Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mannaryyni mun käsittääkseni se on niin et maidonkerääjään kertynyttä maitoa ei saa antaa vauvalle. Pumppuun pumpattua kyllä saa tietenkin!

Neuvolassa sanottiin, et maidonkerääjään tullutta maitoa voi laittaa säilöön jos se ei ole ollut montaa tuntia eli max 1h.

Suspaus, sama juttu täällä! Siksi toivon että tällä kertaa voin luovuttaa maitoa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Samaan pulloon mulla meni maidonkerääjästä ja rinnasta pumpattu. Tuosta pullotouhusta tehdään ihan hysteerista ja itsekin olin esikoisen kohdalla ihan hörhö pullojen keiton kanssa.
Jossakin vaiheessa mies sanoi, että onko tuossa mitään järkeä? Keität pulloja ja tutteja joka välissä, kuitenkin vauva imeskelee olohuoneen maton hapsuja lattialla.
En nyt muista oliko neuvolan suositus pestä pulloja puolivuotiaaksi? Tälläkertaa taidan ottaa vähän rennommin!
Omia bakteerejahan ne on, joita tulee rinnan päistä ja en mä ainakaan puhdistanut rinnan päitä ennen imettämistä. Se on tietty eri asia jos lypsää sairaalalle.

mä käytin maidonkerääjää vaan imetyksen aikana, muulloin liivinsuojia... sillon ku imetti toisesta tissistä, niin toisesta vaan lotisi samaan aikaan ja kyl sen voi esim. hörpyttää vauvalle... mut jos pitää maidonkerääjää koko ajan, niin siinä se maito ehtii happanee..

Juu hyvä kyfifix, ,kun virkistit muistiani! Juuri noin neuvolakin opasti! Imetyksen aikana, kun toinenki tisu heruttaa samaan aikaan :)

juu neuvolassa meillekin sillon kerrottiin ja mä ihan hämmästyin et kuinka paljon sitä sillon tuleekaan toisesta ku toisella imettää :eek:

Onko maidonkerääjissä muuten hyviä ja huonoja? Miulla ei niitä oo vielä.. Meinaan siis merkkiä mikä on ollu hyvä vai onko niissä eroja? :oops:

mä en osaa sanoa, mut en uskois, että hirveitä eroja on... kaikki mitä perus kaupoissa oon nähny on aikalailla samanlaisia.... muistaakseni ihan s-marketista ostin omani, ja ajo asiansa ihan täysin....

Eile kasattiin pinnis ja laiteltiin pehmusteet ja muutenkin petikuntoon koko sänky! :) Mut on vielä jäbän omassa huoneessa, kun en kehtaa ahtaa sitä viel meiä makkariin, kun on viel aikaa edessä (hope so).

Mä oon hillinny itteeni ja yrittäny parhaani mukaan olla ostamatta liian tyttömäisiä vaatteita vauvalle jos vaikka osottautuukin että rakenneultrassa nähtiin se sukupuoli väärin. Mun äitiltä tuli kuitenkin tänään viestinä kuva sen tekemistä hankinnoista ja ne on selkeesti paljon tyttömäisempiä kun olin ite uskaltanu ostaa. Toivottavasti tulee käyttöä :)
ImageUploadedByVau Foorumi1394797763.793432.jpg

Tänään hain eurolla melkein uudet koon 22 (vastaa kokoa 20) talvikengät pikkuiselle :) Eihän ne hetkeen mene - mut euro, se menee pieneen purkkapakettiinkin :) On niin kiva saada jotain tosi halvalla, rahaa tosiaan kuluu muuhunkin paljon kuin vaatteisiin..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mua huvittaa toi monien shoppailuhimo! Teillä on ostettuna vaatteet jo kaksi vuotiaaksi asti! :grin
Kuinka niitä ihania pikkuvaatteita voisikaan vastustaa! Antakaa mennä vaan ja nauttikaa kaikesta hösäämisestä, tätä aikaa ei saa takaisin!

Itse olen saanu paljon vaatteita siskon lapsilta ja "joutunut" ostamaan itse tosi vähän.
Siksi olikin aina ihana ostaa esikoiselle joitakin vaatteita uutena. Ja nyt ostan tulokkaalle muutamia vain uusia vaatteita, kun kiva saada hänellekin jotain uutta. Näyttävät käytettyjen rinnalla niin värikkäiltä!

Kävin tänään Reiman tehtaanmyymälän järjestämässä poistomyynnissä. Esikoiselle tuli ostettua Reiman toppapuku ensitalveksi 60€. Ovh oli 169€. Tuulitakki ja housut 40€. Joten kyllä aika hyvät kaupat tein!
Nyt esikoinen on jo sen kokoinen, että vaatteet kuluu ihan eritavalla ja niitä ei monelle lapselle pysty kierrättämään. Laatu on paras olla hyvää, että kestäävät puissa kiipeilyt!

Meillä kun on 6v ja 7v pojat, ni eipä tartte ulkovaatteita kierrättää. Yleensä housut on polvesta puhki. Olen yrittäny löytää jostain pelkkiä tuulihousuja, kun takit on ihan ehjiä, mutta aika vähän on pelkkiä housuja myynnissä.

Kyllä mäkin olen tälle uudelle pampulalle ostanu jotain uusia vaatteita. Huomasin kyllä eilen, että eipä tartteis ostaa enää yhtään, mut katsotaan nyt kuin mamman käy :)

Polvet puhki... Eikös sitä ennen vaan paikattu jollai paikkakuviolla? Itse muistelisin näin, kun polvet rymysin puhki. :grin

Hannastiina, mä just tuon polvihomman takia ostin erikseen takin ja housut. Tuolla poistomyynnissä oli housuja myynnissä erikseen. Takit maksoi 20€ ja housut 20€.
Mietin just, että pitäiskö ostaa parit housut, kun ne aina kuluu ja likaantuu enemmän. Vois laittaa toiset pesuun ja ottaa toiset siksi aikaa käyttöön. No, nuukuus iski!

Takaisin