Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep, jos alussa on kova maidontuotanto niin paperiset saattaa olla paremmat siinä mielessä..
Mie meen tälläkin kertaa "sekakäyttäjänä", nyt vaan en ala ite ompelemaan kun ei tahdo olla aikaa :) Synnärille otan paperisia kun viimeksi roiskui pitkin seiniä, niin niitä joutuu vaihtamaan alussa varmaan 100 kertaa päivässä :)

Mä tykkäsin viimeksi sekä kestoversioista että Liberon liivinsuojista! Lansinohit oli ehkä parhaita mut järkyn hintaiset. Nyt tosin prismoissa on ainakin ollut jotain lansinohia myös, paljon halvemmalla niin että täytyy testata kun se aika koittaa :) itsepalvelukirppareilta oon ostanut noita kestoversioita jonkun verran, jotkut ovat ommelleet itse myyntiin :)

Taisin löytää vihdoin hyviä kuoseja Hartan-vaunumerkiltä! Hinnaksi tulisi lähemmäs 800 e, mutta on ne sen arvoiset kun minä kuitenkin käyn paljon vaunulenkeillä, mun Emmaljungat kuluivat puhki esikoisen aikana..
Ei homehdu varastoon, toisin kuin ne vaunut, jotka onkin nyt "miehen exän" :D
Kyllä muakin vituttais huomata että yli 1000 nahkaiset Emmaljungat on homeessa...
Jos ei ois vaunuille käyttöä, niin ostaisin jotkut halvat, kuin että laittaisin miehen tuhlaamaan tonnin vaunuihin, jotka sitten seisoo käyttämättömänä, vaan siksi että pitää olla niin "hienoo".. Oikein ärsyttää se miehen exä!
Sitten vielä joka kerta kun tyttö on tullut tänne niin on laittanut tytölle, joka 104 cm pitkä 86 cm vanhat kulahtaneet bodyt mukaan mitkä ei edes pysy kiinni kun ei ole pituutta niissä, varmaan siksi ettei hänen "kalliit vaatteet mene täällä pilalle", idiootti, kävin sitten omilla rahoilla ostamassa tytölle oikean kokoista vaatetta tänne kun ei äitinsä raaski ostaa tänne mitään (heillä on ollut vaatepussi, joka sitten aina annetaan vaihdossa kelle tyttö meneekään, pussissa on ollut meidän ostamia sekä miehen exän)... Ihme ettei ole tyttöä laittanut tänne alastin.
Sori avautuminen. Muija tienaa 2000 e kuussa, saa lapsilisät ja mies maksaa elatusta sille ja minä ostan mun 900 e:n kassan rahoilla sen tytölle vaatetta, niin väärin taas.
Minä saan mun pojasta Kelalta kuussa sen minimin, ja niistä rahoista ostan vielä muidenkin lapsille vaatteet.
Ainiin ja viimeksi kun ostin yöpuvut, shortsit, housut, ne ei tulleet siinä pussissa ikinä tänne takaisin.
Ja minä ostan mielelläni vaatetta miehen tytölle, kunhan vaan näkisin
ne joskus miehen lapsen päällä!!!!!
Mua hävettäis ihan perkeleesti, jos mun poika olisi isällään ja veisin pojan sinne 2 kokoa liian pienissä vaatteissa, vaikka exän nainen ois just ostanut sopivia vaatteita tytölle ja ne ois olleet siinä pussissa kun poika ois lähtenyt mulle,
Eikö nää saakeli ajattele mitään tai
ketään?!?!?
Ainiin, ja mie olen ostanut sille tytölle taas tänäkin talvena kahdet talvihanskat, kolme kauluria (äitinsä piti tytöllä paljasta kaulaa ennen kuin tavattiin miehen kanssa, ei vissiin ollut kuullut kaulureista - eiku, ainiin jotkut uraäidit eivät ulkoile eivätkä vaunuile lastensa kanssa, niin mitäs
niillä vitun ulkohepenillä tekee....).
Mun mielestä äidin tehtävä on ostaa vaatteet lapselleen, koska me saadaan elatus ja lapsilisä!!!
Ei niin että viikkolapset onkin viikon "jonkun muun lapsia, ja se joku muu saa viikon huolehtia koko vaatekaapin sisällöstä".
Nyt me sit otettiin käyttöön että ostetaan tänne tytölle omat vaatteet, mietin vaan että mistä reiästä se muija seuraavaksi alkaa vetämään rahaa...

Muokattu viimeksi:
Mä oon saanu mun kavereilta oikeestaa ihan valita poitsulle ihania vaatteita:) sain toiselta kaverilta myös tukkupakkauksen 1 ja 2 koon vaippoja. Sekä kaikenmaailman imetysvermeet, ku sillä oli ne jääny käyttämättä kun ei maitoo tullutkaan 8) mitä kaikkea onkaan olemassa pelkkää imetykseen :o

Häneltä ostin myös gracon matkarattaat, kätsyt!

Mies osti meille yhdistelmävaunut, joten mäkin sit tänää ostin jotain vähän isompaa eli 120euron mamas papas sitterin! Diddi dii. Sopii meinaa sisustukseen! Beige tähtikuvioinen. Mä oon sisustusfriikki,meillä pitää olla tietyn sävyiset lakanat, pyyhkeet ja pussilakanat.
Okei..
kaikki muu saa olla pojan mieleen värikästä ja vaaleensinistä! Mutta toi sitteri oli vaan niin söpö! Kuulostaapa turhamaiselta.

Anoppi ostaa pinnasängyn patjoineen ikeasta, meidän mamma puolestaan turvaistuimen.

Musta on ollu kiva tehä hankintoja vauvalle, mutta on kyllä myös tosi ihanaa että vanhemmat on mielellään auttanu hankinnoissa! Olisin ihan pulassa ilman mun iskää eikä ees hävetä myöntää sitä :)

Mun mielestä hankinnat on tän raskauden suola!!
Ja kyllä munkin mielestä tyyli on tärkeää, tuskin kukaan joka pitää luonnollisista sävyistä tahtoisi neonvihreitä tai muita räikeitä värejä vauvan vaatteisiin tai muuhunkaan :)

Yllätyin kuinka vaikeaa on valita ne "omat" vaunut, tuntuu että on liian monta hyvää kuosia ja mallia.
Esikoisen aikana otin vaan mustat, halvat Emmaljungat kun ei ollut varaa valita, kyllä mustakin on kasvanut vaatimattomasta hyvin oman arvonsa ja laatunsa tunteva ihminen, mennyt minä olisi hiton kateellinen itselleni, kun vielä muutamat vuodet taakse päin taistelin että sain talouden kuntoon ja että sain yh:na kerättyä säästötilille rahaa :/
Enpä olisi uskonut, että teen ikinä toista lasta, enkä ois uskonut että saan hyvän, rakastavan miehen, joka ei ole kitupiikki ja ajattelee meitä kaikkia, olen onnekas! Niin onnekas, että pelottaa milloin tapahtuu jotain pahaa :D

Muokattu viimeksi:
20140221_101220_1-hires.jpgVasemmalla mun ostamia ja oikealla anopin :) mä kyllä päätin, että teen siitä pinnasängystäki sellasen söpön maalaishenkisen niinko muukin sisustus :) saa sit olla batmania ja Puuha petee ku niistä ite jotain tajuaa. .. ehkä.. haha! Voi meitä naisia. Töissä ovat sanoneet että onneksi saan eka pojan, voi sitä söpöyden ja vaaleanpunaisen määrää muuten :)

jokupa vinkkas vaunuaitan sitteri tarjouksesta. taitaapi lähteä tuo baby björn balance tilaukseen. tuntuu olevan kovin kehuttu täällä foorumilaisten keskuudessa :) ?

Hahha katoin tota mimman kuvaa ja mietin et oonko ite lisänny tänne jonku kuvan ;) meinaan noista vasemman puolisista meiltä jo osa löytyy, ja joita ei löydy ni voisin hyvin hankkia ku menee yks yhteen mun maun kanssa. On toi newbie mallisto niin valloittava!

Minullakin toinen sitteri alun perin mielessä, ois saaut tarjoushintaan. Mutta taidan kanssa päätyä baby björnin balanceen, lehdestä näin tarjouksen että sais 101 eurolla jos oikein laskin. kauppaan siis, ja kyynärpäätaktiikalla etenen! :D

Tajusinpa tässä eilen kun 30 viikko poksahti käyntiin, et niin jos tää vauva synnytetään etuajassa, niin pitäiskö ruveta laittelee jotakin jo vauvalle valmiiksi vielä, kun pystyy kutakuinkin jotakin tekemään.. Mähän en kai tästä pienene ennen sen vauvan syntymää.. :cool:

Kovasti on ollut kaikkea suunnitelmia, miten järkätään huoneita ja kaappitiloja yms., mut mitään ei oo toteutettuna...

Röppö niinpä! Täälläki 3kk laskettuun ja vaikka mitä vielä puuttuu. Kunhan sais eka sen kelan asian vaikka hoituu, tarkotus olis hakee muutosverokortti etuuksia varten, mutta oon ite yrittäny netissä ja nyt päätinki, että mää soitan vähän ensin kelaa ja muualle ettei mee verotus ihan perseellee.

Ja tosiaan ku tuli ihan yllätyksenä tää mun osastoreissukin, joten ei voi koskaan tietää mitä raskaus tuo tullessaan! Se jotenkin avas silmät ettei kannata kaikkea jättää viime tippaa. Tässä ei välttämättä olla "pelikunnossa" viimeiseen asti :)

Mie oon todella huojentunu siitä, et kaikki tarpeelliset isommat tarvikkeet tuli hommattua viime vuoden puolella. Niinku epäilinkin etten ois jaksanu ravata missään saatikka sit nettishoppailla. Tää väsymys ja uupuneisuus on ollut toodella raastavaa tämmöselle toimeliaalle tyypille niin siispä hyvä, et kaikki on. Lukuunottaamatta rasvoja jne, mut niitäkin tuli äitiyspakkauksessa mukana. Mut selviää loput perus Prisma käynnillä, kun käy ruokaa. :)

Mie pyrin pakkaamaan seuraavassa kuussa synnärilaukun kokonaan täyteen, ei sieltä puutukaan kuin multa kotiutumislökärit, kamera, laturi, pientä naposteltavaa, kuulokkeet.. :)

Mun pitäs myös pakata synnärilaukku. Teen sen, kun ollaan ensin muutettu. :)

Onkohan väärin ottaa sinne pussisalmiakkia mukaan, et saa sit syödä synnytyksen jälkeen? :P

Jaa pitäisköhän sitä itekin ruveta miettimään sitä kassin pakkailua pikkuhiljaa? Tuntuu kyllä ihan hullulta tehä sitä vielä. Onhan tässä vielä yli 9vko aikaa. Ehkä sit synnytystapa-arvion jälkeen viikolla 36?

Mä oon taas hyödyntäny vapaapäivän kirppareihin. Ja tein mielestäni hyviä löytöjä. Oli yks rouva just nostamassa kamaa pöytään ja meitsi pääsi kärppänä poimimaan parhaat päältä. Ihania värejä, hyvässä kunnossa ja hinnat 0,5-2 €. Toiselta kirpparilta jäi käpäliin kaksi "vauvan tyynyksi" nimettyä liinaa, jotka kyllä itse ajattelin tunkea ihan toiseen päähän vauvaa (äp. kestojen imuja siis).

Kuvaan pääsi mukaan myös aamulla valmistuneet, Huopasesta tehdyt kuoripökät.

WP_20140221_004.jpg

Takaisin