Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla esikoinen oli tosi jötikkä! 6 kk iässä just sen lähemmäs 10 kg :D ristiäisissä jo niin painava ettei jaksanut pitää sylissä :D Neuvolantädin sanoin "sun maito on jotain taikamaitoa!"

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Meillä toi mies on ollu yli 10kg puolivuotiaana että mielenkiinnolla odotan minkälaiset kasvugeenit meiän typykkä on periny. Musta tuntuu että ite olin sellanen hento hippiäinen että hädin tuskin painoin ton verran eskari-iässä :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sarra: Toi meidän Polarn o. pyretin peitto oli -50%. Ja melkein kaikki Riemulin vaatteet kanssa alennuksella, tais kaikki olla suunnilleen puoleen hintaan. Kiva kun tuli tilattua. Mä pesen niitä sitten parin viikon päästä kun jään äitiyslomalle.

Kaukalosta: onko se niin, että vastasyntynyttä saa pitää kaukalossa vaan sen puoli tuntia ja isompaa 2 h? Vai mitenkä nää menee?

Jaa onko siinä joku aikarajotus? :o Eipä olis itelletullu mieleen... Mihin se perustuu?

Apua. Oppiiko sitä vauvaa ikinä hoitamaan oikein... En oo kuullukkaan tuollasestakaan rajotuksesta... Voi tyttöparkaa, mihinkähän se vielä joutuu tällasen tietämättömän kanssa :oops:

Onneks on hyvä neuvolatäti ja tää foorumi, muuten oisin niin pihalla kaikesta!

On siinä aikarajoitus ettei mee selkä vauvalla huonoksi, muttei oikeesti hajua noista kuinka kauan saa olla. Sitterissäkään ei ihan aluksi ees kannattais pitää. Mut jos joku jo vauvallinen vinkkais, niin oppis lisääkin.

Hymykuoppa: mua nauratti toi sun miehen paino puolivuotiaana. Mä oon painanu 8 kg 2-vuotiaana :grin

Ameeba, no niinpä!! Mä luin ihan kauhuissani sen neuvolakorttia! Joka käynnin yhteydessä on mainittu että pitkä poika tai kasvaa hyvin ja toi painon nousu on ihan huikeeta. Jostain syystä toivoisin ehkä vähän sirompaa typykkää meille :)

Onko kellään tietoo/kokemusta Baby-Merc Junior vaunuista? Törmäsin netis semmosiin, kun joudutaanki hankkii toiset vaunut, kun yhdet jo saatiin, mut ne on niin aikansa eläny et ei viitti vauvaa sellasissa kuskata.. Noissa vaan tosi halpa hinta, niin ihmetyttää vähän et onko ne sitte kuin käyttökelposet.. ulkonäöllisesti ne miellytti kovasti omaa silmää kyllä ja tuohon hintaan nyt omat rahat jopa riittäs..

Kääk! Vai aikarajotus turvakaukalossa? En oo ite törmänny, mutta luultavasti tämmönenkin on. Eiköhän tuohon päde kans ihan maalaisjärjen käyttö. Meillä on kaikki matkustaneet vähän reilun tunnin matkan mummolaan "yhdellä istumisella" miltei vastasyntyneinä. Onhan jonkun matka jo synnärillekin yli tunnin kestävä. Eli varmaankaan yksittäiset tapaukset, joissa lapsi on kaukalossa kauemman aikaa ei haittaa, mutta jos päivittäin on kaukalossa vaikka 5 tuntia ni sillä voi olla vaikutusta jo esim. selkään (????) Tämmönen mutu mulla...

Noi painot on niin yksilöllisiä, samoin pituudet - esikoinen käytti ajoissa 80-86 vaatetta, alle vuotiaana!
Ja kaverin lapsi oli vielä 2 veenä äitiyspakkauksen toppahaalarissa ja 74-80 vaatteissa :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Joo, mä oon ollu tosi kitukasvuinen lapsena :rolleyes:

Mä kanssa kuskaisin sen lapsen mummolaan tunnin matkan turvakaukalossa keveästi, mutta sitten pidempää reissua tehdessä ottaisin varmaankin välillä pois (syötöt jne). Maalaisjärki kunniaan :) Toki tietty kannattaa varmaan hiukan säännöksiäkin noudattaa, uskoisin niissäkin järjen äänen piilevän. Täytyykin katsoa oman kaukalon aikarajoitukset.

Mä oon kuullu että jotkut nukuttaa päiväsaikaan vauvaa kaukalossa kun se tuntuu vauvasta turvallisemmalta kun isompi vaunukoppa tai muu vastaava. Se ei varmaan sit oo noiden aikarajotusten suhteen kauheen järkevää. Hyvä että tääkin asia tuli puheeks!

Mulla on ostettu 50cm nallehaalari ihan vaan kotiutumista varten! Oon päättäny että vauva mahtuu siihen ainakin sen yhden kerran!
ImageUploadedByVau Foorumi1394521838.111621.jpg
Haalari on tossa kuvassa vasemmanpuolimmaisena. Sinne alle löytyy sit noita bodyja ja housut. Toivotaan että sopii vauvalle :)

Minusta on hirveän vaikea miettiä kotiutumisvaatteita vauvalle. Viime vuonna toukokuun lopulla oli helle lukemat mittarissa, mutta jonakin vuonna silloin on satanut vielä luntakin.

Ja tuosta kaukalon aikarajoituksesta, meillä synnärille n 2 tunnin matka, eikä tosiaan pysähdytty välillä kun vauvakin nukkui koko matkan (tämän matkan jälkeen autossa matkustelut olikin yhtä huutoa...)

Ei ne yksittäiset kaukalossa ja sitterissä olemiset ole niin vaarallisia. Meidän tyttöä lääkärit käski nukuttaa yöt turvakaukalossa 8viikoisena, kun oli tukehtumisvaara omaan limaansa.
Normaalisti olin tarkka, etten istuttanut vauvaa pitkiä aikoja istuimissa. Ja lattialla oloon kannattaa totuttaa!

Takaisin