Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä jatkuu matkarattaiden ja auton metsästys :). Ihan tollasta pientä vaan, huhhuh... Kirpputoreja oon vähän boikotoinu ku tulee aina ostettua jotain... mutta se uus ompelukone oli kyllä hankkimisen arvoinen, oon vääntäny lakanoita ja tilkkutäkkiä ja yhdet verhotkin. Jotenkin ihanaa tehdä itse vaikka jos mä ihan rehellinen olen ni tuskin siinä mitään rahaa on säästynyt... kirpparilta ois saanu lakanoita sun muita varmasti tosi halvalla.
Reunapehmusteen olen väkertänyt jo aiemmin, kankaat on mielestäni ihanat mutta itse tuotos, no, ei kovin ammattimainen :D.

009.JPG

Mulle tuli ton vauva-lehden tilauksen yhteydessä hoitolaukku. Ajattelin sil ainakin yrittää päästä alkuun. Oli kevyen tuntuinen ja tilava. :) Saa nähdä kuinka laadukas on, mutta ainakin yritetään sillä alkuun päästä.

Nyt meilläkin on pinnasänky ja matkarattaat (Brio Two ja Gesslein), ostettiin käytettynä kaverilta. Vielä puuttuu se isoin hankinta eli vaunut. Hoitopöytä on ja turvakaukalo (maxi-cosi joka sopii Gessleinin rattaisiin) sekä vaatteita. Ens viikolla laitetaan äitiyspakkaushakemus vetämään. Hoitolaukkua ei vielä ole eikä sitteriä. Lelut saa jäädä kauppaan, kaverit ja sukulaiset ostaa niitä kuitenkin. Patja täytyy käydä ostamassa sänkyyn. Pikkuhiljaa asiat järjestyvät. :)

Skip Hop hoitolaukku, kivoja kuoseja, paljon taskuja ja suht edullisia, tilava mutta ei liian iso. 59,90 maksoin omasta :)

Mulla on joku Espritin hoitolaukku, ihan kiva. Mutta en kauheesti käyttäny sitä esikoisella. Sairaalasta sai kotiin lähdön kunniaksi semmosen ihan hirveän vihreän hoitolaukun, joka sisälsi Liberon minituotteita. Se hirvitys kulki mukana melkein aina.
Vauvakerhossakin kaikilla oli se hirvitys mukana. Siitä tuli trendi! :grin

Mie vihasin sitä vihreää kun ei ollut ollenkaan lokeroita sisällä!! Ja me vielä käytettiin busseja ja olis ollut hyvä että lompsalle oma tasku jne, ettei tarvi avata koko laukkua kiireessä ja etsiä kaikkien vaippojen yms seasta jotakin, kuten bussikorttia :) Musta on tullut niiiin mukavuudenhaluinen, kun olen joutunut joskus tekemään vaikeimman kautta asiat..
Yks kesä mun tulot muuttuivat ja muistan miten ei ollut edes varaa bussikorttiin vaikka kävin töissä: kävelin päivässä 7 km yhteensä työmatkaa ja seisoin 8 h + hoidin yhden lapsen kokonaan yksin.. Voin kertoa että olin yhtä luuta ja nahkaa..

Tulikin mieleen tosta laukusta, että pitääkin pian alkaa tsekkailemaan 4 v:n harrastusmahiksia, uimakoulut + vauvauintijuttuja ja muskarijuttuja (vaikka sinne on aikaa, mutta v. 2010 en päässyt enää 2 ryhmään kun niissä oli ilmoittamiset niin ajoissa..)..
Vasta sitten myöhemmin ne ilmoitukset, mutta otan jo nyt numbat ylös.

Mä käyn varmaa Prismalta hakee sen Emman kun en haluu maksaa hoitolaukust sen enempää. Jotkut maksaa jopa yli 100e :O

Ihan järkyttävii hintoja pyytävät noista hoitolaukuista. Oon kyl kans sitä mielt et pakko sitä on pärjää jollain halvemmalla yksilöllä. Eikä harmita niin paljon jos se halvempi hajoaa. :)

Ja mitä miekin sitä Emman hoitolaukkua jo aiemmin näpräsin niin ihan hyvältä se vaikutti. Mietin jotenkin hölmösti sillon, et varmaan ilmankin pärjää ja varmaa pärjääkin oikeasti ilman, mut rupesin puntaroimaan, et on se kyl iha hyvä olla ainakin sellanen minkä saa siihen vaunun heittoaisaan kiinni. :)

Mie en nimittäin tykkää hirmusesti olalla laukkua kannella ko särkee olkia :P

Jep, itsekin aikoinaan pärjäsin halvemmalla hoitolaukulla, mutta busseissa juoksemisen jälkeen päätin etten enää ikinä ala etsimään vaippavuoren alta lompakkoa, en kaupassa, en bussissa: ai vittu, että ärsytti kun mummot ja papat odottaa takana ja mie edelleen etsin lompakkoa vaippojen alta..
:D Mitä vanhemmaksi tulen, sitä mukavuudenhaluisemmaksi muutun ;D
Ja nyt löytyy 3 v kälätin vierestä kauppareissuilta, joka saa mun ajatukset sotkeentumaan pelkästään maksukorteissa, olen antanut miljoona kertaa kassalle plussa-kortin ja yrittänyt sillä maksaa kun joku kysyy vieressä "milloin saan mun tikkarin" kertaa miljoona :D En ala siinä hässäkässä enää lompakkoa etsimään.. :D

Joo miulla tulee olemaan ihan oma pieni laukku (mikä nykyäänki käytössä) missä on pelkkä kukkaro ja avaimet ja kännykkä! En todellakaan aio laittaa hoitolaukkuun niitä. Se on oikeesti iha älyttömän hermostuttavaa ettiä laukun pohjalt avaimia yms. :)

Ainiin hoitolaukku! Hirveitä hintoja ne pyytää. Jotenkin tuntuu nuijalta maksaa 60€ hoitolaukusta ku en maksanut niin paljoa edes esim. pinnasängystä :D
Kyl varmasti kannan myös omaa käsilaukkua mukana mut joku hoitolaukku pitää hankkii, sellanen minkä saa siihen roikkumaan kätsysti

Miusta 30e on minkä hoitolaukusta suostun maksamaan! Emma maksaa Prismassa 19,90e vai oliko 29,90e, mut just sen hintanen mikä saaki olla :) Mut tosiaa enempää en maksa laukusta.

Musta oli hankalaa käyttää omaa käsilaukkua sekä hoitolaukkua, oma laukku unohtui aina kylään tai oli tiellä
, jos piti esim. kiireessä juosta jonnekin vaunujen kanssa..
Sit kun oman laukun laittaa keväällä sinne vaunujen alaosaan, niin arvatkaapa onko se kurainen ;)
Kaikki tyylillään, meiksi kulkee hoitolaukun kanssa vaan.. :)

Miulla se pikkulaukku on just sen takia oivallinen, kun mie en sit unoha sitä mihinkään ku se pysyy olalla, kun on niin pieni ja kevyt. :) Pien sitä ravintoloissa yms kokoajan olalla, kun oon niin epäileväinen ja pelkään, et joku vie miu arvoesineet jos ne ei oo mius kii :D

Ja tosiaan, kun palasin töihin 1,2 vuoden jälkeen jouduin sitä omaa sekä hoitolaukkua raahaamaan mukana, arghhhhhh!
Onneksi nyt ei ilmeisesti tarvi niin aikaisin mennä töihin, toivottavasti vasta sitten kun on 3 v ja vaipaton..
Nykyään on se autokin että ehkä ei tuntuis niin hankalalta kuin se että ois 2 kassia, kauppakassit töiden jälkeen ängettynä vaunuihin ja huutava 1,5 v vaunuissa ja mummojen fiksut neuvot siellä bussissa, eikä näistä henkilöistä luultavasti yksikään ollut ikinä yh ;D
Paras kommentti mitä olen saanut on "kyllä sun pitäis komentaa tota lasta, kurittomia kasvaa kun ei äitiä kuuntele, Anna luunappi!!", kun 2 v tiputteli pysäkillä hanskat pakkasessa..
Voi niitä aikoja, voi niitä paskoja aikoja.

Okei, nyt mä alan ymmärtää miks jotkut hoitolaukut näyttää ihan käsilaukuilta + ovat myös hinnakkaita. Hmmm..mun pitäs oikeesti hankkii uus käsilaukku, mut myös hoitolaukku. Pitäsköhän yhdistää nämä keskenään...hmmmm :scratch

Takaisin