Pienokaisen nimi?

no ei se tollai paha oo :grin eläkä musta välitä, mä tiedä mistään mitään :wink meillä toi elisabet kulkee suvussa pitkän matkan.... toisaalta en raaskis siitä siks luopua, mut mä en voi sille mitään et vihaan sitä vaan niin paljon.... mut oon ajatellu et jos lyhentäisin sen vaik elsaks tjn...... ja emilia on hirveen nätti.... sitä mietin omallekin tytölle, jos sen joskus saan.......

pojalle joku Kaarle.....? :p:p:p

Kylläpäs mulla tänään tulee nuista nimistä vaikka mitä mieleen...

Meidän tytön nimi on Jenny Emilia (sanotaan y:llä, siis se Jenny :) ) saa käyttää vaikkei haluu :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä ei oo nimiasia vieläkään edennyt. Miehelle ei oikein kolahda mun ehdotukset tosin mikään niistä ei oo kolahtanu kunnolla mulle itsellenikään. Se äitin tädin nimi edelleeen pyörii mielessä - mutta kun en tosiaan ihmistä oikein edes tuntenut ja siltä osin kun tiedän ei ole kauhean positiivinen mielikuva ja kuitenkin äidin suvulle nimi henkilöityy siihen tätiin. Toisaalta mä oon kyllä sukuni kanssa niin vähän tekemisissä että onko sillä väliä, äitikin ehkä jossain kohtaa omaksuisi nimen.

Muutenkin tulee vaan mieleen kaikkia nimiä jotka ei vaan käy. Mä tykkäisin kovasti Almasta (vaikka olisi muotinimi) ja Alinasta tai vaikka Annikista mutta kun miehen muksuilla on molemmilla aalla alkava nimi niin en halua enää jatkaa sitä sarjaa. Kun niiden suvussa on tapana antaa sisaruksille samalla kirjaimella alkavat nimet. Ja vaikka nää nyt on sisaruksia niin kyllä nyt linja vaihtuu.

Mies taasen on ehdottanut tota Emiliaa ja se olisi kyllä tosi nätti nimi ja voisi ehkä toimia toisena nimenä mutta mun mielestä kahden lyhyen ja pyöreäkasvoisen jälkeläisestä ei voi tulla Emilian näköinen :grin

...mut eihän strippareissa oo mitään vikaa :wink taiteilijoitahan nekin on..... eli älykkäitä siis.......

Mun kissalla on ihmisen nimi, suht harvinainen tosin. Kavereiden 5-vuotias oli meinannut seota talvella serkkunsa nimiäisissä, kun vauva sai saman nimen kuin tää meidän katti. Tyttöparka pyöri kuulemma penkissä naama punaisena naurua pidätellen kunnes seremonia loppui ja se sai kuiskata vanhemmilleen, että NE ANTOI SILLE KISSAN NIMEN.

Mun kummityttö ehdotti meidän vauvalle kissavainaani nimeä. Kaunis nimi ja ikävä kissaa ja sanoin, että jos ei nyt sitten kuitenkaan. 10-vuotias ei meinannut sitä ymmärtää miksi ei. :)

No niin. Mies ehdotti aamulla pojalle nimeksi Uuno. Kyllä oon valinnut hyviä geenejä jatkoon, kun tuollaisen humoristin kanssa rupesin lisääntymään!

Mä tapasin tässä just koiran jonka nimi oli Bruno, mutta totteli myös nimeä Uuno... :grin

Noihin eläinten nimiin ku lähetään, ni miten olis tytölle nimeksi Mansikki...

Mä vierastan nimiä, jotka tarkottaa jotakin. No tietysti meillä on nuo kolme, joiden nimet ei tarkota mitään muuta, ovat vain nimiä. Eihän me sitten voida antaa tällekään nimeksi mitään Helmiä tai Onnia tai Unelma Sirpa Leena... :p
No, ehkä viimeistään se nimi muotoutuu taas sitten kun hetken sitä vauvaa tuossa katselee. Ilmotan sitten, että lapsestamme tuli Perunankukka tai joku vastaava ei-mitään-tarkoittava...

Luin kummipojalle Alas taikavirtaa -kirjaa, jossa esiintyy Vasilisa Viisas. Poika kommentoi, että Viisas olisi hyvä nimi ja kävisi sekä tytölle että pojalle. Mä siihen, että sitten olisi sisarustenkin nimet valmiina: Vilkas, Lystikäs, Jörö...

Mun mies ehdotti vauvalle nimeksi Steven:iä jos se onkin poika..... Liverpoolin pelaajan mukaan. Joooo. Onneks se on mitä ilmeisemmin tyttö.
En tiää miten ton nimiasian kanssa käy kun sitä on nyt vaihdettu sataan kertaa, varmaan vaihdetaan se vielä kastetilaisuudessa ennenku pappi sen kertoo.

Meillä kummallaki on pojalle oma suosikkietunimi, mistä kummalleki käy kyllä kumpikin. Kuitenki silti se mikä itellä on mielessä on niin iskostunu mun päähän et se tuntuu ainoolta täydelliseltä nimeltä. Toinen nimi tulee oleen sama mikä on miehenkin toinen nimi, ellei nyt jotain mystistä meidän mielissä tapahdu. Halusin kuitenki et ees yks nimi on joltain peritty, niin saa isältään periä sitten kun ei suvuista löytyny muutakaan mikä miellyttäs. Sitte kun en haluu mitään muotinimee lapselle antaa, vaan mieluummin sellasen mitä vähemmän on annettu. Sitä nimee mikä mun mielessä on, niin en tiedä enkä tunne ketään sen nimistä. Lopulta kuitenki se nimi päätetään vasta sitten kun vauva on syntynyt, kun jos se ei sitte yhtään näytäkään siltä mikä ollaan päätetty niin...

Mun mies puhuu nykyään vauvasta nimellä Vappu! ja haluais sen toiseksi nimeksi, en tiedä kuinka tosissaan on... Mä oon kyllä vastustanut! :confused:

Meillä taas kaikkien lasten nimissä on lähdetty siitä, et haluan et se nimi tarkottaa jotain meille. Joko suoraan tai välillisesti. Kolmen lapsen nimi onkin suoraan suomeksi jotakin tarkoittava ja yhden lapsen nimi on välillisesti merkitysnimi. Meillä siis on mummo/pappanimiä lapsilla, mut ei mitään tän päivän hittejä kuten onni ja helmi.

Neljännen lapsen toiset nimet on vielä keksimättä...

Takaisin