Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
eihän ne ikean kaapit oo ehkä yhtä tukevia kun täyspuiset laatukaapit, mutta mä oon aina ollu omiini tyytyväinen :) ja onhan se hauskaa tekemistä kasailla niitä kaappeja päivätolkulla :D

Huh, toi Ikeassa pyöriminen raskauden aikana on yhtä helvettiä :D Pue t-paita pitkähihaisen alle, mie meinasin kuolla kuumuuteen siellä ihmisvilinässä...

Tänään tuli Bebelanen paketti! F-liiveissä just hyvin tilaa maidonnousulle..
Ja ne kestoliivinsuojat, niin pehmoiset ja hyvälaatuiset!
Esikoisen aikana ompelin itse niitä kestoliivinsuojia kun olin sen 4 kk kerennyt tuskastelemaan kertiksien kanssa, ne kaupan omat liimautuivat kiinni mun nänneihin, niitä oli kiva irrotella ekoina viikkoina aroista nänninpäistä!
Kaikki ei niistäkään tykkää kylläkään..

Mitä matskua käytit kestoliivinsuojissa? Mulla on noi vielä hankkimatta ja aattelin että jos tekis jokuset itsekin.

Mä oon kans kiinnostunut noista kestosuojista. Mulla meni kertakäyttösistä läpi. Sain vaihtaa niitä koko ajan. Onko joku tietty merkki hyvä?

Mulla taas nimenomaan noi kestikset vuoti ja kertakäyttöset kesti, vaikka siis oli ihan "ammattilaisen" tekemiä noi kestikset. Kertikset olikin jotain Rainbown halvimpia, mitä kaupasta sai :)

Ite tein erilaisista kestovaippojen kangasjämistä, sisälle frotee, puuvillaa yms, mutta uskon että on myös parempia matskuja siihen!
Bebelanen sivuilta tilasin paketin, jossa 3 paria ja maksaa n. 14 e!

Alussa mullakin vuoti ne äitiyspakkauksesta saadut kestot, mutta niissähän ei ollut edes kunnon suojakangasta ulkopuolella, omatekemät eivät vuotaneet..

Noi mitä tilasin niin niissä näyttäisi olevan hyvä suoja! Eivätkä ole liian paksuja tai ohuita! Merkkiä en muista :/
Mutta ei toi paha hinta ollut :)

Kävin katsomassa noita suojia bebelanen sivuilla. Voisinhan tilata kokeiluun yhden paketin ja jospa toimisivatkin mulla, niin sit niitä lisää.
Mulla meni niitä kertakäyttöisiä ihan hirveät määrät. Yksi paketti kesti 2 päivää. Joten noitakin pitäisi sitten olla aika reilusti... Pitäisköhän mun nyt oikein ostaa kankaat ja pistää rintasuojaompelimo pystyyn!

Pitäshän ne suojat, jos ne pirulaiset pysyis paikallaan. En tiiä millä erikeepperillä ne tissiläpät sais pysymään sen nännin päällä, kun ne valahtaa aina sinne tissin alle, vaikka kuinka asettelis.

Mä meinasin kans tehdä itse suojia. Kertakäyttöisten pelkään aiheuttavan kutinaa. Samaa aiheuttaa ainakin kertakäyttöiset siteet. Tosin iho on ehkä hiukka herkempää tuolla alakerrassa kuin nänneissä. Samalla vois ommella muutaman kasvojen puhdistukseen tarkoitetun lapun. Tähänhän on erinomaista käyttää sitä äitiyspakkauksen mukana tullutta kestovaipan imuosaa! Ja juu, en aio kestovaippailla ainakaan alkuun, katsotaan sitten, kun mahan toiminnassa on tyypillä joku roti.

Miehen exä haluaa "sen vanhat vaunut"takaisin, vaikka mies maksoi ne niille joskus.. :D Hyvään saumaan, kun just nyt odotetaan vauvaa eikä se muija kun muutaman kerran käynyt vaunulenkillä vauvan kanssa niillä..
Kuulemma antaa ne serkulleen.

No, miepäs saan ekaa kertaa elämässäni ihan uudet vaunut tän ansiosta :D Mutta silti, onpa pokkaa!

Emmaljungia olen katsellut, ainut väri mikä säväytti oli apple!
Saisi olla vielä kirkkaamman vihreä..
Toinen ihana väri ois kirkas turkoosi ja vaikka mustilla reunakankailla..
Ei vaan taida löytyä uutena sellaisia.
Koitin kuvitella itseni kävelemässä valkoisten, harmaiden, beigien yms neutraalien värien kanssa, mutta ne on niin plaah!
Mulla on itelläni vanhat Emmaljungat, mustat ja miehellä ois ollut valkoiset --- otetaan siis nyt ja repäistään, jotain tosi pirtsakkaa ;)

Muokattu viimeksi:
Meillä oli esikoisella Gessleinit ja niissä päävärit on aikas neutraaleja mutta sit ne sisukset ja tehosteet saa vaikka millä kuoseilla ja on vaihdettavissa, jos kyllästyy =)

Joo, ne kestoliivinsuojat on paljo mukavammat päällä kuin kertsit. Mutta mulla on pakko olla myös kertsejä jemmassa, kun niitä oikeasti menee aika lailla enkä ehdi kestoja pesemään niin tiuhaan. Ompeliskohan kaveri mulle kestoliivinsuojia... Hmm...

Mulla noi liivinsuojat pysyy kyllä paikallaan, mutta jotenkin noi kestot falskas tosi äkkiä varmaan sitten reunoistaan kun se suojakangas vaikuttaa ommellun vaan siihen reunaan, eikä yhtään käännetty sinne sisäpuolelle, että jäis semmonen tasku. Kertseissä se reuna on silleen puristettu ni se kait sit sen puron stoppaa :) Voishan noita itekin taas kehitellä ja alkaa askartelemaan, tosin mieheltä saan varmaan palautetta jos täällä kaaoksen keskellä näpertelen vaan jotain utaresuojia :grin

Niissä kertakäyttöisissä tais olla semmonen teippi, joka piti paikallaan...
Minkähän virityksen noihin omatekemiin vois tehdä? Tarranauhaa! Ja sit joka imetysliiveihin tarranauhan toinen puoli.
Tarranauhan kohdan pitäis vaan olla aika ideaali, että ovat sitten kohdillaan. Ja se taitais kyllä näkyä paidoista läpi!
Mites kakspuoliteippi! :p

Mä oon itse tykännyt oliskohan ollut pirkan(?) kesto-liivisuojista..niissä oli sellainen pitsi ulommaisena, ikäänkun eristi paidasta, ei mennyt neste paitaanasti..kerrankin järkevää pitsinkäyttöä:)
kertikset oli jotenkin nukkaavia, kiva iskeä semmoinen nukkanänni vauvan suuhun..VOI toki olla että tuotekehitystä on tapahtunut..

Mun imetysrintaliivit on Carriwellilta sellasta venyvää materiaalia tai sit käytän imetystoppia ilman liivejä. En tykkää jos maitorintoja ahdistaa jostakin ja nuo Carriwellit on olleet mukavat öin ja päivin ja maidon noustessa ja myöhemmin, ja mahtuu pulleammatkin tisut niihin. Teipit ei pidä ja ne lähtee vaeltamaan mun alakuloisten lollojen alle. Onneks viimeksikään en tarvinnut kuin ihan alussa noita suojia ja maidontulon rauhotuttua ei kotioloissa tarvinnut pitää. Varmuuden vuoksi kylille laittoi, koska yleensä siinä käy just niin, et jokin vain laukaisee maidontulon silloin kuin ei pitäisi ja paita lainehtii. Noloa.

Kestosuojat on kyllä mukavammat tissiä vasten kuin ne "paperiset", mutta kestot ei ime mun mielestä yhtä paljon että falskaa siksi helpommin.

Takaisin