Pienokaisen nimi?

Käpy ois aika ihku :)

Mun käsittääkseni sekä Mirka että Kaino ja Vieno on alunperin miehen nimiä mutta kyllä ne enemmän omaan korvaan naisen nimiltä kuulostaa. Tuovia olisi kuulemma molemmilla kanssa.

Juu-u tulipa käytyy melkei koko Google läpi poikie nimiä selaten........ Ei sitte yhtää mittään!

Mää selasin jossain vaiheessa Wikipedian listausta (http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Etunimet), ja löysin sieltä kivan pojan nimen :) Mutta nyt kun tulokkaan pitäisi olla tyttö, niin homma helpottui. Tytön nimi on ollu valmiina jo varmaan parisen vuotta. Vaikka eipä mikään nyt tietty ihan lukkoon lyötyä vielä ole, ennen kuin on vauvan päässyt näkemään.

Me juteltiin nimiasiasta oikeestaan ekaa kertaa tänään! Ihan ok vaihtoehtoja tuli vastaan vaikka vaikeeta olikin. Mikään yhdistelmä ei vaan vielä tunnu loksahtavan kunnolla. Mutta kai se nimi jossain vaiheessa saadaan aikaseks kun on nyt jotain ideoita mielessä muhimassa.

Mutta on kyllä ihan hirveen vaikeeta!!

Mulla taas isosetä oli nimeltään Kaino. Ja Runo on kiva nimi, olen kuullut vanhasta miehestä, joka oli Runo ja miehen armeijakaveri antoi taas tytölleen Runon nimeksi.

Mie keksin vahingossa pojalle nimen, mutta mies tajusi, et se kuullostaa miu entiseltä idolilta. Mie en ees ite tajunnu, et olin ton nimistä fanittanu.. :laughing025

Mut nimenä ei ollenkaa paha yhistettynä sukunimeen. Mie luulin et keksin sen ite, mut jostai alitajunnast vissii se puski. Mut ei paha :)

Meillä nimimietinnät ihan alkutekijöissään. Toisaalta pari kivaa nimeä löytyy mistä molemmat tykkää. Ja toisiksi nimiksi suvusta nimet, ehkä oma toinen nimi vauvan kolmanneksi nimeksi. Ja nimiä etunimen lisäksi kaksi, koska nimet on vaan kivoja ja kauniita :grin

Toi Runo olis ihana nimi (miehen mielestä liian tyttömäinen), eikä oikein sovi sukunimeen kun siinäkin on R-kirjain. Mä oon sellain hölmö et hoen ääneen kaikkia nimiä, et miltä ne kuulostaa ja miltä kuulostaa vaikka kieltää sillä nimellä tai huikata tulemaan syömään jne. Niin aika vaikea sanoa jotenkin... mut söpö nimenä.

Itellä olis kaks vaihtoehtoa, mitkä kävis ja makustelen niitä.. mut silti, ei oikein ole sellasta tunnetta, et tää se on.

Me päätettiin nimi pari kk sitte ja kutsutaanki tyttöstä jo nimellään.. Keskenämme ollessa siis, aiotaan pitää muille salaisuutena kastepäivään saakka. Muutamasti on kyllä meinannu lipsahtaa jonkun kuullen - mulla, vaikka kovasti epäilin että se on muuten toi mies joka sen nimen lipsauttaa :grin.
Entiiä käykö tässä sit "perinteiset" että vauva ei vaan ollutkaan sen näkönen mitä nimeks oli ajateltu tms. mutta nimivaihtoehtoja ei oo olemassa ku tasan tää yks (tai no, ehkä toiseksi nimeksi on pari muutakin vaihtoehtoa olemassa) joten eiköhän me se laiteta.

Meillä eka nimi on semmonen suht kansainvälinen, mutta kuitenki suomalaisessa nimipäiväkalenterissa, eikä mikään harvinainenkaan. Varmaan yks kuluneen vuosikymmenen muotinimistä, mut en oo nyt viime aikoina nähny kastetut-palstalla tän nimistä. Toinen nimi ei sitte löydykkää kalenterista mut on yhdistelmä kahdesta suomalaisesta nimestä. Tuhatmiljoonaa pistettä sille joka tän nimiyhdistelmän keksii arvata :grin . Tekis kyllä niin mieli kertoo se :dance008

Musta alko tänään tuntua, että meidänkin vauva saattaa saada nimen. Keksin jopa yhden vaihtoehdon kummallekin sukupuolelle :rolleyes: Ei niistä kumpikaan taida kuitenkaan nimeksi päätyä. Pojalle keksin nimen joka luokitellaan kai muinaisnimeksi... Eli menee sit ehkä liian erikoiseksi kuitenkin. Tytölle keksin nimen, joka on kyllä kalenterissa, mutta hetken mietinnän jälkeen aiheuttaa monia mielleyhtymiä. Toisaalta toi mun mainitsema Vienokin kummittelee mielessä, mutta ennemmin sitten tytölle. Jotenkin se ei kuitenkaan kolahda. Ja sitten taas vieno tarkoittaa jotakin, kun noiden aikasempien nimet ei tarkota selkeesti mitään. Ääh, noh ehkä tämä tästä. Tunnelin päässä näkyy pieni valon pilkahdus. Ja onhan se sukunimi sentään jo selvillä...

Mua alkaa jo kyllästyttää koko nimen valinta kun ei sopivaa vaan löydy. Vuosia sitten jo aloin huvikseni noita nimiä pyörittelemään ja miehenkin kanssa niitä on katseltu, mutta nyt kun on "tosi kyseessä" ei mikään tunnu hyvältä - ei varsinkaan molempien mielestä. Ja kun vielä sukupuolikin on epävarma niin pitää miettiä molemmille.

Oikeastaan olen vielä sitä mieltä ettei vaan VOI nimetä ihmistä ketä ei ole koskaan nähnytkään, joten ihan suosiolla pitäisi kai odottaa sitä syntymää. Mutta kun ei malta! :D Ja toisaalta olis kiva kun sillä olis melko pian se nimi sitten synnyttyään.

Lopulta tein listan miehelle, noin 10 etu- ja jälkimmäistä nimiä jotka käy mulle ja sen pitää niistä valita. (Kun ei juuri omiakaan ehdotuksia tee.) ja eikös se TIETENKIN valinnut ne mistä vähiten tykkään! :D Vaikeaa vaikeaa..

Ei löyvy yhtään kivaa nimeä pojalle ja mitä löytyy ni mies ei kelpuuta!sen ehdotukset ku on ollu reijoa ja urpoa...

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Ahaa, tuolta noiden Eemu, Ukri, Amelie ym. kirjasarjan nimiehdotukset on peräisin. Tosin kirjoissa oli lisäksi arkisempiakin ehdotuksia kuten vaikkapa Purjo.

Ei löydy meidän tytön nimi niistä kansista, ei.

Tuolta poistettujen listalta löytyi yksi vahva ehdokas. Jos vaan miehelle kelpaa... Se meidän "varma" nimi on alkanut jo kuulostaa mun suussa vähän kököltä... Mutta tämä on samankaltainen mutta nyt maistuu paremmalle mun suussa :)
Kiitso

Meillä ei oo vieläkään yhtään nimiehdokasta! Mut pitää vinkata miehellekin tuota poistettujen listaa, ehkä sieltä löytyy jotain molemmille sopivaa ;) ei tiedetä pitäiskö miettiä nimeä tytölle vai pojalle. Ehkä joku Lahja, niin käy molemmille ;)

Meillä on pikkuselle nimi jo päätetty. Onneks.. Ei jaksais enää tuskailla nimi-asian kanssa. :)

Meil löyty eile olympialaisista pojal nimi. En tunne ketää sen nimistä nii ei voi olla "ulkonäkö" oletuksiakaa :)

Takaisin