Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin mies kannustaa mun alehäröilyä :) Eilen löysin kaupasta tytölle 10 e:n housuja 2:lla! Säästin ehkä 20-30 e taas.
Kirppareiden suhteen oon nykyään vähän varovaisempi, välillä etenkin Facebookin kautta tulee ostettua 2 e:n housuja, jotka sitten onkin ihan kuluneita.. :/
Välillä kyllä superhyviä löytöjä sattuu: Salamatalvikengät 5 e (melkein käyttämättömät), Reiman kävelykengät 3,5 e!!! :) Eilen varasin hyvännäköiset 22 kokoiset talvikengät EUROLLA? :D Kuomatkin maksaa sen 40-60 e kaupassa :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

ekaa kertaa tänne kirjottelen ja tässäkin osiossa noita sivuja on niin hirmusti etten millään jaksanu kaikkia kahlata läpi josko tätä aihetta olisitte jo jossain välissä käsitelly.....o_O mutta mutta.. kokemuksia rintapumpuista :anyone
onko ollu tarpeen?mikä merkki koettu hyväks/huonoks?sähkö/käsikäyttönen? kyselin kaupassa niistä yks pv ja ainoa vastaus kahden saman merkkisen,molemmat sähkökäyttöisen,hintaero 50€, eroavaisuuteen oli että toinen ei revi niin paljon.....öööööö eli? ihan yhtä tyhjän kanssa.oli siinäkin asiantuntija...

Riippuu siitä herutatko mite maitoa. Jos vähän niin käsikäyttö on hyvä, mut jos paljon niin suositellaan sähkökäyttöstä :) Ite ostan vasta, kun nään oman tilanteeni.

mä ostin esikoista odottaessani ihan vaan käsikäyttöisen halpiksen robin hoodista, olisko ollu ainu-merkkinen.... mulle tuli tarpeeseen, kun alkuun sitä maitoo vaan tuli ja tuli ja tuli...... sillä sai helpotettua vähä sitä rintojen pakotusta... laitoksella kokeilin sitä sähkökäyttöistä, mutta tuli niiiiiiin lehmä olo siitä, et en kyllä itelleni sellasta hommaa... se käsikäyttöinen riitti ihan hyvin siihen mitä tarttin... pianhan se alko helpottaa, ku rupes vauva syömään enemmän.... ja mä sain sillä pumpulla paremmin pulloon maitoo ku käsin lypsämällä :)

Puhun pumpun puolesta ja sanon että kannattas ostaa etukäteen, jos rahatilanne ei kuole siihen :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Meilläpäin on onneks noita käsipumppuja iha jokaisessa pikkukaupassakin, ettei hirmu työ oo hakee jos sitä tarvitsee. Hankala myydä eteenpäin jos ei tarvitsekaan.

Mä ostin ton Ainun käsikäyttösen pumpun ja jos maitoo tulee paljon ni sit vuokraan lisäks sähkökäyttösen pumpun.

Mulla on kans aiemmin ollu Ainun käsikäyttöinen ja ihan hyvin on pärjätty. Tuo samainen pumppu oli käytössä myös siskollani 13 vuotta sitten ja sit mulla ja mun jälkeen siskonpojan vaimolla. Hyvin kesti yli 10 vuotta :)

Mulla on kans käsikäyttönen pumppu. Avent muistaakseni :) Mä oon jo joskus aikasemminkin sanonu täällä et en haluu sähkökäyttöstä ettei tuu sellanen olo kun ois lehmä lypsykoneessa... Eiköhän sillä käsikäyttöselläkin pärjää!

Niin ja sit vielä tosta merkistä. Meinasin kans ite ostaa Ainun pumpun mutta 2 kaveria suositteli toisistaan tietämättä mieluummin ostaan ton Aventin niin ostin sen sit vaikka oli vähän kalliimpi.

Ainu on kuulemma raskas käyttää jos joutuu paljon lypsämään. Ostin varuiksi käytetyn aventin, päivitän sen sitten jos tuntuu ettei toimi. Tommee tippeetä kanssa jossain kehuttiin.

Mulla on aventin pumppu. Hyvä on ollut! Ja tykkään käyttää niitä aventin tuttipulloja, niin tuohon pumppuun sopii suoraan sama pullo, mistä sit antaa maidon vauvalle.

Pioni onks sulla just tää?
ImageUploadedByVau Foorumi1394654830.784762.jpg

Mites noissa pulloissa tietää millon pitää vaihtaa nopeemman virtauksen tuttiin?

just tuo, mutta muotoilu näyttää vähän muuttuneen 3 vuodessa. Virtaukset taisi mennä vauvan iän mukaan... Jotenkin alle 3 kk:lle 1koko? Vaihdoin virtauksen ihan testaamalla kuinka hyvä vauva oli imemään. Netistä tilasin niitä tuttiosia, kun kaupasta en sillon löytänyt.

Hörhöönnyin ostamaan imetysteetä. Haluan niin kovasti imettää tätä tulevaa pienokaista, kun jää meidän viimeiseksi ja pelkään että imetyksen alku jotenkin häiriintyy, jos vauva joutuu olemaan valoissa tms hoidossa, ettei saa pitää niitä ensipäiviä ihan iholla ja tisulla.

Mä varmaan sit istun lipittelemässä imetysteetä ja istun kiinni lypsykoneessa ne ekat päivät, jos vauvaa ei saa pitää vierihoidossa.

Miksi muuten tota Aventin pumppuun pumpattua maitoa ei saa käyttää, kun tutkin noita syksyllä niin yhellä sivustolla luki, et pumppuun pumpattua maitoa ei saa suoraan juottaa??? Miksi??? Eikös se oo sama mihin purkkiin sen pumppaa? Eihän se maito siitä mikskään hitto muutu! Mut se oli toodella hämäävä ja outo lause tällei untuvikolle!!

Että eihän toi pie paikkaansa? Vai oonko tyhmä, et jokin kikka siinä on et ei sais.... :oops: Muissa pumpuissa ei ollu mitään kieltoa..

Meillä kans tuo aventin ja en muista kyllä tuollaista kieltoa kuulleeni. Tosin tyyppi niitä pumpattuja ikinä edes syönyt. Hirveät määrät oli pakkasessa minigripeissä, mutta lavuaariin lopulta päätyivät. Ja välillä jouduin pumppaan suoraan vaan lavuaariin, kun oli poika tilaillut tavaraa, mutta ei sitten syönytkään niin paljon kuin tilasi ja meinasi paikat räjähtää. Joskus yölläkin muistan nousseeni vaan pumppaamaan ilman pulloa suoraan lavuaariin...

Okei. Oli nimittäi tosi outo kielto, et ihmettelin pitkään tuota ja sitten, kun muissa ei ollu mitään. Ja enkä todellakaa juuri tiiä noista mitään ni se jäi se pumpun hommaaminen, mut onneks sain kuulla sitten ettei oo välttämättömyys.. Vaan tarpeen mukaan sitten ostaaa :)

Takaisin