Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Räiskintää ja tappelua? Mie oon käsittänyt, et nykylapsia pietään iha hirmuses pumpulissa mitä on tullu silmäiltyä lastenohjelmia ja sitten ne älysuuri silmiset hahmot mitkä on tehty tietokoneella, apua. Oman lapsuusajan lastenohjelmat oli parempia. Muumit on miu lemppareita kans! :) Juuri viikko sitten tuli muisteltua, että miten on lapsuus muuttunut ajoista. Ei enää lapset niin leiki pihalla naapuripenskojen kaa niinku ite tuli leikittyä siihen ikään asti kunnes se oli jo epä coolia :D . Toinen mikä ihmetyttää on leikkipuistojen vähyys! Ennen niitä oli joka nurkilla, enää niistä on jälellä tyyliin yksi kappale ja nekin laitettu uusiks ja supistettu. Ennen oli vaikka mitä leikkipuistoissa ja nykyään taas joku minimaalinen muovinen liukumäki ja hiekkalaatikko. Ennen oli kiikkulautoja, traktorin renkaasta tehtyjä keinuja ja erilaisia kiipeily juttuja ja puomeja ja puisia leikki veneitä ja linnoja! Ja kaikkea mistä nyky lapset voi vaa unemoida! Tääkin meiän kerrostalon lasten leikkipaikka....... Yksi mini hiekkalaatikko... Eipä lapsia kiinnosta, ei kyl minuukaan ois kiinnostanu.

Me asutaan maalla,pienessä kylässä rivarissa, jossa ei ole .omasta takaa mitään lapsille.. Ja mulla ei ole autoa, mut kävellen pääsen kauppaan ja leikkipuistoihin. Meillä on jopa kolme leikkipuistoa suht lähellä ja ne on just,tollasia missä on mm.hiekkalaatikko, autonrengas keinu, kiipeilyteline, karuselli, laiva, keinuhevonen tms, liukumäki, keinulauta .. Kaikki erilaisia :) Ja täälläpäin noissa puistoissa paljonkin lapsia ja vanhempia. Että tervetuloa vaan tänne maalle asumaan ;)

Oiii, siiis sellaisia paikkoja on vielä olemassa! :love017 Ne onnelliset jotka pääsee nauttii vielä oikeista huveista.. Täällä päin ei todellakaan oo mitään enää.. Omapiha jos ois niin varmaa oisin nikkaroimassa jotain kivaa pihalle :biggrin

Meilläkin on aika liki hyvä leikkipuisto. Mutta eipä siellä juurikaan tule käytyä lasten koulupäivän jälkeen. Miksi ei? No siksi, kun teinit täyttää sen iltapäivällä. Ei paljo huvita viedä lapsia sinne seuraamaan sitä räkimistä ja tupakinpolttoa.

Tuokin leikkipuisto on 10 vuodessa uusittu täysin ainakin kaks kertaa. Ja vain noiden teinien vandalisoinnin takia. Ihan tahallaan särkevät ja sotkevat paikkoja :mad:

Mie oon semmonen tiukka täti, et oisin kyllä antanu lähdöt teineille! Pienten leikkipaikka, murr!

Meidän lähellä olisi tosi hieno leikkipaikka, paljon kaikenlaista keinua ja häkkyrää monen ikäisille. Mentiin sinne eräänä lauantaiaamupäivänä miehen muksujen kanssa ja oli tosi kivaa. Muksut halusivat sinne iltapäivällä uudestaan ja meno oli vähän muuttunut... siellä oli AIKUISIA kaljotteluporukoita ja meluisia teinipoppoita. Teinit vielä voisin ymmärtää mutta että joku äijäporukka tulee sinne kaljakassien kanssa. Kaljaporukan mukana oli pari pientä taaperoa, joita kävi kyllä sääliksi :sad001

Täällä pikkukylällä on ainakin useampikin leikkipuisto, kannattaa omalta alueeltaankin kartoittaa :)

Mun mielestä noita häiritseviä kaljaporukoita voi pyytää siirtymään muualle. Jos teinit vaan aikaansa viettävät puistossa niin senkun ovat, mutta jos häiriköivät, rikkovat paikkoja niin yhtälailla voi sanoa, että menevät muualle. Jos ei asiallinen huomautus tehoa niin sitten voi asiasta ilmoittaa vaikka poliisille. Jos siis oikeasti häiriköivät. Eihän ne poliisit välttämättä ehdi/viitsi tulla, mutta voi se vähän herätellä häiritsijöitä. Ainakin tuommosissa tapauksissa, missä lapsi on epämääräsen porukan kanssa olis hyvä tehdä ilmoitus poliisille tai lastensuojeluun. Ja tämä on sitten vaan mun mielipide ja mä olenkin tämmönen "natsi"... :p

sekalaisia+180+(2).JPG

Tämmöiset neuloin pikkuiselle :)

16b-1.jpg
Mulla on tommonen vauvanpeitto tekeillä. Ärsyttää vaan, kun atooppinen ihottuma on hyökännyt mun käsiin ja se ei ainakaan helpota peiton tekemistä.

Wiih, nyt on tilattu Crescentin 2013 vuosmallia olevat beiget yhdistelmävaunut! Pitkään niitä etsittiinkin ja pohdittiin halppisten ja Emmaljungien väliltä niin päädyttiin Crescentteihin :) Voivoi, en malta oottaa et pääsen näpräämään vaunuja!!!!! :love017

Ois kiva iteki tehä jotai, mut oon huono rättikässässä! Parempi oon miesvaltaisissa käsitöissä mm. auton laitto ja nikkarointi :cool01Jätän rättikässät siis mummolle joka onkin neulonu muutamat pökät ja sen semmoset :rolleyes:

Auto on kyllä jo aika iso ostos! Meitsi tosin ajoi jo sinkkuaikoina isolla perhefarkulla ni ei oo tarvinnut kalustoa tähän hätään päivittää. Vaunut mahtuu heittämällä kyytiin... kun vaan sais hankittua ne vaunut :grin

Mekin vaihdettii pikkuautosta farkkuun kuukaus sitten :) sanoin miehelle aikaa sitten, että ennen vauvaa pitää saada sellanen auto mihin mahtuu muutakin kun yks kauppakassi :P

Mie toivon, että autoon mahtuu vaunut takakonttiin. Meinaan on nimittäi sedan Avensis ja minkä ostin reilu vuos sitten, et pare on mahtua! Ei ois varaa nyt autoa vaihdella, kun en vanhempaan ainakaa vaihda. Jospa isukki ostais itelleen farmarin nii ei tarvis miu omaa kultaani myydä! :P Tulevaisuudessa oltavakin kaksi autoa kummankin työmatkoihin.

Vau, onpa täällä taitavia ihmisiä! Itsekin hotsittaisi väkertää jotain, mutta en nyt kyllä aloita mitään ylimääräistä projektia, kun pitäisi muutama isompi koulujuttu hoitaa alta ennen vauvaa. Tutkielman kirjoittaminen kun ei varsinaisesti inspiroi, ja tiedän kehittäväni tekosyitä tehdä mitä tahansa muuta :rolleyes:

Joo, auto tarttis ostaa. Meillä on kyllä iso auto, mutta se on jo sen verran vanha että kannattais vaihtaa. Mutta sinne pitäis mahtua vaunut, kaikki kamat ja rottweiler häkkeineen takaluukkuun joten taidamme sittenkin ostaa bussin! :confused: Argh, nykyajan autoissa on niin pienet tilat että eihän sinne mahdu edes isompi kauppakassi...

Takaisin