Pienien ja suurten huolien ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nurkkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soitin nyt sit kuitenki neuvolaan, koska on tulossa helatorstai ja halusin jotain selvyyttä. Neuvolasta oli sitä mieltä, että voi olla ihan normaalia ja pitäis odottaa 12 viikolle asti. Aloin itkeä, koska olin varastossa piilossa puhumassa ja tuntui etten saa neuvolastakaan apua. Ehdotti mulle ultraa 7+4 eli 26.5. (koska siinä näkyis sydämen syke) No siihen nyt tyytyminen 😔 Jomottelua on mahassa aaltoilevasti. Pakko oli kertoo pomolle ja työkaverille, kun näkyihän se, että olin itkeny

Google tai äly anto tällasen tiedon. Et voi aiheuttaa vuotoa. Olisinpa kattonu tän ennen hätäilyä 🙈 Ja luin raskauspäiväkirjasta et mulla oli kauan rusehtavaa vuotoa alkuraskaudessa. Että ehkä tässä nyt on hermoiltu sit turhaa 😅 Mut sainpa julkiselle puolelle sen ultran missä näkis sykkiikö sydän ❤️

Kyllä, vaginaalinen ultraäänitutkimus voi aiheuttaa vähäistä, lyhytaikaista vuotoa tai tiputteluvuotoa. [1]
Tässä tärkeimmät asiat aiheesta:
  • Mistä se johtuu? Ultraäänianturin vieminen emättimeen voi koskettaa kohdunkaulaa, mikä voi aiheuttaa herkästi vuotavasta kohdunkaulasta tai sen limakalvolta pientä verenvuotoa.
  • Onko se vaarallista? Kyseessä on yleensä vaaraton, kevyt "tiputteluvuoto" tutkimuksen jälkeen, eikä se ole merkki vaarasta.
  • Raskaus ja vuoto: Alkuraskaudessa tehty ultraääni voi joskus aiheuttaa vuotoa, vaikka raskauden alkuun kuuluu muutenkin herkästi pientä vuotoa

Takaisin