Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heinäkuisista huutelen; jos epäilyttää pyykin värjäytyminen niin voin suositella Dr. Beckmannin värin- ja liankerääjää. Niitä kun laittaa sen 2-3 lappua koneelliseen niin toimii. Pinkki paita kera vaaleiden vaatteiden, laput oli pinkkejä, muu pyykki ei. Ite käytän sitä nykyyän miltei aina sekalaisessa pyykissä. Tuntuu että osa vaatteista olis ehkä hieman jopa kirkastunut näiden myötä.

Voi hitsinpimpulat, mulle tulikin vähän kalliimpi hankinta itselle eteen... Ompelukone ei vaan enää suostu yhteistyöhön (vaikka ei kai sitä voi syyttää ku on reilusti yli 20-vuotias Singeri eikä ainakaan 10 vuoteen huollettu...). Mun pitäs siis joko kiikuttaa tuo rohjake huoltoon (kallista!) tai ostaa uusi (kalliimpaa!).
Mutta mä en vaan nyt haluiskaan yrittää pärjätä ilman, mulla on edelleen tilkkutäkkiprojekti kesken. Supermiehekkäät ponilakanat sain onneks ommeltua :). Ja jos sais ehomman koneen, ehkä pystyis ompelemaan vauvanvaatettakin, koska niitähän meillä ei oo ku joku triljoona...

Mie vasta viime viikolla tajusin, et miun pitää pestä viel noi pakkauksen vaatteet.. Muut oonki ahkerasti pessyt, mut miten mie hölmö unohin ne. No pitää pestä uudessa kämpässä pyykkituvalla ni eipä tuu ton hulluhuutajakoneen takia enempää vesilaskua.

löysinpä torista halvalla huippukuntosen manducan, päädyin nyt siihen kun se 115e uudesta tulasta olis kirpassu liian kovasti.

Sitteri etsinnässä. Minkälaisia, mistä ja minkä hintaisia ootte ostaneet?

Saatiin yllärinä 2 kassia vaatteita kaverilta. Koko kuivausteline täynnä, ei taida olla enää tarvetta kiertää kirppiksiä puhumattakaan kaupoista. mihin mä nyt saikkupäivät käytän ku en voi ettiä vauvalle vaatteita ja tavaroita pitkin nettiä ja kirppiksiä :p

omat mammahousut kyl vetää viimeisiään (10€ alehinta kertoi ehkä kestävyydestä) et pakko tilata uudet ja pärjätä niillä toukokuuhun

Ihana oli äitiyspakkaus. Ihania kuoseja ja värejä vaatteissa. Ainoastaan miinus, kun mie en ymmärrä valkoista lastenvaatteissa. Siis kokovalkosta...

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mie tilasin eilen sport amoresta baby björnin punaisen balance soft sitterin. Hintaa sillä oli 142,90€. Mietin eka et viittiikö noin kallista ostaa, mutta tuttujen kokemuksien mukaan on hintansa väärti. Ja ilmeisesti anoppi tuon vielä haluaa meille lahjana maksaa niin ei meikäläisen rahapussikaan kevene :)

sekalaisia+004+(6).JPG

Poikasille sukkia :)

Mies tilas miulle masutuen, kun on jo niin iso ettei pysty ilmeisesti olee ilman. Tänää ainaki koskenu masuun eritoten kiemurat, kumartelu asennot ja mahan hölskyminen liikkeessä. Tosin tänää tuntu et ois ollu ikävästi poikittain, et tuntu et mahan läpo tulloo, et oisko vatsalihasten päälle käyny?

Masutuki oli mulle oiva apu ku selkäkivut oli kovat mutta mä pystyis käyttää sitä vaan pari viikkoa kunnes alko nää ihanat pissahätätuntemukset, joita tuo masutuki lisää entisestään... en sitten tiedä et pystyisköhän erimallista käyttämään vielä. Taidan mennä teipattavaksi jos on tarvis...

Onks kellään kokemusta ja suosituksia matkarattaista? Mä siis olen ajatellut käyttää niitä jo minipienelläkin tarvittaessa eli siis autoreissuilla. Tulin siihen tulokseen et oisko halvempi ostaa pienempi auto ja matkarattaat ku helkkarin iso kulkupeli :). Olen niin ylpeä oivalluksestani...
Ei vaan, ihan vakavasti ottaen, me ei olla autoa tähän asti oikeestaan tarvittu ja nyt ku se ois hankintalistalla ni haluis mahdollisimman pienen ja vähäkulutuksisen yksilön. Ja tuntuu et ehkä pienempi auto on vaan kätsympi ku kauhee valtamerilaiva.
Britaxin b-smart- rattaita oon käytettynä kattellu, niissä saa sen selkänojan siten että menee pienellekin hyvin. Ne myös menee aika pieneen tilaan. Meillähän on noi isommatkin vaunut, jotka tulee olemaan ykköspelit mutta me tarvittas joka tapauksessa toiset parvekevaunut (niitä isoja ei saa yläkertaan oikein millään). En kadu rohjovaunujen ostoa kun tiedän että noita tulee käytettyä kaikenmaailman jännittävissä koiranlenkitysolosuhteissa, mutta ehkä kallistun siihen suuntaan että matkarattaatkin vois hankkia.

Ei lapsen tullessa tarvi välttämättä hankkia farkkua tai muuten isoa autoa. Meillä on sedan-mallin Saab johon varmasti mahtuu kaikki pelit ja vehkeet. Johonki ihan pikkukippoon (tyyliin VW Polo) ei kyl vaunut varmaan mahdu.

Sarra, mulle ei tää uusi apuvälinelainaamosta haettu SI-tukivyö paina mahaa ollenkaan kun tulee niin alas ja hain yhden isomman koon mikä mulla oli aikaisemmin.

Ens viikon lauantaina vien miehen Ikea-neitsyyden. Alotetaan kunnolla vauvantarvikeshoppausrumpa ja koitetaan etsi lastenhuoneeseen vaatekaappia. Mitä ootte mieltä noista Ikean kaapistoista? Unelmana mulla oli sellanen vanha puinen vaatekaappi, mutta mistään en oo löytäny järkevään hintaan. Pitäis alle 500€ mennä... Katotaan siis Ikean valikoima.

Rempankin pitäis valmistua 8.päivä mennessä. Ainakin sillon on tuparit. Pääsen siis pian laittamaan lastenhuonetta kuntoon! En malta odottaa!!!

Takaisin