Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä löysin söpöjä kietasubodyja 50-56cm ja kuolalappuja ihan kuulkaa Tokmannilta. Kannattaa käydä katsomassa vauvan vaatteita ihan halppis paikoistakin.

Mä ostin myös Tokmannin Alesta joulun aikaa noita bodeja pilkkahintaan, 3e! :) Että kyllä sitä rahaa saa kulumaan myöhemminkin.. Laps kasvaa nopsaan!

Palan halusta saada kuvia tänne miun hankinnoista, mut jätän sen ens kuun loppuun kun saadaan muutto pois alta ja vauvan huonetta laitettua/purettua kamat! Oon nimittäin pakannu kaikki noi :P

Oon unohtanut koko peiton! Tarviiko sellasenkin :grin Tuntuu hurjalta iskee iso peitto pienen nyytin päälle mut kai se jotain tarvii päällensä? Äitiyspakkauksessa tulee jonkinlainen peitto, muistaakseni näin siel luki....

Nuo on niitä jenkkihöpötyksiä, ettei saa olla mitään vuodevaatteita lapsen sängyssä. Äippäpakkauksen mukana tulee peitto. Unipussikin on ihan ok. Mut meidän muksu nukkuu mun kuumassa kainalossa yönsä ekat kuukaudet, mikä on kai sekin jonkun mielestä kauheaa... Päivällä peitto on sit vaihtelevasti päällä tai ei ilmanalan mukaan päiväunilla nukkuessa.

Ikean patjat on hyviä, ainakin ne 9-10cm paksut mun (ja niitä suositelleiden kavereiden) mielestä. sieltä saa tosi edullisesti myös pinnasänkyyn sopivan pienen peiton. meillä on sekä peitto että unipussi. saa nähdä sit mitä tulee alkuun käytettyä...

No kyllä vauvalla peitto täytyy olla tai ainakin unipussi. Ihan hassua et tommosia suosituksia jossakin on.

Äitiyspakkauksessa tosiaan on hyvä peitto kesää ajatellen. Itse ostin esikoiselle Ikeasta peiton ja se oli ainakin liian paksu kesällä, mut talvella sitä sitten käytin. Onhan siellä varmaan eri paksuisia yms.

Ikean peitot ja pussilakanat on muuten eri kokoisia kuin normaalit suomalaiset mitoitukset peitoissa ja tyynyissä. Niihin käy vain Ikean pussilakanat.

Ai niin, ja meillä Ikean halppis patja, hyvin riitti vauvalle. Eikä harmita ne miljoonat pissat ja oksennukset joita tulee. Sit kun vaihdettiin taaperosänkyyn, niin panostin patjan laatuun.

me hankittiin viikonloppuna turvakaukalo ja telakka :) nyt on sit kulkineet pienokaiselle kunnossa! vaatetta on tullut hankittua aika läjä, mut periaatteessa kaikki muu tarpeellinen tavara sit puuttuukin... pinnasänky, hoitopöytä ja kaikki tarvikkeet :D muuton jälkeen ryntään heti hankkimaan ku vauva saa oman huoneen mihin ne sit mahtuu :) <3

Meillä on menty sillä ä-pakkauksen peitolla vuodesta 2006 lähtien. Hyvin on pelittänyt. Ei vauva tartte kovin kummasta peittoa. Päänalusena meillä on käytetty äitini ompelemia pieniä tyynyliinoja. Jos puklut tulee sängyssä, ni ei mee koko patja märäks.
Patjan ostan tuosta paikallisesta Etrasta. Ihan perus vaahtomuovipatjan. Meidän pinnasänky kun on vuodelta 1963, niin siihen ei standardipatja käy. Suositustan on, että vauvan patja olis aika jämäkkä. Ja jokaisella lapsella pitäisi olla oma patja. Minäkin olen kummallekin pojalleni ostanut uudet patjat, hyödyntänyt vanhasta vaan patjasuojuskankaan.

Hei te joilla on jo ollut Brion Happyt käytössä ( ja miksei tekin joilla ne vielä odottavat käyttäjäänsä saapuvaksi), onko hyviä kokemuksia? Muistan kyl et täällä aiemmin puhuttiin näistä rattaista mut sivuja on 30 ja mulla hermoja 0 käydä läpi kaikkea:sad001. Anoppi lupautui ihanasti osallistua vähän vaunuhankintoihin joten nyt ois varaa ostaa varmaan myös uutenakin.
Lähinnä siis et kuinka kätevät ne on just julkisiin ja onko kokoontaitettuna tosi isot ja raskaat? Hissittömässä talossa ku asutaan ja vaunavarastoa ei ole, niin niitä tuun sit roudaamaan ylös alas kiitettävän paljon (haba kasvaa!)

Työkaveri löysi tori.fi:stä teutonian yhdistelmät 180€:lla. Ja ihan priima-kunnossa! Eli kannattaa koluta nettiä ainakin näissä isommissa ostoksissa, miksei pienemmissäkin...

Tänään tuli tilattua koon 40-38 (normikoko 36/38) housuja seuraavalle kesälle / syksylle.. Muutama paita ;) Saattaapa olla ettei lantio palaudu taaskaan niin äkkiä, mutta eipä nuo paljoa maksaneet :) Ja vähän asustetta!!
Ihana hemmotella vaan itteään välillä <3

Jomsuli_00: Me tilattiin ne Brio Happyt ja mun mielestä ne ei välttämättä ole kaikista pienimpään tilaan menevät. Kevyen oloiset ja tukevat ne oli kyllä, mutta tosiaan aika tilaa vaativat.

Päätin että haluan Tutekin vaunut, ne ainaki näyttää kivoilta ja vaalean väriset mitkä ei pitäs olla sitten liian kuumat. Muutenhan en vaunuista hirveesti ymmärrä kun ei sellasia ennen ole ollu, pitää vaan uskoa muiden suosituksia.
Toki varmaan esim. ne Emmaljungat tai muut vois olla parempia mutta ei tässä nyt mitään yli tonnin vaunuja ruveta ostamaan :) Noi on siinä 550€ kieppeillä.

Takaisin