Pikkukakkosta odottavat helmikuiset <3

Väsymys on muuten ihan kaameeta täälläkin. Aamulla kun meillä herätään jo kuuden maissa niin käperryn tohon sohvalle lasten seuraan piirettyjä "katsomaan" eli torkun siinä sitten. :D Jälleen tuli mieleen että tälleen se oli edellisessäkin raskaudessa, eli tuttuja oloja, mutta kurjaa se on!
 
No onneksi tää alkuraskauden väsymys ei kestä kauaa :D Pitää käyttää hyväkseen kaikki pienetki ajat jollon kerkiää sulkia silmänsä.
 
Täällä odotetaan toista. Jos nyytti pysyy matkassa, tulee ikäeroa 1,5v. Liuskaan tein hieman haalean plussan ja digiin tuli raskaana 1-2 :) eilen tosin hieman ilmaantui ruskeaa vuotoa, joten vielä koitan hillitä itseäni !


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tämä onkin mun ensimmäinen viestini tänne :) Viime kesänä syntyi esikoiseni, ihana pikkuinen tyttö, joka kohta viettää 1v juhliaan, ja muutama päivä takaperin plussasin. Tulos oli alkuun aika sokki, mutta nyt alan olla jo olla kovin innoissani tulevasta pikkuisesta :Heartred Oon vaan huolissani, miten mun pikkuiseni pärjää isosiskona, ja miten kestää sen, ettei äidillä ole yhtä paljoa aikaa ja tissinkin mennyt joku pikkutyyppi varaamaan.. Imetän siis vielä ja aion ainakin toistaiseksi jatkaa. Kovin on vielä sekavia ajatukset, kun yllärinä plussa tuli, mutta ihanaa on saada vauva taas pian taloon!
 
Melkoisen jännittävä syksy tulossa eteen. Pitäisi puurtaa syksyllä monen haasteen kera eteenpäin. Uhmaikäisen esikoisen kanssa touhuilujen lisäksi edessä myös viimeinen opiskeluvuosi, työt kaiken ohella, sekä nyt tämän masuasukin kasvatus. Melkoinen kombinaatio edes, ku mies on reissutöissä. Voin jo kuvitella miten sukulaiset kauhistelee tota yhdistelmää. Itseänikin moinen hirvittää. Saas nähdä kuinka mamman käy.
 
Tsemppiä, Janscu! Muistat vaan sitten priorisoida ja jätät kaikki vähemmän tärkeät asiat tekemättä. Esim. täysin pölytön ja puhtauttaan hohtava koti ja viimeistä piirtoa myöten järjestyksessä olevat kaapit ei oo mitään itseisarvoja. Tärkeintä on, että sinä ja sekä jaloissa pyörivä että vielä mahassa hengaileva lapsesi voitte hyvin. Muista levätä aina kun siihen on mahdollisuus!
 
2,5v tulee meille ikäeroa esikoiseen. Tarkoitus oli päästä n.2v tai alle, mutku nämä ei aina mene niinkuin on suunniteltu :) toivottavasti ei tällä kertaa tule niin pahoja liitoskipuja. Viimeksi meni 2 viimeistä kuukautta rullatuolissa...
 
adda_84: Mäkin jo kauhulla odotan noita liitoskipuja. Itse en tosin ollut pyörätuolissa; ei siitä mun kohdalla ois paljon iloa ollut, kun en voinut istua ollenkaan, mutta kyllä se oli jotain ihan järkyttävää, kun ei voinut istua, maata, seistä eikä liikkua ilman raastavaa kipua. Ainoa asento, jossa pystyin olemaan oli sellainen puoli-istuva röhnötys, jossa nojasin kylkeä korkeaan tyynypinoon.

Mulla oli ensimmäisen opiskeluvuoden loppurutistus menossa juuri siinä pahimmassa kipuvaiheessa. Anoppi sitten kuskasi mua ja mun tyynypinoa kirjaimellisesti ovelta ovelle joka päivä. (Kiitos, anoppi! Muuten kyllä ois jäänyt kaikki tentit tekemättä.) Hirveintä oli kuitenkin varmaan se, että nukkumisesta ei tullut mitään. Yötkin meni sohvalla niihin samoihin tyynyihin nojaten, telkkaria tuijottaen ja aina hetkeksi torkahtaen.

Kivut helpotti mun kohdalla selvästi loppuvaiheessa; muistaakseni pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Silloin olo oli todella huojentunut. Sanoinkin kaikille, että kyllä nyt taas voisin olla raskaana vaikka puoli vuotta.:wink

Pidän sormet ristissä, että me molemmat ja tietysti kaikki muutkin välttyis noilta tuskilta tällä kertaa.
 
Täälläkin on yksi! Lapsille tulee ikäeroa 1v7kk :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Samsam: itselläkin oli tuo nukkuminen juuri tuota puoli istuallaan röhnöttämistä. Mulle silloin fysioterapeutti sanoi, että seuraavassa raskaudessa kivut tulee yleensä voimakkaampina ja alkaa aiemmin. . Lisätään siihen vielä uhma-iässä oleva parivuotias muutenkin erittäin menevä poika, ja muussa maassa/kaukana asuvat isovanhemmat, niin saadaan oikein toive yhtälö :D

Onko sulla muuten parantunut ne kivut raskauden jälkeen? Mulla on vieläkin kipuja tietyissä asennoissa.

Mutta kyllä sitä niistäkin selvitään. On se palkinto sen arvoinen :wink
 
Adda: On kivut häipyneet kokonaan, mutta edellisestä synnytyksestä onkin kohta se 9 vuotta... Toivoa on siis sullakin. :) Ja joo, oli kipuja sitten kuinka paljon tahansa, niin on palkinto ehdottomasti sen kaiken arvoinen.
 
Mun esikoinen 3/97, nuoruuden suhteesta. 9/13 syntynyttä tyttöä yritettiin yli puolitoista vuotta, lääkäri oli jo silloin sitä mieltä, etten enää voi luonnollisesti lapsia saada. Luonnollisesti hän kuitenkin alkunsa sai. Tämä raskaus oli yllätys, iloinen sellainen. Nyt rv 6+1. Ikäeroa siis esikoisen kanssa 17v 11 kk, seuraavan kanssa 1 v 4,5 kk. Itse olen 35v.
 
Meille tulee 2v7kk ikäeroa, jos kaikki sujuu niinkun pitää. Heti esikoisen synnytyksestä kun toivuin niin annettin toiselle lupa, kun nää miulla näytää venyvän nää raskautumiset. Mutta kyllä tää vielä on ihan hyvä väli, ei kerkee liikaa tulla ikäeroa et on sit seuraa toisilleen:)
 
Femi, miulla ei esikoisestakaan alkanu oireet kun vasta josku 7-8 viikoilla, pahoinvointi varmaan vasta lähemmäs 10 viikolla? nytkään ei vielä sen suurempia. Alavatsaa nippailee ja pientä kuvotusta päiväunien jälkeen ollu, vähän ehkä väsyttää normaalia enemmän. Mut varmaan alkaa vasta samoilla viikoilla enemmin tulemaan kun viimeksi jos vaan menee kaikki niinkun pitää :) toivottavasti meniski, kun oon kesän töissä tuurailemassa lomalla olijoita elokuulle asti, niin sit kotona kun on tytön kanssa kerkee potee pahoinvoinnit ym. Ei sit töissäkään tartteis kertoo, kun en haluu sinne kyllä kertoo vielä hetkeen, pidän omana salaisuutenani ainaki 12 viikolle asti :Heartred paitsi et pakko varmaan kertoo, kun labrassa pitää ainaki pyörähtää jossai vaiheessa aamusta, voihan pylly :D ja mie oon töissä (5-13.00)
 
Täällä kans odotellaan toista lasta ja ikäeroa lapsille tulee 1v 7kk. Kiva, että saa leikkikaverin. Kylläkin hoidossa nyt, että siellä kavereita kyllä riittää :)
 
Meinaatteko te ottaa lapsen kokonaan pois hoidosta kun vauva tulee? Me otetaan, kauhistuttaa vaan se että hyppiikö hän ihan seinille kun on tosi sosiaalinen ja menevä tapaus? Varmaan aletaan käymääs jossain kerhoissa tms että näkee ikäisiään, en taatusti pysty vauvan kanssa tarjoamaan hänelle virikkeitä siihen tapaan mitä tarvitsis...
 
Mä kovasti mietin jos pitäisin esikkoa hoidossa vaikka vain minimi ajan, noin 2päivää viikossa. Sais nähä kavereita ja olis vähän tekemistä enempi :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meil ei tyttö oo ees päiväkodissa ollu, mummot pystyneet hoitamaan joten kotona ollaan sit keskenämme, onneks pystyy sit neiti menee mummolaan leikkimään välillä jos tuntuu et tarttee vaihtelua kotoa olemiseen ja on mulla lähipiirissä leikkikavereita onneksi :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä kans esikoinen ei ole hoidossa ja ei menekään. Perhekahviloissa voidaan käydä ja kavereilla on samaa ikäluokkaa olevia lapsia :)
 
Takaisin
Top