Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on Harttanin yhdistelmävaunut. Oon ollut tyytyväinen ja niillä jatketaan. Edullisemmat kuin Emmaljungat. Päädyin seisontalautaan, kun esikoinen on toukokuussa jo 3 vuotta, niin eihän se rattaissa suostu pitkiä aikoja istumaan. Vaunujen ostossa meillä vaikutti se, että työntöaisan sai tarpeeksi korkealle ja matalalle. Mies on 190 cm pitkä ja monet vaunut oli tosi matalia, eikä säädöt riittäneet.

Postissa tuli lisää lankoja ja mulla on niiiiiiin paljon ideoita virkkaukseen ja neulontaan :D
Tänään löytyi myös ihana pörröinen limenvihreä lanka, josta aion jotakin tehdä vauvalle :')

Myös vihdoin löytyi kotiutumisvaatteet vauvalle: limenvihreä/valkoinen/mustaraidallinen yhdistelmä! Kotiutumispipo puuttuu vielä, senkin ompelen itse, koska kaupan tarjonnat ovat valkoinen, v.punainen ja v.sininen!!! Esikoisen hattu löytyi jostain, en muista mistä mutta tuli silloinkin manattua samaa asiaa... :D

Kävin ostamassa esikoiselle legginsejä ja siinä sit katselin pienen pieniä bodeja. Mietin varmaan vartin ostanko 50 cm vaaleanpunaisen pupubodyn ja siihen kuuluvat pöksyt. Meillä on kaikki valmiina esikoiselta. Sit mietin, että tää tulee olemaan mun viimenen vauva ja nyt mun pitää nauttia siitä kaikin tavoin! Eli kotiutumis vaatteet ostettu!

me käytiin tänään ekaa kertaa yhessä vauvatavaraostoksilla! oli superkivaa :) mukaan tarttu vaikka mitä! ostettiin ainakin rintapumppu, hirvee kasa harsoja, farkkuhaalarit, puuvillatumppuja ja pikkubodyja. olisin voinu ostaa vaikka koko baby stylen tyhjäks :D

Tänään tuli postissa 4 småfolkin haalaria. Niihin meni omaisuus vaikka alessa olivat, lähti vähän lapasesta nettishoppailu vaihteeksi. Mut hei, violetteja kissoja ja pinkkejä norsuja, ei voinu vastustaa!

Hoitopöydästä: esikoisella oli, mutta oli ihan väärässä paikassa, en siis käyttänyt. Parempi paikka olisi ollut esim. makuuhuone tai jossain lavuaarin lähistöllä. Joten keräsin sen hyvin nopeasti pois, joka sitten olikin virhe, sillä huono selkäinen mies ei taipunut lattialla tai sängyllä kovin helposti vaihtamaan vaippaa. Nyt ostetaan sellainen pinnasängyn päälle laitettava lauta hoitopöydäksi, makkariin kun se ei muuten mahdu. Mie muuten en käyttänyt sängyllä vaihtaessa alustana muutakuin niitä muovitettujaliinoja ja siinä päällä pyyhettä, lattilla oli sitten semmonen hoitopöydälle tarkoitettu pehmuste.

Bolakoru: Täytyykin kaivaa se esille, en usko ettö vauva sitä helinä muistaa jos edes vatsan möyryämisen läpi sitä kuulee, mutta minusta niin ihana ajatuksena että otan taas käyttöön.

Nenäfriida: Miekin ostin ensin pikkuniistäjän, unohdettiin se kotiin kun oltiin mummon luona ja ostin sitten tuon friidan, joka olis pitäny olla koko ajan, pikkuniistäjällä ei tee mitään!

Vaunut: Onko kellään kokemusta sisarusvaunuista? Meillä tulee siis ikäeroa 2v4kk ja tuplat tarvitaan, muttei kovin kauaa joten en niihin haluaisi hirveästi rahaa laittaa. Enkä niiden takia autoa vaihtaa. Olenkin miettiny phil&tedsejä nekun menisi näppärään tilaan ja olisivat myöhemmin käytettävissä myös yhdelle, nekun olisi myös ostettava viimeistään vuoden päästä. Mutta onko nuo phil&tedsit miten tulevat? Mie en täältä kaukaa edes pääse mihinkään liikkeeseen niitä testaamaan ennen ostoa. Vai antaako joku pisteet jollekkin muulle merkille?

Äiti osti miulle bolakorun jota aika usein tulee pidettyäkin, meillä tosin töissä naureskellaan, kun odottavia äitejä peräti 3 niin todettiin meillä olevan ihan omat bolakorut työmaan puolesta, kun kuljetaan hälytysrannekkeiden hälytyksiä vastaanottava puhelin taskussa. Kamala kovaääninen rakkine, joka taskussa huutaa just vatsan kohdalla alvariinsa.

Ja ohimennen ostoksilla tietysti sorruin ostamaan vaalean beigen karhunpoikahaalarin <3

No mä tein äkkipäätöksen ostaa tuplarattaat huuto.netistä. Totesin, että koiran kanssa lenkkeily koko kersalauman kanssa pitkin näitä hiekkateita on melko hankalaa, jos yrittäsin sitkuttaa seisomalaudan kanssa.

Suosittelen ostamaan käytettynä, säästää rahaa ja suhteellisen hyväkuntoisina nämä yleensä on kaupan. Tori.fi ja huuto.net ja mitä näitä markkinapaikkoja on, mistä niitä yleensä löytyy.

...Paitsi jos asuu täällä Jumalan selän takana, täällä on käytetytkin tosi kalliita. Ja sit jos ostat kauempaa ni tulee siihen sit bensakulut tai postikulut päälle ni alkaa olla hinta jo sama ku edullisten uusien hankinnassa. :) Mie ostin tosi halpisvaunut postikuluineen 240 eurolla ja vastaavia lähialueella oli käytettynä myynnissä 220-250€ hintaan. Ei mitään järkeä kun nyt sai sitten valita juuri mieleisen kuosin ja on taatusti ehjät ja kunnossa.

Mie en uskalla tehdä niin kallista ostosta tori tai huuto netin kautta, sika säkissä, kun kaikki on kuitenkin niin kaukana ettei katsomaan pääse ennen ostopäätöstä.

Mie oon suosiolla ostanu kaiken uutena tai tilannut. Oon itsekin esikoinen nii en oo tottunu koskaan kenenkää entisis kulkee, ku ei oo tarvinnut.. Vierastan hirveest muitten entisiä vaikka ei ois juuri käytetty. Ehk se on "esikoisen kirous" :)

Ja kyllä yritin katella käytettyjä vaunuja alkusyksystä, mut tosiaan sain iha ihka uudet 2013 vaunut lekmer.fi outletista yhtä "halvalla" mitä myyvät tori.fi:ssa viiden vuoden vanhoja.. Ni eipä sekää motivoinu ostamaa käytettynä.. Plus, et sain juuri sen väriset kun halusin. :)

Mä löysin silloin huuto.netistä hyväkuntoiset emmaljungat 350€:lla, bensakuluja muutama kymppi päälle. Yksi uus rengas ostettiin esikoisen aikana, muuten palveli hyvin. Tämäkin poju saa niissä kärryillä, vaikka onkin 2006 mallistoa. Väri on tumman viininpunainen, menköön pojallekin. Kuitenkin se on niin kallis ostos että sillä rahalla tekee paljon muutakin. Uutena nuo maksoi silloin 900€, nyt ei varmaan riitä...

Miulla on vaatteet lähes kaikki käytettynä kun niitä saa sillai isoina paketteina hyväkuntoisia ja edullisesti. Jos sit osa jää käyttämättä ni ei niin haittaa. Kaikki muu onkin sitten uutta, hinta-laatusuhteesta vaan oon tarkka. Et halvinta mahdollista en osta mut en kyllä myöskään maksa yhden kuukauden tuloja ylimääräistä siitä että saan Emmaljungat.

Päätettiin tänään vihdoin opiskella vaunuasioita. Mulla ei ole mitään hajua siitä, millaiset vaunut kannattaisi ostaa, joten nyt roikutaan keskustelupalstoilla ja yritetään ymmärtää tätä hommaa. Mieluiten käytetyt, niin ettei sitten kaduta jos eka valinta menee pieleen ja joudutaan vaihtamaan mallia.

Meillä on Harttanin yhdistelmävaunut. Oon ollut tyytyväinen ja niillä jatketaan.

Onko ne Hartan Skaterit? Ne on meillä yksi vaihtoehto.

niin, no nämä tuplat tulee tuolta pohjois-karjalasta tähän etelä-savoon matkahuollon rahdilla (en tiedä vielä paljonko se sit tulee maksamaan). Kuvien perusteella vaunut näytti tosi siistiltä ja myyjän puheiden mukaan säilytetty lämpimässä varastossa (todellisuus paljastuu piakkoin) ja 150e hinta. Ei mun mielestä kovin paha, enkä sen kalliimpia olisi kyllä ostanutkaan.

Edelliset "yhden maattavat" rattaat ostin tori.fi:stä 150e hinta ja ihan tosi hyväkuntoiset ja siistit Brion yhdistelmät, vaikkei mitään uusinta mallia ole. Hain kuopiosta ne, kun samalla kävin sukulaisia morjestamassa.

Mulla on pelkästään hyviä kokemuksia etäkaupoista, juurikin siksi että "jumalan selän takana" asun itsekin, koen vaan niin paljon helpommaksi selata netistä. Uudet rattaat maksaa 500-1000e, niin ei siinä ihan niin paljoa tule postimaksuakaan. Kuitenkin täältä pitää lähteä ajamaan kaupunkiin asti pitempään matkaan (kuin posti 15km) uudet halutessaan ja valikoima on mitä on, että tulee niitä kustannuksia siinäkin. :wink

Jatkuvastihan noita tulee käytettynä myyntiin, ja aikaa vauvan syntymään on vielä melkoisesti, että kyttäämään kyllä ehtii, saadakseen itselleen eduliset ja hyvät kaupat. Ja onhan noita aleja tietysti, että uutenakin saa hyvällä tuurilla halvalla. :)

Ootpas edullisesti saanu tuplille rattaat :) Se on meilläkin edessä jos toinen sattuu tärppäämään sit pian. Ne on varmaan pakkokin ostaa käytettynä kun uudet halpiksetkin on aika kalliita. Ja nettiostoksista pidän minäkin, lähin postin toimipiste on tuossa kaupassa ehkä 300 metrin päässä mut kaupunkiin on 55km matkaa. Pohjois-Karjalassa asun minä. Ehkä ei oo vaan osunu sit sopivia silmiin. Tietty tuttaville kannattaa myös laittaa sana kiertämään, aika paljon on nimittäin välikäden kautta jo nytkin tarjoiltu ylimääräiseksi jääneitä lastentarvikkeita. Tai kaupan ilmoitustaululle voi laittaa lapun.

Ite otan mielellään käytettynä kun onhan se ekologisempaa. Esim. silloin kun miehen exä laittoi nuorimman pojan yhdistelmärattaat + kaukalon myyntiin niin hän pyysi niistä sen 250€. Ei mitään järkeä käytetyistä kun ne on uutena maksanut vähän yli 300. Vaikka ois kuin hyvässä kunnossa. Kun tosiaan noi omat oli halvemmat ja ainoa ero on se että näissä ei oo kääntyvät etupyörät. Ja kun varmaan todella harvoin tulee noiden kanssa missään kaupungilla liikuttua vaan lähinnä täällä kylällä tai ihan terassivaunuiksi menee niin vaikka ois lukittavatkin otan kiinteät pyörät mieluummin.

No nyt kai olis ollu jo valmis myymään ne halvemmalla kun oli rahapula ja ei ollutkaan menny heti kaupaks mut vähän myöhäistä ku ehti uudet ostaa jo. Ja miesparka saa niskaansa sit haukut ku ei osta noita exän käytettyjä ku o kaikki jo hankittuna. Mitäs pitää korkeaa hintaa.

Ne taitaa olla Hartan Topline ja mallia 2010. Nykyään myydään paljon sironpiakin malleja, joilla varmasti helpompi liikkua busseilla ja kaupungissa. Mutta mulla on auto käytössä ja ainakin talviaikaan tykkäsin vähän jämäkämmistä rattaista. Meidän asuinalueella paljon hiekkapohjaisia kävelyteitä, joissa ei kaikki vaunut kestä tärryytystä! Koiraihmisten kannattaa kans miettiä tukevia vaunuja, jotta lenkkeilyt onnistuu paremmin.

Toinen asia, mitä oon tänään miettinyt, on pinnasängyn virittäminen sivuvaunuksi meidän sänkyyn. Onko kokemuksia?

Meidän sänky on kapea, vain 120 cm. Se toimii meille tosi hyvin, mutta ei siitä mitään perhepetiä tule. Olisi kuitenkin kiva voida alkuvaiheessa yösyöttää ja rauhoitella vauvaa ilman että pitää nousta sängystä, kävellä pinniksen luo, nostaa vauva ylös ja hakeutua mukavaan paikkaan. Tissi vaan suuhun naapurille.

Ajateltiin siis hankkia pinnis, josta saa yhden laidan irti, ja virittää se vajavaisilla nikkarointitaidoillamme kiinni sänkyyn, esim. näin: http://naturalparentsnetwork.com/how-to-side-car-your-crib/. Voi olla ihan hauska projekti.

Takaisin