Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin niistä suurin osa on. Henkkamaukallakin jopa oli ihan nättejä pitsiversioita hyllyssä :) Itse vaan en välitä tuosta täysin peittävästä kupista, pitäis olla 3/4-osa kuppi tai jopa matalampi. Omat on tällaisia halpiksia:
T2fddSXDJXXXXXXXXX_%21%2122156470.jpg

Puuvillaa ja toi sivuun ommeltu paneeli mikä tuossakin vähän näkyy hintalapun alla tukee yllättävän hyvin kun ei noissa kaaritukia ole.

Kiva että on kaarituellisiakin, pitää vaan löytää niitä. En oo ehkis valmis satsaamaan 50e, vaikka kauniit onkin nuo Chancen(vai miten se kirjoitettiin:)). Mä en oo koskaan käyttäny kaarituettomia, lähinnä siks ku mun tissit näyttää niissä ihan hölmöiltä, ehkä nää raskaussilkkarit voi kyl näyttää niissä vähän täyteläisemmiltä.

Kannattaa kyllä hankia myös kaarituettomia, koska yölläkin joutuu pitämään liivejä ja liivinsuojia. Tai ainakin minä jouduin. Muuten olis sänky lainehtinu maidosta :grin

Kaarituista: mie en pystynyt käyttämään paljoa, varsinkaan maidon nousun aikana niitä! Vaikka olivat oikeaa kokoa ja varaa oli hyvin maidonnousuun niin silti ne painoivat niin ikävästi :/ Ehkä joskus 4 kk kun olin imettänyt uskalsin käyttää kaaritukia, mutta vain urheillessa..
Muhun ei vaikuttanut tuettomuus mitenkään kun oli tukevaa matskua, niin rinnat eivät kuitenkaan roikkuneet ikävästi, vaikkei ollutkaan tukea..
Suosittelen hankkimaan jo synnärille kummatkin tuelliset sekä tuettomat :)
Siskoni lähti synnäriltä niissä sairaalan kamalissa harsoliiveissä, kun kaarituet painoi omissa liiveissä..

Ja Ps. Voisiko joku asentaa shoppailulukon nyt viimein tähän puhelimeen??? Minimintiltä tilattu Paul Frankin urheilusetti, Paul Frankin tuttinaru, pari kevätpipoa vauvalle.. Jotain muutakin tais vielä olla :D Apuaaaaaaa...

Oon ihan superrakastunu meidän vaunuihin kun ne nyt vihdoin sain hyppysiini <3

Ihanat Mutsy 4riderit! Ne on niin sirot ja ketterät, mutta tuntuu kuitenkin tukevilta ja turvallisilta. Huippuvaunut käytettynä lisävarusteineen 250€ :)

Me saatiin kummipojan äidiltä monta kassillista vaatetta ja niistä valitsin lempparit; kaikkea ei vaan voi pitää, eikä tule pitäneeksi kun on kivoja vaihtoehtoja jo aika paljon.
Nyt lähtee kyllä meikäläiselle kans shoppailulakko päälle lukuunottamatta haalareita, niitä en oo vielä löytäny ja kun nyt kallistun siihen ettei sitä äitiyspakkausta ottaiskaan niin sellaset pitää erikseen ostaa.

Me ollaan tänään noudettu käytettynä bongaamani hoitopöytä (Ikean Hemnes) ja kaksi hyllyä, myöskin Ikeasta aikanaan hankitut. Sisustaminen on vielä vaiheessa, pitää raivata vauvankammaria reilusti että sen saa järjestykseen :). Harmittaa ne vaunut kun ovat vähän tiellä, mutta en kyllä uskalla mun aarteita ulkovarastoon heivata. Kesällä ajattelin niitä siellä säilytellä kun meidän eteinen on niin pieni, mutta pelottaa se kosteus nyt.

Onkos joku bogannu kivoja lakanoita jostain? Siis pussilakanoita lähinnä. Mä oon käytettynä jotkut löytäny mutta yhdet olikin liian isot... tai sitten mä jatkan kankaan metsästystä ja ompelen itse, harmi vaan että monet kivat puuvillat on aika kovaa materiaalia, ei sellasta voi vauvalle laittaa.
Ja toinen probleema on se ite sänky. Meille ei vaan mahdu pinnasänky makkariin! Pitäs keksiä joku systeemi pikkuselle muutamaksi kuukaudeksi, pienempi kehto tai laatikko tai... Kellään ideoita?

h&m:n nettikaupassa on musta kivoja pinnasängyn pussilakanoita ja babystylella kans. h&m on vaan tosi paljon halvempi. tykkään kaikista ruudullisista ja raidallisista lakanoista ja hillityistä kuvioista niin noista oon löytäny ainakin omaan makuun sopivia :)

meillä saa onneks vaunukoppaan sitterirungon kiinni niin siitä saa kätevästi ensisängyn. en oo vielä keksiny mitään järkevää järjestystä missä kaikki tavarat mahtuis paikoilleen pinnasängyn kanssa. se että vaunukopasta saa pienen ensisängyn helpottaa vähän kun järjestyksen pähkäilyä voi suosiolla lykätä alkukesään. tykkään myös siitä sitterirunkoon kiinnitetystä kopasta kun sen saa keinuvaks niinkun kehdon tai sit lukittua paikalleen jos siltä tuntuu.

Mie en taas mistään löydä sopivia lakanakankaita :/ Kävin Eurokankaassa ja toisessa kangasliikkeessä.. Mie haluaisin pöllö/norsu/joku muu hieman retroinen kangas?
Esikoiselle löysin Eurokankaasta viimeksi mutta nyt kaikki tuntuu olevan plaaahh, niin tylsää kuosia.. :/ Esikoisen omat on tallella, mutta joku uutuus ois kiva! Joku keltainen/violetti tai vihreä/keltainen väritys, jjuuuu :)

Meillä menee lakanat suoraan kiertoon. Suurin osa on neutraalia mikä menee tytölle ja pojalle... Eikä se poika näe jos sillä on yöllä päällään vaaleanpunainen norsulakana :wink:wink

Muistakaa esikoistaan odottavat hankkia niitä froteesuojia (tai muita sänkysuojia). Sitten kun se pissa/maitokakka vaipasta falskaa niin ei ole kiva jos menee sängystä patja vaihtoon...

Ja harsoja ei ole koskaan liikaa. Ne käy kaikkeen, koska nehän voi pestä 90 asteessa, jos on täysin valkoisia. Kuviollisten pesuohjeista en tiedä.

Tätähän meillä juuri pohditaan... Paljon niitä harsoja pitää/kannattaa olla?
Muistan kun vielä teini-iässä meillä pyyhittiin meidän vanhoilla harsoilla pölyjä ;D
Mutta nyt lähinnä kyselen vauva-ajasta?
Vai päteekö tässäkin se, että monta kertaa päivässä haluaa jauhaa pesukoneella?

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Oma äiti on sanonu, et harsoja pitää olla PALJON... et en tiiä kappalemäärältään, mut ilmeisesti aika monta kannattaa olla.

jonppu: Mun kaveri sano että hanki ihan pirusti niitä harsoja, jossainhan myydäänkin niitä aika isoissa paketeissa ja kirpparilta oon niitä ostanu muutamia; meillä on niitä 10-15 varmaan. Mutta sitten toinen kaveri ei ole kolmella lapsellaan niitä juurikaan kuulemma käyttänyt... eli hiukan vaikee ennakoida täälläkin :).
Hyvä muistutus toi frotee, pitää muistaa kun kangaskauppaan kerkeän. Miten sitä aina muistaa katsoa niitä ihania kuviopuuvilloja joita ei mihinkään välttämättä tartte, ja ne käytännön asiat helpommin unohtuu... Mä hankin jo jokin aikaa sitten kankaat tilkkutäkkiin ja tää projekti on venyny jo niin kauan että alan haluta vaihtaa niistä osan :D.

No meillä on hommattu 16 kpl, kahtena 8 kpl pakettina ostettu name it -aleista....
Uutena muualla näyttää olevan aika hinnakkaita.. tai ainakaan itse en ole törmänny halvempiin kuin noihin, mitä alesta ostettiin.
Nyt miekin rupesin innostumaan tuota tee-itse-pussilakana-ja-lakana... mikä materiaali kaikkein parhain vauvallr, kun lähen kangasta ostamaan?
On aika hintavia nuokin, jos uutena ostaa ja kuosit ei ole ollut ollenkaan silmää hiveleviä...

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Ikeassa on ihan hyviä ja edullisia harsoja ja eikös niitä tule muutama pakkauksessa? Mä ajattelisin että sellanen 10+ niitä harsoja on ok... Riippuu mihin kaikkeen niitä käyttää! Mä ainakin osittain korvaan harsot pikku-pyyhkeillä. Nyt on esikoisen pyyhkeet jo koiran käytössä joten uusia tarvii... Pidän hoitoalustan päällä aina pyyhettä ettei alusta mene kakkaan/pissaan. Sit peppupyyhkeinä ne pienemmät on käteviä, ja niitä kuluu!!!

Takaisin