Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitäis varmaan shoppailla jotain imetysliivejä. Turvotus+lihominen (ei välttämättä tuossa järjestyksessä) on aiheuttanut sen, että vielä kesällä hiukan isot liivit aiheuttaa jo nk. fourpackin (tissit liian pienet kuppiin -> osa pursuaa yli, tulee liiveissä olevat rinnat ja yli tulevat rinnat)

MIKSI tässäkin asiassa pitää vaihtoehtoja olla niin paljon!?!?! Bravadon saumattomat on ilmeisesti oikein hyviä? Voiko niillä nukkua hyvin? Meinasin, jos ostais kahdet saumattomat ja yhdet sellaiset "oikeat rintsikat", joita voi käyttää sitten hienommissa tilaisuuksissa (tulossa kuitenkin on valmistujaisia ja häitä ja muutenkin kesällä tulee reissattua). Nettiemossa hinta Bravadoille 31€. Ei paha mielestäni!

Siis se olikin PROTEX eikä goretex, täällä entinen vaatemyyjä heeiiiii ;)

Ja eipä ne nyt niiiin kuumat ole, en mie pikkusen vauvan kanssa hirveän pitkiä lenkkejä tehnyt kuumalla ja varjossa oltiin jos oltiin enemmän ulkona..
Tottakai, jos tuota puolta murehtii niin ottaa vaaleat ja hengittävät.. :)

Mä tilasin Bebesistä Bravadon Original Extra -yöliivit ja kaksi Essential-imetystoppia. Toppeja en oo vielä käyttänyt, mutta yöliivit ovat olleet mahtavat nyt kun nännit kipeytyvät jos tissit heiluvat valtoimenaan.

En kyllä käyttäisi noita saumattomia yöliivejä päivisin (imetystoppia voisin käyttääkin, niissä on paljon tukevampi rakenne), mutta mä oonkin aina suosinut jämäköitä liivejä.

Toppi on niinkin jämäkkä, että sen päälle pukeminen on vähän vaikeaa. Se kuitenkin istuu hyvin ja näyttää älyttömän kivalta. Mulla on normaalistikin sen verran isot rinnat, että en hevillä harkitse lähtemistä liikenteeseen pelkässä topissa... mutta noissa Essentialeissa voisin kyllä ensi kesänä heilua.

Ale-myyntejä taas raivattu, pojalle ja tulevalle vauvalle shoppailtu vielä ja säästetty melkein parisataa kun kunnolla jaksaa kierrellä!
Olen jo neuroottisesti hommannut tulevalle vauvalle kunnon talvipuvun, haalariin sopivat kengät, hanskat, hanskanpidikkeet, kaulurimyssyjä 2 kpl.. Kun halvalla sai ja inspiraation löysi!

Ja ihan älytöntä miten halvalla löytää talvineuleita 18 e normihinta ja ale-hintaan 7 e??? Pakkohan esikoisellekin oli varastoon yksi ostaa!
Ja 18 euron sammareita molemmille yhdet 7 eurolla!!!
19 euron fleecehaalarikin lähti yli 60 prossan alella :D Ei paljoa maksanut.
Kyllä nyt kelepaa!

Vielä houkuttaisi Minimintin sivuilla Maxomorran muutama vaate, mutta taidan ensin saattaa omat ompelukset loppuun ja kausia tarvinko kukaan tässä perheessä oikeasti enää vähään aikaan mitään :D

Muokattu viimeksi:
Minkä kokosia vaatteita ootte ostellu, enimmäkseen, siis vauvalle?
Mä ostin tänään alennuksesta parit koon 50 vaatteet mutta nyt aloin miettimään et nehän ei välttämättä mahdu ollenkaan. No, oli vaan 5€ ja niin nätit että piti ottaa!

Mun poika painoi jo 3 kk iässä 9 kg ja oli 65 cm pitkä, joten tähtään ja sijoitan enimmäkseen 68- jopa 86 asti.. Esim. Mun tänään postista haettu haalari oli jo 80 cm.. Mietin ensin jopa 86 haalarin hommaamista tolle marras 14 - kevät -15 ajalle.. Mutta ehkä just ja just pärjätään 80 cm:llä kunnes vaihtuu välikausiaika ;)
Nimittäin 6 kk iässä poika oli 75 cm ja painoi 12 kg :D Että mun lapset ei kauaa ole vauvoja! Siksi isot koot!
50 cm mulla on 2 kpl varuiksi.. 56 muutamia ja tosiaan noita isoja kokoja menee aina.
Sit ku ne soseet aloittaa niin siinä sitten vasta sottaantuukin vaatteet (onhan niitä kokovartaloessujakin).. Ja sit ku alkavat ryömiä jne :)
Muistan itse että 80-86 meni kokoajan pyykkiin.. Päivässä jopa 3 paitaa piti vaihtaa ja housuja..

Muokattu viimeksi:
Mimi: Eikös sulleki tuu tyttö? Mä oon ostanu 3kpl 50cm pitkähihaista kietasubodya, 3kpl 56cm pitkähihaista bodya, 4kpl 62cm bodya. 50 cm kotiintulohaalari(aika kertakäyttönen varmaa:oops:). Yö-pukuja 2 kpl 50/56cm, parit sukkikset ja sukat samaa kokoa. Verkkarihousut 56 cm. Pupu-haalari 62cm. Sit jotain ylisöpöjä kirpparilta, neule, farkut, vakosamettihaalarit ja mekon 62-68cm. No tulipa luettelo. Siis pointti oli et 3 kutaki ja sit ootan äippäpakkauksesta loppuja. Mun oletus on et vauva on syntyessään aika keskikokoinen, eli 50cm, kuten äitinsäkin on ollut, ja pienehköt koot mahtuu sen pari kuukautta. Ehkä sitte voi taas hiippailla kauppaan, heh :p

Mulla ei oo kun nuo pakkauksesta tulleet 50, ite en niitä kehtaa ostaa niin pienii, kun tuntuu melko usein vauvat olee 54cm jo syntyessään. Ainaki täällä päin mitä nyt ovat syntyneet lähipiiriin.. :)

Mä oon jo päättänyt, että vauva saa olla 50 cm syntyessään. Itse ollut 47 cm ja täysiaikainen. Mies samankokoinen, mut syntynyt etuajassa. Mä aion hiukan shoppailla noita viiskytsenttisiä ellei 4D:ssä lääkäri heitä arvioita pitkästä hujopista :grin

yöpuvut yms puuttu täysin, hups. jotenkin vaikee kans miettii sit niit 56-62 vaatteita, ku ei voi yhtään tietää millainen kesä on tulossa. Sellanen kunnon tappohelle koko kesän niin ku muutama vuos takaperin ollut vai sellanen et heinäkuussa viel saa istuu villasukkien kanssa. Tietty ois loogisinta sit vasta ostaa pahimmat hellevaatteet jos ne iskee. Lähinnä mietityttää et kuinka paljon esim pitkähihasia ja potkareita/haalareita kantsii varaa siihen ekalle 3kk...
Mielelläni ostaisin kaiken minkä silmä kaupoissa ja nettikaupoissa näkee mut yritän pitää jonkun järjen yllä ::p

Yöpukuja kannattaa hankkia. Erityisesti ne vetoketjulliset on helppoja vaihtaa. Sit kuolalappuja! Ei tarvi vaihtaa joka kerta bodyä kun puklut tulee rinnuksille.

Joo, no mulle tosiaan olis tyttö tulossa, että ehkä mä kumminkin varaan muutaman 50 koon vaatteen, voihan niille ollakkin sit käyttöä! Nyt on yks body ja paita. Ja ihan minimini sukkia, ja ne sellaset tumput ettei raavi itseään. Mua jostai syystä hämäis laittaa sukat käsiin niinku monella oon nähny :D

Kiitos muuten sille joka mainitsi KappAhlin Newbie malliston, en muista kuka oli mutta ne on kyllä ihania, just sellasia aika "neutraaleja" värejä paljon mistä mä tykkään, eli valkosta, beigeä, vaaleanruskeaa ja ihan vaaleanpunaista.

Mä en pidä kovin räikeistä lastenvaatteista....

Onhan niitä imetysliivejä sit muunkin värisiä kuin puuterin? :D Esikoista odotan ja niin paljon kaikkia leffajuttuja yms. mitkä varmaan kaik menee nurin raskauden aikana ja äitiydessä ylipäänsä :D Saahan äiti olla tyylikäs, jopa niitä imetysliivejä valkatessa :)

Saa olla tyylikäs! Jos jaksaa :p Itellä nää raskausajan kaikki mukavat piristävät pikkuoireet oksentelusta migreeniin ja hikoilusta ummetukseen on heivannut kaiken mielenkiinnon tyylistä huolehtimiseen :grin

Mulla on puuterinvärisiä valkoisilla pienillä polkkapilkuilla ja valkoisella pitsillä ja sit mustavalkoraidalliset valkoisella pitsillä :) Ja sellaisen "push-up mallin" näköisiä vaikka on kaarituettomia eikä kokokupillisia.

Mulla on Bebesin Cake Lingerie Cotton Candy Luxury Seamless-imetysliivit. Tosi ihanat päällä, suosittelen. Ja Ozbabystä toppi, ihan mukava sekin. Lisää hankin vielä ainakin yhdet.

Kantsiiko noita imetysliivejä vielä ostaa? Tissit kasvaneet jo raskauden aikana ja oon ymmärtänyt et sit synnytyksen jälkeen voivat vielä posahtaa isommiksi? Mulla alunperinkin isot rinnat joten mietin et kuinka isot sitä pitää sit ostaa. En haluis turhaan ostaa jotn mitkä on sit liian pienet tai isot..

Joo imetyksen aloitushan lisää helposti pari kuppikokoa lisää ja sitä on vaikea arvioida ennakkoon. Omistani tiedän jo että kun maito kunnolla nousee ne jää auttamatta liian pieneksi. Mutta siitähän se sitten taas asettuu, ei ne täyteen pakkautuneet tuu koko aikaa olemaan :) Noi venyvät saumattomat ainakin istuu ja ei nämäkään oo ympäryksen ja kuppikoon mukaan vaan on paljon säätövaraa ja sen malliset, että sopii monen kokoisille.

nyt mie sen tein ja rohkastuin. Tilasin kahdet imetysliivit, mustat ja "ihon" -väriset. toiset saumattomat ja kaarituettomat ja toiset kaarituelliset, ennemän "normaalien" rintsikoiden näköiset. Saa nähdä, miten sopivat enää toukokuussa...
Ja mahatuen. Taisi olla Carriwell -merkkinen. Sen verran kirraa ja kinnaa alavatsaa töissä ja särkee ristiselkää. Ehkä niillä pärjää helmikuun loppuun töissä. Sit saa levähtää sohvalle :D

Noi mitkä ostin, on äitiys- ja imetysliivit ja koot S--> , jotenka toivon mukaan ja uskoisin imetyksen alkaessa, et mahdun niihin. Kaarituellisista oiskin sit hankalampaa ja en oo vielä sellaisia ostanut. Mennyt näillä vanhoilla ja antanut niiden kiristää.. Kun ne on muutenkin aika tyyriitä erikoisliikkeistä ostettuja 65-70-E/F-kokoisia.

Takaisin