes keinuun mennä, että miten ne ikinä oppii mitään kehonhallinnasta. Parempi pari murtumaa lapsena kuin teini-ikäinen, joka ei uskalla edes jakkaralla seistä. Ugh.

Mä oon kyllä saanu aina mennä ja tehä aikalailla oman mielen mukaan ja on ollu vauhdikkaita harrastuksiakin, mutta musta on silti tullu ihan ylivarovainen jostain syystä. Kai mulla on sit vaan sellanen luonne että pelkään ja huolehdin koko ajan että jotain sattuu mulle tai jollekin muulle...

Kävin sen hakemassa samalla reissulla kun ostelin vauvatavaraa. Oli ihan jees setti, oliskohan ollut tuttipullo, ruokalappu ja jotain muuta pientä... En muista enää tarkalleen.

Mä kävin talvella hakemassa babyboxin. Siellä oli yks vaippa, kuolalappu, tuttipullo ja joku pikkukirja. Ja pakkauksen kupongilla olisi saanut vielä jonkun Emma-tuotteen, mutta en tullut avanneeksi pakettia vielä kaupassa. Jos on liike lähellä niin kandee se tilata. Mä en oo edes hukkunut mihinkään spämmi/puhelinmyyntitulvaan mitä jossain epäiltiin olevan ilmaisen täkyn takana.

Mäkin odottelin spämmiä tuon boxin takia, mutta ehkä ne arvaavat ettei nyt kannata ainakaan puhelimitse lähestyä. Sähköpostiinkin tulee vain kyseisen kaupan asiakaskirje, jolle annoin luvan joskus muulloinkin.

Edit. kirjoitusvirheitä. Tarvii kahvia!

Mä olisin vissiin kävelemään opetellessa tarvinnu kypärää kun kuulemma oli pää ympäriinsä kuhmuilla ja vekeillä. Molemmissa silmäkulmissa ja leuan alla on arvet siitä ajasta muistona. Porukoiden asunto ei tainnut kyl silloinkaan olla ihan baby-proof.

Mutta mitään mä en siitä oppinu. Edelleen kolhin päätäni ihan joka paikkaan ja törmäilen seiniin ja karmeihin. Onneks pituutta ei ole 160, muuten olisi vielä enemmän esteitä kupolin tiellä.

Toivottavasti lapsonen perii motoriikkansa ennemmän isätään :)

Takaisin