Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mies tilas sen vauvalehden mulle, niin kaupan päälle tuli Marimekon tietääkseni perus musta hoitolaukku, joka saa ainaki ens alkuun kelvata, ku rahaa menee ku roskaa :) kai se ainakin sen vihreän Liberon voittaa :p

Hohoo, mullahan on töissä Björn Borgin iso olkalaukku, jonka jouduin joskus vuosia sitten hirveässä kiireessä ostamaan Kouvolasta kun vanha laukku hajosi kadulle kesken työpäivän. En ole oikein tarvinnut niin suurta laukkua (tulee vaan kiusaus ottaa liikaa kampetta mukaan), mutta siitähän tulee mulle hoitolaukku. Varmasti sen saa viritettyä vaunuihin mukaan. Ja kantoliinan/-repun kanssa liikkuessa otan selkärepun mukaan, oon muutenkin siirtynyt raskauden aikana olkalaukuista reppuihin.

Pitäis laittaa Facebookkiin joku mainoksien esto ;/ Noshilta tilattu muutamat housut vauvalle (oikea hinta 29,90 --> nyt 13 e)..
Arrrgghh, toisaalta tarvitsin niitä 74-80 kokoisia vielä muutaman..
Mulla joku entinen kirpparihirmu huutaa taustalla "oisit saanut kirpparilta eurolla jotkut muut housut!!!), ähh.. Onpahan vähän laatua :) Kerranhan tässä eletään ja lopuksi tekosyiden 1. "Kun nää menee kiertoon" ;D Olen syntinen!!!
Mutta totta on myös se, ettei aina saa laatua käytettynä.. Nimim. 2 jätesäkillistä käytettyä vauvanvaatteita meni roskiin, niin olivat kulahtaneet pojan käytössä!
Että, että.. Jos ne kestää kauan, niin ei tarvitse sitten toisella kerralla taas metsästää uusia.. ;)
Aina ei myöskään laatu ole laatua, en esim. ymmärrä miten Adidaksen vaatteet nyppääntyy jo EKASSA pesussa???? Onneks niistäkään en raaski ikinä maksaa täyttä hintaa, ja mieluiten en osta ollenkaan niiden gollareita.
Noh, kaikenlaisia perusteluja sitä itselleen selittää ;)

Kieltämättä tuossa oli kyllä jo ihan sitä tehden tätä kuuluisaa "selittelyn makua" :grin

Kauppareissulta tarttui mukaan paketti pikkuisia vaippoja ja uudet tutit ihan pienten kokoa. Eilen TSI-naisena valitsin yhden meidän lipastoista ja laitoin hoitotason siihen kiinni parilla naulalla, ja voilà, meillä on hoitopöytä. :p

Apua, nyt mä meen varmaan kohta Noshin sivuille.

Meillä on mennyt tosi vähän rahaa isompaan vauvakamaan, koska melkein kaikkea tuputetaan käytettynä ovista ja ikkunoista. Käytän sitten sitä tekosyynä tilailla välillä jotain ekstrakivaa vaatetta hinnasta piittaamatta... "Kyllä mä voin ostaa kahdenkympin bodyn, kun saadaan itkuhälytin ilmaiseksi." Eihän PARI kalliimpaa vaatetta ole mikään iso asia, mutta niitä alkaa olla jo enemmän kuin pari.

Tulipa taas lähettyä ostoksille. Tänään hommattu pieniä ostoksia kuten tutteja, tuttipulloja, pinnasänkyyn patja, sijauspatja ja peitto, käsikäyttönen rintapumppu yms. :) Melkeen kaikki hommattu!

Kattelin tuossa sen tarvikelistan läpi, et mitä kaikkee pitäs olla vauvaa varten hankittu... Siis ihan hirmunen litania kaikkee, eihän mulla oo oikeesti juuri mitään hankittuna :eek:
Yhdistelin niitä listoja joita oon löytäny ja ruksin siihen mitä on jo. Tarttee varmaan lähtee ostoksille kunhan rikastuu.

Saako nyt avautua... hitsi että mua harmittaa ku ihmiset myy esimerkiksi Torin kautta lastentarvikkeita: sinne kun se ilmoitus pamahtaa ni oon ueampaankin ehtiny vastata aika nopsaan. Mutta sitten kun lähettää viestin olevansa kiinnostunut, ei toisesta osapuolesta kuulu mitään!
Harmittaa tosi paljon ettei edes sitä vastata että myyty on tms.
Sikäli kirpparit on ihania, siellä ei joudu odottelemaan vaan voi kiikuttaa haluamansa tuotteen kassalle :).
Meiltä puuttuu siis edelleen matkarattaat ja turvakaukalo, jonka hankkimista oon varmuudeks pantannu jos sen saa jotenki yhteensopivaks matkiksien kanssa. Höh.

Ensimmäiset hankinnat täälläkin tehty, eli kirppikseltä löysin hoitotason pinniksen päälle ja ensi viikolla siskoni mukana kotiutuvat tuplarattaat. Ostin ne siis "nettitutulta" pääkaupunkiseudulta ja siskoni tuo ne lomallaan meille. Päädyin siis siihen phil&tedsiin, mutta jos todella edulliset vierekkäin istuttavat tulee vastaan niin nekin ostetaan.

Muuta mitä tarvitaan niin en ole keksinyt. Esikoiselta lähes kaikki tallessa. Vaateita alan käymään läpi kun äippalomalle pääsen.

Ai niin, sitteri vois olla sellanen mikä tälle kakkoselle hankitaan, esikoisella sitä ei ollut.

Kävin tänään hakemassa ne keltaiset elefanttilakanat Finlaysonin kaupasta. Samalla reissulla jäi käteen vielä toinenkin setti pinniksen lakanoita (oli tarjouksessa) ja vähän kotisälää.

Tuli sieltä sitten poimittua myös virikkeitä äitiyslomalaiselle. Pala samaa elefanttikuosia kerninä, josta aion tehdä ruokalappuja sekä kangas, jolla aattelin päällystää pinnasängyn suojuksen. Vaikkakin ajatus suojuksen päällystämisestä lähti siitä että mulla on jemmassa olkkarin verhoista jäänyt jämäpala. Mut kun toi kangas oli niin hieno. Verhon jämistä kun voi tehdä imetystyynyn päällisen niin sopii sitten hyvin olkkarin sisustukseen sekin :rolleyes:

Miten voi olla mahdollista että kun tsekkaa vauvanvaatteet huomaakin että jotain t-paitaa ja pitkää paitaa puuttuu vieläkin?!?!
Siispä tein uuden listan noille muutamille kooille mitä puuttuu, 60 cm:stä lähtee ja 80 cm:iin asti menee ne tuolla mun lipastossa..
Ja siis kyllä multa kaikkia kokoja löytyy, mutta huomasin että olenkin ostanut jonkun koon vaatekappaletta 2, kun haluan että niitä olisi vähintään 4-5/vaatekappale :D
Että kyllä mie oon sen verran hidas nähtävästi että on hyvä kun aloitin JO marraskuussa näiden hankkimisen :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Takaisin