Pienokaisen nimi?

Nyt se sitten myrkyn lykkäsi kun poika on tulossa! Tänään jo kuumeisesti mietitty nimeä mutta kun ei niin ei... Aaaargghh! Hyvä jos pikkuisella on nimi vielä elokuussakaan.....

Sulosta tulee mieleen miehen siskon kissa :grin

Meillä on pojilla kummallakin kolme nimeä ja niin tulee olemaan tällä tulokkaallakin. Mies ehdotti ihan hyvää nimeä, mutta Veli etunimenä ei oikein sykähdyttänyt minua. Ehdotin toista etunimeä ja se kelpasi miehelle. Eli meillä on nimivalinnat tehty :)

Touko olis valtavan ihana toukokuussa syntyvälle poitsulle. Harmi vaan, kun on kaverilla jo käytössä :)

Tiedän ihanat pikkupojat joiden nimet on Toivo ja Sulo. Mun mielestä hyviä nimiä!

Tästäpä tulikin mieleen että nimiin liittyy niin paljon mielikuvia ja tunteita, että tuskin just haluu antaa jonkun eksänsä nimeä tai naapurin koiran. Mulla ne vahvimmat ehdokkaat on melkeinpä sellasia etten tunne ketään sennimistä ennestään. Ehkä niihin nimiin on helpompi luoda sellanen positiivinen kaiku :).

Mä oisin toisaalta halunnu antaa meijän pojalle nimeksi Veikka, kun isosisko sitä sillä nimellä jo niin luontevasti kutsu. Sit kuitenkin päätettiin, että täytyy pojalla olla "ihan oma nimi" eikä ole vaan jonkun veikka :) Edelleen toi Veikka on käytössä lempinimenä.

Täälläkki hirmuisia vaikeuksia keksiä pojalle nimi.. Edelleen... Nii hankalaa.

Tässä listaa semmosista nimistä jotka on harvinaisempia. Nää ei ole mitään mun suosikkeja, vaan semmosia joita olen kuullut tai tutuilla on tän nimisiä lapsia. Ajattelin vain, jos joku voisi saada jotain ideaa näistä.

Tytöt: Pilvi,Neelia, Tilda, Jade, Adia, Adian, Hilla, Meena, Eda, Elle, Liv, Julita, Ania, Mea, Jola, Juuli, Ellie, Aika, Eimi, Sella, Mai, Aura, Silvia.

Pojat: Kenne, Linus, Kuutti, Juska, Kouta, Arno, Nyyti, Peetu, Valle, Renne, Juuka, Miio, Rio, Juuna.

tossa tyttöjen listassa on 2 mun mielessä pyörivistä nimivaihtoehdoista :)

Meidän kaveripiirissä Adian on kyllä poika :) Ehkä se on vielä niin harvinainen (tai ulkomaalainen), että sitä käytetään molemmilla.

Eikä toi jadeki oli mulla, mutta nyt tulee tosiaan se poika, joten kuviot uusiks! :)

Mun pitää yrittää tehdä pari tyttöä, että saan mun linnean, jaden,wilhelmiinan, jennyn, aliisan ja amandan käyttöön:)

Mä en ite tykkää lässynimistä, veeti, lenni, sulo, osku, vili ja muut mukavat koirakaverit :-D

Mielessä pyörii vaan pari nimeä pojalle ja toinenki niistä saattaa muistuttaa mua hyvän kaverin kirjaimellisesti hullusta ex-miehestä :-D on tää niin vaikeaa! :-D

jos meille olis tullu poika olisin ehdottomasti halunnu antaa nimeks Luka tai Milo, mutta säästyypä nyt sitten nimet myöhemmäks :)

Adian on varmaan vielä aika harvinainen. Mun kaverilla on Adian tyttö! :)

Nimi on nyt aika varmuudella keksitty :)
Oon alkanu mielessäni miettimään tyttöä sillä nimellä, ja pelkään et sanonkin sen vielä ääneen jossain vaiheessa jollekki kun tulee puhe vauvasta.

Me tehtiin alustava päätös sukunimestä: lapselle luultavasti tulee miehen sukunimi, ellen ryhdy yhtäkkiä katumapäälle. Kummallakaan ei ollut vahvoja tunteita asiasta, mutta miehen nimi on vähän harvinaisempi, lyhyempi ja kansainvälisempi.

Etunimen suhteen ollaan samassa tilanteessa kuin syksyllä. Ehdokkaita on muutama, mutta ei mitään ilmiselvää hittiä.

Te pohditte jo nimiä ja mä en ees tiedä kumpaa merkkiä masuasukki on :) Ja hankinnatkin erittäin pahasti vaiheessa. Pyöritellään mekin nimiä, mut jos nyt sais ne vaunut ensin ja asunnon ja pinnasängyn... jajajaja

Täälläkään ei sukupuolta tiedetä, miusta vaan tuntuu, et suurempi kädenvääntö tulee sukunimestä kuin etunimestä. Miulla harvinainen ja meitä on vähän, mut mies sitämielt et isän nimi. Saas nähdä kuin käy

Miunki sukunimeä on vähän ja toodella harvinainen, pari sataa vaan. Tosin niin on miehenkin sukunimi, mutta tulevaisuudessa aiotaan kaikki olla samalla sukunimellä niin miehen sukunimi tulee ja ihan perinteen takiakin, tykätään kumpikin kunnioittaa perinteitä. Miulla on isän sukunimi vaikka äiti on omallaa nimellään vieläkin, et sen logiikan ymmärrän, mut se, et miehen kaverin porukoilla lapset on eri sukunimisiä kuin vanhemmat. Se on jotenki outoo, mutta jokaisen oma valinta :) Itelle ei vaa mee jakeluun miks pitää eri sukunimi olla lapsilla kuin vanhemmilla. :confused: Tai yhellä lapsella on sama nimi ko vanhemmillaan, mut muut nuoremmat onkin äidin tyttönimellä.

Mä luulin että lapsien pitää olla edes jommankumman vanhemman kanssa samannimisiä. Tietty vanhempi voi sitten lasten nimeämisen jälkeen muuttaa nimeään. Uusperheissä nimiä voikin sitten olla postilaatikon täydeltä :)

Miehen lapsilla oli miehen sukunimi, mutta lasten äiti muutti omansa ja lasten nimet eron jälkeen kun ei ihan ymmärrettävästi halunnut pitää miehen sukunimeä. Tavallaan ymmärrän senkin että perheellä on yksi nimi, mutta musta vähän outoa muutella pienten lasten nimiä koska se entinenkin nimi seuraa aina mukana lomakkeissa ja lapsi voisi isompana olla nimestä eri mieltä. No, itse en joudu tuon dilemman eteen jos erotaan kun edelleen oon sitä mieltä lapselle tulee isän sukunimi eli ollaan alusta asti erinimisiä. Itse en aio ottaa miehen nimeä vaikka naimisiin mentäisikin.

Takaisin