Moikka vaan,
ultrakuulumisia ei vielä ole, pitäisi jaksaa odotella 10.8 saakka..
Tulin vastaamaan Trillille tuosta opiskelusta. Luulisin että se on todella henkilökohtaista ja riippuu paljolti vauvasta miten pystyy opiskelemaan. Sinänsä sinun alallasi on helpompaa se, että voit opettaa vauvaa jo kohdussa pääinstrumenttisi ääneen, myös rauhoituskeinona. Itse opiskelin myös AMK:ssa ensin muusikoksi ja sitten musiikkipedagogiksi. Raskausaikana soitin viulua (pääinstrumenttini) about 4h päivässä, loppua kohden vähän väheni kun kroppa väsyi paljonkin. Itse valitsin Brahmsin Kehtolaulun "rauhoituslauluksi" ja soittelin sitä aina kun tuo vauva meinasi masussa riehua. Synnytykseen saakka olin koulussa.. Synnytyksen jälkeen olin soittamantta sen aikaa kun olin synnärillä ja aloin heti sen jälkeen soittelemaan. Rauhassa sai monta tuntiakin treenata kun vauva oli tottunut ääneen, ja ainakun meinasi hepulin saada niin otti tuon Brahmsin käyttöön. Olin äitiyslomalla käytännössä 2kk ja sen jälkeen opiskelin täyspainoisesti vauva mukana tunneilla. Tosin opettajani olivat sen verran mukavia että senkin auttoi.
Toisaalta taas kaksi opiskelutoveriani sai opiskeluaikana lapsen myös, toinen piti 2v. äitiysloman kun oli vaikeahko lapsi, ja toinen lopetti sitten opiskelut kokonaan kun jäi sille tielle ja teki vielä 2 lasta ensimmäisen jälkeen peräkkäin :)
Mutta käytännössä luulen että kauheasti et voi vedenpitäviä suunnitelmia tehdä ennenkuin pääset tutustumaan millainen oma pikkuisesi on :)