Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie ootan äitiyspakkauksen 50-56 kokosii vaatteita. Oon ostan 62/68 bodeja. Vasta kuulin, et äidin työkaverin laps oli saanu 53cm pojan! Eli ei pitkää mee ees 56 bodit..

Lansinoh on paras nännirasva! Se on jotain lampaan rasvaa ja todella toimii arkojen rikkinäisten nännien kanssa...

Lisäksi vaihtaisin pikkuniistäjän nenäfriidaan mikä on PALJON parempi!

Ja vielä lisäksi hommaisin sinkkivoidetta, talkkia, bepanthenia ja puhdistuspyyhkeitä. Yöllä esim ei kannata lähtee pesuille vauvan kanssa mikäli ei ole kakkaa, joten pieni sipaisu puhdistuspyyhkeellä pinnasängyssä riittänee mikäli sitäkään tarvitaan...

50cm vaatteita meillä ei taida olla yhtään ja hyvin pärjättiin... Vauva oli syntyessään 50cm.

Jos on pelkkä pissi tullu, ni en oo joka kerta putsannu puhdistuspyyhkeellä. Yöllä varsinkin kannattaa aktiviteetit jättää mahd. minimiin, jotta vauva ei liikaa virkisty.
Hyvään yövaloon kannattaa satsata. Meillä ainakin hoideltiin yösyötöt ja vaipanvaihdot yövalon avulla. Mitä hämärämpää sitä helpommin vauva nukahtaa uudestaan.
Hoitopöytäkään ei välttämättä ole tarpeellinen. Meillä se kyllä on, mutta ennen hoitopöytää vaihdoin vaipat sängyllä hoitopatjan päällä. Ihan hyvin sujui. Jos on tilanahtautta, niin kannattaa miettiä tarvitseeko välttämättä hoitopöytää.

Kotiin tullessa postilaatikossa ootteli muutamat huutiksesta hommatut bodyt. Mies halusi yhden KISS-printeillä, meitsi taasen haalii retrokuoseja. No, aika retroa se KISSkin on :) Postilaatikossa oli myös kahdet täysin mystiset puolipotkarit. Epäilen yhtä kaveria lähettäjäksi, muttei ole vielä tunnustanut.

Ja sitten oli Bola ja masutuubi raskauskeijulta. Toi tuubi ei vakuuta. Kummallista luirua tekokuitua ja mullekin löysä vaikka olen kokoa 44+maha päälle. Mutta toi Bola on ihana, voisin kuunnella tota helinää koko ajan. Jos ostais yhdet pallot korviksiksi? :rolleyes:

Kehtaisko joku linkittää hoitopatjan, ku en oo varma mikä se niistä on. Oon aatellu etten hoitopöytää hommaa ja niitte alusia on kyl myynnis.. Eli sängyllä ja lattialla ajatellu vaihtaa, joten joki alusta ois jees siihen hommaan. Oon nähny semmosia taitettavia aika lättänän näköisia alusia, mutta haluisin jonkin ei niin kovan näköisen/tuntuisen..

Last edited by a moderator:
Hoitopatjalla tarkoitan vähän paksumpaa hoitoalustaa, jossa on pienet laidat. Kännyllä en pysty linkittämään kuvaa millaista tarkoitan.

Kiitos listasta ja kaikkien vinkeistä, tästä on todella hyötyä!

Meidän tähän asti kallein ostos onkin nyt petauspatja. Mun lonkat ovat huutaneet hoosiannaa öisin jo kuukauden, ja oon ollut aika väsynyt. Jännitti ostaa 160 euron petauspatja, kun edellinenkin on aika uusi eikä ole mitään takeita, että ongelma ratkeaa tällä... Mutta ekojen öiden perusteella tämä oli nappiostos, oon nukkunut lähes heräilemättä. Memory foam -tyylinen Tafjord-petari Ikeasta.

Meillä on hoitoalusta pesukoneen päällä kylppärissä. Sellanen patja missä kumimainen kangas ja laidat. Helppo pyyhkiä mut pidän siinä aina pyyhettä päällä. Ja juuri niin että yöllä vaan vaipan vaihto mikäli se on pakollista ollenkaan. Syöttö ja uusille unille, usein kävikin ekan kanssa niin et vauva jäi nukkumaan siihen tissille kun ite nukahdin ensin...

Tuli sitten laittettua småfolkin haalareita ihan useammatkin tilaukseen. Ne on vaan niiiiin hienoja. Mitähän ostettavaa mulla enää jää sinne kirppareille :p

Ja ehkä pitäisi alkaa pikkuhiljaa miettii niitä tarvikkeitakin. Ei vaan oo sitterit, tuttipullot ja itkuhälärit yhtä söpösiä kuin noi pikkuvaatteet.

Tänään ostettu vaatekaappi vauvalle, iskä ja äiti kun sattuu omistamaan yhden vaatehuoneellisen vaatteita,niin että ne tursuaa yli MUTTA onpa kannattanut säästää jotain rääsyjä kun tänään viimeksi kaivoin sieltä vähän löysempiä paitoja esiin! ! :)

Vaatteet vielä puuttuu, mutta huomenna huomenna huomenna ehkä tiedämme ostetaanko pinkkiä vai sinistä! ! Iiiilk 8)

Ton hoitopöydän kanssa kannattaa miettiä jos on yhtään selkävaivoja. Silloin ei ehkä tee hyvää selälle vaihtaa lattialla tai sängyllä vaippaa, kun sen joutuu pienellä aika monta kertaa päivässä tekemään. :rolleyes: Jos vielä lisäks imettää niin sekin voi jumiuttaa ja kipeyttää (ainakin mulla aluksi) niskan, hartiat ja selän. Meillä on ollu hoitopöytä käytössä n. puoli vuotta/vauva.

Meillä on muutamia noita "pikkukokoja" vaatteissa, mutta enimmät varastot alkaa 60cm. Ihan pikkunen nyt menee noihin 60cm vaatteisiinkin, koska oikeestaan vaan nukkuu ni ei haittaa. Mieluummin reilut vaatteet ku liian ahtaat. Meillä muksut ollu syntyessään 50-52cm ja äkkiä on noi 60cm vaatteet ollu sopivia :)

käväsin omien vanhempien luona ja tuleva mummi oli ostanu söpön unipussin ja muutaman bodyn. yllättäen väritkin miellytti kun kaikki oli valkosta, turkoosia ja vaaleenruskeeta :)

Meillä on sorruttu ihan liikaa ostamaan vaatteita.. Mutta minkäs teet kun aina löytyy toinen toistaan ihanampia pieniä vaatteita<3 lisäksi tiensä meille on löytänyt jo pinnasänky ja uusimpana hankintana upea kehto:) tutteja ja tuttipulloja on myös, eli isommat ostokset olisi vielä edessä. Vaunut ja turvakaukalo. Niitä tutkiskelemaan siis seuraavaksi! Onko kellään kokemusta noista Gessleinin vaunuista? Itsellä ne on ollut pitkään jo harkinnassa, mutta olisi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä:)

Mun isoveljellä on kolme pikkusta ja hoidin heidän nuorimmaista jonkin aikaa. Heillä oli Emmaljungat ja Gessleinit ja ne jälkimmäiset oli kamalat. En osaa sanoa oliko kyseinen kappale huonompi vai mitä mutta niissä oli mm. aika paljon muovisia osia, jotka tietty hajoaa. Ne oli myös raskaat työntää ja vietti aina vasemmalle...
Vaunuista oli kuulemma valitettu liikkeeseen ja pieniä korjauksiakin tehty, mutta he suosittelivat mulle heti Emmaljungia, ja sellaset sitten päätin ostaa, heillä kun ne oli jo kolmella olleet. Jollain muulla varmasti on positiivisiakin kokemuksia!

Jos vielä yksikin jumpsuitti, vanuhaalari tms kevyt eksyy meille niin vanhoista on luovuttava.. Tosta lähtis 56 jumpsuitista 74 äippähaalariin ja vikana 6/12 kk:lle kevyt haalari!! Välissä joitakin kokoja tuplat!!! Ja me saadaan kevätvauva :'D
ImageUploadedByVau Foorumi1389162407.361059.jpg

mä pähkäilen hankkisinko tuplarattaat vai seisomalaudan vai mitä. Ehdin nimittäin myymään meidän tuplarattaat kolmosta odottaessa, kun ajattelin, ettei me enää... No nyt niitä ehkä tarttis, kun ikäeroksi tulee 1v3kk. Ja ois kätsä täs kotosalla kun olis kahdet rattaat, mihin vois molemmat vauvat laittaa nukkumaan ulos päikkäreille.

Takaisin