Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä meillä se Brion kaukalo siis hyvin palveli ja tulee seuraavallekin, mutta aika kapoinen oli ja tosiaan ei kyllä enää yli 8 kk iässä vyöt lähteneet olkapäiden tasolta vaan alempaa. Ja itse ei just tuon suosituksen takia tullut ikinä edes katsottua mitään adapterillisia rattaita, koska mieluummin siirsin käärön vaan kaukalosta raittaisiin. Tuo siitä tuntunut välittävän, vaan jatkoi kyllä unia, jos unta riitti. Kauppaan mennessä laitettiin koppa vaan suoraan ostoskärryjen pohjalle.

Nonni, nyt on taas ompelukone laulanut. Mutta mua harmittaa oikeesti ihan järjettömän paljon ettei tosta tilkkutäkistä tullu sellanen ku olin ajatellu. Se on liian paksu ja vinkura ja ihan kökkö. Tai siis näytti taas hyvältä siihen asti että piti ommella toi taustakangas kiinni. Tosi tympeetä ku kankaat oli niin rakkaudella valittu...

004.JPG

Ei se tosta kuvasta oikeen erotu ku käänsin kaameet reunat tonne alle.

Ainiin ja tässä ne miehekkäät ponilakanat!

001.JPG

Sarra musta toi tilkkutäkki näyttää ihanalta! Parasta noissa itetehdyissä on se ettei kellään muulla oo samanlaista vaan ne on rakkaudella tehty just sitä omaa vauvaa varten!

Huvitti toi Ameeban kommentti: kitukasvuinen! :laughing021
Sarra: tilkkutäkistä tuli nätti. Teitkö laitapehmusteenkin itse? Onks siel vaan vanua sisäs?

Kotiutumisvaatteita oon miettiny. Ajattelin laittaa ainakin mustan bodyn missä lukee Born in 2014 ;) Ulkohaalari on valkonen pörrönen nallukka-asu. Laitan kuvan, kun kokonaisuus selviää :)

Kiitos kannustuksesta :Heartpink
Mulla on sekä täkissä että pehmusteessa sisällä Ikean halvin peitto, oisko Mysa gräs (?), maksaa n.3e. Pehmusteeseen laitoin kaksinkerroin sen ja on ihan suht muhkea ainakin. Mä kerran aiemmin tein yhen peiton ja siihen vanulevyyn meni kauheesti rahaa ni nyt mä keksin edes jotain missä säästää :rolleyes:.

Pitää varmaan sitten kaivaa jostain tuollanen "vanuhaalari" tms. kotiutumisvaatteeksi, meillä kun on vaan ulkohaalari ja se ei ehkä oo ihan nappivalinta, ohut vuori ja silleen.

Mun tekis miel shopata - ei tekis miel shopata. Tänään hankin 1. kokoisten vaippojen lisäksi 2. koon vaippoja odottamaan pikkusta :) Jos ekat viikot menee sumussa niin ei sit tuu paniikkia.
2 pikkuiset sukkapaketit, alesta tietty ;D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

kotiuttamisvaatteet saa luvan löytyä jo olemassa olevista vaatteista ja se äitiyspakkauksen (vm.2013) collagehaalari... laatikossa ois pörrönen korvahattu, jos sattuu viileempi keli

Lyyti mä oon kyllä miettiny asian ihan samalla tavalla eikä se musta oo mitenkään turhamaista. Mä vaan haluun että kun vauva tulee kotiin niin kaikki on viimesenpäälle ja hyvin :)

Mä esikoisen vaatteita mietin pitkään ja lopulta taisi rassu tulla äp:n valkoisessa bodyssa ja housuissa sen 10 min matkan kotiin =) Jotenkin sit kuitenkaan ei niitä 50 cm vaattetia oikein ollut ja vaikka poika oli kuitenkin 51.5 cm / 3660 g, niin kyllä ne 56 cm oli alkuun aivan valtavia kestovaipankin kanssa... Nyt taas mietin tän tyypin kuteita ja ajattelin nyt kans jotain muuta kuin ihan valkoinen kietaisubody ja housut..

iiiiiiihhhh.....!!!!!! mä kävin tänää vähän soppaileen vauvalle :grin vaikka päätin, etten kauheesti mitään osta, kun ennestään on jo vaikka ja mitä... mut muutaman uuden bodyn ostin, unilelun, tuttipulloja ja pari tuttia tietty... ja vauvan huoneeseen maton ja viltin... ja sit vaippoja ja talkkia ostin ja korviketta varuiks kaappiin..... ja itelle libressejä tietty... nyt pitäis olla kaikki valmiina, et sais vaikka tulla pienoinen :Heartred tosin verhot viel pitäis löytää, mut ne nyt ei estä elämistä :grin

Sarra, ihana täkki! Voi kun itsekin saisin aikaiseksi jotain tuollaista. Aloitin varmaan joskus lokakuussa villasukkien neulomisen pienelle. Pääsin kantapäähän asti, sit loppui innostus ja osaaminen - puolikas sukan alku on odottellut joulusta lähtien seuraavaa käsityöinnostuspiikkiä. Kuvittelin, et kai mä nyt yhdet sukat saa neulottua lapselleni odotusaikana. Tiukkaa tekee! No, ehkä sit äitiyslomalla...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hienoja sekä täkki että pehmuste, sarra! Mullakin on reunapehmusteeseen kankaat, mutta sisus puuttuu. Enpä olisi keksinyt käyttää peittoa täytteenä, täytyykin miettiä joskos matkisi idean :) Alunperin aattelin ostaa sen Ikean halvimman valkoisen reunasuojan ja päällystää sen mutta tuo olisi vielä edullisempi vaihtis.

Ootte kyllä reippaita kun jaksatte itse ommella, Nimim. Mulla on vielä 2 vauvanhousut ompelematta - olleet jo 3 kk :'D Hups!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Meillä on molemmilla pojilla ollu samat kotiutumisvaatteet ja niin tulee olemaan tällä kolmannellakin. Sain v. 2006, kun jäin ekalle mammalomalle, ex-työkavereilta ihanan vaatesetin, jossa oli vaaleanvihreä kirahvi-body ja ihanat vaaleat potkuhousut, joihin oli brodeerattu iso kirahvi. Settiin kuuluu myös 2 pipoa. Olen vaalinut niitä huolella, koska silloiset työkaverit olivat minulle rakkaita :)

Kiitos kannustuksesta, ei mua enää harmita niin paljon :). Ehkä mä en sittenkään heitä ompelukonetta naulaan ihan vielä... Kieltämättä ois vielä jokunen projekti toteuttamattakin.

Mutta siis apua, ne kotiutumisvaatteet! Meillä ei oo yhtäkään 50- senttistä vaatekappaletta, pitäsköhän kuitenkin olla? Mäkin havahduin vasta nyt et haluisin niiden olevan jotenki vähän spesiaalit ja jos mä kerran annan itselleni luvan hankkia moiset vielä, pitää vaan miettiä valmiiks koko; 50 vai 56?

Takaisin