Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On muuten mullekin ihan mysteeri koko maidonkerääjä! Tai tiiän kyllä miks sitä käytetään mutta että miten ja onko se välttämätöntä?

Maidonkerääjähän on vaan kuppi joka laitetaan vapaan rinnan päälle kun imettää ettei valuva maito mee hukkaan.

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Rintapumpuissa pitäis tulla ohjeet mukana, niit on monenlaisia :) Ei oo pakko käyttää. Ite oon hommannu et voi sit opetella pullon ja olla isin kans kahden helpommin. Tai voi yrittää sillä stimuloida maidontuloa jos ei meinaa riittää tai lypsää pakkaseen jos ois liikaakin.

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Mie otan synnärille ainakin 56 suosiolla mukaan, koska esikoinen oli niin iso.. :) Mieluummik vähän reilummat kuin kirraavat!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Joo se on niin pelottavaa se vastasyntyneen pukeminen, että ei mitään tyköistuvia vaatteita ainakaan meille lähe mukaan! Semmoinen kietaisubody varmaan otetaan, ettei tarvi päätä pujotella :) mut otan varmaan myös sekä pientä että vähän isompaa varulta, ja katotaan tilanteen mukaan sopivaa päälle! Sama juttu ton sään mukaan, varaudun monenlaiseen säähän :)

Kyllä, toi sää voi olla viime aikojen perusteella minkälainen tahansa :D Ehkä mennään jo bikinikautta tai sitten sataa räntää!

Ps. Onko kellään kokemusta tuttikuumemittarista? Saatiin sellainen lahjaksi vauvalle, enkä ole ikinä käyttänyt sellaista..
Esikoinen alkoi syömään vasta 6 kk iässä tuttia..

Mä ajattelin pakata ne kotiutumisvaatteet vasta sit kun lähtö tulee niin että tiiän vähän enemmän just kelistä ja esim et ollaanko lähellä la:ta vai jo 2vk yli...

Tai ehkä oon uhkarohkee ja jätän ne kokonaan pakkaamatta! Annan sit vaan miehelle listan mitä pitää tuoda kun tiiän minkä kokosiin vaatteisiin vauva menee parhaiten! Uskaltaiskohan sitä?

Mä en uskalla jättää kotiutumisvaatteita miehen vastuulle, tulee viellä parku siinä baby bluesissa ku tuokin ihan "väärät" vaatteet (iha ku sil ois jotn väliä). Viime viikolla ku sanoin et tuo mulle _muutama_ irtokarkki, sillein et saan suun makeeks, no se toi sit kilon. Katoin vähän et tääkö on muutama ja vastaus oli "no mä vähän ihmettelin et miten ne makso niin paljon". Eli kokemuksen mukaan laitan valmiiks sitten muutaman setin odottamaan :p

Jomsuli en mäkään sitä vastuuta muuten uskaltais miehelle jättää mutta kun kirjottaa lapun tyyliin:

- 50cm h&m ruskea nallehaalari
- 50cm h&m valkoinen pitkähihainen kietaisubody
- 50cm h&m vaaleanruskeat raitahousut

niin ei se vaan voi erehtyä! Mulla on kaikki vaatteet lajiteltu koon ja vaatekappaleen mukaan ja eri vaatteiden laatikot on selkeesti laputettu eli ei tarvii kun osata lukea :)

Näkisittepä ne aamut kun mies on valinnut tytölle vaatteet :D Vii tsiisus ja mie kun ostin kaik sävyä sävyä.. Silti pinkkiä voi pukea v.sinisen alaosan kanssa ja raitaa ja leopardia sekaisin :D

Mä oon näyttänyt tolle mun miehelle mitkä vaatteet haluun vauvalle kotiintulo vaatteiks, että jos itse ei ehdi/unohtaa jotain niin osaa ehkä tuoda oikeet.

Miulla on kaikki käytettyä ni eipä se kotosalla sit haittaa jos on vähän nyppyistä vaatetta päällä mut jotenki haluais sellaiset siistit kotiintulovaatteiks. Etteivät heti ota lasta pois ku ei osaa sitä ees pukea... :wink En antais miehen valita, jos ite kerran näyttää mitkä pitää olla ni eikö se oo ihan sama heittää ne jo kassin pohjalle? Ja eihän sillä tosiaan oikeesti mitään väliä oo mitkä vaatteet kunhan on lämpimät mut kyl sitä jotenki silti haluais jotku hienot vaatteet ku kotiin lähdetään, on se yhden sortin juhla.

mä tein ekan kans niin (oli marraskuu) et pakkasin muovipussiin pari eri vaatekertaa vauvalle, riippuen millai sää olis ja sellasen nallehaalarin ja harson... sit köytin sen kassin turvaistuimeen tiukasti kiinni ja teippasin ison lapun istuimeen missä luki "TÄMÄ" ja vein sen autotalliin... sit ku ukko tuli meitiä kotiin hakemaan sanoin sille että " siellä sun autotallissa on turvaistuin missä lukee TÄMÄ. Tuo se mukana".... :) vähän se siitä loukkaantu, ku koki että mä pidän sitä idioottina, mut sit ku kysyin, et oliskos se osannu ite sen pakata ja ottaa mukaan, niin pakko sen oli myöntää että ei olis osannu :) ja aattelin et pakkaan taas valmiiks kaikki samalla ku pakkaan oman laukkuni... meille sanottiin, ettei kannata vauvan tavaroita tuoda (paisti tutti) kun vasta sillon lähtöpäivänä... ja olihan ne aika ahtaat ne huoneet..

Mies eilen ohimennen kehaisi minua perhevalmennuksessa kun siellä puhuttiin vauva-ajasta. Keskustelu sivusi lapsen vaatettamista ja terkat "valistivat" että vauvanvaatetta löytyy hyväkuntoisena myös käytettynä. Mies taputteli mua reidelle ja supatti että hienosti ootkin löytäny kaikkea kierrätettynä.

Mä kun oon epäillyt että se pitää mun kirpparihaahuilua ihan pöhkönä touhuna :)

Takaisin