Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon tainnu ostaa noi pienimmät vaatteet ihan turhaan kun mahan koko on singahtanu ihan pois käyriltä :( Tyttöhän meillekin on tulossa mutta tuskin tulee 56 kokoset vaatteetkaan mahtumaan... Ootteko muuten huomannu että erimerkkisten vaatteiden koot ei ollenkaan vastaa toisiaan!? Tosi isoja eroja noissa mitä mun kaapista löytyy...

Joo, ihan pönttöä. Vähän pitää senkin mukaan kattoo noit vaatteita. Mulla on monet 62 kokoo jotka näyttää ihan samankokoisilta 56 kanssa...

onko kukaan tilannu imetys- tai muita liivejä lumingerie sivulta? Olis ihan hyvännäkösiä liivejä suht edullisesti ja kokoja jopa mun käyttöön. En vaan tiiä että minkä kokosta pitäis lähteä tilaamaan kun en merkistä mitään tiiä... Mulla kun vaihtelee koko aika paljon merkin mukaan :/

Voi ne vastasyntyneet on niin pieniä, ette uskokaan. Yleensä n. 49-52cm pitkiä. Vaikka senttejä olisi, niin ne on aika tikkujalkoja ja kaposia. Kyselkääpäs vähän omia ja miehenne syntymä kokoja.

Itse ainakin tykkään pitää vauvalla sopivia vaatteita ja tulen käyttämään 50 cm aluksi. Makuja on monia, kaikkia ei häiritse rullalla olevat vaatteet. Eihän ne mahdu kuin 2-3 viikkoa, mutta sinä aikana tulen vaihtamaan vaatteita aika monta kertaa.

Keskimäärin vauvaa imettää 8 kertaa vuorokauden aikana, puklut tulee rinnuksille ainakin joka toinen kerta (ainakin esikoisella), eli n. 4 vaatekertaa/vrk:ssa. Pyykkikone siis käy tiheään ja niiden vaatteiden pitäis keretä kuivuakin. Kuivausrumpu on muuten tosi hyvä!

Sukulaiset tuo lahjaksi eniten 62 cm vaatteita, joten niitä sitten riittää. Harvemmin niitä pienempiä kokoja ja noihin 62:siin vastasyntynyt hukkuu. Kaikki tietty riippuu siitä syntyykö vauva ennen laskettua vai jälkeen.

Ite oon ollu 52cm syntyessäni ja tuo toinen puolisko on ollu muutaman sentin pidempi jättiläinen. Siitä mä vähän päättelinkin että varmaan jää pikkuruiset vaatteet käyttämättä. Harmi kyllä, mutta eipä sille mitään voi. Jättiläiset saa jättivauvoja :s

no jaa. Meidän nuorimmainen oli 55cm ja 4235g mitoiltaan ja 56cm meni ihan hyvin ekan kuukauden, vaikka poika oli joka ruoka-aika kotona ja kasvoi hyvin. :)

Eri merkit on toki vähän eri tyyppisiä, et jotkut esim Tutta merkin 56 senttiset saattaa mennä hyvinkin vielä päälle, kun joku toinen merkki on 68senttistä. Mut äkkiä sen oppii näkemään, et mikä vielä mahtuu ja mikä joutaa jo pois. Itsellä ainakin on melko selvä systeemi vaatteiden kanssa, et jos joku on pieni, niin joutaa säilytykseen ja kaivellaan uutta samalla tilalle.

juu niin mä vähän ajattelinkin ettei liian tarkkaan kannata sitä kokolappua tuijotella. kokeilemallahan ne sopivat sit löytyy :)

Lindexin vaatteet on aika systemaattisesti pienempiä kuin muut merkit. Ja Tutta on isoa kokoa...

Itse olin jonkun 3 kg ja 47 cm pitkä, oma poika 53 cm pitkä ja painoi yli 4 kg kun syntyi :)
Kyllä tääkin varmasti on miehen mitoissa kun syntyy.. ;)
Äsken kun tää potki pystyin kuvittelemaan jo ne jämäkät, mutta pienet kädet joita saa silittää ekaa kertaa <3 Ne pyöreät posket <3 Vauvan tuoksun <3 Toukokuu, tule jo!!

Taas tuli alesta ostettua vaaville juttuja. Tällä kertaa mukaan tarttu ekat tutit, suomileijonatutit kun tuleva isukki sellaset halus :D Pari bodyakin tarttu sitten matkaan.. en oo oikeen 62 pienempää uskaltanu ostaa, kun tuo mieheni on syntyny kuitenki 59cm, niin jänskättää vähä millanen hujoppi sitä oikeen syntyy..tosin onhan tuolla meidän vaavilla tuo juttu mikä voi siihen kasvuun vaikuttaa, niin ei välttämättä voi kasvaa niin isoks masussa..Mut kerkeepä niitä pienempiäki ostaan sitten lähempänä synnytystä, kun kuitenkin sitä kokoa tarkaaillaan kunnolla, niin voi parempi käsitys olla siitä minkä kokosena syntyy. :)

Alettiin jo vauvan huonettakin laittaan vähä valmiiks ja saatiin vauvelin tulevalta sedältä sitteri ja vanna ja siihen sellanen teline. Saatiin myös sellanen kehikko, minkä hän oli tehnyt tuota äitiyspakkauksen laatikkoo varten, et saa sen sitten ensisängyksi ja ei tarvi lattiantasossa pitää.. :)

Mullakin masu kasvaa yläkäyrän yläpuolella, mutta meidän pikkumies kasvaa hitusen keskikäyrän alapuolella. Näin ainakin ultrassa sanoivat eli ei se masun koko kerro aina todellisuutta. Epäili ultraaja, että josko mulla olis kapea sisälantio. En ihmettelis sitä kulkee meillä suvussa. :)

Ööh, huh! Koitin mun eri liikkeistä ostettuja d-kupin, e-kupin liivejä.. Kaikki just nyt sopivia!!!
Mistä löydän reilun d:n imetysliivit (ne oli esikoisen aikana) vai pitäiskö nyt suosiolla ottaa e?? Onhan nää jätit, ja b normikoko.. Huhhuh, olen ihan epätoivoinen.. Pitääköhän hommata rintareppu mun tisseille? :D

Eilen tuli postista hoitopöytä :) Tänään miehen kanssa kasauspuuhiin,oon niin innoissani kun se vihdoin tuli! Nyt on kaikki isot hankinnat tehty!

Munkin tarttis mennä osteleen isompaa liiviä,ei meinaa enää pysyä rinnat paikoissaan. En kuitenkaan vielä imetysliivejä aatellu hankkia kun kuitenkin rinnat tästä vielä kasvaa ennen syntymää. Jos sitten huhtikuuussa :)

Sokoksen myyjä opasti mua, että en saa tulla ostamaan imetysliivejä ennen kuin korkeintaan kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, koska tisseistä ei ikinä tiedä.

ImageUploadedByVau Foorumi1390387664.615883.jpg

Koon 85 e:n liivit hankittu, Robinhoodista 12,95 e hintaa yksillä.. Viralliset imetysliivit noi ei ole, kun kaupoissa, siis näissä marketeissa ja muissa tavisvaatekaupoissa koot loppuu d-kuppiin :O
Mutta hyvin pärjäsin esikoisenkin aikana ilman niitä imetysliivien naksautteluja (hm:n omissa ne hakaset mitkä saa liivin aukeamaan sivusta aukeilivat itsekseen yöllä..), taisinkin käyttää kunnon imetysliivejä vain kuukauden ja sit urheiluliivejä tai noita kuvan tyylisiä.. :)
Ja sit toi Bebanthen raskausarpivoide Tsek! Hyvä tuoksu ja koostumus, tuntuu myös "rauhoittavan ihoa" toisin kuin aiemmin käyttämäni Bio Oil.. Hintaa 23-24 e muistaakseni :)

Vauvakirjoja parilla eurolla :) ImageUploadedByVau Foorumi1390388294.236067.jpg

+ Skip Hopin (?) hoitolaukku tilattu.. Voih, vaikkei sekään kallis ollut, 59,90, niin kyllä se vaan on helpottavaa kun on laukku missä on 9 erilaista lokeroa..
Esikoisen aikana meni mun vanha koululaukku, jossa ei ollut lokeron lokeroa.. Siellä oli sit vaipat ja kaikki päällekkäin ja raivostutti välillä kiireessä penkoa sitä..
Nyt kai olen "vanhempi ja viisaampi", vaikka joskus koin olevani viisaampi kun välillä tinki noista mukavuuksista ja säästi :D Ihan kaikessa ei pidäkään säästää ;)

Muokattu viimeksi:
Meillä kävi tuuri, kun oli miehellä miltei "kokonainen" vapaapäivä, ja itsekkin menin iltavuoroon, niin sain sen houkuteltua lastentarvikkeeseen:) mukaan tarttu Emmaljungan edge duot sportti rungolla, ja ruskealla leathernette verhoilulla. UPEAT! Lisäksi besafen kaukalo jalustalla. Eli tää mamma ei stressaa enää kun tuosta lastenhuoneen remontoinnista<3 ihanaa kun alkaa pikku hiljaa olemaan tavarat hankittuna, isommat ainakin, niin saa keskittyä rauhassa vaan olennaiseen:)

Tilasin nyt kokeen vuoks yhdet imetysliivit kokoa 65H. Isompaa kuppia en löytäny. Ajattelin et jos tilaan nyt niin ehdin sit vielä sovittaa, palauttaa ja tilata uudet jos ei noi ekat nyt mahdu. Täytyy vaan sit ottaa isommalla ympäryksellä ja pienentää ite jos noissa 65 kokosissa ei kuppi riitä. Toivottavasti noi nyt sopis!!

Ihania löytöjä Mimi! Mistä noi pupu-kuosiset on? Olen koittanut etsiä kietaisubodeja, mutten ole oikein mistään löytänyt kivoja.

Takaisin